Hesarin pääkirjoituksessa 12.7.2017 verrataan neljän suuren pinta-aluksen hankintaohjelmaa virheinvestointiin, jota panssarilaivojen rakentaminen aikoinaan edusti. Vertaus on onnistunut, sillä molemmissa tapauksissa perustelut ovat keinotekoisia.
Laivastolaki hyväksyttiin siinä harhaluulossa, että Suomeen kohdistuu suurin vaara mereltä. Ja sekin vain yleiseurooppalaisen sodan aikana. Puolustusrevisioni piti kyllä todennäköisimpänä uhkana itärajan yli tulevaa maahyökkäystä, mutta tämä tieto salattiin niin poliitikoilta kuin kansaltakin. Perushankintarahat suunnattiin laivaston aluksiin. Maavoimien divisioonat saivat tyytyä hierojan kamppeisiin.
Nyt väitetään, että merivoimat tulisivat sotatilanteessa turvaamaan kauppamerenkulun. Suomi on saari, jonka ulkomaankauppa tapahtuu vesitse, sanotaan. Olihan maamme saari niin talvi- kuin jatkosodassakin, mutta laivaston merkitys kauppamerenkululle on ollut merkityksetön.
Talvisodan aikana meillä oli toki saattajalaivue, mutta kauppa-alusten varsinaisena suojana toimi pimeys. Tullitilastojen mukaan suurin osa silloisesta ulkomaankaupastamme kulki Tornion kautta sekä Merenkurkun ylittänyttä jäätietä pitkin. Jatkosodan aikana saksalaiset suojasivat kauppamerenkulkuamme Itämerellä.
Suomella ei ole koskaan varaa hankkia sellaisia määriä sota-aluksia, että ne pystyisivät sodan aikana turvaamaan kauppamerenkulkumme. Täysin järjetöntä on uskotella, että uusilla korveteilla hoitaisimme osuutemme jopa Itämeren väylien vapaudesta.
Maanpuolustusasiat ovat monimutkaisia kysymyksiä. Aikamme sodankuvan hahmottaminen näyttää olevan ammattisotilaillekin tuskaista puuhaa. Miten muuten olisi selitettävissä usko, että tehokkaiden satelliittien ja avaruudesta ohjattujen täsmäaseiden aikakaudella meidän merivoimiemme satametriset korvetit pitäisivät väylät vapaina ja estäisivät maihinnousut rannikoillemme?
¤
Tuomo Hirvonen on everstiluutnantti (evp).
¤

Kuvanmuokkaus: Johanna Lehtonen
Kirjailija, toimittaja Pentti Sainion samaan aihepiiriin lukeutuva Helsingin Sanomissa julkaistu mielipidekirjoitus on myös lukemisen arvoinen: http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005295407.html.
Olipa järkevää tekstiä. Mutta eihän mikään järkevä toimi nykytilanteessa kun Nato-huumassa oleva maan johto kulkee omia järjettömiä polkujaan. Se polttaa tai suorastaan tuhlaa rahaa turhuuteen vaikka sille olisi paljon tärkeämpiä kohteita.
Alueellisen koskemattomuuden turvaaminen ja vartiointi on mitä tärkeintä. Puolustuskyvyn laiminlyöminen on aina vakava virhe.
Eihän mistään laiminlyönnistä ole kyse, vain järkevästä rahankäytöstä. Mikä paniikki nyt iski kun asia pitää noin ymmärtää?
Rahan käyttäminen moderniin kalustoon joka ylläpitää puolustuskykyä ja mahdollistaa tehokkaan alueellisen koskemattomuuden turvaamisen ja vartioinnin on aina järkevää.
Kyllä mutta nythän ei ole siitä kysymys vaan rahan syytämisestä Naton hyökkäyshankkeisiin. Eihän sellainen ole mikään puolustusliitto joka sotii ympäri maailmaa ja käy syyttömien kimppuun.
Varmaan tiedät kuka sitä ohjaa ja kenen etuja se palvelee.
Merivoimien taistelualushanke Laivue 2020 hankkeella ei ole mitään tekemistä puolustusliitto NATO:n kanssa. Tarkoituksena on korvata seitsemän Suomen Merivoimien käytöstä poistuneen tai pian poistuvan aluksen suorituskyky.
Heh … huonot tiedot sinulla. Mehän olemme Naton kiristyksen alla eikä mitään hankita ilman sen lupaa. Luulisi että tuon sentään tiedät.
NATO kiristää meitä? Otappas ne mielialalääkkeesi ja palaa kommentoimaan sen jälkeen.
vastaus yllä olevaan: Heh, noin yleensä kommentoidaan kun totuus alkaa polttaa ja keinot loppuvat.
Tähän Merivoimien taistelualushanke Laivue 2020 hankkeeseen liittyen, totuutta sinun kommenteistasi ei löydy siteeksikään.
”Alueellisen koskemattomuuden turvaaminen ja vartiointi on mitä tärkeintä. Puolustuskyvyn laiminlyöminen on aina vakava virhe.”
Olet aivan oikeassa… Nyt on alueellinen koskemattomuuden turvaaminenn ja vartiointi laiminlyöty ilman ainoatakaan pyssyn pamausta, kun Oregonin ratsuväkirykmentti nousi maihin, Suomen rannikolla. Suomen puolustamistako se harjoitteli. Kentsulla ei ollut edes hevosta mukanaan, mutta pääsi varmaan ratsatelemaan siitä huolimatta.
Suomen maavoimien panssariprikaatin ja Yhdysvaltain Euroopan maajoukkojen 2. ratsuväkirykmentin moottoroidun jalkaväkikomppanian harjoittelun (Niinisalo Arrow-16) tavoitteenahan oli vain kehittää molemminpuolista taktista osaamista sekä yhteensopivuutta NATO-standardien mukaisesti.
Nämä harjoitukset ovatkin mitä parhaimpia mahdollisuuksia Suomen maavoimien joukoille harjoitella yhdessä yhteistoimintaa, kenties parhaiden ammattisotilaiden kanssa, samalla kehittäen omaa osaamistaan ja suorituskykyä kotimaamme puolustuksessa.
Mitäs vikaa tässä? Toivottavasti harjoittelu maaperällämme kumppanimme Yhdysvaltojen asevoimien kanssa tiivistyy ja lisääntyy entisestään.
Kremliä ja sen Suomessa vaikuttavia asiamiehiä saattaa toki raivostuttaa tämä kehitys.
Asiasta ja sen yleisistä kehyksistä voi olla muitakin kannanottoja, kuin julkistettu liturgia. Itänaapurista on muistaakseni tullut sellainen kannanotto, että Suomen littyminen Natoon on Venäjän kannalta vain tekninen kysymys. Se tarkoittanee kaiketi vain resurssien erilaista allokointia Suomen suuntaan.
Suomi on pers’aukinen maa, joka ei enää pysty huolehtimaan perusinfrastaan edes rauhanajan olosuhteissa.
Tässä mielessä mainitsemasi yhteistoimintaharjoitukset ovat täysin hyödytöntöä pullistelua, jollei tilannetta ryhdytä arvioimaan siitä lähtökohdasta, että Suomessa ei ole enää mitään suomalaiskansallista omaisuutta, jota pitäisi puolustaa.
Silloin nämä harjoitukset muuttuvat jossain suhteessa mielekkääksi, mutta ei Suomen tai Suomen kansalaisten kannalta. Kysymyksessä ovat muut puolustettavat tahot.
Toki harjoitus harjoituksenkin vuoksi on tarkoituksenmukaista, -sitä tarkoituksenmukaa tässä kaiketi harjoitellaan, vai mitä, ilmansuunnatkin menevät oikein, -eikö niin.
Sitäpaitsi on tarpeetonta nimitellä ketään Kremlin asiamiehiksi, kun koko Suomen hallinto näyttää olevan Naton ja Washingtonin asiamiehiä… Sehän edustaa yhtälailla vierasta valtaa kuin Moskovakin.
Varsinainen syy korvettien hankintaan selviää vara-amiraali, merivoimien komentaja Veijo Taipaluksen artikkelista Kylkirauta-lehdessä 1/2017 otsikolla ”Itämeri tänään, meripuolustus huomenna”. Taipalus kirjoittaa mm: ”Mervoimien on kyettävä toteuttamaan tehtävänsä tarvittaessa myös kriisinhallintatehtävissä kaukana kotimaan vesistö”. Vuoden 1947?Pariisin rauhansopimuksen mukaan Suomen asevoimat on tarkoitettu vain Suomen puolustamiseen Suomen rajojen sisällä. Taipaluksen kuvaama kriisinhallintatehtävä eli sotiminen kaukana kotivesistä on siis rauhansopimuksen rikkomus. Kuten on osoitettu korvetit ovat järjetön hanke Suomen omankin puolustuksen kannalta erityisesti ajatellen varojen käyttämistä tarpeellisimpiin hankintoihin. Korvetit eivät pysty edes kääntyilemään ahtaassa saaristossamme. Kauppalaivastomme turvaaminen korveteilla on deluusiota eli harhakuuloisuutta. Jos Itämeren alueella puhkeaisi sodan kaltainen kriisi, niin kaupallinen liikenne pysähtyisi täysin. Niin hulluja merimiehiä ei yksinkertaisesti ole olemassa, jotka ottaisivat pestin varmaan kuolemaan. Sota Itämerellä olisi suurvaltasotaa ja tarkat ohjukset tuhoaisivat kaiken liikenteen Itämerellä. Toisaalta Venäjällä ei ole mitään syytä edesauttaa sotatilaa Itämeren alueella. Itämeri on Venäjän tärkein kauppareitti. Itämerelle on tätä kirjoitettaessa tullut yhteisharjoituksiin Venäjän laivaston kanssa Kiinan sota-aluksia. Poliittinen viesti on mm, että kriisi Itämerellä heijastuisi myös Kiinan kotivesille, maailmansota siis.
Miksi noin järjettömiä hankkeita Suomessa pyritään toteuttamaan? Taudin yksi nimi on ”joukossa tyhmyys tiivistyy”. Toinen mielentilan häiriö on jeesmies ja jeesnainen tauti. Lisäksi tule ”raha ratkaisee” eli korruptio. Kriisinhallinnassa maksetaan muhkeita korvauksia sotilaille. Kriisinhallintaa eli sotia tarvitaan sekä sopivia sotavehkeitä, jotta sotilaamme pääsisivät rikastumaan myös henkilökohtaisesti.
Suomen Merivoimat on aluksillaan osallistunut kansainväliseen toimintaan maailman merillä jo 1990-luvun alusta. Esimerkiksi Miinalaiva Pohjanmaa osallistui 2011 EU:n Atalanta-operaatioon kriisinhallintatehtäviin Somalian rannikkolla suojaten Somalian rannikkovesiä merirosvoilta. Eli tämän suhteen tässä ei ole mitään uutta.
Ja tätäkö Somalian reissua nyt sitten käytetään keppihevosena?
Nyt kannattaisi hetki miettiä minkähän takia Somalian rannikolla on merirosvoja. Kun paikallisilta kalastajilta on viety toimeentulo, tuomalla supertroolareita vetämään viimeisetkin sintit pohjamutien seasta, niin ei ole mikään ihme, että he jotain tekevät. Kun selitys ei auta, niin sitten pitää ryhtyä toimiin, -ei se sen kummempaa ole.
Sitä taustaa vasten voidaan tarkastella Miinalaiva Pohjanmaan purjehduksia Somalian rannikkovesillä. Suomi on liittynyt siihen samaan kansainväliseen kuppaajien joukkoon, ja valjastanut omat puolustusvälineresurssinsakin siihen käyttöön ymmärtämättä olevansa itsekin totaalisen kuppauksen kohde.
Mutta ehkä on ajateltu että päästään vähän vähemmällä kun liitytään joukkoon kuppaamaan niitä ihmeisiä , joilla ei juuri mitään muuta ole.
En mitenkään ole mikään Somalifanui, mutta ymmärrän kyllä hyvin em. näkökohdat.
Mitä sitten tulee korvattien hankintaan, niin ensiksi pitää kysyä mikä telakka ne rakentaisi… Olisiko se saksalaisten omistuksessa oleva entinen Wärtsilän Turun telakka, vai olisiko se venälaisomistuksessa oleva entinen Wärtsilän Helsingin telakka. Korjaustelakoilla, jos niitä vielä on, ei ole resursseja uudisrakennusprojekteihin…
Raumako sitten… Mene ja tiedä. Todennäköisin vaihtoehto on se, että suomi maksaa sen oman puolustuksen kannalta täysin hyödyttömistä kapineista, joilla tuyöllistetään jotain ulkomaalaisia telakoita.
Kuten Jali Raidan kommentissa on konkretisoitu, korvettien elinikä Suomenlahdella voidaan laskea minuuteissa… Senjälkeen niiden resurssit kauppamerenkulun turvaamiseen ovat meren pohjassa.
Mutta Suomi on vaauraampi kuin koskaan, on väitetty, -ja tämä tarkoittaa suomalaisittain vain sitä että kuvitellaan, että sillä on varaa entistä suurempiin virheinvestointeihin.
”Lisäksi tulee ”raha ratkaisee” eli korruptio.”
Erään sanonnan mukaan ”jokaisella on hintansa” eli ”sopivaa korvausta” vastaan jokainen on valmis esim. luopumaan periaatteistaan. Pääsääntöisesti tuo varmaan pitääkin paikkansa, mutta toisaalta varmasti on olemassa myös joukko säännön vahvistavia poikkeuksia.
Tällaisia korruptio-epäilyjä herättäviä tapauksia aikaisemmilta vuosilta on kuvattu koko joukko esim. tutkivajournalisti Seppo Konttisen kirjassa ”Kansallisomaisuuden ryöstö”. Hyvä esimerkki on Siilinjärven erittäin arvokkaan fosforikaivoksen myynti lannoitetehtaan mukana norjalaiselle Yaralle melkeinpä vain nimelliseen, symboliseen hintaan kaivoksen todelliseen arvoon nähden..
Kyseessä ei varmaankaan ole Suomen puolustuksen turvaaminen vaan täydentää NATOn hyökkäysvalmisteluja tällä ilmansuunnalla.
No ei. Merivoimien taistelualushanke Laivue 2020:n tarkoituksena on korvata seitsemän käytöstä poistuneen tai pian poistuvan aluksen suorituskyky.
Ei ole enää tätä päivää…
Nyt olisi aika ruveta miettimään sitä, millä korvataan hankintaeskadroonien älyllinern suorituskyky.
Mitä ilmeisimmin puolustusvoimain korkeimmassa johdossa osa katsoo näitä hankintoja juuri Natoa täydentävien resurssien valossa. Samahan pätee myös suunniteltujen hävittäjähankintojen kohdalla. Kun näkökulma on USA:n ja Naton etu, ei voida enää edes puhua maanpuolustuksesta, vaan todellakin hyökkäysvalmiuksien rakentamisesta.
Käsitys, että Nato suunnittelisi hyökkäyssotaa Venäjää vastaan, on aivan absurdi. Eivät länsivaltioiden johtajat sentään idiootteja ole, vaikka siltä saattaa näyttää, varsinkin jos katselee maailmaa voimakkaasti vääristävien silmälasien läpi.
Jos Venäjää vastaa tosiaan haluttaisiin hyökätä, se olisi tehty jo silloin, kun Venäjän asevoimat olivat rappiolla Neuvostoliiton luhistumisen jälkeen. Mutta nyt maan asevoimia on kehitetty määrätietoisesti nimenomaan soveltuviksi hyökkäyssotaan länttä vastaan. Pakko länsimaiden on varustautua sitä varten.
Katso karttaa ja katso miten jenkkitukikohdat ovat ympäröineet Venäjän. Ja tule uudelle trollausyritykselle.
Yhdysvaltain asevoimien tukikohdat sijaitsevat pääosin kyllä aivan jossain muaalla päin maailmaa kuin Venäjän ympärillä.
http://images.politico.com/global/2015/06/23/backpage-11601.jpg
Toki USA:n noin 1000 sotilastukikohdasta riittää maapallon laajuisesti moneen kolkkaan. Onhan USA:lla perustehtävänään hallita maailmaa sotilaallisen voimansa avulla.
Kun katsoo karttaa ja tietää tämän päivän aseiden kantamat, aika hyvin on Venäjä ympäröity USA:n aseilla. Sotilastukikohdathan luovat valmiuden nopeisiin aseiden, asejärjestelmien, ammusten ja sotilaiden siirroille. Toki niissä lienee suurehkot määrät asetarvikkeita jo ennakkoon varastoituna.
Tokihan USA:lla on takapihansakin eli latinalaisen Amerikan valtiot ”hoidettavanaan”. Juuri nyt näyttäisi, että Venezuela muodostaa ”uhan Yhdysvaltain kansalliselle turvallisuudelle”, mikä näkynee kohtsillään sotimisena, salamurhina tmv sillä suunnalla.
Huom. Venezuela on merkittävä öljyvaltio. Se on aina ollut USA:n kansallisen turvallisuuden uhka, kuten Irak ja IIran + muut.
Venezuela ja sen öljyvarat eivät ole USA:lle minkäänlainen uhka. Maa on sekasorrossa siksi, että sen johtajilta on täysin puuttunut talouspoliittinen osaaminen. Öljyn myynnillä, silloin kun hinta oli korkealla, olisi voitu kehittää maan talouselämää siten, että hyvinvointi ja yhteiskunnan toimivuus ei olisi perustunut pelkkiin öljytuloihin.
Et sinä nyt Hopalongi oikein ymärtänyt mitä tarkoitin, mutta ei se mitään, en sitä nyt enää selitä…
Hallinto on saattanut maansa sekasortoon, mutta niin on tapahtunut Suomessakin. Aivan oikein, -olisi voinut öljytuloilla kehittää maata hyvien hintasuhdanteiden vallitessa. Suomenkin osalta tilanne on periaatteessa samankaltainen. Kysymys ei ole öljystä vaan muusta.
Peruskysymys kuuluu niin että kuka on hallinnon saattanut sekasortoon Venezuelassa…Suomessa…?
Jäipä yksi koo nimimerkistä pois.
Mikä nyt puhuu sen puolesta että Venäjä olisi hyökkäämässä Länttä vastaan? Naurettavaa väittää tuollaista.
Jos joku sotimista harrastaa niin eiköhän se taho ole USA/Israel/EU/Nato joka on sotinut erityisesti 9/11 alkaen reippaan puoleisesti eikä loppua ole näkyvissä kun koko maailma pitäisi saada nujerrettua.
Venäjähän yrittää ahdistettuna pitää puoliaan ja pysyä suvereenina valtiona. Se onnistuu vain omistamalla hyvät aseet.
Venäjähän se hyökkäsi Eurooppaan/Ukrainaan ja miehitti Krimin jne.
Totuus lienee että piti vain omastaan huolen.
Ei Venäjä juuri nyt ole hyökkäämässä minnekään, toivottavasti.
Tosiasia kuitenkin on, että varustautuu hyökkäyssotaa varten. Tietenkin Venäjän näkökulmasta katsoen hyökkäys on puolustusta. Venäjällä on tarkoitus siirtää puolustussotansakin oman maansa ulkopuolelle.
Pohjimmiltaan kysymys on siitä, miten Venäjä näkee oman asemansa maailmanpolitiikassa. Venäjä katsoo, että sillä on tietynlainen oikeus määrätä naapurimaiden politiikasta. Nämä naapurimaat ovat taas tästä asiasta jyrkästi eri mieltä.
Hopalong. Aika hauskasti ilmaistu: ”Venäjällä on tarkoitus siirtää puolustussotansakin oman maansa ulkopuolelle.”
Näinhän USA on tehnyt kaiken aikaa, eli puolustusretoriikalla koristellen hyökännyt omien rajojensa ulkopuolella.
Maailman moninapaisuus on todellisuutta, jonka USAn yksinapainen vallankäyttö haluaa kiistää. Se, miten nämä navat kohtelevat lähireviiriään, on syytä saattaa kansainvälisten lakien alaiseksi.
Aloittaa voisi vaikkapa latinalaisesta Amerikasta.
Saattaa olla, että yksinapaisuus ei enää ole vallitseva asiaintila. Mutta ei ole moninapaisuuskaan. Kaksinapaisuus kuvaisi ehkä parhaiten tilannetta. Mutta se toinen napa ei ole Venäjä, vaan Kiina.
Venäjän suhteellinen asema tulee heikkenemään. On muita nousevia maita, joilla on aivan yhtä hyvät perusteet vaatia asemaa maailmanpolitiikassa, parhaana esimerkkinä Intia.
Myös USA:n asema suhteessa Kiinaan heikkenee. Pitemmän päälle USA:n ja Kiinan edut ja pyrkimykset voivat törmätä, ja siinä on suursodan mahdollisuus.
Hopalong onnistuu aina korottamaan oman absurdiudensa vähintään toiseen potenssiin.
Naton sotilasjohto varmaankin tekee suunnitelmia, olettaisin, että juurkin sellaisia mitä USA tahtoo. Nato on pelkkä USAn sotatyökalu, ei sillä ole itsenäistä elämää. Kannattaa vaikkapa katsoa, mitä tapahtui, kun Artikla 5 oli ensimmäistä ja toistaiseksi ainoaa kertaa käytössä. Löytyy Suomen Nato-edustuston sivuilta.
Oleellistahan on USA:n rakentama globaali sotilaallinen kontrolli. Sillä on noin 1000 sotilastukikohtaa yli 130 maassa. Eli se puolustaa ilmeisen tehokkaasti omaa maataan. Voisipa jopa ajatella, että turhankin tehokkaasti siihen nähden, että USAn kimppuun ei ole hyökännyt yksikään valtio (ne WTC-iskutkin olivat USAn omaa tuotosta).
Tätä sotilaallista kontrolliaan USA rakentaa nyttemmin Suomenkin avulla monella tapaa. On eduskunta sivuuttaen solmittu Naton isäntämaasopimus, joka luo puitteet Nato-maiden toiminnalle Suomen maa-, meri- ja ilmatilassa. Lisäksi Jussi Niinistö on ahkerasti solminut puolustussopimuksia Nato-maiden kanssa.
Näihin USAn ja Naton intresseihin alisteisiin asioihin kuuluvat painotetusti myös Suomen armeijan materiaalihankinnat. Hävittäjähankinnoilla saataisiin tositilanteisiin mittava romumetallintuotanto, ja sama pätee myös näihin korvettihankintoihin.
Oikea linja Suomen maanpuolustukselle on pysyttäytyä sotilaallisesti liittoutumattomana, ja erossa suurvaltain kärhämistä. Toki tämä on kirjattuna puolustus- ja turvallisuuspoliittisiin kannanottoihin: Suomi ei salli aluettaan käytettävän hyökkäykseen muita valtioita vastaan. Sen uskottavuus pakkaa vain valitettavasti horjumaan ulkopolitiikan nykyjohdon käsittelyssä.
”…(ne WTC-iskutkin olivat USAn omaa tuotosta).”
Suhteutan Taunon muunkin tekstin tuohon lainaukseen.
Se, että onnistuttaisiin onnistuneesti tekemään ja toteuttamaan WTC-tornien iskujen kaltainen salaliitto, on täysin poissa laskuista. Ja vielä, että se ei olisi jälkeenpäin paljastunut.
Erilaiset salaliittoteoriat siitä, mitä tapahtui, ovat epäuskottavampia kuin virallinen versio.
Höpö höpö,
nimenomaan kotikutoisella salaliitolla koko USAn turvallisuusjärjestelmä pystyttiin harhauttamaan, ulkopäin ulkoisin voimin se olisi ollut vaikeampi toteuttaa.
Niinpä, tiedetään kyllä ettei sinulle totuus maistu etkä ole sitä kiinnostunut selvittämään.
Aika outoa. Tuottaa sinulle mielihyvää vain tuo silmät ummessa ja aivot lukossa eläminen.
Hopalle
sanot: ”…(ne WTC-iskutkin olivat USAn omaa tuotosta).” –kyllä, sitä ne olivat
— 9/11 was an inside job.
https://jamesperloff.com/2017/06/30/911-simplified/
Perloff ei ota tarkemmin kantaa WTC7 rakennukseen joka yllättäen romahti kaksoistornien jälkeen ilman että kone siihen törmäsi. Mutta tässä ent. CIA agentti kertoo miten homma hoidettiin:
http://yournewswire.com/cia-911-wtc7/
No niin, sorruin lukemaan tarkoituksellisesti kirjoitettua puolitotuutta, eli linkkeja, joita postasit. Nämä linkit edustavat VARMUUDELLA kontrolloitua oppositiota, joka osoittaa syyttävän sormen USAn poliittiseen eliittiin, paljastamatta kuitenkaan ”heitä”, jotka ovat orkesterin johtajia.
“When you want to find out who is behind something, just follow the money. Look at the trades made just before 9/11. These are the guys that knew what was coming. The sons of CIA agents, government officials. Close relatives of the most powerful men in America. Cheney, Rumsfeld. They all got rich. It wasn’t just the contracts awarded to their friends in the construction business and the wars and the kickbacks.”
Tämä edustaa tyypillistä valeoppositio jorgania tyyliin ”follow the money.” Mikäli ihmiset ja toimittajat vaivautuisivat puolueettomasti tutkimaan 9/11 tapahtumia ja sinnikkäästi ”follow the money”, eli sitä kuka näille ammattinäyttelijöille verhon takana maksaa, tiet johtaisivat luotisuorana Roomaan. Mutta sitähän te lampaat ette tietenkään usko. Te uskotte luonnollisesti sen, mitä hollywood tuotanto teille muka suorana lähetyksenä telkkarista näytti, vaikka yksikään lentokone ei törmannyt yhteenkään WTC rakennukseen!
Re Tulenkataja: Mitä tekemistä noilla linkeillä on Hollywoodin kanssa?
Ja eihän Perloff sano että rakennuksiin törmäsi kone. Huonosti luit kirjoituksensa vaikka muuta vakuutat.
Taidat itse olla se kontrolloidun opposition mies?
Alla olevassa tarkasti lähteistetyssä artikkelissani osoitan, miten maailman valtamediat, kuten CNN, Reuters ja Der Spiegel, seurasivat saksalaisen Convar-yrityksen syyskuun 11:nnen jälkeen USA:n puolustusministeriön toimeksiannosta tekemiä tutkimuksia, jotka liittyvät ilmeiseen etukäteistietoon tulevista 9/11-iskuista.
Vuonna 2003 FBI sitten kertoi 9/11-komissiolle, ettei mitään tutkimuksia koskaan tehtykään, ja komissio oli kuuliaisesti viittaamatta niihin sanallakaan. Myös valtamedia ”unohti” ne. Sittemmin useat vertaisarvioidut yliopistolliset tutkimukset ovat osoittaneet, että sisäpiirin tietoa tulevista iskuista oli – mutta nekin on täysin sivuutettu, mitä ilmeisimmin siksi, etteivät jäljet johtaneet muslimisotureihin, vaan ihan jonnekin muualle.
https://vastavalkea.fi/2017/03/01/rahansiirrot-ja-911-iskut-tutkimuksia-ennakkotiedosta/
”Se, että onnistuttaisiin onnistuneesti tekemään ja toteuttamaan WTC-tornien iskujen kaltainen salaliitto, on täysin poissa laskuista”
Millä perusteella…???
Pikemminkin pitäisin vähemmän todennäköisempänä sitä että joukko ”råättipäitä”, niinhän niitä yleisesti kutsutaan, vai mitä, -kykenisivät läpäisemään koko USA:n intelligenssikoneiston seulat, ja muut kansalliseen turvaamiseen tarkoitetut haaavit.
Kyllä nyt Hopalongi olet pahasti hakoteillä.
Hopalong,
noin se puhui aikoinaan Hitlerkin, että ”ei me käytetä väkivaltaa Saksassa saksalaisia kohtaan eikä me hyökätä Neuvostoliittoon”. Hölmöt menivät helppoon ja usoivat.
USA, NATO, Suomi ovat jo aloittaneet sodan ja sodan valmistelut Venäjää vastaan, minkä normaaliälyinen ymmärtää nykyisistä asehankinnoista, aseiden siirroista, ryhmityksistä, Venäjän sotilaallisesta ja taloudellisesta saarrosta, taloussodasta, taloussanktioista, infosodasta, Venäjällä pelottelusta, Venäjä-vihan levittämisestä, uusista puolustussopimuksista kuten mm. NATO-isäntämaa jne.
USA, CIA, NATO tekivät kyllä selvitykset mahdollisuuksista hyökätä asein luhistuvaan Neuvostoliittoon, mutta häviö olisi ollut todennäköinen.
Niinpä USA yritti ryöstää Venäjää mm. ”hodorkowskien” avulla, mutta sekään ei onnistunut. Ja kun se ei onnistunut, USA, CIA, NATO alkoivat vallata entisiä neuvostomaita, Suomea ja nyt Ukrainaa.
On strateginen virhe rinnastaa Hitler ja demokraattiset länsimaat. Hitler oli diktaattori ja hänen ajatusharhoistaan ja suuruudenhulluista haaveistaan tuli koko kansakunnan politiikkaa.
Länsivallat yrittivät päästä sopimukseen Hitlerin kanssa välttääkseen suursodan. Se oli virheellistä politiikkaa.
Putin ei ole Hitler. Mutta hän on kuitenkin eräänlainen diktaattori: hänen sanansa painaa ulkopolitiikassa, eikä ole sellaista vastaanpanijaa, joka uskaltaisi olla eri mieltä. Hänen analyysinsa ja politiikkansa pannaan toimeen.
Yhdysvalloissa valittu presidentti Trump on itse asiassa eräänlainen kaheli. Jos hänellä olisi täydellinen valta, maailma olisi suuressa vaarassa. Hänen valtaansa rajoittaa kuitenkin USA:n järjestelmä, joka sitoo presidentinkin käsiä.
Hitlerin ja natsien mielestä natsi-Saksa oli demokratia ja länsivalta.
Putin taistelee yhdessä Israelin kanssa natseja ja fasisteja vastaan, joita CIA, Pentagon tukevat, vaikka Trump yrittää tuon rahoituksen estää.
Muiden kuin Hitlerin ja natsien mielestä natsi-Saksa ei ollut demokratia.
Heh. Venäjän taistelu fasismia vastaan käyttäen siinä venäläisiä fasisteja ja uusnatseja on hyvin dokumentoitu.
http://sss-radio.ee/fi-blogi/kirjeenvaihtajamme-marko-enqvist-venalainen-aarioikeisto-donbasissa-taistelemassa-fasismia-vasta
Hopalongin ja Venäläisen valehtelun kannaotoista huolimatta, hankkeilla olevat korvetit uppoavat alta aikayksikön, kun tilanne sitä vaatii, -jos edes vaatii.
Korvettien hankinta Suomen kauppamertenkulun tutvaamiseksi on suurinppirtein samanlainen ajatusmalli kun kuvitelma Angry Birdseistä Suomen taloudessa tehtyjen mokien pelastajiksi.
Koska ja missä olen ottanut kantaa korvettien hankkimispäätökseen?
”Koska ja missä olen ottanut kantaa korvettien hankkimispäätökseen?”
En ole väittänytkään että olisit ottanut kantaa korvettien hankintapäätökseen.!
> Jos Venäjää vastaa tosiaan haluttaisiin
> hyökätä, se olisi tehty jo silloin, kun
> Venäjän asevoimat olivat rappiolla Neuvostoliiton
> luhistumisen jälkeen
Sodan aloittaminen johtuu aina sisäpoliittisista syistä. Silloin länsivaltojen johtajien asema tuntui turvatulta eikä sitä tarvinnut pönkittää sodalla.
Nyt tilanne on toinen ja johtajiemme asema niin heikko kansan silmissä, että kansalle on kerrottava, että nyt on ”pakko” varustautua sotaan. — Kyse lopultakin on vain vallassa olevan eliitin roikkumisesta vallan kahvassa hinnasta välittämättä.
Varustelulle ei olisi tarvetta mikäli Venäjä ei olisi aloittanut hyökkäyssotaansa Euroopassa Ukrainassa miehittäen Krimin niemimaan. Ennen sotaa länsimaissa puolustusliitto NATO:n ja sen kumppaneiden puolustusbudjetit, tukikohtien ja joukkojen määrät olivat olleet pitkään laskussa jne.
Sodan aloittamiseen saattaa vaikuttaa sisäpolitiikka, mutta on väärin sanoa, että sota aina aloitettaisiin sisäpoliittista syistä. Diktatorisesti hallituissa maissa se on tavallisempaa, esimerkkinä vaikkapa Argentiinan aloittama sota Iso-Britanniaa vastaan. Epäilemättä myös Venäjän aggressiivisella toiminnalla naapureitaan vastaan on sisäpoliittiset syynsä.
Demokratioissa taas sotavalmistelut ja varustautuminen on vaikeaa eikä niille tahdo saada kansan kannatusta. Kansa kun panisi rahat mieluummin vaikkapa vanhusten vaippoihin kuin maanpuolustukseen.
Hitler olisi ollut helposti pysäytettävissä, jos olisi ajoissa uskottu, että hän todella haluaa sotaa. Mutta ei, Hitlerin kanssa pyrittiin rauhaan ja saatiin sota.
Nykyään demokraattisia Atlantin liiton maita, esimerkiksi Norjaa, Tanskaa tai Saksaa, olisi aivan mahdoton saada hyökkäyssotaan Venäjää vastaan. Sota voi syttyä vain, jos Venäjä menee liian pitkälle aggressioissaan.
”Demokratioissa taas sotavalmistelut ja varustautuminen on vaikeaa eikä niille tahdo saada kansan kannatusta. Kansa kun panisi rahat mieluummin vaikkapa vanhusten vaippoihin kuin maanpuolustukseen.”
Selitäppä Hopalongi, mistä ihmeestä nyt yhtäkkiä on noussut paniikki maanpuolustuksellisista asioista, hyvin lyhyessä ajassa.
Kai jokainen jolla vähänkin on älliä päässään, ymmärtää, että Venäjä pitää Krimin itsellään strategisista syistään, eikä se mitenkään liity Suomen turvallisuuteen, vaikka ko. asiaa onkin pyritty propagoimaan Ukrainan kriisinä. Kriisi on vain siinä, että se on masinoitu Ukrainan ulkopuolelta, kuten muutkin kriisit yleensä jostain ulkopuolelta.
Jonain päivänä sinäkin Hopalongi tulet vanhaksi, -näillä näkymillä sankarikuolemaa et nuorena saa… -ja voi olla että tarvitset jopa vaippoja, kun et tiedä koska paskat on tulossa, Ja vaikka tietäisitkin, niin et hallitse tilannetta.
Ihmiset ovat tehneet aikanaan jotain tämän yhteiskunnan hyväksi, kukin omalla sarallaan. Sivistyneen yhteiskunnan
tunnusmerkkeihin kuuluu vanhuksistaan huolehtiminen.
Vaippasulkeisiksi se saattaa mennä monienkin osalta, vaikka olisi ”kalashnikohvin” kopio tiukasti käsissä, ja monta lipasta käsillä.
Minä en näe mitään puolustuksellista niissä toimissa, mitä viime aikoina on harrastettu, vaan pikemminkin kuviteltuihin uhkiin varustautumista, ja siltä pohjalta generoituneeseen tarpeeseen globaalien aseteollisuuspiirien finansiaaliseksi tukemiseksi.
Jos kysymys olisi puhtaasti Suomen puolusttamiseen tarkoitettujen toimien toteuttamisesta, ja siihen liittyvän asearsenaalin hankkimisesta, niin en sanoisi mitään.
Mielestäni tilanne ei nyt edusta sellaista.
Mitään paniikkia ei ole noussut maanpuolustuksen suhteen. Siihen on vain kiinnitetty aikaisempaa enemmän huomiota. Se taas johtuu muutoksista kansainvälispoliittisessa ilmapiirissä, eli Venäjän imperialistisesta politiikasta. Venäjä on osoittanut sekä puhein että teoin, että se on valmis käyttämään myös sotilaallista voimaa tavoitteidensa saavuttamiseksi, ja olisi naiivia kuvitella, etteikö myös Suomi voisi olla kohteena. Mm. Krimin valtaus oli osoitus Venäjän imperialismista.
Suomen puolustuksen vahvistaminen vähentää ja heikentää Venäjän painostusyrityksiä Suomea kohtaan. Tietenkin Suomen on järkevää harjoitella puolustusta yhteistyössä ystävällismielisten maiden, esimerkiksi Yhdysvaltain, kanssa. Minkäänlaista uhkaa se ei ketään (= Venäjää) vastaan muodosta, vaikka Venäjällä sisäpoliittisista syistä sellainen kuva annetaankin.
Muissa eurooppalaisissa maissa ajettiin puolustus suurin piirtein alas, kun ajateltiin, että Venäjästä on tullut rauhanomainen eurooppalainen valtio. Suomessa ei sentään niin sinisilmäisiä oltu, mutta kyllä meilläkin laiminlyötiin maanpuolustusta ja vähäteltiin sen tärkeyttä.
Et näytä ymmärtävän demokratian ja diktatuurin eroa. Dikatuurissa, esimerkiksi Venäjällä, on johtajan käskyllä helppo aloittaa suurisuuntainen varustelu ja asevoimien kehitys. Kansa on helppo saada uskomaan ulkoiseen uhkaan. Valtion valvonnassa olevat tiedotusvälineet auttavat tehtävässä.
Demokratiassa kansaa on vaikea saada ymmärtämään, mihin puolustusvoimia tarvitaan. Vallitseehan rauha, ja aina on tärkeämpiä rahareikiä. Siksi jos kansainvälinen tilanne vähänkin alkaa näyttää sopuisalta, puolustusvoimien annetaan pikku hiljaa rappeutua. Näin on käynyt esimerkiksi Ruotsissa, ja nyt tilannetta yritetään korjata, mikä on osoittautunut vaikeaksi. Baltian maissa ja entisissä Varsovan liiton maissa on ymmärretty, että Venäjän imperialismi ei muuttunut mihinkään, ja siksi ne tilaisuuden tullessa liittyivät heti Natoon. Siinä ne tekivät viisaasti. Todennäköisesti tässä tilanteessa liittyminen ei enää onnistuisi.
Otat vielä kantaa ikääni, tietämättä siitä mitään. En kerro sitä, mutta niin vanhaksi olen päässyt, että osaan keskustella menemättä henkilökohtaisuuksiin. Sen taidon hankkiminen sinulla on vielä edessä päin.
”Jonain päivänä sinäkin Hopalongi tulet vanhaksi, ”
Ei tämä ole kannanotto vain sinun ikääsi, se koskee yhtähyvin minua itseänikin. Mitä sitten tulee vaippoihin jne., niin ei siinä ole mitään henkilökohtaista.
Tarkoitukseni oli vaan kiinnittää huomiosi siihen asiaan, että tämän päivän vanhukset ovat monet tehneet oman osuutensa tämän maan hyvinvoinnin kehittämiseksi, ja vallalla näyttää olevan sen asian totaalinen kansallinen unohtaminen.
Aivan, on minulla monia asioita edessäpäin, -enemmän on kuitenkin jo takanapäin, -valitettavasti sekin asia, mihin viittasit.
”Et näytä ymmärtävän demokratian ja diktatuurin eroa. Dikatuurissa, esimerkiksi Venäjällä, on johtajan käskyllä helppo aloittaa suurisuuntainen varustelu ja asevoimien kehitys. Kansa on helppo saada uskomaan ulkoiseen uhkaan. Valtion valvonnassa olevat tiedotusvälineet auttavat tehtävässä.”
Kyllä minä ymmärrän sen hyvin, mutta esim. edesmennyt presidentti Mauno Koivisto ei sitä ymmärtänyt, eikä nykyiselläkään presidentillä näytä olevan siitä mitään käsitystä.
Hän sotki riippumattoman tuomioistuinvallan ja toimeenpanovallan keskenään omalla mahtikäskyllään, että ”tuomioistuinpäätöksissä pankit eivät saa hävitä”. Näin siis demokratian hengessä teki Suomen presidentti.
Nykyinen presidentti sotkee isänmaat ja isäntämaat toisiinsa.
”Si vis pacem, para bellum”
NATO on puolustusliitto. Ei hyökkäysliitto.
— Ja ennalta ehkäisevä hyökkäys on puolustautumista…
NATO on puolustusliitto. Eikä mikään ennaltaehkäiseviä iskuja suorittava hyökkäysliitto. NATO ryhtyy sotilaallisíin vastatoimiin vasta siinä tilanteessa jos jokin jäsenmaa on ensin joutunut hyökkäyksen kohteeksi.
Mihinkäs Nato-maahan se kehitysmaa Afganistan hyökkäsikään ennen jenkki-invaasiota ?
https://www.yle.fi/tekstitv/txt/P131_01.html
Jostain merkillisestä syystä ”…Nato esittää pahoittelunsa..” omien pommittamisesta, vaikka USAF on pommittanut. Miksiköhän, kun nuo kaksi ovat pro-Nato kökkögeneraattoreiden mukaan AIVAN eri tahoja ?
Afganistanissa on käynnissä NATO-johtoinen operaatio ”Resolute Support” jonka tehtävänä on Afganistanin kansallisten turvallisuusviranomaisten ja joukkojen koulutus sekä Afganistanin armeijan tukeminen taisteluissa Talebania vastaan. NATO-maan Yhdysvaltain ilmavoimat antaa ilmatukea tuolle operaatiolle.
Huoltoasema on bensiinin jakeluun, autotarvikkeiden myyntiinj ja maantieajoneuvojen huoltoon tarkoitettu yritys, eikä ruokakauppa.
NATO on puolustusliitto. Ei hyökkäysliitto.
Sinä ne tärkeimmät…
Merivoimien taistelualushanke Laivue 2020:n tarkoituksena on korvata seitsemän käytöstä poistuneen tai pian poistuvan aluksen suorituskyky.
2020-luvun puoleenväliin mennessä laivaston riveistä on poistunut 3 Hämeenmaan-luokan miinalaivaa sekä neljä Rauma-luokan ohjusvenettä.
Käytöstä poistettujen seitsemän aluksen suorituskyky korvataan edistyksellisellä 4:llä monitoimikorvetilla joidenka ominaisuuksiin kuuluu:
– Kyky ympärivuotiseen ja pitkäkestoiseen läsnäoloon merellä kaikissa Itämeren sää- ja jääolosuhteissa.
– Merioperaatioiden johtamiskyky
– Pintatorjuntakyky avomerelle
– Merimiinoittamiskyky
– Sukellusveneentorjuntakyky
Eli nämä alukset kykenevät siis hoitamaan Hämeenmaa-luokan miinalaivojen sekä Rauma-luokan ohjusveneiden tehtävät samalla kertaa ja paljon muutakin.
Eikä nämä hankittavat 4 monitoimikorvettia yksinään muodosta Suomen merivoimien iskukykyä 2020-luvulla kuten tästä Hirvosen mielipidekirjoituksesta voisi luulla.
Käytössä ovat silloin näiden korvettien lisäksi vielä 1998-2006 valmistuneet neljännen sukupolven häiveominaisuuksilla varustetut Hamina-luokan ohjusveneet, Pansio-luokan miinalautat jne.
Rannikkopuolustuksesta huolehtii edelleen meritorjuntaohjuspatterit, rannikkotykistö sekä rannikkojoukot.
Puolustusbudjetin lohkominen kolmen eri puolustushaaran kesken on visainen tehtävä, oli tarkasteltavana sitten poliittiset liittoumanäkökohdat tai vain puhtaasti sotilaalliseen torjuntakykyyn liittyvät näkökohdat. Ajatellaanpa asiaa näin: tuhdit suomalaiset merivoimat voisivat jopa rauhoittaa Itämeren jännitteitä, jos kaikki osapuolet voisivat luottaa siihen, että Suomen etelärannikkoa ja lounaista saaristoaluetta vartioidaan tiukasti. Venäjän pahin pelko on, että nämä alueet päätyvät Venäjälle vihamielisten voimien käsiin ja tämän ehkäistäkseen Venäjä voi olla valmis jopa maahyökkäykseen.
Eli vahvat voimat merellä voivat ehkäistä painetta itärajalla, MUTTA vain ja jos vain Venäjä voi luottaa Suomen puolueettomuuteen. Tämä kortti saattaa kuitenkin olla jo menetetty ja Suomi luetaan jo pysyvästi siirtyneeksi Naton vaikutuspiiriin. Siinä suhteessa suomalaisten veronmaksajien on turha osallistua Naton puolustuskyvyn lisäämiseen merivoimissa pl. aivan välttämättömät kalustohankinnat.
Suomalainen valehtelu
– Kyky ympärivuotiseen ja pitkäkestoiseen läsnäoloon merellä kaikissa Itämeren sää- ja jääolosuhteissa.
+ On harjoiteltu, on integroitu, tarkoittaa NATOn päivystystehtävää, eikaikissa vaan kaikkialla Itämerellä.
– Merioperaatioiden johtamiskyky.
+ On harjoiteltu, Suomen merivoimat, komento ja komentorakenne on alistettu NATO-komennolle.
– Pintatorjuntakyky avomerelle
+ NATO-isäntämaasopimuksen työnjako, Suomi suojaa USAta ja NATOa pinta-aluksin, Ruotsi sukellusveneillä.
– Merimiinoittamiskyky
+ On harjoiteltu, Suomen miinantorjunta on harjoiteltu ja integroitu NATO-komentoon kattaen Suomen lisäksi mm. Baltian maiden alueet sekä NATOn kaukotarpeet.
– Sukellusveneentorjuntakyky
+ NATO isäntämaasopimus, USA ja NATO vaativat patempaa suojaa sota-aluksilleen Pohjolassa, Itämerellä, NATO, Ruotsi ja Suomi järjestivät feikit sukellusvenejahdit, joilla Ruotsi sai rahaa uusiin sukellusveneisiin, Suomi merenalaisiin kuuntelulaitteisiin.
Kuulostaa kyllä järkevältä.
Suurin uhka kun on idästä, on ihan hyvä olla yhteensopiva lännen kanssa.
Noinhan sitä luulee kun ei pysty kuin ylimalkaiseen mekaaniseen muotoseikka-argumentaatioon.
Sitten kun osaat tarkastella sisältöjä, aikaulottuvuuksia, kausaalisuhteita, resurssianalyysi, kybernetiikkaa ym. niin ymmärrät, että USAn ja NATOn malli varustautua, aseistautua, orgaisoitua, käydä sotaa on vanhanaikainen eikä se tuo sotavoittoja mutta vie rahat.
Noin on USAn armeijassa ja NATOssa aina ollut ja tulee varmasti olemaankin.
Trumpilla oli halu räjäyttää USAn armeijan ja NATOn byrokratia ja tehottomuus, mutta hänellä ei ole siihen riittäviä muskeleita.
Suurin uhka kun on idästä, on ihan hyvä olla yhteensopiva lännen kanssa.”
Voisitko antaa jonkun esimerkin siitä, miten tämä uhka on viimeaikoina Suomen osalta konkretisoitu…
Suomen suurin uhka tulee sisältäpäin, ja sen aiheuttavat tyhmät ja tietämättömät ja/tai lahjotut tai kiristetyt poliitikot, jotka nyt ovat yhteensopivia lännen kanssa.
Olisi parempi olla yhteensopiva Suomen kanssa.
Hoh hoijaa. Kenraalit vaan leikkivät ja vertaielvat keskenään kenellä on kalleimmat ja isoimmat vehkeet. Täysin lasten kengissä koko puolustusvoimiemme johto.
Mikä siinä on ettei olemasaolevia aluksia voi kunnostaa? Niinhän on tehty maailman sivu. Traktoreita, autoja, polkupyöriä jne, kaikkia korjataan ja parannellaan. Ne kustannukset ovat minimaalisia siihen nähden mitkä syntyvät uuden kaluston hankkimisesta ja vanhan romuttamisesta. Sillä eihän puolustusvoimat koskaan saa sahaa edes romumetallina. Se joutuu aina maksamaan miljoonia kun jotain romutetaan. Tavallinen kaduntallaaja saa sentään romusta rahaa.
Mutta mutta… Meripuolustuksemme… Me emme tarvitse kuin hyviä miinoittajia ja ohjuksia rannikolle. Siinä on puolustusta kerraksen. Kyllä Kaliningrad ja Maarianhaminan Venäläiset pitävät huolen ettei NATO-laivueet pääse hyökkäämään Suomeen. Ja Venäläisiä vastaan miinat meressä sekä jalkaväkimiinat ovat paras pelote. Niin että puisia miinalaivoja väsäämään. Niitä tarvitaan yhdessä jäänmurtajien kanssa.
Kukas sitä sanoikaan aikoinaan:”Voi poikani jos tietäisit miten vähällä järjellä meitä hallitaan”?
”Voi poikani kun tietäisit miten pienellä järjellä ihmiset kirjoittavat mielipidepalstoille”. Et ole sen vertaa asiaa seurannut että tietäisit, että esimerkiksi Rauma-luokan ohjusveneet on jo kerran elinkaarensa aikana modernisoitu. Alumiinirunkoisia veneitä ei nyt vain määräänsä pidempään voi pitää purjehduskelpoisina, eikä niihin saa järkevästi sijoitettua riittävän tehokkaita asejärjestelmiä. Jossain vaiheessa on hankittava myös uutta.
Ja tuo NATO:n hyökkäyksen uhka Suomea vastaan on nyt aika pieni. Sellaisia väitteitä heittelee vain venäläiset. Merimiinoitteilla on aika vaikea suojata meriyhteyksiä sukellusveneitä ja ilmahyökkäyksiä vastaan ja jalkaväkimiinoitteilla ei ole mitään merkitystä nykyaikaista mekanisoitua vihollista vastaan.
Lepard, kun olet pienellä järjellä varustautunut et ymmärrä, että Suomi uusii ja joutuu uusimaan aseitaan ja asejärjestelmiään NATO-yhteensopivuuden vuoksi,
etkä ymmärrä, että USAn ja NATOn aseistaminen ja varustautuminen on ”amerikkalaista kulutuskulttuuria”, jossa aseet maksavat enemmän kuin keskimäärin markkinoilla, ne vanhenevat ja kuluvat nopeammin kuin keskimäärin, jossa tuotetaan nopeasti ilman laadunvalvontaa sutta.
Olet ilmeisesti sitä mieltä, että Venäjä pystyy modernisoimaan ja kehittämään sotakalustoaan ihan ilmaiseksi?
Hopalong, etkö ymmärrä tuotanto- ja talousjärjestelmistä mitään.
Ilmainen ei ole kulutuskulttuurin vastinpari, vaihtoehto tai edes antagonismi.
Pentagon ja USAn armeijan johto on todennut ihan ääneen ja julkisesti USAn medialle mm. Syyrian sodan yhteydessä, että Venäjä pystyy pienemmillä rahallisilla resursseillaan tuottamaan nykyaikaisia aseita ja asejärjestelmiä, jotka ovat tehokkaampia kuin USAn aseet kuten esim. korvetit ja Kalibr-risteilyohjukset.
Venäjän asevoimien kaluston uusimiseen tähtäävät mittavat varusteluohjelmat eivät ole aivan aikataulussa. Venäjällä teknologian taso, entisen NL:n ajoilta peräisin olevienn tuotantolaitosten sekä tehtaiden kapasiteetti ja tuotantovälineiden heikko kunto hidastavat tuotantoa.
Sotilasteollisenkompleksin tehtaiden vanhoilla, entisen NL:n aikaisilla tuotantovälineillä ei pystytä valmistamaan nykyajan laatuvaatimusten mukaisia komponentteja asejärjestelmiin.
Myös varusteluohjelmiin osoitetuista varoista iso osa on kadonnut hallinnon tehottomuuteen sekä laajaan perivenäläiseen korruptioon.
Venäjän laivaston ”ylpeys”, ainoa lentotukialus Admiral Kuznetsov, piti sekin modernisoida vaan ruplat loppuivat tässäkin projektissa kesken.
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/venaja_lentotukialus-68010
Peloittelulla tehdään suurta bisnestä. Pienen maan budjetista lohkaistaan tarpeettomasti varoja, joille löytyy parempia kohteita. Luulotautisia sotahulluja on jokaisessa maassa, vastoin todistettuja laskelmia. Verotuksen rasittamalla kansalla ei ole mitään sanomista ”harvojen ja valittujen päätöksiin”. Riistetään isosta lompakosta
mielivaltaisesti, koska päätösvalta on annettu kieroontuneille tyypeille, joiden pitää loistaa urhoollisina maan
”puolustajina” sotilaallisen asemansa loistossa. Rivimies ei ratkaise mitään, vaan luovuttaa henkensä vasta-
hakoisesti verissään kiroillen johtajansa. Päättäjät julistavat isänmaallisuudesta, suojatuista kammioistaan.
Jos kansalla olisikin päätösvalta, niin yksikään maan johtajista ei suostuisi ”tykin ruoaksi” rintamalle, takaan sen, sekä alle viivaan. Sodan syyt ovat useimmiten mielenvikaisten ahneuden syytä, siinä kaikki.
Puolustuskyvyn laiminlyöminen on aina vakava virhe. Hyvä että merivoimiemme suorituskyky pidetään kunnossa.
Vakava virhe on myös puolustuskyvyn resurssien suuntaaminen vääriin kohteisiin. Tästähän Tuomo Hirvonen ja Pentti Sainio juuri puhuvat omissa kirjoituksissaan.
Niin tässähän korvataan näiden hankintojen myötä laivaston käytöstä jo poistuneen tai pian poistuvan 4:n ohjusveneen ja 3:n miinalaivan menetetty suorituskyky neljällä uudemmalla aluksella. Hankittavat korvetit kykenevät myös esimerkiksi sukellusveneiden torjuntaan torpedoilla. Resurssien käytön kohde on siten aivan oikea.
Ja kuka ja mikä telakka nämä neljä kippoa valmistaisi?
Alukset rakennetaan Suomessa. Aseistus ja sensorit hankitaan taas ulkomailta.
Tietysti yhtenä vaihtoehtona olisi hankkia useampia pienempiä yhden roolin ohjusveneitä ja uudet miinojen laskuun kykenevät miinalaivat mutta se tulisi huomattavasti kalliimmaksi kuin nämä 4 monitoimikorvettia jotka kykenevät näppärästi hoitamaan samat tehtävät yhdellä kertaa.
Radio Kipinän Podcast jaksossa 6, komentaja Jon von Weissenberg avaa merisodankäynnin periaatteita. Jaksossa käsitellään mm. taistelualuksia, miinoittamista, sukellusvenesodankäyntiä, sekä Merivoimien tehtäviä.
https://www.youtube.com/watch?v=gg4qEsKhlYw
Weissenberg oli Suomen sukellusvenejahdin kasvot.
Häntä joko pyöritettiin tai hän oli mukana juonessa.
Mediakritiikin puuttuminen hämmensi. Viimeistään siinä vaiheessa kun ”vierasta eli ilman muuta ehdoitta venäläistä sukellusvenettä, jota ei koskaan nähty” etsittiin näkyvästi syvyyspommeillakin varustettuina Helsingin edustalta matalikosta, jolla ei ole mitään strategista merkitystä ja josta sukellusvene olisi löytynyt kun joku olisi vain pistänyt pään veteen pinnan alle.
Asiallinen, mielenkiintoinen ja etenkin kiihkoton esitys von Weissenbergiltä!
On siinä puolustusresurssien kohdentamisessa iso pähkinä purtavana. Pystyvätkö poliittiset päättäjät pitämään pään kylmänä on jo sitten toinen asia. Ainakaan viimeaikaiset jytkypoliittiset uuvattitoilailut eivät puhu sen puolesta.
Suomi tuhlaa rahaa aseisiin turhaan.Vaikka koko budjetti upotettaisiin vanhentuneisiin Nato-laitteisiin Venäjä hoitaa Suomen muutamassa päivässä sileäksi.Se on fakta.Venäjällä pelottelu kuuluu Suomenkin median mielipidemuokkaukseen jolla saadaan kansalta oikeutus sairaisiin asehankintoihin.
Helppo olla samaa mieltä.
Tuolla logiikalla Suomen tulisi luopua kokonaan puolustusvoimistaan. Mutta silloin tilalle tulisi jonkin muun maan sotavoima.
Miten niin jonkun muun maan sotavoima tulisi tilalle. Todista väitteesi äläkä toistele aseteollisuuden ja ammattisotilaiden hokemaa vai etkö osaa ajatella ite.
Johtopäätöksesikin on älytön. Suomen ei pitäisi luopua puolustusvoimistaan vaan kehittää ne suomalaiksi puolustusvoimiksi eikä USAn ja NATOn malliin niiden sotavoimiksi.
USA ja NATO vain häviävät sotiaan vaikka ovat maailman ylivoimaisesti kalleimmat sotavoimat.
Se, että sanoin jonkin muun sotavoiman tulevan Suomen armeijan tilalle, oli arvioni tulevasta kehityksestä. Ei se ole fakta, joka voidaan todistaa oikeaksi tai vääräksi.
Suomen puolustusvoimat on suomalaiset puolustusvoimat. Yhteistyö USA:n ja muiden valtioiden kanssa parantaa puolustusvoimien suorituskykyä.
Nato ei sodi missään maassa. Venäjä kunnioittaa USA:n sotavoimaa niin paljon, että välttää avointa konfliktia sen kanssa. Loppujen lopuksi lännen taloudelliset ja sotilaalliset resurssit ovat selvästi suurempia kuin Venäjän. Venäjän etu on kyllä nopeampi mobilisaatio.
”Köysi kiristyy nationalisteja vainonneen kansanvihollisen ympärillä
Kansallismielisille toisinajattelijolle vankilatuomioita vaativa Yle Watchin vanha tuttu (täällä, täällä, täällä ja täällä[ks. Ylewatchin artikkeli]), valtakunnansyyttäjä Matti Nissisen, näyttää uusimman Yle uutisen Valtakunnansyyttäjä Nissistä koskeva esitutkinta valmis, etenee oikeuskanslerille mukaan olevan todella kusessa:
Rikostarkastaja Erkki Rossi keskusrikospoliisista kertoo, että tutkintanimike on koventunut tutkinnan aikana aiemmasta tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden rikkomisesta nyt epäillyksi virkavelvollisuuden rikkomiseksi.
Törkeästä korruptiosta epäillyn Nissisen tapaus on sikäli ainutlaatuinen, koska Suomen oikeushistoriassa kukaan aiempi valtakunnansyyttäjä ei ole joutunut esitutkinnan kohteeksi. Tässä ei välttämättä ole mitään yllättävää, sillä oli vain ajan kysymys, että paheneva hajoamisen ja RAPPION AIKAKAUSI alkaa näkyä myös virkamiesten toiminnassa.
Jo se, että monet virkamiehet ja -naiset tunnustavat avoimesti olevansa ISÄNMAANPUOLUSTAJIEN VIHOLLISIA ja haluavansa kyykyttää tavallista kansaa, kertoo, että he ovat unohtaneet täysin roolinsa kansan palvelijoina. Nissisen rikostutkinnassa toteutuu sentään jokin eeppinen oikeus, kun nationalistien metsästäjästä on tullut itse metsästetty.”
http://ylewatch.blogspot.fi/2017/07/koysi-kiristyy-nationalisteja.html
Totuudenetsijä toi esiin hyvän näkökulman!!!
Tämänkertaisessa maanpuolustukseen liittyvässä kommentoinnissa on onneksi mukana myös keskeinen (tärkein?) pointti;
Tauno O. Mehtälä 19.7.2017 at 18:50
Vakava virhe on myös puolustuskyvyn resurssien suuntaaminen vääriin kohteisiin. Tästähän Tuomo Hirvonen ja Pentti Sainio juuri puhuvat omissa kirjoituksissaan.
Toistan aiemman kommenttini: Veijo Hoikka 18.7.2017 at 05:07
Suomen sotilas 1/2017, eversti evp Ahti Lappi käy läpi Suomen ilmapuolustusta. ”Ilman korkeatorjuntakykyä maa ja sen asevoimat voidaan lamauttaa. Suomella ei ole korkeatorjuntakykyä… Satametrisen sotalaivan pelkällä hankintahinnalla…saa varmasti yhden korkeatorjuntakykyisen ohjuspatterin. Aluksia ollaan hankkimassa merivoimille neljä. Vastaavasti ohjuspatterin saisi yhden tai kahden ”torjuntahävittäjän” hinnalla… Torjuntahävittäjien rooli on jäänyt ilmapuolustuksessa hyvin vähäiseksi viimeksi kuluneen neljännesvuosisadan aikana ja se vähenee… Tällä vuosituhannella ilmatorjunta-aseilla on ammuttu alas kymmeniä lentokoneita, helikoptereita ja lennokkeja – hävittäjillä pari kolme…. Venäläinen meritorjuntaohjus Bastion-P tekee korveteista istuvia ankkoja.”
Netistä löytyy yhteenveto paperilehden valaisevista artikkeleista, jotka kannattaa kyllä lukea itse lehdestä ihan tarkkaan.
http://www.suomensotilas.fi/suomensotilas/suomen-sotilas-12017/
Mutta niin kuin monessa muussakin kalliissa projektissa, päätökset tekee poliittinen johto mukaan lukien myös ne nimekkäät uuvatit.
Tuossa ’Suomen sotilas’-lehdessä esiintyy melko useinkin tervettä toisinajattelua puolustusvoimain johdon ”viralliseen totuuteen” nähden.
Aloin lukemaan kyseistä julkaisua muutama vuosi sitten. Olin suuresti yllättynyt sen puolustusasioihin liittyvästä kriittisestä asioiden käsittelystä. Kuuluu pysyvään lukemistoon. Suosittelen kaikille, jotka haluavat ottaa kantaa sota-rauha-väittelyyn.
On erinomainen asiansa tunteva julkaisu.
Kommenttisi meripuolustuksesta ja komentaja von Wissenbergin haastatteluklippi valaisivat kokonaisuutta hyvin!
”Venäjä hoitaa Suomen muutamassa päivässä”. Ja Tshetsheniassa käytiin sotaa muutamaa tuhatta sissiä vastaan vuosikausia ja vieläkään ei ole Kaukausta saatu rauhoitettua. Samaan tapaan Ukraina, jonka sotilaallinen kyky oli aivan pohjamudissa, on pitänyt pintansa Venäjää vastaan vuosikausia. Tuollaiset väitteet ovat joko täydellistä asenteellista tietämättömyyttä jotka eivät perustu mihinkään, tai tarkoituksellista Venäjän pussiin pelaamista, jolla pyritään saamaan kansa antautumaan jo etukäteen. Tosiasia on, että Suomen puolustus on Pohjoismaiden vahvin ja riittävä nostamaan hyökkäyskynnyksen Suomea vastaan hyvin korkeaksi.
Lepard,
Britannian puolustusalan think tankerit ovat arvioineet, että Venäjä voisi lamauttaa ja tuhota Britannian muutamassa tunnissa, yhden iltapäivän aikana kuten he raportoivat,
joten lopeta tuo hölmö vsnhanaikainen lapsellinen lapsenmielinen viulu Suomen kaikkein vahvimmasta puolustuksesta ja jostain ihmeen kumman kynnyksestä.
Suomen paras puolustus on äly ja älykkyys, mutta sitä sinä et ymmärrä.
Jonkinlaisia vesivehkeitä meillä muutama pitää olla.
Mutta järki päähän, ei tuhlata niihin liikaa rahaa. Mehän voimme Amos kranaatinheitinkontit nostella jäänmurtajien yms. kansille jos tarve vaatii, samoin jokaiseen saareen ja niemenkärkeen.
Meripuolustusta voidaan alihankkia ruotsilta, panostetaan me vastavuoroisesti maavoimiin ja huolehditaan ettei meitä käytetä ovimattona/astinlautana jos suursota syttyisi.
”Meripuolustusta voidaan alihankkia ruotsilta, panostetaan me vastavuoroisesti maavoimiin ja huolehditaan ettei meitä käytetä ovimattona/astinlautana jos suursota syttyisi.”
Voehan helevetti, -mehän olemme jo kynnysmatto ja ihan sopimuksen perusteella, ja vielä peraukisena kansakuntana maksammekin vielä siitä että saamme sellaista olla. Kiitos siitä klankeaa pääasiassa Kokoomuksen partiopojille.
Woehan Widyy, että voivat jotkut ihmiset olla sokeita. Kokoomuksen partiopojat ovat ideologisia idiootteja, ja sellaisena jo täysin korjauskelvottomia, mutta tarkoitan lähinnä muita ihmisiä, joilla on vielä terve järki tallella..
Sauli Niinistö, Jussi Niinistö, Soini, Orpo, Lindberg ostavat F-35:t ja korvetit USAn ja NATOn tarpeisiin eivät Suomen puolustamista varten.
NATO-isäntämaa-Suomen tehtävä on suojata USAn ja NATOn ilmavoimia, merivoimia, maavoimia, panssarivoimia Suomen alueella. Sitä nyt harjoitellaan sekä hyökkäystä Venäjälle.
Kun Sauli Niinistö ja Kanerva määrittelivät puolustusselonteossa Venäjän viholliseksemme niin F-35:t ja korvetit ovat idioottimainen asehankinta kuten oli Leopard-tankitkin.
NATO-aseet, F-35:t eivät pärjää Venäjän hävittäjille eivätkä Venäjän ilma-ohjustorjunnalle, Venäjällä on maailman tulivoimaisin ja liikkuvin pinta-aluslaivasto sekä erittäin tehokas pinta-alusten ja sukellusveneiden ohjustorjuntajärjestelmä ja Leopard-tankit eivät pärjää Venäjän nykyaikaisille tankeille eivätkä Venäjän modernille osittain jo robotisoidulle panssarintorjunnalle.
Voisivat eri takapiru-tahojaan kilpaa kumartelevat vallanpitäjämme välillä harkita sitäkin, mihin heidän p.a.tilaan ajamallaan Suomella on varaa:
”TE: Synkkä arvio Suomen eurojäsenyydestä leviää maailmalla – ”Pahempaa kuin konkurssi”
”Suomen taloudellinen tilanne on katastrofaalinen ja se johtuu siitä, että euro itsessään on katastrofaalinen”,
http://beta.oikeamedia.com/o1-29461
Sauli Niiistö ja Lindberg ajoivat Suomen merimiinaan.
USA ja NATO rupesivat vaatimaan NATO-Suomelta panostamista pinta-aluksiin kun USA yrittää itse panostaa pinta-aluksiin pysyäkseen jotenkin Venäjän kehityksen vauhdissa.
Niinpä USA alkoi rakentaa LCS eli littoral combat ship -aluksia, mutta niille kävi F-35:t eli sontaa tuli.
USAn kaikki 6 LCS-”korvettia” ovat merikelpoisuudeltaan fiaskoja, 4 niistä on jo hajonnut telakkakuntoon.
USAn LCSt ovat huonoja ohjattavia, moottorit ja voimansiirto hajoavat eikä aseistukseen etenkään raskaaseen aseistukseen voi panostaa.
Tuskinpa se venäjä tänne hyökää sotilaallisesti,meillä ei ole mitään sellaista mitä venäjä tarvitsee, resurssipuolella.
Venäjän sotilaallinen doktriini toisaalta pyrkii suojelemaan omia alueitaan sodan tuhoilta, jos nyt epätodelliselta vaikuttava konflikti venäjän ja lännen välillä toteutuu,silloin maamme on pahemmassa kuin pulassa, koska venäjä pyrkii käymään puolustustaistelut omien rajojensa ulkopuolella,suojellakseen omia rakenteitaan sekä väestöään.
Juuri tuon näkökohdan luulisi olevan maamme kansalaisille ja päättäjille riittävä kannustin ja pakotin pyrkiä normalisoimaan europpalaista turvallisuus rakennetta, vuoropuhelua ja yhteistyötä lisäämällä.
Jos toisaalta jotkin läntiset venäjän eristämisestä elämäntehtävänsä saaneet tahot aloittavat aktiivisen venäläisen kauppaliikenteen häirinnän itämerellä, siinä on edelllistäkin vakavampi mahdollisuus konflikteihin, niihin vastaamista Venäjä ja Kiina alkavat parhailaan harjoitella yhteistyössä itämerellä.
Mutta kun normalisointi ei kiinnosta niin saa sitä mitä tilaa. USA-koaliitiolla on kummallinen ja vääristynyt käsitys että se voi tehdä mitä se haluaa viis välittämättä muista.
Onhan tuo aikansa toiminut mutta kaikella on aikansa. Vaikea uskoa että se aika enää palaa.
’…Venäjä ja Kiina alkavat parhailaan harjoitella yhteistyössä itämerellä…’
Asiantuntija korostaa Venäjän ja Kiinan tiivistä yhteistyötä Eurooppaa ja Yhdysvaltoja vastaan.
– Tämä on vastaus poliittiseen painostukseen, joka on viime aikoina ilmennyt vuoroin Kiinaa ja vuoroin Venäjää kohtaan tarkoituksena erottaa kaksi lännen pääkilpailijaa toisistaan. Sen vuoksi tässä ei ole tärkeää niinkään sotilaallinen kuin poliittinen kampanja, Terehov sanoo.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201707202200276598_ul.shtml
Otat tärkeän asian esille.
Nimittäin jokainen normaaliälyinen ihminen ymmärtää nyt kun Kiinan merivoimat on sotalaivoillaan Itämerellä harjoittelemassa Venäjän merivoimien kanssa Pietarin, Pietarin sataman, Venäjän ja kansainvälisten aluevesien puolustamista, että Sauli Niinistö, Kanerva, Soini, Jussi Niinistö, Lindberg määriteltyään Venäjän viholliseksemme on nyt sitten saanut Suomelle toisenkin ja uuden vihollisen Kiinan, joka on Venäjän strateginen kumppani.
Eipä paljon muuta voi noille heikkolahjaisille sanoa kuin että te ’saatanan tunarit’, mitä olettekaan aikaansaaneet !
NATO-YLE on kokonaan sensuroinut uutisen, että Kiinan sotalaivat ovat saapuneet Itämerelle ja kulkevat nyt kohti Pietaria ja että Pietarista alkaa Venäjän ja Kiinan yhteinen merisotaharjoitus Itämerellä.
Sensurointi ihmetyttää ja on poikkeavaa kun YLE on koko infosotansa ajan jo vuosia tehnyt suuria uutisia Venäjän asevoimien pienemmistäkin liikkeistä Itämerellä.
Samaa ihmettelin itsekin, ei mitään uutisointia. Kyllä hävettää tämä kovin läpinäkyvä vastuun pakoilu.
Ei riittänyt että ylipäälikkö Niinistö ja komentaja Lindberg sähläsivät Suomen suurvalta Venäjän viholliseksi ja kahden rintaman sotaan (Kaliningrad, Venäjän manner) vaan nyt ollaan sitten Kiinaakin vastaan.
Nyt alkaa sitten Kiinaakin halveksiva infosota.
Ihmettelysi johtuu siitä, että et seuraa Ylen lähetyksiä etkä verkkosivuja. Asiasta on kyllä uutisoitu hyvissä ajoin ja aivan näkyvästi.
Tuo uutisointi tuli jälkijunassa, ei silloin kun olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tulla.
Ja tietenkin ’sopivana versiona’ – kuten Nato-Yle pruukaa, ettei kansa vain alkaisi ajatella ’väärin’.
Kiinan virallinen uutistoimisto Xinxua sekä kommunistipuolueen virallinen lehti Globaltimes.cn uutisoivat harjoituksista 18.6 ja Yle seuraavana päivänä 19.6. Oliko vielä muita naurettavia Yleisradion mustamaalausyrityksiä?
Perhana meni ylempänä väärään kohtaan vastineeksi.
Näin siis Yle.
https://www.yle.fi/tekstitv/txt/P131_01.html
Mihinkäs Nato-maahan se kehitysmaa Afganistan hyökkäsikään ennen jenkki-invaasiota ? Jostain merkillisestä syystä ”…Nato esittää pahoittelunsa..” omien pommittamisesta, vaikka USAF on pommittanut. Miksiköhän, kun nuo kaksi ovat pro-Nato kökkögeneraattoreiden mukaan AIVAN eri tahoja ?
Saksa/EU/Nato – ILLUMINATI LEADERS? Now Angela Merkel makes ‘that sign’ with Royals Kate and Wills, http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=154927
”Top US General Warns Against Rogue Killer Robots”
”Hat tip to Gen. Paul Selva for bringing ethics into the argument to not give the military autonomous killing robots. However, he acknowledges the infighting within the military over the issue and describes it as ‘raucous’. This is a battle between Technocrats and non-Technocrats. ⁃ TN Editor”
https://www.technocracy.news/index.php/2017/07/19/top-us-general-warns-rogue-killer-robots/
”China Accelerates Gene Technology In Drive To Create Human Super-Soldiers”,
https://www.technocracy.news/index.php/2017/07/17/china-accelerates-gene-technology-drive-create-human-super-soldiers/
Venäjä ja Kiina yhdenmukaistavat ja modernisoivat armeijoitaan sekä aseistustaan kovalla vauhdilla.
Venäjän ja Kiinan merisotaharjoitus käsittää Kaliningradin ja Pietarin alueet eli kyseessä kahden rintaman harjoitukset.
Sitten kun on sopiva aika kannattaa katsoa tämä 45 min video
”Loistava luento kymmenen vuoden takaa. Yhdysvalloissa poliittinen keskustelu ja ilmiöt ovat lähes aina 5-10 vuotta Eurooppaa ja varsinkin Suomea edellä. Tämän tyylistä avointa ja älykästä keskustelua tarvitaan Suomeenkin, että ihmiset ymmärtävät millainen ajattelu on nykyisen vasemmisto-”liberalismin” taustalla.”
http://beta.oikeamedia.com/o1-29478
USA – Ein Land im ”Kalten Bürgerkrieg”
Der bekannte US Journalist Carl Bernstein sagt, die USA befinden sich in einem Kalten Bürgerkrieg. Das Land sei gespalten. Die Sender der verschiedenen Lager bieten ihren Zuschauern verschiedene Wahrheiten an. Die Aussage Bernsteins könnte durchaus zutreffen.
Viele Charakteristika des Kalten Krieges finden sich heute innerhalb der USA wieder. Sei es die völlig unterschiedliche Interpretation von Ereignissen, oder die ständige Dämonisierung des Gegners. Auch die Paranoia scheint in der Innenpolitik der USA allgegenwärtig.
Der Analyst Lionel denkt, die heutige Propaganda erzähle den Menschen vor allem genau das, was sie unbedingt hören wollen. Es gehe nicht um Journalismus oder die Wahrheit, sondern einzig um das Gefühl, Recht zu haben.
https://deutsch.rt.com/international/54355-usa-land-im-kalten-buergerkrieg/
USA – Maa kylmässä sisällissodassa
Tunnettu yhdysvaltalainen toimittaja Carl Bernstein sanoo, että Yhdysvallat on kylmässä sisällissodassa. Maa on jakautunut. Eri leirien uutistoiminnan harjoittajat tarjoavat katsojilleen erilaisia totuuksia. Bernsteinin lausunto saattaa hyvinkin olla totta.
Kylmän sodan monet piirteet ovat nyt Yhdysvalloissa. Joko täysin erilainen tapahtumien tulkinta tai vastustajan jatkuva demonisointi. Paranoia vaikuttaa hallitsevan Yhdysvaltojen sisäpolitiikkaa.
Analyytikko Lionel ajattelee, että tämän päivän propaganda kertoo ihmisille ennen kaikkea mitä he haluavat kuulla. Kyse ei ole journalismista tai totuudesta vaan siitä, että tunne on oikea.
Ajatustavaltaan paljolti tuota vasemmisto-liberalismia Suomessa edustavat mm. NYKY-kokoomuksessa vallan kaapanneet maanpetturit, jotka monien muiden mukana haluavat tehdä maastamme, Kalergi-suunnitelmaa toteuttaen Afrikasta vyöryvän ylijäämäväestön avulla negroidien kansoittaman maailmankylän – huomaa ’kansallinen’-sanan pudotus vaivihkaa puolueen nimestä niin, että puoluetta vielä äänestäneet hyödylliset idiootit eivät sitä huomaisi. Siinä sivussa he ”vastuullisesti” ovat moninkertaistamassa jo kriittisenä pidetyn 60% rajan ylittänyttä valtionvelkaamme, joka nyt on runsaat 105 miljardia euroa, kasvuvauhdin olless n. 5 miljardia euroa vuodessa, ks. http://velkakello.fi/
Kansallisomaisuutemme ryöstämisen he haluavat saattaa loppuun – kuten pohjavesiemme dumppaus kansainvälisille keinottelijoille (Kataisen hallituksen toimesta tehty vesilain muutos mahdollistaa tämän) ja veroparatiisi-yhtiöitetyksi suunniteltu sote, jossa verovaroilla hankittu miljardien ellei kymmenien miljardien KUNTIEN terveyskeskusten kiinteistö- ja laitteisto-omaisuus siirrettäisiin, siis LAHJOITETTAISIIN eli ryöstettäisiin etupäässä suurille veroparatiisi-yhtiöille.
Niinpä. Ja joidenkin mielestä kyse on länsimaisesta sivistyksestä. Ja se pitäisi viedä maailman joka kolkkaan.
No, mitä muuta tuo on kuin suurta sivistymättömyyttä. Ellei pakanuutta.
Suomen armeijan varustautuminen ja asehankinnat pitäisi ottaa läpinäkyvään demokraattiseen parlamentaariseen asiantuntijavalvontaan pois ylipäällikön, komentajan, puolustusministerin NATO-suhmuroinneilta.
Lockheed Martin jonka F-35-fiaskoja ollaan ostamassa Suomeen on tehnyt sutta merivoimienkin puolella.
Suomi on pyytämässä LCS-aluksesta tarjouksen Lockheed Martinilta, joka on kehittänyt mm. USA:n sotalaiva USS Zumwaltia ja siihen merimiinojen etsijärobotin, joka ei kylläkään löydä miinoja.
Voi hyvä tavaton! Voiko enää fiaskompaa tehdä, USAn F-35 ei ”osaa” lentää ja USAn Zumwalt sekä USAn LCSt eivät kestä merivettä.
Tim, sinä et nyt ymmärrä tätä kuviota oikein… Tarkoitus on, että raakileet myydään Suomeen kovaan hintaan, ja sitten niistä Suomessa tehdään toimintakelpoisia, joka know-how sitten annetaan ilmaiseksi Lockheed -Martin:ille. Tämähä on tyypillinen kuvio kaikessa mikä jenkkilästä tulee…
Esimerkkinä mainittakoon nyt vaikkapa Nokia Oy, jonka tukemiseen valjastettiin koko Suomen tuotekehitysresurssit korkeakouluja ja VTT:tä myöten, ja joka sitten tunnetuin seurauksin päätyii minne päätyi.
Toinen esimerkki on tietysti Microsoft, jonka tuotteet sisäänajetaan markkinoilla, ja kuluttajat maksavat firman mokista.
Tähän käytäntöön meidän valtionhallintomme on sisäänajettu. Mitään ei pidä enää ihmetellä, kaikella on selityksensä.
Mielenkiintoista nähdä onko maamme yhtä tiukasti Nato-pannassa kuin täi on tervassa. Kalustoa ainakin yritetään hankkia siihen malliin Niinistön johdolla joka ujutettiin presidentiksi ’niissä merkeissä’.
Varsin tervetullut asia on että Persut eivät sulata Niinistöä vaan aikovat asettaa oman ehdokkaan.
Halla-aho: ”Perussuomalaisilta oma ehdokas presidentinvaaleihin” – julkistetaan 4. elokuuta
”Puoluekentältä erinomaisen selkeä viesti siitä, miten tässä tulee toimia”
Halla-aho kunnioittaa puoluekenttää ja kuuntelee äänestäjiä. Jo vahvistaessaan perussuomalaisten puheenjohtajaehdokkuuttaan hän sanoi ”puoluejohdon tulee sanoissa ja teoissa paremmin heijastaa niiden ihmisten huolia ja toiveita, jotka äänestivät meitä”.
Halla-aho olisi hyvä ehdokas. Luulen että syntyisi tervettä kriittistä keskustelua yksinvaltiaan tavoin esiintyvän Niinistön ulko- ja puolustuspolitiikasta kun JH pääsisi Väyrysen ohella mukaan vaalikeskusteluihin.
http://beta.oikeamedia.com/o1-29488
Halla-aho ei valitettavasti ymmärrä ulko- ja turvallisuuspolitiikasta mitään. Siksi Halla-aho kannattaa NATOa.
Nyt Halla-ahon vaan pottuilee ja protestoi Niinistölle kun Niinistö juoni Perussuomalaiset hajalle, mutta ei Halla-aho mikään vaihtoehto ole ellei nyt sitten kasva kunnon poliitikoksi.
Voihan olla noinkin mutta itse en usko että vain siitä on kyse. Järkimiehenä hän toivottavasti pystyy parempaan ? Eiköhän se Nato-kantakin selviä pian. Jos Natoa kannattaa niin ainakin minut voi unohtaa.
Eikö kukaan, älyköksi mainittu Halla-aho itsekkään näe mitään ristiriitaa siinä, että hän kannattaa Suomen liittymistä Natoon, joka on aiheuttanut tuon hänen vimmaisesti vastustamansa pakolais-invaasion?!
Viisas kysymys
Ei pakolais-invaasio vain siitä ole seuraus. Kyllä se liittyy koko EU-politiikkaan ja tarkoitukseen tuhota kansallisvaltiot.
Ruotsi on surullinen esimerkki ja uskon, että Halla-aho ottaa kyllä siitä opiksi. Ainakin sitä täytyy toivoa.
Mutta pakko häntä on kannattaa koska muitakaan parempia ei ole tarjolla. Ja saattaa hyvinkin olla että hänen kantansa asioihin muuttuu kun niihin syventyy nyt kun alkaa olla näyttöä mihin naapurimaa on ajautunut.
Sehän on terveen miehen merkki että pystyy tekemään uudet johtopäätökset tilanteen vaatiessa.
”Ruotsi alkaa olla kasvavassa määrin epäonnistunut valtiona”
Asianajaja: ”Ruotsi kuitenkin orwellilaiseen tyyliin taistelee niitä kansalaisiaan vastaan, jotka huomauttavat ilmiselvistä maahanmuuttajien aiheuttamista ongelmista”
”Vaikka tuhansia jihadisteja on kaikkialla Ruotsissa, mikä voisi olla tärkeämpää kuin ruotsalaisen eläkeläisen syyttäminen Facebook-kirjoituksesta”
http://beta.oikeamedia.com/o1-29764
TIm, kyllä Halla-Aho on vaihtoehto, varsinkin nyt, kun persuista satiin epäisänmaallinen petturiaines ulos!
Aika tosin näyttää kuinka voimakasta linjaa hän lähtee vetämään.
Jos tätä meneillään olevaa invaasiota, persut lähtevät voimakkaasti vastustamaan, niin ainakin minun ääni menee heille.
Minustakin tilanne näyttää nyt hyvältä. Halla-ahon tulisi vain selkiinnyttää torjuva kantansa USA-koaliition suhteen ja tehdä pesäero natottajiin. Se takaa menestyksen sillä ihmiset alkavat jo olla täynnä tätä niinistöläistä hapatusta.
Kyllä Hunter!
Mitä ilmeisemmin tänne, kenties maksetut, asiallista keskustelua epäolennaisuuksilla häiritsevät epäisänmaalliset kommentoijat haluaisivat Suomen sotilasliittoon Venäjän kanssa ja venäläiset sota-alukset huolehtimaan aluevesiemme puolustuksesta. Saisitte hävetä Moskovan Tiltun perinteitä kunnioittavaa toimintaanne.
Mitä ilmeisemmin tänne, kenties maksetut, asiallista keskustelua epäolennaisuuksilla häiritsevät epäisänmaalliset kommentoijat haluaisivat Suomen sotilasliittoon Venäjän kanssa ja venäläiset sota-alukset huolehtimaan aluevesiemme puolustuksesta. Saisitte hävetä Moskovan Tiltun perinteitä kunnioittavaa toimintaanne. .
En ole kyllä sellaista kommentointia havainnut. Päinvastoin moni yrittää jarrutella sitä joidenkin sokeaa alistumista Nato-leiriin ja siihen liittyvää imperialismia sekä ylimitoitettua Venäjän vastaisuutta josta meille ei ole muuta kuin vahinkoa.
Imperialismilla tarkoitetaan valtion pyrkimystä väkivaltaisesti laajentaa omaa aluetta tai vaikutusaluetta. Kuten Venäjä teki hyökätessään sotavoimin Ukrainaan miehittäen Krimin niemimaan ja loppujen lopuksi pakkoliittäen sen itseensä.
Heh heh heh,
tuollaista se sitten on kun et pärjännyt koulussa eikä kouluja ole siksi tullut käytyä eikä kirjojakaan tullut luettua.
Imperialismi ei suinkaan ole mikään valtion ominaisuus.
Kun et ymmärrä imperialismin etkä valtion olemusta etkä logiikkaa niin et ymmärrä Ukrainankaan kriisiä. Ei Venäjä eikä Venäjän valtio ole miehittänyt Ukrainaa eikä Krimiä eikä mitään ole pakkoliitetty mihinkään.
”Imperialismilla tarkoitetaan valtion pyrkimystä väkivaltaisesti laajentaa omaa aluetta tai vaikutusaluetta.”
Kuten Ruotsi aikoinaan liittäessään Suomen itseensä, ja sitten taas paskat housuissa antaakseen sen venäläisille rauhanteon merkiksi.
Sotilasyhteistö Venäjän kanssa olisi oikein tervetullutta, keskinäisen luottamuksen ja kunnioituksen pohjalta esim. rajayhteistönä ja Nord Stream -yhteistyönä, miksei myös tiedustelussa niin, että kummankin puoleettomuus ja itsemääräämsoikeus säilyy.
Venäläinen valehtelu.
Kiitos liki asiallisesta kommentoinnista julkaisemamme artikkelin osalta.
Nimimerkkisi tosin panee epäilemään, onko kyse kuitenkin harhautusliikkeestä. Venäläinen hakkerointihan on sanapari, jonka länsimedia, ml. suomalainen valtamedia, on iskostanut lukijoiden ja katselijoiden tietoisuuteen. Minkäänlaista todistetta Venäjän osuudesta johonkin hakkerointiin ei esitetä. Riittää, kun valtamedia sanoo, että Venäjä on syyllinen. Ja kymmenien vuosien aivopesulla ehdollistettu yleisö uskoo kaiken.
Eli onko Venäläinen valehtelu lopultakin silkkaa suomalaista valehtelua; yllättävän hyvää suomea puhut venäläiseksi valehtelijaksi?
Yhdessä kohtaa asiallisuutesi pintakiilto petti. Kommentoit eräälle keskustelijalle: ”NATO kiristää meitä? Otappas ne mielialalääkkeesi ja palaa kommentoimaan sen jälkeen.”
Tämän ilmaisun lähdeympäristöstä ei voi erehtyä. Tätä harjoitti voimallisesti Hesarin nettikeskusteluissa nimimerkki Tavallinen maisteri alias Matti Ridanpää. Luokittelen hänet ja muut kyseisen keskusteluympäristön saman genren ”keskustelijat” uusnatseiksi.
Heidän läheinen aatetoveriympäristönsä on Ukraina, jossa paikalliset uusnatsit osallistuivat Ukrainan aseelliseen vallankaappaukseen. Ja jatkavat nyt sotimista Itä-Ukrainan separatisteja vastaan. Lieneekö oikea johtopäätös todellakin se, että siellä kahdet natsiporukat taistelevat keskenään?
Ukrainan tilanne on syytä tiedostaa, sillä sillä suunnalla odotukset Suomen osallistumisesta ovat osa Naton aiekokonaisuutta. Ja hyvinhän presidentti Sauli Niinistö on ilmineerannut yhtä pataa olemista Ukrainan taisteluja johtavan presidentti Petro Poroshenkon kanssa. Onpa sinne viety avuksi Suomessa valmistettuja sotatarvikkeiden osiakin.
Suomalaiset korvetit tuskin pääsisivät Mustalle merelle perille asti, jos joku ulkopolitiikan ja puolustusvoimain johdon nykykahjoista sellaista saisi päähänsä esittää. Jali Raidan esiintuoma Veijo Taipalus näyttäisi olevan yksi tällaisista potentiaalisista kahjoista.
Olisikos arvon keskustelijoilla olla mitään käsitystä siitä, miksi UP-johto Suomessa katsoo, että Naton ja Venäjän välisessä konflktissa taistelukenttä kannattaa siirtää Norjasta Suomeen.
Tuohon kun saisi edes kerran älyllisen vastineen etenkin Natoon hinkuvilta.
Niinpä, ja jos vielä lisäisi tuohon kysymykseen sen, että onko koskaan aikaisemmin Suomen johto asemoinut itsensä Kiinankin viholliseksi.
Media voisi ihan kysäistä, että mistä ja miten Sauli Niinistö luulee suomalaisia sotilaita, aseita ja rahaa riittävän sotaan Venäjää ja vielä Kiinaakin vastaan.
Suomen poliittinen johto, UPI ja NATO-media YLE pitivät vuokokauden sensuuria Venäjän ja Kiinan merisotaharjoituksesta Itämerellä Kaliningradin ja Pietarin edustalla, jotta ehtivät keksiä tarinat, miten sotaharjoitusta julkisuudessa meille kansalaisille vähättelisivät ja väheksyisivät, jotta Sauli Niinistön idioottimainen Venäjän vastainen ulko-, sota- NATO-politiikka ei paljastuisi.
Ja tulihan se selittely sitten sieltä. UPIn Sinkkonen oli pantu töihin.
Sinkkosen mukaan ”Venäjä ja Kiina harjoittelevat Itämerellä (Venäjän edustalla Venäjän puolustamista) ihan vaan omista motiiveistaan lähes huvikseen kaupallisista syistä ja kun mailla on turvallisuuspoliittista yhteistyötä ja kun Venäjäkin on ollut Kiinan merellä harjoittelemassa.”
UPIn Sinkkonen yritti tosissaan, että sotaharjoituksen syy ei olisi ollenkaan Itämeren ja Kiinan meren turvallisuuspoliittinen tilanne, USAn provokaatiot Venäjän ja Kiinan rajoilla/merillä, NATOn laajentuminen itään, USAn, NATOn, Suomen varustautuminen Venäjän rajoilla, Sauli Niinistön, USAn, NATOn sotaharjoitukset Venäjää vastaan NATO-maissa, Itämerellä, Niinistön Suomessa ja Suomen aluevesillä jne.
UPIn Sinkkoselta jäi tietenkin tällä kertaa sanomatta, että Itämerellä turvallisuuspoliittinen tilanne on huonontunut ja että Venäjän sekä USAn NATOn vastakkainasettelu on Itämerellä ja lähialueilla kiristynyt.
Itämerellä alkoi tänään ”Joint Sea 2017”, Venäjän ja Kiinan joukkojen yhteinen meri sotaharjoitus. Läntinen media yllättyi. Pääotsikoissa puhutaan jopa hyökkäyksestä ja sodasta.
Äskettäin Yhdysvaltain sotaharjoitus ”Saber Guardian” päättyi. 25.000 sotilasta 20 valtiosta, joiden joukossa oli Yhdysvaltain joukkoja, harjoitteli yhteistä vihollista vastaan. Tämä tapahtui Bulgariassa, Romaniassa ja Unkarissa.
Länsi-media ei asiasta kuitenkaan raportoinut.
In der Ostsee beginnt heute ”Joint Sea 2017”, ein gemeinsames Marinemanöver der russischen und chinesischen Streitkräfte. Die Westmedien überschlagen sich. In den Schlagzeilen ist sogar von Invasion und Krieg die Rede.
Unlängst erst endete das US Manöver ”Saber Guardian”. Dabei übten 25.000 Soldaten aus 20 Staaten mit US-Streitkräften den Kampf gegen einen gemeinsamen Feind. Dieses Manöver fand in Bulgarien, Rumänien und Ungarn statt.
In der Berichterstattung der Westmedien ging dieses Ereignis jedoch unter.
https://deutsch.rt.com/international/54490-russisch-chinesisches-marinemanoever-sorgt-fuer-mediale-panik/
P.s. Linkissä hyvä lyhyt video.
MTV oli keksinyt ihan oman ulko- ja turvallisuuspolitiikkansa.
MTV ei suinkaan lähtenyt kieltämään, että Venäjän ja Kiinan merisotaharjoitus on vastaveto USAn ja NATOn leviämiselle itään (ja Suomeen).
Mutta MTV oli kekannut halvan ja halpamaisen provon, että ei meillä Suomella ole hätää vaan hätä on Ruotsilla joka on uhonnut ja soittanut suutaan Venäjälle.
USAsta kuuluu kummia
Yhdysvaltain puolustusministeriön tarkastajan mukaan valtavat rahasummat ovat osaston määräaikaisissa talousraportteissa dokumentoimatta. Mitä veronmaksajien rahalle on tapahtunut on tuntematon asia – se puuttuu (on kyllä käytetty, mutta maksettu tuntemattomille).
Miksei media ole ottanut asiaa esille ja pakottanut tutkimaan minne raha on kadonnut?, ihmettelee kirjoittaja.
Trillions of Dollars in U.S. Military Spending Is Unaccounted-For
And yet — according to the Inspector General of the U.S. Department of Defense — many billions, and sometimes even trillions, of dollars, in the Department’s periodic financial reports, are not documented. What has happened to the taxpayers’ money is unknown — it’s missing (alleged to have been spent, but to payees unidentified).
Here, from the list of the 100 largest, are the 20 largest recipients of U.S. federal government money:
http://www.bga-aeroweb.com/Top-100-Defense-Contractors-2015.html
As is obvious, all or almost all of these firms are contractors to (recipients of money from) the U.S. Department of Defense; and they may reasonably be presumed to be benefiting significantly from some of the unaccounted-for payments from the U.S. DOD. However, if the money isn’t going to them, then where is it going? And why? And for what? Why is there no congressional investigation to answer these questions? And why are U.S. ‘news’media not publicizing this matter so as to force such investigations? Are payoffs involved — payoffs for silence? Why are none of the ‘news’media that have the resources to explore these questions, publishing their own investigations into it, since Congress won’t investigate? And, since the Inspector General’s reports into these matters have had no impact, why isn’t the focus finally shifting away from studying to find how much is missing, toward instead prosecuting the people who — at the very least — failed to do what they were being paid to do: keep track of every cent of taxpayers’ money?
If doing that job is too dangerous, then shouldn’t the people who are tasked to do it be paid more, so as to cover their exceptionally high personal risk?
Is all of this secrecy really necessary in order to keep “The Military” way on top as the most respected of all institutions in the United States — even after all of the harms that the U.S. military has actually caused in Iraq, Libya, Syria, etc., destroying those countries and others?
How much would the public’s respect for the military — the mass-killing institution — be brought down, if the truth about it were known?
Would the mass-killing institution deserve to be the most respected institution even if it weren’t so corrupt? http://www.washingtonsblog.com/2017/07/68706.html#more-68706
http://www.washingtonsblog.com
MTVn kikka pelotella Ruotsilla (demareiden Ruotsilla joka pitää kiinni puolueettomuudesta ja sotilaallisesta liittoutumattomuudesta) johtuu siitä, että MTV ajaa NATOa ja MTVn omistaja Bonnier ajaa NATOa ja porvarihallitusta Ruotsiin, joka haluaa purkaa Ruotsin puolueettomuuden ja sotilaallisen liittoutumattomuuden kuten Suomen poliittinen johtokin,
Kun Sauli Niinistö ja Lindberg lähtevät hyökkäämään laivastollaan Venäjälle Itämerellä, merivoimamme saa vastaansa mm. Kalibr-risteilyohjuksia ja Zircon yliääniohjuksia, joita USAn, NATOn, Suomen sota-alukset eivät pysty torjumaan kun niillä ei ole sellaisia ohjustentorjuntajärjestelmiä, eikä edes kehitteillä.
Venäjä voi käyttää Kalibr- ja Zircon-ohjuksissaan sekä konventionaalisia että ydinkärkiä.
Ruotsin kohtalo pitäisi herättää meidät. Pitäisi saada nyt tiukka rajavalvonta voimaan ja tietenkin irtaantua kokonaan Eurostoliitosta mikäli aiomme selviytyä. Silti joudumme suuriin vaikeuksiin mutta voimme kuitenkin välttyä Ruotsin kohtalolta.
Maata pitäisi saada johtamaan sellaiset voimat jotka ottavat nämä asiat tosissaan ja alkavat toimia niiden eteen.
”Ruotsi alkaa olla kasvavassa määrin epäonnistunut valtiona”
Asianajaja: ”Ruotsi kuitenkin orwellilaiseen tyyliin taistelee niitä kansalaisiaan vastaan, jotka huomauttavat ilmiselvistä maahanmuuttajien aiheuttamista ongelmista”
”Vaikka tuhansia jihadisteja on kaikkialla Ruotsissa, mikä voisi olla tärkeämpää kuin ruotsalaisen eläkeläisen syyttäminen Facebook-kirjoituksesta”
http://beta.oikeamedia.com/o1-29764
”Maata pitäisi saada johtamaan sellaiset voimat jotka ottavat nämä asiat tosissaan ja alkavat toimia niiden eteen.”
Pahaenteisesti näyttää suunta olevan päinvastainen: muslimipartalapsi-massojen maahamme houkuttelija Sipilä on näköjään hyvässä yhteistyöhengessä ollut yhteydessä supermädättäjä, maailmansyleilijä Touko Aaltoon:
”Näkökulma: Sipilä soitti Touko Aallolle – Kosiskeleeko Vihreitä hallitukseen? ”,http://www.nykysuomi.com/index.php/2017/07/22/nakokulma-sipila-soitti-touko-aallolle-kosiskeleeko-vihreita-hallitukseen/
Projektissaan tehdä Suomesta Kalergi-suunnitelman mukainen negroidien asuttama maailmankylä
he saavat purjehtia navakassa myötätuulessa:
” 950 miljoonaa afrikkalaista ja arabia tekevät lopun Euroopasta vuosisadan puoliväliin mennessä”,
https://www.kansalainen.fi/950-miljoonaa-afrikkalaista-ja-arabia-tekevat-lopun-euroopasta-vuosisadan-puolivaliin-mennessa/
Jos meillä olisi EU-diktatuurin ostamista EUnukeista koostetun maanpetturihallituksen sijasta kansallismielinen hallitus, niin täysin toisenlainenkin kehitys olisi mahdollinen:
” Unkarin pääministeri: Me todistimme ensimmäisenä, että massamuuttoliike on mahdollista pysäyttääUnkarin pääministeri: Me todistimme ensimmäisenä, että massamuuttoliike on mahdollista pysäyttää”,
https://www.kansalainen.fi/unkarin-paaministeri-todistimme-ensimmaisena-etta-massamuuttoliike-mahdollista-pysayttaa/
” YK:n raportin mukaan alle 3 % vuonna 2016 Italiaan Välimeren yli tulleista turvapaikanhakijoista pidettiin oikeina pakolaisina.
Italiaan saapui viime vuonna 181 436 maahanmuuttajaa YK:n raportin mukaan. Suurin osa heistä saapui Välimeren yli. Vain 4808 heistä sai Italiasta turvapaikan, ja 90 334 hakijaa julistettiin laittomiksi.”
http://www.nykysuomi.com/index.php/2017/04/26/alle-3-valimeren-yli-italiaan-tulleista-pakolaisista-sai-turvapaikan
” Unkarin pääministeri Orbán Italialle: ”Sulkekaa satamat”
Viktor Orbánin mukaan Unkarin, Puolan, Tšekin ja Slovakian johtajat ovat lähettäneet Italian pääministeri Paolo Gentilonille kirjeen, jossa pyytävät Italiaa sulkemaan maan satamat Välimereltä tulevilta siirtolaisilta.
Italian pääministeri Paolo Gentiloni on perjantaina (21.7.) vastannut, ettei maa taivu esitettyihin vaatimuksiin.
Unkarin pääministeri Viktor Orbánin mukaan Visegrad-maat ovat valmiita antamaan apua Italialle ja Euroopan Unionille siirtolaisongelman ratkaisemiseksi.
Pääministeri Orbán myös totesi, että yhteistä eurooppalaista pakolaispolitiikkaa tai pakolaisvirastoa ei tarvita, koska se aiheuttaisi ainoastaan kaaosta, ongelmaa ja kärsimystä.”
https://www.kansalainen.fi/unkarin-paaministeri-orban-italialle-sulkekaa-satamat/
Oinomaokselta hyvää tekstiä:
”Niin sanottu ”pakolaiskeskustelu” menee päivä päivältä hullummaksi”,
https://samapatuo.blogspot.fi/2017/07/niin-sanottu-pakolaiskeskustelu-menee.html
Marco De Wit & Suomi Ensin! – Putinin Venäjän asialla.
https://vartiopaikalla.blogspot.it/2017/07/suomi-ensin-putinin-asialla.html
Ylipäälikkö Sauli Niinistö ja komentaja ilmavoimien upseeri Lindberg tapattavat Suomen merivoimien sotilaat käskemällä ne Suomen saaristojen suojista Itämerelle avomerelle USAn ja NATOn sotalaivoja suojaamaan ja Venäjää haastamaan.
Kaikki ei ole kotona. Ylipäälikkö Sauli Niinistö ja komentaja Lindberg ovat täysin ulapalla sota- ja NATO-strategiassaan.
Ne ovat panostamassa pinta-rannikko-aluksiin, joilla niiden pitäisi käydä Venäjän kimppuun USAn ja NATOn kanssa nyt kun Venäjä on kehittänyt ylivoimaisesti liikkuvimman, ketterimmän, tulivoimaisimman kevyiden pinta-alusten laivaston ja kun Venäjä on panostamassa pinta-rannikko-aluksiinsa ja niiden torjunta-aseistukseen lisää aina vuoteen 2025 asti.
Samaa typeryyttä on ostaa maailman kalleimmat USAn NATO-F-35-hävittäjät nyt kun Venäjä on mennyt hävittäjäteknologiassaan ohi USAn aivan kuten oli idioottimaista ostaa vanhentuneita NATO-Leopard-panssareita juuri kun Venäjä on kehittänyt itselleen maailman tehokkaimmat ja modernimmat panssarivoimat ja panssarivaunut sekä panssaritorjunnan.
Joutuu kysymään onko heillä edes omaa strategiaa?
Enemmän näyttää siltä että he tekevät ja suunnittelevat kaiken ulkopuolisen tahon ohjaamana. Tahon jolle maamme on pelkkä astinlauta Venäjää vastaan suunnatussa sodassa. Sodassa joka olisi meille todella kohtalokas.
Olet oikeassa.
On turha kuvitella, että USA ja NATO ottaisivat vastuun siitä, miten Suomi on varustautunut asein ja strategioin, vaikka Suomi on aseistautunut USAn ja NATOn komennossa.
Ylipäälikkö Sauli Niinistön aikana on sitten niin, että tuota vastuuta ei ota ylipäälikkö ptesidentti Sauli Niinistökään:
”Niinistö väitti selittäessään USA:n sotaharjoituksia Suomessa, että Suomen armeijan esikunnassa suoritettavat karttasotaharjoitukset määrittävät Suomen ulko- ja turvallisuuspoliittisen linjan sekä roolin ja Suomen suhteen Natoon.
Noin hullua ei Tasavallan presidentin pitäisi voida puhua mutta nyt Suomessa Niinistö vaan voi ja kehtaa kun ei ymmärrä, mitä sanoo.
Presidentti Niinistö ei tiedä, että Suomen ulko- ja turvallisuuspoliittisen linjan ja suhteet Natoon pitää ihan lakien ja asetustenkin mukaan määrittää eduskunta, ulkoasiainvaliokunta, puolustusvaliokunta, puolustusministeriö, hallitus, presidentti.
Niiden määrittämää ulko- ja turvallisuuspoliittista linjaa ja roolia sitten toteuttaa puolustusvoimien esikunta ja eri karttasotaharjoitukset, eikä päinvastoin.
Niinistö on vaarallinen kaikessa tyhmyydessään ja vastuunpakoilussaan: Esikunnan karttapelaajat luovat Suomen ulko- ja turvallisuuspoliittisen linjan. Ei mikään ihme, että kaikkialla missä Niinistö yrittää jotakin menee pieleen. Niinistön mieli, ajatukset, kyky hahmottaa maailmaa ovat täysin sattumanvaraista psykedeeliä.
Kukaan normaali terve ihminen, poliittinen johtaja vielä vähemmän, heittää ulkopoliittista vastuuta jonnekin sotilaiden karttaharjoitukseen. Niinistö on niin pihalla että ei älyä että sota on epäonnistuneen politiikan jatkamista väkivaltaisin keinoin.”
”Niinistö väitti selittäessään USA:n sotaharjoituksia Suomessa, että Suomen armeijan esikunnassa suoritettavat karttasotaharjoitukset määrittävät Suomen ulko- ja turvallisuuspoliittisen linjan sekä roolin ja Suomen suhteen Natoon.”
Olisi kiva saada käsiin alkuperäinen lähde Sauli Niinistön lausumasta. Näihin epätarkkoihin sitaatteihin ei voi paljoa luottaa.
Mitä päätösvaltaan ulkopolitiikassa tulee, niin perustuslain mukaan ”Suomen ulkopolitiikkaa johtaa tasavallan presidentti yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa. Eduskunta hyväksyy kuitenkin kansainväliset velvoitteet ja niiden irtisanomisen sekä päättää kansainvälisten velvoitteiden voimaansaattamisesta siltä osin kuin tässä perustuslaissa säädetään. Sodasta ja rauhasta presidentti päättää eduskunnan suostumuksella.”
Heh heh heh,
trollikoneisto on yrittänyt pyyhkiä Niinistön hullunhölmöt sanomiset netistä, mutta kansa tietää ja kansa muistaa.
Voisit antaa linkin tuohon ”hullunhölmöön”.
Kun niin kovasti lähteitä ja linkkejä, päivämääriä ym. että sinua täällä palveltaisiin ja viisastettaisiin niin mitäpä jos et itkisi ja valittaisi vaan hakisit ne lähteet ja linkit ihan itse.
Vinkkinä, että aloita YLEn arkistosta.
Löysin Pekka Ervastin kirjoittaman jutun asiasta. Siinä hän kirjoitti jotakin tuosta ”määrittämisestä”. Niinistön alkuperäistä sanomista
jutussa ei kuitenkaan ollut.
Suomisanakirja antaa sanalle ”määrittää” 25 synonyymia.
Annat ymmärtää, että presidentti Niinistö on vaarallisen tyhmä. Minä taas luulen, että hän on ihan normaaliälyinen, mutta ei tietenkää yllä läheskään sinun neroutesi tasolle.
Hapalong kun sitten olet löytänyt linkin niin älkää pakottako mediaa hävittämään sitä, jooko.
Sauli Niinistön ja Lindbergin tulevat NATO-alukset saavat Venäjällä vastaansa sellaisen Venäjän laivaston ja rannikkopuolustuksen taktisten yliääniohjusten ja risteilyohjusten peiton, että siitä ei läpi mennä.
Venäjä varustaa valtameri- ja rannikkolaivastoaan 2500 km:n kantaman Kalibr-risteilyohjusten lisäksi yliääniohjuksilla ja risteilyohjuksilla, joiden kantamat ovat 100 km, 200 km, 400 km, 800 km ja 1000 km.
YLE yrittää pelotella Venäjän ja Kiinan sotalaivoilla ja niiden yhteisellä sotaharjoituksella Itämerellä, mutta pelottelu ei nyt oikein iske.
Pikemminkin nyt saadaan esimakua siitä, mitä Sauli Niinistön NATO-alukset saavat vastaansa kun hyökkäävät Itämerellä Venäjän laivaston kimppuun ja Pietariin, mm. Venäjän ohjuslaivoja, sukellusveneitä, fregatteja, korvetteja, miinalaivoja ja Kiinan hävittäjiä sekä fregatteja.
Hyvä että Venäjä ja Kiina paljastavat korttinsa Itämerellä. Sen luulisi pistävän meidän herrat ymmärtämään kuinka vaarallisella tiellä he ovat luovuttaessaan maamme Venäjän vastaisten operaatioiden käyttöön.
Eivät ymmärrä, eivät välitä ja vaikka ymmärtäisivät eivät uskalla tehdä mitään.
USA yritti pysyä Venäjän korvettien kehitystahdissa joten LCS-sutta tuli ihan niin kuin USA yritti pysyä SU-30, SU-33, SU-34, SU-35, T-50 kehitystahdissa ja F-35-sutta tuli.
USA ei kelpuuta LCSiä taistelutehtäviin. Sauli Niinistö ja Lindberg kelpuuttavat.
YLEn toimittaja Kuronen ja Maanpuolustuskorkeakoulun Lalu vuodattavat mediaan kateutta, katkeruutta, kitkeryyttä, pienuutta haukkumalla ja halveksimalla Venäjän sukellusvenettä Dmitri Donskoita, jonka Venäjä toi Jäämereltä Itämerelle Venäjän ja Kiinan merivoimien yhteisiin merisotaharjoituksiin.
Kurosta ja Lulua jurppii kun Donskoi on maailman suurin ja ydinkäyttöinen sukellusvene, joka pystyy kantamaan ja ampumaan yli 200 mannertenvälistä ydinohjusta.
Niitä jurppi vielä enemmän Donskoita seurannut ja suojaava ohjusalus Pietari Suuri.
Jurppimisen syy on se, että Pietari Suuri-ohjusaluksella ei ole minkäänlaisia vaikeuksia tuhota hetkessä kaikki Sauli Niinistön ja Lindbergin pian tilaamat LCS-alukset.
Dmitri Donskoi on poistettu operatiivisesta käytöstä.
Mannertenvälisiä ohjuksia ei ollut 200, vaan 20, joissa kussakin oli 10 ydinkärkeä.
HöpöHöpö, Donskoin kapasiteetti oli 200 ohjusta.
200 ydinkärkeä.
Niinhän sanoinkin.
USA, NATO, Israel pelkäävät edelleen Donskoita.
Eiköhän sinun olisi viisainta silloin tällöin perehtyä hiukan faktoihinkin, ennen kuin heittelet tänne lonkalta kirjoitettuja lennokkaita tekstejä.
Kun otamme huomioon vanhojen neuvostoliittolaisten ydinkäyttöisten alusten kehnon kunnon, pelko on ihan aiheellinen. 😀
Nin siis USA, NATO, Israel pelkäävät edelleen Donskoita. Niiden tiedustelut levittivät huhua, että Venäjän Donskoi on Syyrian rannikolla vaikka Donskoi ei ollut siellä päinkään.
Nyt NATO-YLE yritti pelotella Donskoilla Itämerellä, mikä ei istunut oikein tyyliin kun YLEssä yritetään halveerata ja vähätellä venäläisaseita samaan malliin kuin Mikko Hapolong Diabolik tekee.
Donskoi Syyrian huhujen lähteenä oli tuolloin 2015 israelilainen (Debkafile) jota on kritisoitu nimettömien lähteiden käytöstä sekä paikkaansa pitämättömien tietojen julkaisemisesta. Luotettavuus suunnilleen samaa luokkaa kuin venäläisillä Sputnik Newsilla tai RT:llä.
Elinkaarensa loppupuolella oleva 40 vuotta vanha ruosteinen neukkujen ydinpaatti on katastrofi joka odottaa vain toteutumistaan.
Kateus on mielen ja luonteen sairaus Mikko.
Lähinnä huolissani siitä että ryssät saatuttavat romuillaan itämeren ja suomenlahden kuten tekivät Karanmerellä minkä pohjaan on seilannut aika moni Neuvostoliiton laivaston suurista saavutuksista ydinreaktoreineen ja saasteineen.
Niin ja Asterixissa heimopäällikkö Aladobix pysyttelee sisällä kun pelkää, että taivas putoaa niskaan.
Ikävä kuulla että et uskalla mennä ulos Tim! Jaktuva kommenttiesi määrä tänne kyllä indikoikin jo sen puolesta. Ei oikein ole mielenterveydelle hyväksi jos ainoa kontakti ulkomaailmaan on Vastavalkean uutisten kommenttiosio.
Stalkkaaminen eli vainoaminen on ollut Suomessa rikos vuodesta 2014 lähtien. Vainoamiseksi lasketaan se, että joku uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista.
Vainoamisesta voidaan tuomita sakkoihin tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Mikko Meikillä on hermo mennyt kun se ei ehdi blokkaamaan kaikkia kirjoituksia.
Mikko Meikin, Hapalongin, Diabolikin työ on määrään sidottua, ei laatuun, kaikkiin kirjoituksiin ja mielipitisiin pitäisi voida ja ehtiä puuttua törkykirjoituksella.
Ainakin minä tyytyisin ihan asiallisiinkin vastauksiin. En vaadi törkykirjoituksia.
Paranoidiseen skitsofreniaan kuuluu vainoamisharhaluulot. Koetko Tim että sinua vainotaan?
Mikko Meikki, Suomen laki ei ole skitsofreniaa eikä vainoamista.
Skitsofrenia on sairaus ja vainoaminen kuten sinulla sekä työtä että sairaus.
Edelleenkin kaikki kolme eri henkilöitä!
Näin on!
Hapalong paljastaa tyhmyytensä sanomalla tietävänsä että Mikko ja Diabolik olisivat eri henkilöt.
Ja sinä paljastit neroutesi tietämällä, että Meik, Diabolik ja Hopalong ovat yksi ja sama persoona.
Timillä paranoidisesta skitsofreniasta kärsivän vainoamisharhoja? Milloin sairastuit Tim?
:DDD!!
Sivupersoonat Mikko Hapalong Diabolik. Onko sulla kaikkiin oma IP.
Tim, voit luottaa siihen että Israelin ja Usan tiedustelu tietää tarkalleen missä tuo Neukkulan aikainen muinaismuisto uiskentelee!
Noin iso alus ei jää edes Marsilaisilta huomaamatta!
Ei näytä tietävän. Ne luuli että se on ollut Välimerellä vaikka se oli Jäämerellä.
YLEn Venäjä-vihaaja, toimittaja Kronvall oli hapannaama kun presidentti Putin vastasi Kronvallin provo-kysymykseen Savonlinnassa, että Venäjän ja Kiinan yhteistyö, myös sotilaallinen yhteistyö, luo vakautta koko maailmaan eikä Venäjä ja Kiina ole perustamassa sotilasliittoa ja että Venäjän ja Kiinan yhteistyö on hyvä esimerkki siitä, miten yhteistyötä tulisi kehittää kaikkialla maailmassa.
Taitaa puolustuksen vasen laita vuotaa?
Ref.: kommentit.
Sauli Niinistön, Kanervan ja Lindbergin LCS-korvetit ovat jo nyt vanhaa kauraa aivan kuten ovat F-35tkin.
F-35t ovat jo yli 20 vuotta vanhoja. LCSien suorituskyky on 60-luvun luokkaa.
Venäjä on esitellyt Pietarissa jo uudet Uragan-Karakurt-korvettialuksensa. Niiden nopeus on yli 30 solmua ja aseina mm. Kalibr-risteilyohjukset, ilmatorjuntaohjukset sekä raskas konekivääri.
Pietarin tekakka valmistaa niitä nyt aluksi 8 alusta.
Admiral Kuznetsov on varustettu hinaajalla.
Sut pitäis Tim palkata Naton erikoisasiantuntijaksi.
Kiitos kiitos, mutta kun sinua lukee Mikko Diabolik niin NATO ei palkkaa älykkäitä eikä kyvykkäitä.
Timille hommia löytyisi varmasti Sputnik Newsin ja muiden tunnettujen Venäjän komediakeskusten tuottaman materiaalin kommentaattoriksi. Vaatimuksethan eivät päätä huimaa, riittää kun kuola valuen spämmää Putleria ja Venäjää pönkittäviä viestejä sekä anti-NWO aiheisia replykuvia.
Timin kommentoinnin taso vastaa suunnilleen (Vastavalkea: Tilannehuone) tasoa. Tilannehuonetta lukiessa on aivan kuin lukisi Sputnik Newsin Facebookin sivua. Yhtä kaikki tasan samaa aivotonta ääliömäistä Putlerin ja Venäjän tunkitusta. 😀
Mikko Diabolik, koita nyt päättää haluatko Timin Naton asiantuntijaksi vai Sputnik Newsiin. Ne ovat pikkusen eri organisaatioita.
Sauli Niinistö, Kanerva, Lindberg saavat aivan varmasti Venäjän uuden sukupolven Uragan-Karakurt-korvettialukset vastaansa, sillä Venäjä sijoittaa niitä Venäjän sisävesiin sekä merelle rannikkopuolustukseen Venäjän rantaviivaa ja saaria puolustamaan.
LCSt eivät pärjää saaristossa.
Venäjä teki viisaasti kun alkoi satsata merivoimiinsa.
Merivoimillaan se rikkoo USAn, NATOn, Sauli Niinistön NATO-isäntämaa-Suomen saartorenkaan.
USA, NATO, Niinistön Suomi eivät pysty mitään Venäjän sisävesien merivoimille eikä Venäjän Itämeren Baltian laivastolle eikä Venäjän Mustamneren laivastollekaan kuten ei Venäjän pohjoisen Jäämeren/Barentsinmeren laivastollekaan.
Venäjä on ylivoimainen sukellusveneissä sekä nopeissa raskaasti aseistetuissa pinta-aluksissa.
NATO-mediamme YLE yrittää tehdä pelottelujournalismia Venäjän laivaston juhlapäivästä, jota vietetään nyt koko viikon upealla laivasto-ilmavoimat-paraatilla Pietarissa.
NATO-mediamme YLE yrittää harhaanjohtaa meitä jättämällä kertomatta, että Venäjän laivaston juhlapäivänä juhlitaan Venäjän laivaston voittoa Ruotsista Hangon edustalla 1700-luvulla.
Eikä YLE kerro, että monilla mailla on vastaavanlainen laivaston juhlapäivä, ilmeisesti siksi, että Suomen laivastolla ei ole kun se ei ole voittanut mitään ja että USAlla on laivaston juhlapäivä vaikka senkään laivasto ei ole voittanut mitään vaan juhla on vain pres. Rooseveltin kunniaksi.
Suomessa toimivien propagandistien tavoitteena on informaatiosodan keinoin valheilla ja mustamaalaamalla heikentää luottamusta kotimaisiin vapaaseen ja totuuteen pyrkiviä laatumedioita kuten Yleisradiota. Tämän kommentin Yleä mustamaalaava retoriikka on malliesimerkki siitä.
Oletkohan nimimerkki ”Tim” osallistunut joskus oppilaana Johan Bäckmanin trollikouluun?
https://postimg.org/image/oe2nob2ix/
Heh heh,
historiaa et sinä Mikko Diabolik pysty muuttamaan.
Pietarin perustaja Pietari Suuri ja Venäjän merivoimat löivät Ruotsin laivaston Itämerellä Hangon edustalla viisammalla, älykkäämällä taistelustrategialla 1700-luvun alussa eli aikana jolloin sinun sukuasi ei ollut olemassakaan muuta kuin jossain tuohi-piilopirtissä Suomen metsissä.
Tim, jätä tästä lähtien Mikolle vastauksistasi minun nimimerkin käyttö pois!
Emme ole sama henkilö EDELLEENKÄÄN!!!
No mutta Diabolik Venäläinen valehtelu, äläs nyt.
Suomen YLEn NATO-marionetteja otti aivoon kun Venäjän Pietarin laivaston päivän paraati televisioitiin ja lähetettiin kaikkialle Venäjälle ja myös ulkomaille (ei Suomeen kun Suomi ja Suomen media ei paraatilähetystä halunnut vastaanottaa).
On se kurjaa kun Suomi on vaan hävinnyt sotansa (niin kuin USA) eikä voi juhlia sotavoittoja niin kuin Venäjä, ei Suurta Pohjansotaa, ei II maailmansotaa, ei Talvisotaa, ei Jatkosotaa.
Venäjän laivasto pisti Ruotsin laivaston (ja Suomen värvätyt orjasotilaat) nippuun 1714 Hankoniemen meritaistelussa, ja sitten varmuudeksi vielä uudelleen 1720 Ahvenanmaan vesillä.
Tasavallan presidentti ylipäällikkö Niinistö ja komentaja Lindberg ovat ajamassa Suomea samalla tavalla eristyksiin väärälle puolelle ja yhden maan vasalliksi kuten Ryti ja Mannerheim aikoinaan.
Niinistön ja Lindbergin fregatti-LCS-hankinnat (ja F-35-hävittäjät) tähtäävät Suomen sitavoimien operointiin Suomen aluevesirajojen ulkopuolella eikä suinkaan vain puolustustehtävissä.
Venäjän ja Kiinan merivoimien yhteisharjoitus kuitenkin osoitti, että Venäjä ja Kiina ovat valmiita yhessä puolustamaan asein Itämerellä Venäjältä Eurooppaan kulkevaa kaasuputkea sekä Venäjän öljy- ja kaasuteollisuutta ylipäätään (Venäjä tarjosi Nord Stream -turvallisuusyhteistötä Suomellekin, mutta kokoomus-NATO-Suomi kieltäytyi ehkäpä siksi, että Nord Stream-kaasuputkien tuhoaminen on yksi NATO- tai NATO-isäntämaa-Suomen tehtävistä sodassa).
Nyt USA on sitten käynyt Nord Streamin kimppuun uusilla Venäjän vastaisilla talouspakotteilla, jota Europpan mm. Hollannin, Saksan, Ranskan, Britannian, Norjan energiayhtiöt vastustavat, koska pakotteet vaikuttavat niiden toimintaan.
”Tasavallan presidentti ylipäällikkö Niinistö ja komentaja Lindberg ovat ajamassa Suomea samalla tavalla eristyksiin väärälle puolelle ja yhden maan vasalliksi kuten Ryti ja Mannerheim aikoinaan.”
Ei Rytillä ja Mannerheimilla ollut vaihtoehtoja. Mannerheim suhtautui itse asiassa aika vastahakoisesti Saksaan mutta tajusi realiteetit. Tsaarin Venäjä oli Mannerheimille läheinen. Neuvostoliiton bolshevikkeihin Mannerheim suhtauti heti alusta lähtien vihollisina. Itse asiassa, mikäli Mannerheim olisi ollut avomielisempi ja yhteistyökykyisempi Saksan kanssa sotamenestys olisi saattanut olla parempi. Saksahan se lopulta Suomen pelasti miehitykseltä, sillä ilman Saksan mittavaa aseapua niitä kuuluisia torjuntavoittoja ei oltaisi saavutettu kesällä 1944.
https://www.youtube.com/watch?v=oET1WaG5sFk
Vahva epäily että ylipäällikkömme ei ymmärtänyt viestiä:
Suomen tuntumassa oli 3 alusta, Venäjän ohjusalus Pietari Suuri sekä Kiinan fregatti Yuncheng ja ohjusalus Hefei,
jotka kolmistaan pystyvät tuhoamaan kaikki Suomen 22 kpl tai 43 kpl NATO-F-35-hävittäjiä ja 6 tai 8 NATO-LCS-korvettiamme.