Suomessa on tapahtunut monia ulkopolitiikkaan liittyviä asioita, joita on ollut vaikea ymmärtää terveellä järjellä. Itse olen miettinyt ihmeissäni, mikä on se taustavoima, joka on mullistanut Suomen ulkopolitiikan.
Olen yhä taipuvaisempi uskomaan, että helmikuussa 2013 perustettu Suomen Turvallisuuskomitea on monien päätösten taustalla. Sen näkyvin edustaja julkisuudessa on valtioneuvoston viestintäjohtaja Markku Mantila, joka on tuon komitean asiantuntijajäsen.
Viimeksi Mantila antoi haastattelun Lännen Medialle pari päivää sitten. Siinä hän kertoi iloitsevansa siitä, että ”Venäjä-mielisten” trollaus on vähentynyt, mutta uskovansa trollien heräävän, kun Suomessa käsitellään esimerkiksi Nato-selvitystä. Tarkemmin hän ei määritellyt, keitä nämä ”Venäjä-mieliset” ovat.
Itse uskon tuon termin tarkoittavan Mantilan sanavarastossa kaikkia, jotka puhuvat Nato-jäsenyyttä vastaan tai hyvien Venäjä-suhteiden puolesta.
Jotkut uskovat, että Suomen Turvallisuuskomitea toimii hyvin itsenäisesti ja ohjailee Suomen ulkopoliittista päätöksentekoa. Monet arvelevat, että Turvallisuuskomitea on vastuussa vain USA:lle ja Natolle.
Ulkopoliittiset päätökset, jotka ihmetyttävät
Olin kovasti ihmeissäni, kun puoluejohtajat presidentin johdolla päättivät Suomen ulkopolitiikan prioriteetit 19.12.2014. Ne olivat seuraavat:
1. Suomen itsenäinen puolustus
2. Nato-kumppanuus
3. Yhteistyö Ruotsin kanssa
4. Hyvät suhteet Yhdysvaltoihin
Merkillistä tässä on ”hyvät suhteet Yhdysvaltoihin” ilman sanankaan mainintaa Venäjästä. Tämä oli joka tapauksessa aivan uusi avaus.
Isäntämaasopimuksen käsittely
Suomi on myös hyväksynyt ns. isäntämaasopimuksen ilman eduskunnan käsittelyä. Jotenkin tuntui, että hallituksen ministeritkin olivat ulkona kuin lumiukot sopimuksen todellisesta sisällöstä. Sopimushan avaa Suomen satamat ja lentokentät Naton käyttöön.
Ei ollut lainkaan huvittavaa, kun silloinen ulkoministeri Erkki Tuomioja aluksi puhui sopimuksen koskevan suuria mullistuksia, kuten meteoriitteja. Myöhemmin Tuomioja lupasi tuoda sopimuksen eduskunnan käsittelyyn, mutta joku käveli Tuomiojan yli. Olisiko ollut Turvallisuuskomitea?
USA:n kutsuminen sotaharjoituksiin
Viimeisin kalabaliikki syntyi USA:n sotavoimien kutsusta harjoituksiin: ilmavoimat, panssariajoneuvot ja maihinnousuharjoittelua. Kukaan ei tuntunut tietävän, miten amerikkalaiset kutsuivat itsensä Suomeen harjoituksiin. Keskustelua ei syntynyt kutsusta, vaan siitä, kuka sai tietoa ja kuka ei. Olisiko Turvallisuuskomitea jotenkin tässäkin taustalla?
Komitea näytteli varmasti suurta osaa myös amerikkalaisten kutsumisessa opettamaan sata suomalaista virkamiestä informaatiosotaan oman maan kansalaisia vastaan.
Onko Turvallisuuskomitea uhka Suomen turvallisuudelle?
Näyttää selvältä, että Turvallisuuskomitea näyttelee suurta roolia Suomen ulkopolitiikassa. Vähän myös pelkään, että Turvallisuuskomitea on uhka Suomen turvallisuudelle. Politiikkojen pitäisi nyt ottaa tuo komitea valvontaansa.
Mikko Elo on porilainen valtiopäiväneuvos.
Lue myös Vastavalkean artikkeli ”Porvoon salainen Nato-konferenssi”. Marraskuussa 2015 Porvoossa pidettiin suuri, nelipäiväinen Nato-konferenssi, josta media vaikeni täysin. Useat eduskunnan puolustusvaliokunnan jäsenet saivat konferenssista tiedon Vastavalkealta. |
.
MIKÄ SUKUPUOLIELIN ON SUOMEN TURVALLISUUSKOMITEA?
Mikko Elo lainaa minua, mutta ehkä mutkan kautta. Minulta kului tunti oivaltaa se, mitä valtiopäiväneuvos oppi kantapään kautta vajaassa vuodessa. Kaikki olennainen Turvallisuuskomiteasta on sanottu Facebookin ”Venäjän Trolliarmeija” -ryhmässä jo 26 huhtikuuta 2015. https://www.facebook.com/groups/389891377829035/permalink/494221177396054/
Kokoan nuo kommenttini tähän yhteen:
____________
Mikä ____u on ”Suomen turvallisuuskomitea”? Olenko minä ainoa, jolta tämän komitean* tarkoitus ja olemassaolo on jäänyt lähes huomaamatta? Ilmeisesti komitean tehtävänä on toimia natotuksen ja Naton miehityshallinnon johtokeskuksena Suomessa.
Järjestely on samankaltainen kuin 1940, kun Suomi vietiin jatkosotaan. Sotakabinetti ohitti hallituksen ja eduskunnan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotakabinetti
Sivulla kerrotaan, että Suomi on liitetty Yhdysvaltain ”Captive Nations” -alusmaihin.
http://www.turvallisuuskomitea.fi/index.php/fi/20-ajankohtaista/106-suomi-osallistuu-kansainvaliseen-multinational-capability-development-kampanjaan-mcdc
Virallisesti Suomi siis osallistuu kansainväliseen Multinational Capability Development -kampanjaan (MCDC) mutta kyse on megaluokan natotuksesta ja miehityksestä.
https://wss.apan.org/s/MCDCpub/default.aspx
Myös Neuvostoliitossa oli valtion turvallisuuskomitea:
https://fi.wikipedia.org/wiki/KGB
Luit huonosti! Tosiasiassa valtioneuvoston on turvallisuuskomitean alainen. Turvallisuuskomitea on ”kokonaisturvallisuuselin”, joka vastaa vain Yhdysvalloille ja NATOlle.
Olennaista on se, että Suomeen on perustettu uusi viranomainen. Natsityyliin se on:
1) Kokonais-elin, se siis kykenee käyttämään toimivaltaansa minkä tahaansa laillisen viranomaisena toimialueella.
2) Se on ”turvallisuuselin”. Koska kyse on turvallisuudesta, sen toimia tai edes olemassaoloa ei tule kyseenalaistaa tai edes julkisuudessa paljastaa.
3) Komitean jäseninä on joukko johtavia virkamiehiä, mutta nämä eivät vastaa viraston operatiivisesta toiminnasta. Itse komitea on vaan jonkinlainen hallintoneuvosto, jonka tärkein tehtävä on saada jäsenensä tuntemaan itsensä tärkeiksi. Tai pikeminkin päinvästoin: turvallisuuskomitean sihteeristö ohjaa näitä johtavia virkamiehiä natotuksessa. Nämä alemman tason sihteeristöt ja ja toimijat ovat kaikki NATOn ”vaikuuttaja-agentteja” vastaavat toiminnastaan vain NATOlle ja ylemmän tason nato-agenteille, kuten Stubbille. (Neuvostoliiton ”Valtion turvallisuuskomiteaan” kuului kymmenkunta jäsentä, mutta KGB:n nimissä hääri satojatuhansia agentteja.)
4) Komitean luonne nostaa sen poliittisen ja demokraatisen ohjauksen ja valvonnan yläpuolelle.
5) Uuden viranomaisen perustaminen on Yhdysvaltain perinteinen tapa valtiokaappauksissa. Vain uusi virasto voi olla 100% lojaali USA:lle. Tätä valtakeskusta käytetään sitten natotuksen ja mädätyksen levittämiseen muualle valtiohallintoon ja yhteiskuntaan.
Kyseessä on siis ylösalaisin oleva organisaatio / natotuskaavio.
1) USA
2) NATO
3) Turvallisuukomitean nato-vaikuttaja-agentit
4) Turvallisuuskomitean sihteeristö
5) Turvallisuuskomitean ”komitea”
6) Ministeriöt
7) Muut viranomaiset
Natotus etenee siis ylhäältä alaspäin. Kukin taho saa natotusohjeita ylemmältä tasolta.
Ahti Siipilehto – ”Turvallisuuskomiteaan ei kuulukkaan ketä tahansa,” Kyllä! Nämä ovat juuri ne henkilöt, jotka USA on valinnut natotuksen kohdehenkilöiksi. Heidän kauttaan natotus johdetaan alemmille viranomaisille.
Kaleva siis kertoo, että Valtioneuvoston viestintäjohtaja Markku Mantila on Suomen turvallisuuskomitean #asiantuntijajäsen. Komitean asiantuntemuksen ainoa ala on natotus. Juuri nämä asiantuntijat käyttävät komiteassa asiantuntijavaltaa ja kävelevät mennen tullen itse komitean eli ei-asiantuntijoiden yli.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/viranomaiset-varautuvat-venajan-infosotaan-suomeen-perustettiin-iskuryhma/695491/
LYHYESTI: Päätäntävalta turvallisuusasoista Suomessa on siirretty Turvallisuuskomitean asiantuntijajäsenille, jotka vastaavat toiminnastaan vain USA:lle, NATO:lle ja NATOn vaikuttaja-agenteille Suomessa ja ulkomailla.
Mikä siis on organisaatiouudistusten tarkoitus?
Luoda uusi oppimisen kulttuuri, jossa uudenlainen asiantuntijoiden hierarkia vähitellen tuo uudet opit ja viisaudet koko organisaation käyttöön.
Juuri tämä on olennaista natotuksessa. Pakottaa läpi organisaatiouudistus, jossa organisaation ydin, asiantuntijavallan käyttäjät ovat alusta saakka uskollisia nato-agentteja. Pitää saada syntymään valtakeskus, joka on varmasti 100% natouskollinen.
(Miksi muuten USA kouluttaa Ukrainassa Kansalliskaartia, eikä Ukrainan armeijaa?)
#LAINAUS: ”turvallisuuskomitea kartoittaa Suomen turvallisuuden uhkatekijöitä valtioneuvostolle.”
http://www.hs.fi/kotimaa/a1423030774025?jako=c69e0cf5584523ac42c5d8c5441987b9
#SELKOKIELELLÄ: ”turvallisuuskomitea syötää NATOn pajunköyttä valtioneuvostolle. ”
Olennaista ei tietenkään ole mitä ”komitea” ja sen jäsenet tekevät. Komitella ja sen jäsenet tuovat arvovaltaa sen ”alaisuudessa” toimivalle sihteeristölle ja muulle natottajakunnalle. On luotu natotuksen pesäke, joka on demokraatisen kontrolin ulottumattomissa.
Hienoa komiteassa on se, että sen avulla saadaan myös poliisi, Rajavartiolaitos, ja Tulli natotuksen piiriin. Tähän asti naton mädätys on ulottunut vain puolustusvoimiin. Nyt myös muut turvallisuusviranomaiset saadan mukaan kansainväliseen yhteistyöhän ja ”yhteensovittamiseen”.
Komitean webbisivun otsikkona on ”Turvallisuuskomitea | yhteiskunnan varautumisen yhteensovittaja”. Tämä yhteensovittaminen on tuttua jo natsiterminologiasta, alkukielellä #Gleichschaltung.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gleichschaltung
#LAINAUS: [Turvallisuuskomitea] ei muodollisesti päätä mitään, mutta siellä syntyy tahtotila, jonka varassa isot päätökset syntyvät.
(Hieman mukaillen)
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/politiikka/675-miljoonan-euron-koneisto-suomi-maailman-lobatuin-maa/?shared=78577-517b37fd-500
Tässä videossa mielestäni kohdassa 7.37 puollustusministeriön kansliapäällikkö sanoo nopeasti: ja valaveli kuuluu valtioneuvostoon laajasti. Siis tarkoittaen että vapaamuurarit ovat soluttaneet Suomen hallituksen laajasti.
https://www.youtube.com/watch?v=E5PDAmCWFJM
Hän sanoo sen nopeasti. Kun tietokoneella hidastaa lauseen noin 40 prosenttia, niin siitä saa mielestäni hyvin selvää.
Voitte itse kuunnella ja päättää mitä mieltä olette.
Muitakin rankkoja asioita tuovat ilmi kyseisessä foorumissa, kun osaa kuunnella ja katsoa.
Turvallisuuskomitean youtube-kanava: https://www.youtube.com/channel/UCwgUInfhNGOhm21x0ZHbh6Q
Puhuja sanoo ko. kohdassa (kieltämättä hieman epäselvästi) ”ja palvelee koko valtioneuvostoa laajasti” viitaten komitean sihteeristöön.
Joo. Olet tehnyt oikean havainnon. Hän tosiaan sanoo kyseisen lauseen ikään kuin se sisältäisi palvelu-sanan. Mutta eihän siinä ole sitä sanaa ollenkaan! Hän todella sanoo sen ikään kuin siinä olisi palvelu-sana. Kun kuuntelee normaalilla nopeudella kuulostaa ikään kuin hän sanoisi valtionevostoa. Siis siihen voisi kuvitella eteen sanan palvella. Mutta ei siinä ole ollenkaan sitä sanaa. Oikeasti hän sanoo valtioneuvostoon. Hitaasti kuunneltaessa on täysin varma, että sana on valtioneuvostoon. Hän yrittää häivyttää sitä loppua. Siis olen edelleen sitä mieltä että hän sanoo: ja valaveli kuuluu valtioneuvostoon laajasti.
Ehkä on hyvä ymmärtää, että he todella ovat rikollisjoukko, jolla on tavallaan oma salakieli. Tämä sen takia, että he voisivat tunnistaa toisen rikollisen ja myös sen takia, että he voisivat tehdä törkeitä rikoksia ja välittää tietoa niistä rikoksista aivan tietämättömien nenän edessä.
Ymmärrän kyllä sen että ihminen, joka on koko elämän kasvatettu ihailemaan ensin vanhempiaan ja sitten yhteiskuntaa jumallisena, on vaikea nähdä välittömästi asioita sellaisina kuin ne ovat. Että se mitä ihmiset pitävät hyvyytenä on vain tekopyhyyttä ja että kaikki tarvitsevat henkisen parannuksen Jeesuksessa tullakseen sisäisesti järkeväksi.
Vähän nopeasti ja kovin kauaskantoisia johtopäätöksiä Petrillä. Mutta huolen aihetta on ja Elon tiiviistelmä on hyvä aineisto, kun päättäjiä vedetään vastaamaan kysymyksiin.
Mantilan trolliennuste vaatii perusteluja. Mihin propagandistinen ulostulo perustuu ja mikä on tarkoitus?
Parhaillaan on tekeillä, ellei jo valmiskin, NATO-selonteko, jossa mukana myös vierasta voimaa.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1453965288567
Aihetta siis riittämiin nostaa turvallisuuspolitiikka julkiseen keskusteluun.
Hyvä kirjoitus.
Suomessa propagandistinen natotus on ollut mediassa systemaattista jo pitkään, Yhdysvaltain propaganda on varsin suvereenisti pitkään hallinnut lähes koko mediaa.
Natotuksen takana vaikuttaa olevan median ja tiettyjen poliittisten tahojen lisäksi olevan myös joukko virkamiehiä.
Vaikuttaa myös siltä, että Yhdysvallat myös selkeästi uhkailee Suomea muutenkin kuin kulisseissa … tuskin Yhdysvaltain ohjuslaivan vierailu juuri ETYJ kokouksen aikaan aivan sattumaa oli.
Valtioneuvoston asetus Turvallisuuskomiteasta (77/2013)
Valtioneuvoston päätöksen mukaisesti säädetään:
1§ Turvallisuuskomitea
Puolustusministeriön yhteydessä toimii Turvallisuuskomitea, joka avustaa valtioneuvostoa ja ministeriöitä. Komitea on kokonaisturvallisuuden alalla toimiva varautumisen pysyvä yhteistoimintaelin ja tarvittaessa häiriötilanteissa asiantuntijaelin.
2 § Komitean tehtävät
Komitean tehtävänä on:
1) avustaa kokonaisturvallisuuden hallintaan tähtäävässä varautumisessa ja varautumisen yhteen sovittamisessa;
2) seurata ja arvioida Suomen turvallisuus- ja puolustuspoliittisen ympäristön ja yhteiskunnan muutosten vaikutuksia kokonaisturvallisuuden järjestelyihin;
3) seurata hallinnon eri alojen ja tasojen toimia kokonaisturvallisuuteen liittyvien varautumisjärjestelyjen ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi;
4) sovittaa tarvittaessa yhteen laajoja ja tärkeitä varautumista koskevia asiakokonaisuuksia, kuten valtakunnallisen varautumisen yhteensovittaminen sekä yhteistyömuotojen, toimintamallien, tutkimuksen ja harjoitustoiminnan kehittäminen.
Komitea voi tehtävänsä toteuttamiseksi antaa lausuntoja ja tehdä aloitteita kokonaisturvallisuuteen liittyvissä asioissa ennakoivaa varautumista koskevien laajojen ja tärkeiden asiakokonaisuuksien yhteensovittamista koskevista kysymyksistä.
3 § Kokoonpano
Komitean jäseninä ovat tasavallan presidentin kanslian kansliapäällikkö, pääministerin toimikaudeksi nimitetty valtiosihteeri, ulkoasiainministeriön, oikeusministeriön, sisäasiainministeriön, puolustusministeriön, valtiovarainministeriön, opetus- ja kulttuuriministeriön, maa- ja metsätalousministeriön, liikenne- ja viestintäministeriön, työ- ja elinkeinoministeriön, sosiaali- ja terveysministeriön ja ympäristöministeriön kansliapäälliköt, Rajavartiolaitoksen päällikkö, poliisiylijohtaja, pelastusylijohtaja, Tullin pääjohtaja, pääesikunnan päällikkö, sekä Huoltovarmuuskeskuksen toimitusjohtaja.
Komitean puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan asettaa valtioneuvoston yleisistunto puolustusministeriön esittelystä.
Valtioneuvosto voi lisäksi kutsua komitean jäseniksi muita henkilöitä enintään neljän vuoden toimikaudeksi kerrallaan.
Komitean pysyvinä asiantuntijoina toimivat valtioneuvoston kanslian EU-asioiden osaston päällikkö ja viestintäosaston päällikkö. Komitea voi kutsua tilapäisiä asiantuntijoita tarvitsemassaan laajuudessa.
Turvallisuuskomitealle asetetaan puolustusministeriön yhteydessä toimiva päätoiminen sihteeristö, jossa on edustettuna monipuolisesti yhteiskunnan eri alojen varautumisen asiantuntemus. Lisäksi komitealla voi olla sivutoimisia sihteereitä. Valtioneuvoston yleisistunto nimittää komitean pääsihteerin ja muut päätoimiset sihteerit.
4 § Toiminnan järjestäminen
Komitea kokoontuu puheenjohtajan tai hänen estyneenä ollessaan varapuheenjohtajan kutsusta ja on päätösvaltainen, kun vähintään puolet jäsenistä on saapuvilla.
Komitea laatii toimintaansa varten järjestyssäännön.
Komitean puheenjohtajalle, varapuheenjohtajalle, jäsenelle ja sihteerille ei makseta palkkiota.
5 § Voimaantulo
Tämä asetus tulee voimaan 1 päivänä helmikuuta 2013.
Tällä asetuksella kumotaan turvallisuus- ja puolustusasiain komiteasta annettu valtioneuvoston asetus (288/2003).
Helsingissä 24 päivänä tammikuuta 2013
Puolustusministeri
Carl Haglund
Hallitusneuvos
Matti Piispanen
¤
Turvallisuuskomitean jäsenet
Puheenjohtaja
Kansliapäällikkö Jukka Juusti, puolustusministeriö
Valtiosihteeri Paula Lehtomäki, valtioneuvoston kanslia
Kansliapäällikkö Teemu Tanner, tasavallan presidentin kanslia
Valtiosihteeri Peter Stenlund, ulkoasiainministeriö
Kansliapäällikkö Tiina Astola, oikeusministeriö
Kansliapäällikkö Päivi Nerg, sisäministeriö
Valtiosihteeri Martti Hetemäki, valtiovarainministeriö
Kansliapäällikkö Anita Lehikoinen, opetus- ja kulttuuriministeriö
Kansliapäällikkö Jaana Husu-Kallio, maa- ja metsätalousministeriö
Kansliapäällikkö Harri Pursiainen, liikenne- ja viestintäministeriö
Kansliapäällikkö Jari Gustafsson, työ- ja elinkeinoministeriö
Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee, sosiaali- ja terveysministeriö
Kansliapäällikkö Hannele Pokka, ympäristöministeriö
Pelastusylijohtaja Esko Koskinen, sisäministeriö
Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen, Poliisihallitus
Pääesikunnan päällikkö, vara-amiraali Kari Takanen, Puolustusvoimat
Rajavartiolaitoksen päällikkö, kenraaliluutnantti Jaakko Kaukanen, Rajavartiolaitos
Pääjohtaja Antti Hartikainen, Tulli
Toimitusjohtaja Raimo Luoma, Huoltovarmuuskeskus
Asiantuntijat
EU-asioiden valtiosihteeri Kare Halonen, valtioneuvoston kanslia
Valtioneuvoston viestintäjohtaja Markku Mantila, valtioneuvoston kanslia
Puheenjohtaja Ole Johansson, huoltovarmuusneuvosto
Puheenjohtaja Pertti Torstila, Suomen Punainen Risti
Hieman pitkälle vietyjä johtopäätöksiä/tulkintoja Petri vetelee, vähemmälläkin juonimisella ja ulkoaohjailulla natotiellä edetään. Koska päätös Nato-jäsenyydestä on jo tosiasiassa tehty, tarvitaan enää muutama vuosi yleisen mielipiteen manipulointiin ja suomisyöjät saavat tahtonsa läpi. Jokin yllättävä, väliintuleva tekijä voi vielä hidastaa prosessia mutta vaikea kuvitella mikä se olisi – jokin maailmanlaajuinen katastrofi tai vaikka tilanteen räjähtäminen käsiin Kauko-Idässä, esimerkiksi?
Mikä muuten erottaa Demarit muista porvaripuolueista? Se, että kyllä kyllä, mutta mennään hitaammin ( esim. tuloerojen kasvattaminen, markkinataloudesta kohti markkinayhteiskuntaa ja tuhokapitalismia jne.). Tämä näyttää ikävä kyllä olevan myös ex-ulkoministerin linja mm. tässä natoasiassa.
Ns. herrahissinä puolue on toiminut erinomaisesti. Eli kuten Paavo Lipponen eropuheessaan tippa silmässä sanoi, ”olen saanut puolueelta kaiken”. Mutta mitä puolue me kansalaiset saimme häneltä?
Luotettavin ja johdonmukaisin puolue on ehdottomasti Kokoomus (ja tämän ruotsinkielinen siipi): aina omistavan luokan ja hyväosaisten asialla! Ja tietenkin Naton, TTIP:n jne.
Sorry, menin vähän puoluepoliitikoinniksi, joten tämä riittäköön..
Eräs mahdollinen tavoita mainitulla institutiolla on toimia eräänlaisena puppugeneraattorina, koska juuri nyt elämme aikaa jolloin,typerän euroon sidotun rahjärjestelmämme ansiosta, normaaleissa viestintä olosuhteissa, Karjala ja Pietari olisi eurokansalaisille edullista kulutusaluetta. Vihapuheella ja täydellisellä huomiottajättämisellä torjutaan tällaisen uudemman vodkaturismi liikehdinnän liikeelle lähtöä.
Nyt meillä on sit ihan oma KGB, valtiollinen turvallisuuskomitea.
Luulenpa kuitenkin, että näitä tyyppejä on enemmänkin komiteaorganisaation luomiseen ajanut ”300 komitea”, jos kerran tämä Suomen turvallisuuskomiteakin on vapaamuurarien tekosia.
PS Vapaamuurari ei tarkoita vapaata (siis työtöntä) muuraria eikä rapparia.
Kenellä näistä on parhaat suhteet Oregonin kansalliskkartin ylipäällikköön, lesbokuvernööri kate Browniin?
Epäilisin ensimmäiseksi Sosialli- ja Terveysminiteriön kansliapäällikköä! (Antoi miehellekin monoa.)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Turvallisuuskomitea
Elon argumentointi perustuu samaan näkemykseen kuin Väyrysellä, että ulko- ja turvallisuuspolitiikkamme johto presidentti Sauli Niinistön johdolla ei johda maamme ulkopolitiikkaa.
Loogisesti tuosta seuraa, että Sauli Niinistö ja muu ulko- ja turvallisuuspoliittinen johtomme, nyt Soini ja J. Niinistö eivät ole tehtäviensä tasolla ja joko eivät osaa johtaa maamme ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa ja/tai ovat luovuttaneet sen johtamisen muille.
Turvallisuuskomitean jäsenten perään olisi kannattanut laittaa vielä puoluejäsenkirjan lyhenne niin KOKonaistilanne olisi entisestään selkeytynyt.