Iran ja viisi YK:n turvallisuusneuvoston – Ranska, Kiina, Venäjä, Iso-Britannia, Saksa ja Euroopan unioni – jäsenmaata (5+1-maat) allekirjoittivat vuonna 2015 ydinvoimaa ja -aseita koskevan toimintasuunnitelman (Joint Comprehensive Action Plan, JCPOA).
Iran on noudattanut omalta osaltaan sopimusta. Kansainvälinen atomienergiajärjestö IAEA vahvistaa Iranin pysyneen sopimuksessa.
Donald Trump on ilmoittanut ettei aio ”sertifioida Iranin noudattaneen sopimusta” sekä antaneensa kongressille 60 päivää aikaa harkita taloudellisia pakotteita Irania vastaan. Trump on syyttänyt Irania terrorismista ja ”sopimuksen hengen rikkomisesta”.
On aika koko maailman yhtyä [Yhdysvaltain] vaatimuksiin, että Iranin hallitus lopettaisi pyrkimyksensä kuolemaan ja tuhoon.
Kansainvälisen yhteisön ja Yhdysvaltain hallitusten uhkapuheista huolimatta Iran ei ole modernina aikana aloittanut hyökkäyssotaa yhtäkään valtiota vastaan.
Valkoinen talo kuvailee uutena strategiana Yhdysvaltain kansallisen turvallisuuden suojelemista yhdessä Yhdysvaltain liittolaisten kanssa.
Pääkohdat Yhdysvaltain ”uudessa strategiassa”
|
Iranin presidentti Hassan Rouhani antoi Iranin PressTV:lle haastattelun, jossa hän tuomitsi Trumpin puheet Iranin kansaa ja Islamilaista tasavaltaa loukkaavina, harhaisina höpötyksinä. Hän totesi Iranin omalta osaltaan pysyneen sopimuksessa.
Yhdysvallat on asettanut ja ylläpitänyt erilaisia pakotteita Irania vastaan vuodesta 1979. Heinäkuussa 2017 asetetuista uusista pakotteista osa on kohdistettu Iranin vallankumouskaartia (Islamic Revolutionary Guard Corps, IRGC) eli Iranin armeijaa vastaan. Iranin ulkoministeri Javad Zarif katsoo Yhdysvaltain uusimpien Iranin vastaisten pakotteiden rikkovan JCPOA:aa.
JCPOA:ssa määritellään, että Yhdysvallat
(a) pidättäytyy kaikista sellaisista politiikoista jotka on suunniteltu suorasti ja epäsuorasti vaikuttamaan kauppa- ja taloussuhteiden normalisointiin Iranin kanssa, ja jotka vaarantaisivat JCPOA:n menestyksellisen täytäntöönpanon
(b) lopettaa pakotteiden käyttämisen [Irania vastaan].
Kansainvälisen lain tuntija, professori Daniel Joyner kommentoi olevan varsin selvää, että Yhdysvallat on se, joka ei ole noudattanut sopimusta.
Mitä sanoo Eurooppa?
Euroopan unionin jäsenmaat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa yhteisessä lausunnossaan ”rohkaisevat Yhdysvaltain hallitusta ja kongressia harkitsemaan tarkkaan” JCPOA:n hylkäämisestä seuraavia mahdollisia turvallisuusseuraamuksia Yhdysvalloille ja sen liittolaisille. Maat ilmoittavat pysyvänsä itse sopimuksen takana, koska se on Ison-Britannian, Ranskan ja Saksan yhteinen turvallisuusintressi.
EU:n ulkoasuhteita hoitava Frederica Mogherini samoin kuin kansainvälinen atomienergiakomissio IAEA kyseenalaistavat Trumpin väitteet Iranin sopimusrikoista muistuttaen JCPOA:n olevan monenkeskinen sopimus, josta Yhdysvallat yksin ei voi määrätä. Ranskan valtiovarainministeri Bruno Le Maire on ilmoittanut Ranskan päättäneen laajentaa taloudellisia suhteitaan Iraniin.
(Rutkasti tiivistetty) KommenttiKaksoisstandardien G20-yhteisön geopolitiikkaa seuranneille yritysrahoitteisen ajatushautomon, Brookings-instituutin ”Which path to Persia?” lienee ennestään tuttu. ”Mitä polkua Persiaan?” -julkaisussa hahmotellaan: ”Iran on tärkeä maa kriittisessä osassa maailmaa. Vaikka Teheranin roolia ongelmien luomisessa Lähi-itään usein liioitellaan, se on epäilemättä hyödyntänyt alueella kasvavaa epävakautta (joka osittain johtuu Yhdysvaltojen tekemistä virheistä) saavuttaakseen etuja.” Brookings kaavailee (s. 78 alkaen) erilaisia mahdollisuuksia invaasion oikeuttamiseen, koska Iranin provokaation odottaminen venyttäisi aikajanaa hyökkäykselle Iraniin loputtoman pitkäksi. Iranin provokaatiota tarvitaan, koska ”suurin osa eurooppalaisista, aasialaisista ja Läh-idän asukkaista on täysin kaikkea Yhdysvaltain Iraniin kohdistamaa sotilaallista toimintaa vastaan” eikä edes arabimaiden yhteistyöneuvosto (Cooperation Council for the Arab States of the Gulf, CCG) eli Yhdysvaltain alueelliset liittolaiset tue sotilaallista operaatiota Irania vastaan. ”Jos Yhdysvallat aikoo tunkeutua Iraniin, se täytyy tehdä ennen kuin Iran on ehtinyt kehittää ydinasetta.” Sivuilla 97–118 ja 126–131 valitellaan sitä, että yrityksistä huolimatta Irania ei ole saatu yllytettyä Yhdysvaltain ilmaiskut oikeuttavaan provokaatioon. Ratkaisumahdollisuuksina esitetään lavastettuja vallankaappausyrityksiä (s. 136-137), värivallankumousten avulla huiputtamista, opposition ja opiskelijoiden yllyttämistä kapinaan, opposition ja hallituksen vastaisten opiskelijoiden toiminnan rahoittamista, sotilaiden hyödyntämistä vallansiirto-operaatiossa, Iranin laillisen hallituksen toiminnan vaikeuttamista iranilaisten tyytymättömyyden herättämiseksi sekä Irakin ja Israelin hyödyntämistä Yhdysvaltain tavoitteiden saavuttamiseksi. Yhdysvaltain oli määrä kulkea Syyrian kautta Iraniin ja sitä kautta kuristaa Venäjää sekä Kiinaa. Tällä hetkellä – Syyrian laillisen hallituksen kaatamisen mentyä pieleen – Yhdysvallat on Lähi-idässä haipuva sotilaallinen ja poliittinen voima. Venäjä, Kiina ja Iran ovat alkaneet tehdä entistä tiiviimpää ja näkyvämpää taloudellista, poliittista ja sotilaallista yhteistyötä vetäen mukaan muita Aasian maita samoin kuin Latinalaisen Amerikan maita. Yhdysvaltain alueellinen pääliittolainen Saudi-Arabia, joka on avokätisesti – velattomasta velkaantuneeksi – tukenut terrorismia Yhdysvaltain bulvaanina, on hakeutunut oman turvallisuutensa takia lähemmäksi Venäjää ja Kiinaa – vaikka saattaakin loikata Israelin kelkkaan heti kun näkee sen itselleen hyödylliseksi. Mahdollista on myös, että saudit ymmärtävät neutraalin asenteen olevan oman selviytymisensä ehto. Venäjän ja saudien lähentyminen tietänee myös kohonneita raakaöljyn hintoja meille muille. Yhdysvaltain voi ajatella myös toteuttavan Israelin haluamaa Iran-politiikkaa: Netanyahu on jo kauan toivonut JCPOA-sopimuksen siirtämistä roskalaatikkoon, koska Iran on alueellisesti ainoa kyllin vahva voima haittaamaan ja estämään Israelin suunnitelmia laajemman Israelin rakentamiseksi. Times of Israel -median mukaan Syyriasta ja Irakista pakenevia ISIS-komentajia on asettunut Golanin kukkuloille Israelin rajamaastoon kouluttamaan uusia terroristeja. Turkki saattaa tuottaa yllätyksiä koko maailmalle. Presidentti Erdogan on julkisesti ilmoittanut aikeistaan islamisoida Eurooppa. Yhdysvalloilla ja sen liittolaisilla on NATO-Turkissa sotilastukikohtia, joissa on ydinaseita. Mikäli Turkki päättää irtautua NATO:sta, toivoa sopii että ydinaseet eivät jää Turkin haltuun. Parhaillaan NATO-Turkin joukkoja heiluu yhteistoiminnassa Jabhat al-Nusra -terroristien kanssa Syyriassa Idlibin alueella viis veisaten Astana-sopimuksen sisällöstä tai sopimuksen takaajamaiden vaisuista vastalauseista. Yhdysvallat toivonee hajottavansa Iranin, Venäjän ja Kiinan yhteistyötä määriteltyään taannoin Kiinan nousun estämisen tärkeäksi geopoliittiseksi päämääräksi. — RS |
¤
Aiheesta muualla
Söyring, Riikka | Uusi Suomi Puheenvuorot (4.12.2011): Kohteena Iran ja Syyria http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/90257-kohteena-iran-ja-syyria
Söyring, Riikka | Uusi Suomi Puheenvuorot (7.12.2011): Brookings-instituutin raportti: Mitä polkua Persiaan? (Tähtäimessä Iran) http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/90579-brookings-instituutin-raportti-mita-polkua-persiaan-tahtaimessa-iran
Söyring, Riikka | Uusi Suomi Puheenvuorot (28.7.2012): Syyria – astinlauta Iraniin globaalissa pelissä http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/112510-syyria-astinlauta-iraniin-globaalissa-peliss%C3%A4
Söyring, Riikka | Uusi Suomi Puheenvuorot (31.8.2013): Maailma hullujen panttivankina – Syyria laajemmassa kuvassa http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/148333-maailma-hullujen-panttivankina-syyria-laajemmassa-kuvassa
Söyring, Riikka | Uusi Suomi Puheenvuorot (30.9.2014): 134 sotaa vai Jatkuva sota? http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/176978-134-sotaa-vai-jatkuva-sota
¤
Pääasialliset lähteet
Yhdysvaltain Valkoinen talo (13.10.2017): President Donald J. Trump’s new strategy on Iran https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2017/10/13/president-donald-j-trumps-new-strategy-iran
Yhdysvaltain valtionvarainministeriö: Iran Sanctions https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Pages/default.aspx
Yhdysvaltain hallitus: JCPOA (koko teksti) https://www.state.gov/e/eb/tfs/spi/iran/jcpoa/
PressTV: Iran president Hassan Rouhani to speak on Trump’s decision not to certify nuclear deal https://www.youtube.com/watch?v=WKGT9ZFox7w
YK:n turvallisuusneuvosto: IAEA-raportit (en) http://www.un.org/en/sc/2231/iaea-reports.shtml
Lawson, Alex | Law360 (12.10.2017): Trump’s Iran gambit deepens uncertainty of sanctions relief https://www.law360.com/articles/973766
Karon, Tony | Time (1.12.2011): After the embassy attack: Are Iran and the West lurching toward war? http://world.time.com/2011/12/01/after-the-embassy-attack-are-iran-and-the-west-lurching-toward-war/
Cunningham, Erin | Washington Post (31.8.2017): Iran adhering to nuclear deal with world powers, U.N. watchdog says https://www.washingtonpost.com/world/iran-adhering-to-nuclear-deal-with-world-powers-un-watchdog-says/2017/08/31/cb408e7d-bc9a-4874-bbdf-001f919a8c86_story.html?utm_term=.930e74312df5
Chossudovsky, Michel | Global Research (30.9.2017): Middle East and Asia geopolitics: Shift in military alliances https://www.globalresearch.ca/shift-in-geopolitical-alliances/5611373
Weiss, Philip | Mondoweiss (23.10.2013): Adelson says Obama should fire ’atomic weapon’ at Iran, not negotiate http://mondoweiss.net/2013/10/adelson-nuclear-negotiate/
Mackey, Robert | The New York Times (25.2.2015): Kerry reminds congress Netanyahu advised US to invade Iraq https://www.nytimes.com/2015/02/26/world/middleeast/kerry-reminds-congress-netanyahu-advised-us-to-invade-iraq.html
Barnea, Nahum | Ynet (7.5.2017): Why didn’t Israel strike Iran? Ehud Barak explains https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4957463,00.html
Rettman, Andrew | EuObserver (14.10.2017): EU in diplomatic pussh to save Iran deal https://euobserver.com/foreign/139454
PressTV (15.10.2017): France says eager to boost economic ties with Iran http://www.presstv.com/Detail/2017/10/15/538670/France-says-eager-to-boost-economic-ties-with-Iran
Chmaytelli, Maher | Reuters (15.10.2017): Kurds block Iraqi forces’ access to Kirkuk oil fields; Iran shuts border crossings https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-kurds-iraq-kirkuk/kurds-block-iraqi-forces-access-to-kirkuk-oil-fields-iran-shuts-border-crossings-idUSKBN1CK0BX
SANA (14.10.2017): Syria demands immediate and unconditional withdrawal of Turkish troops from its territory http://sana.sy/en/?p=115739
Vastavalkea: Syyria-arkistot https://vastavalkea.fi/tag/syyrian-sota/
¤

Kiitos Riikka perusteellisesta ja tilanteita lukijoille selkeyttävästä Iran-raportistasi.
Tieto lisää tuskaa, ja tässä tapauksessa eritoten USA:n tuskaa, jolta alkavat liittolaiset karista pois kyydistä USA:n (Trumpin) poukkoilevan Iran politiikan vuoksi. Alueellista vakautta ajavat valtiot eivät halua lähteä mukaan USA:n sotakehittelyihin.
Merkillepantavaa on se, ettei amerikkalainen valtamediakaan kykene enää valheitaan levittämällä pitämään USA:n pakettia kasassa. Yhä useampi – valtiojohtotasollakin – näkee CIA:n generoiman viestinnän lävitse USA:n röyhkeän väärinpeluun.
Eipä kestä. Täytyy näistä asioista esitellä muitakin näkökulmia kuin Virallinen totuus. Sauli Niinistön (kok) aikana entistä tiukemmin sotilaallisesti liittoutunut Suomi saattaa joutua lähettämään omia poikiaan sotimaan muiden sotkuja, ja sitä en ainakaan minä halua. Miten voisin, olen äiti.
Eri asia sitten suostuvatko sellaiset, jotka ovat kantansa valmiiksi muodostaneet, harkitsemaan että sama fakta sopii moneen teoriaan (/lausuntoja voi harkita monesta vinkkelistä). Onhan meneillään tiukan linjan narratiivien yhtenäistämisbuumi. https://yle.fi/uutiset/3-9888937 (vaikka tästä nimenomaisesta jutusta täytyy sanoa että se ei ollut tuskastuttavan oma etu -painottunut).
Miten Iran poikkeaa näistä muista maista, joiden kanssa USA on sotinut? USA on sitten 1776 ollut sodassa 93% ajastaan – 222 vuotta 239:sta! (https://fi.sott.net/article/377-Sotariippuvainen-USA-on-sitten-1776-ollut-sodassa-93-ajastaan-222-vuotta-239-sta). Ovatko nämä kaikki kohteet olleet pahan akselin valtioita?
Hyökkäystä Iraniin suunniteltiin välittömästi 9/11-tapahtuman jälkeen (http://www.globalresearch.ca/we-re-going-to-take-out-7-countries-in-5-years-iraq-syria-lebanon-libya-somalia-sudan-iran/5166), jos sitä ei oltu suunniteltu jo aiemminkin.
Jotkut saattoivat toivoa, että Trumpin presidenttiyden aikana sodat vähenisivät. Lupasihan hän vaaleissa liennytystä Venäjän kanssa. Nyt tuskin asiaan uskovat enää ketkään. Jotkut epäilevät, että varjohallitus olisi näyttänyt Trumpille kenellä oikeasti on USAssa valta. Varjohallituksesta on hyvä video täällä: https://www.youtube.com/watch?v=XHbrOg092GA&feature=youtu.be.
Kuviteltiinhan Obaman valtaan tullessakin, että uuden presidentin sotapolitiikka poikkeaisi edeltäjästä. Toisin kuitenkin kävi ja Obaman saatua Nobelin rauhanpalkinnon, hänen joukkonsa pommittivat 7:ää maata kuuden vuoden aikana (http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/peace-president-how-obama-came-to-bomb-seven-countries-in-six-years-9753131.html). Ilmeisesti Obama oli kuitenkin rauhan mies, kun häntä ei saanut arvostella Nobel-palkinnon saannistaan (http://www.globalresearch.ca/head-of-nobel-peace-prize-committee-is-fired-requests-obama-to-return-2009-peace-prize/5434882).
Valitettavasti USA:n hyökkäys Iraniin saattaa johtaa kolmanteen maailmansotaan, joten täytyy vain toivoa, että nuo suunnitelmat tulevat jollain tavoin epäonnistumaan.
Sinäpä sen sanoit. JFK yritti viimeksi katkaista tätä sotariippuvuutta ja sai maksaa sen hengellään.
This Is How Tyranny Rises and Freedom Falls: The Experiment in Freedom Is Failing
“Every day I ask myself the same question: How can this be happening in America? How can people like these be in charge of our country? If I didn’t see it with my own eyes, I’d think I was having a hallucination.”—Philip Roth, novelist
What characterizes American government today is not so much dysfunctional politics as it is ruthlessly contrived governance carried out behind the entertaining, distracting and disingenuous curtain of political theater. And what political theater it is, diabolically Shakespearean at times, full of sound and fury, yet in the end, signifying nothing.
We are being ruled by a government of scoundrels, spies, thugs, thieves, gangsters, ruffians, rapists, extortionists, bounty hunters, battle-ready warriors and cold-blooded killers who communicate using a language of force and oppression.
http://www.washingtonsblog.com/2017/10/tyranny-rises-freedom-falls-experiment-freedom-failing.html#more-69790
Niinhän se Yhdysvaltain armeijan kenraali Wesley Clark kertoi asiasta https://www.youtube.com/watch?v=-_atyU9btN0
Hyvä kannanotto, mutta yksipuolinen. USA ja Trump pahikset, Iran rauhaarakastava ja sovinnollinen upeine johtajineen olleet jo vuosikymmeniä.
Jotkut ovat eri mieltä:
Why Are So Many Claiming That Iran Is Complying with the Deal, When Evidence Shows They Aren’t?
by Alan M. Dershowitz
October 19, 2017 at 9:30 am
https://www.gatestoneinstitute.org/11191/iran-compliance-evidence
Niin ja tietenkin Israel se oikea syöpä maailmanrauhaa on nakertamassa. Vihaisia siitä, että palestiinalaiset haluaisivat tuhota Israelin valtion ja kansan viimeistä yksilöä myöten. Ihmeellistä epäluuloa, onhan yleisesti tiedossa, että Fatah ja Hamas ovat viattomia diplomaattisia järjestöjä:
http://beta.oikeamedia.com/o1-44308
Siksi toisekseen, miksei Iran saisi liittyä nukevaltioiden porukkaan niin kuin Korea rakastettavan Rakettimiehensä johdolla, ihan vain maailman rauhaa turvaamaan.
Ota näistä selvää!?
En minä väitä Iranin olevan viaton, tai Yhdysvaltain ja Israelin olevan yksinomaiset syypäät epävakauteen alueella kuin alueella. Yritän lähinnä kertoa mitä tekijöitä vaikuttaa Virallisten totuuksien taustalla. Yritän kertoa harkittavaksi sellaisia asioita joita ei yleensä sanota, ainakaan massamediassa.
Joka ainoalla valtiolla maailmassa — olkoot edustuksellinen demokratia tai islamilainen tasavalta tai diktatuuri — on omat tavoitteensa joihin se pyrkii, kertomatta tarkoitusperistään ääneen. Lisäsotkua tuo em. järjestelmissä toimivat omaa taskuaan täyttävät opportunistit, jotka tukevat järjestelmää koska se hyödyttää heitä henkilökohtaisesti.
En haluaisi jankuttaa, mutta…
Edes sivulauseessa esim…, toisaalta luottamusta ja sopimuksien aikaansaamista ovat haitanneet Iranin ja palestiinalaisten vastenmielisyys USA:ta kohtaan, mikä taas johtuu…(jatka edes pyrkien tasapuolisuuteen….).
Heti kuulostaisi analyysiltä propgandan sijaan. 😊
Hmmm… mietin toki ottaa mukaan CIA:n operoiman vallanvaihdoksen Iranissa (Mossadeqista shaahiin ja myöhemmin shaahista ajatollahiin) selittääkseni iranilaisten vastenmielisyyttä Yhdysvaltoja kohtaan — jos nyt ei Irakin, Libyan ja Syyrian kohtalo jollekulle riitä selitykseksi.
Päätin sitten kuitenkin pitää artikkelin tiiviimpänä ja lähteä avaamaan asioita Valkoisen talon lehdistötiedote pohjana.
Täytyy muuten lisätä vielä, että Valkoisen talon lehdistötiedotteen uskonnollisväritteinen aloitus säväytti. Varmaan jo ammoisista ajoista lähtien on kansaa valmisteltu alkavaan sotaan tuomalla retoriikkaan uskonnollista sävyä — ja eipä aikaakaan kun uskonnollis-poliittinen valmiustila on synnytetty, ja sitten lähdetään ”nopeaan sotaan” joka saattaa jatkua yli 40 vuotta.
Uskontotieteilijä sanoisi ”verbaalisten auditiivisten hallusinaatioiden historia” — kuten äskettäin olen suureksi hilpeydekseni saanut havaita.
Äh! Tässä vielä artikkeli, jossa siteerataan https://vastavalkea.fi/2016/03/24/yhdysvallat-ruokki-syyrian-sotaa-auttaakseen-israelia/ Hillary Clintonin Irania, Syyriaa ja Israelia koskevaa viestintää.
Käy selväksi Yhdysvaltain tienneen ettei Iran ole kehittämässä ydinasetta. Mikäli IAEA on nyt, nykyään, oikeassa, Iranilla ei ole kapasiteettia kehittää ydinasetta.
Äh! Tässä vielä artikkeli oikealta (vas. vastapuolelta) laidalta:
http://www.frontpagemag.com/fpm/268174/iranian-aggression-intensifies-%C2%A0-joseph-klein
Meidän täytyy ymmärtää, että Veijo Hoikka kuuluu heihin, jotka ovat vasta toipumassa valtamedian pitkäkestoisesta manipuloinnista.
Heille oikeita uutisia ovat:
– Venäjä hyökkäsi Krimille
– USA vapautti pommituksin Kosovon
– USA taistelee terroristeja vastaan Syyriassa jne jne
Toivotamme kuitenkin menestystä toipumisessa!
Lisää lääkettä toipumiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=0wlNey9t7hQ
Tauno O. Mehtälä
Kaikki kolme esimerkkiä päin prinkkalaa.
Johdanto osittain oikea.
Ja en ole itseäni edustamassa, vaan mielikuviani, niillähän pääsee pitkälle olivatpa ne sitten vaikka joskus oikeitakin. En tosin ole mihinkään menossa.
Veijo Hoikka
Otin nuo esimerkit valtamedian uutisoinneista. Jos olet sitä mieltä, että ne ovat päin prinkkalaa, kerro se julkisesti. Eli valtamedia vääristelee totuutta, luo harhaisen todellisuuskuvan. Me pienenä mediana yritämme sitä oikaista, mutta tehtävä on lähinnä megalomaanisen suuri. Mutta pala kerrallaan.
Sinun kontribuutiosi on tässä työssä erittäin tärkeä. Kyseenalaistaminen on se peruskeino, joka toimii ja tuo tuloksia.
Kun nyt meni henkilöön kohdistuvaksi (!!! joku saattaisi pahastuakin sellaisesta!), niin luepa oikein tarkkaan kommenttisi (”Meidän tulee ymmärtää, …) kiinnittäen huomiosi heihin ja heillle sanoihin. Voisi esim. ymmärtää näin: …he, jotka ovat vasta toipumassa…, heille oikeita uutisia ovat:
– Venäjä hyökkäsi Krimille
– USA vapautti pommituksin Kosovon
– USA taistelee terroristeja vastaan Syyriassa jne jne
Eli vastasin tuohon heille – osuuteen, johon en katso kuuluvani.
Suomen kieli on monipuolinen, mutta poliittinen kieli on sen lisäksi vähintään kahdella tavalla tulkittavissa.
Valtamedia olisi Suomessa korvattava kriittisessä mediassa esim. sanalla ammattivalemedia. Valtamedia- termi antaa heille aina sulan hattuun.
Ammattivalemedia on hyvä. Otamme kopin.
Henkilöthän tänne kirjoittavat. Jos ei henkilönä kykene vastaamaan kirjoittelustaan, pahempi juttu.
”Meidän täytyy ymmärtää, että Veijo Hoikka kuuluu heihin, jotka ovat vasta toipumassa valtamedian pitkäkestoisesta manipuloinnista.”
”Henkilöthän tänne kirjoittavat. Jos ei henkilönä kykene vastaamaan kirjoittelustaan, pahempi juttu.”
Ehkä hieman vittuunnuin noista tympivistä ylenkatsovista kommenteistasi. Olen vastannut sanomisistani siiťä lähtien kun opin lukemaan eli 60 v sitten. Nyt olen 64 v.
Eiköhän tämä naljailu riitä tälle päivälle.
’..Toivotamme kuitenkin menestystä toipumisessa!..’
Ideologisen tartunnan saaneet toipuvat yleensä huonosti. He eivät suostu / pysty kyseenalaistamaan uskoaan. He tarvitsevat sitä, se on pyhä ja koskematon asia.
Usko (utopia) ja todellisuus ovat eri asioita. Usko sokeuttaa, erottaa / irrottaa kantajansa todellisuudesta, jota ei jostain syystä voida kohdata. Se näkyy VH:n kommentissakin tuossa ylempänä: ”en ole täällä itseäni edustamassa vaan mielikuviani”. Uskon varassa siis mennään.
Pieni selvennys tuohon ’Uskon (mielikuvien) varassa siis mennään.’
En luota VH:n kontribuutioon enkä objektiiviseen arviointi kykyyn Iranin asiassa. Kävin hänen kanssaan aikoinaan kädenvääntöä Palestiinan tilanteesta ja siltä pohjalta muodostui käsitys että hän on kyynikko ja sionistien ’bengurionlaisen’ ’Expel them’ -sorto- ja voimapolitiikan tukija. Hän ei näe. ei ainakaan silloin nähnyt, siinä periaatteellista vääryyttä eikä tiedosta miksi palestiinalaiset käyvät omaa sotaansa sitä vastaan.
Ymmärsin niin ettei siihen olisi heillä VH:n mukaan oikeutta vaikka heidät on häädetty omilta vuosituhantisilta asuinsijoiltaan ja suuri osa surmattu verisesti.
Ote linkin kommenteista: (VH: ’…Palestiinalaisten säälittely on kuin matuleirin hyysäämistä Helsingin keskustassa….’)
https://vastavalkea.fi/2017/07/18/ammu-palestiinalaisterroristeja-teemapuisto-avattu-israelissa/
The Israeli historian Benny Morris describes how David Ben-Gurion, Israel’s first prime minister, was asked by one of his generals: “What shall we do with the Arabs?”
The prime minister, wrote Morris, “made a dismissive, energetic gesture with his hand”. “Expel them!” he said.
Suomen kieli on. Joskus jopa vivahdeikasta. Joskus myös vaikeaa ymmärtää. Väittävät, että huumorintaju on myös tasoltaan vaihtelevaa? Uskotko?
Olen vähin erin alkanut ymmärtää, miksi hienoja kirjoituksia tavan takaa tuottava Riikka Söyring lisää sarkasmivaroituksia tekstiensä yhteyteen…
Yllä olevassa kommentissani tapahtui ladontahäiriö. Helposti korjattavissa muuttamalla d teeksi tai latomalla r oikeaan paikkaan. (Saa ottaa piruiluna).
Olen tässä harkinnut kukkahattutätien vastapainoksi alkaa kukkahuivitädiksi (ns. maatuskahuivi). Voi tietenkin olla että Suomessa pian on voimassa lainsäädäntö joka kieltää kukkahuivien käytön EU:n yhtenäisnarratiivia loukkaavana (kun kulttuuriassimilaatiosta ei kehdata syyttää) tai jopa terrorismiin yllyttävänä eleenä ellei peräti terroristisena tekona.
Sarkasmivaroitus 😉
USA ja NATO eivät uskalla eivätkä pysty hyökkäämään Venäjälle eikä Kiinaan ennen kuin Iran on lyöty, eristetty.
Tärkeä näkökohta. NWO-mafia nakertaa maailmaa laskelmoidusta pala palalta, annos kerrallaan.
Mutta mitä enemmän se nakertaa sitä pikemmin se törmää rajoihinsa joiden yli se ei enää pääse? kun totuus valkenee ja lujittaa maailman kansoja ja ihmisiä.
EMPOWERING PEOPLE WITH TRUTH – Harley Bonus
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=159575
Yhteiskunnassakin ylläpidetty salailumentaliteetti paljastetaan tässä https://www.youtube.com/watch?v=Lllaio4bqgw
USAn ja NATOn sähellys Lähi-Idässä on niin päätöntä menoa, että täytyy ihmetellä, miten media ja EUn johtajat nielevät kaiken.
USA ja NATO vaihtavat sotakumppaneitaan ja vihollisiaan kuin paitaa.
Kenraalit, finanssi-ulkomaankauppa-energia-ala ovat nyt usuttaneet Trumpin taas Iranin kimppuun kun Iran on, sitä mukaa kun USA ja NATO-maat ovat sekoilleet, sössineet, töpänneet Lähi-Idässä, voimistanut sotilaallista ja taloudellista asemaansa valtiona sekä Lähi-Idässä ja shiiojen keskuudessa.
Trump on ollut Iranin vihollinen jo ennen valintaansa. Piti olla kaikkien tiedossa että hän hautoi jo silloin Iranin sotaa. Minusta se oli selvä merkki siitä, että mies on sionistien renki.
On hyvä että Iran on saanut lujitettua itseään ja että sekä Kiina että Venäjä eivät hyväksy sionistien nwo-agnedaa jota Trump on valittu palvelemaan.
EU:n johtajat eivät Iranin suhteen ole nielleet kaikkea, päinvastoin Saksa, Ranska ja iso-Britannia ovat selvästi ilmaisseet etteivät seiso Yhdysvaltain takana tässä hankkeessa.
Tässä asiassa maidensa hallituksia lienevät auttaneet päättämisessä ranskalainen Total, brittiläinen Anglo-Persian Oil Co., ja saksalainen Wintershall.
Riikka,
älä ole niin varma, että EU, Saksa, Ranska, Iso-Britannia asettuisivat USAta ja NATOa vastaan jos Trump oikeasti alkaa sotilaallisiin toimiin Irania vastaan. Irann vastaisissa taloudellsissa toimissahan ne jo ovat mukana.
Toivottavaa tietysti olisi,että EU, Eurooppa, Euroopan vahvat maat vihdoin ja viimein ottaisivat etäisyyttä USAhan, mutta miten ihmeessä ne sen tekisivät kun ovat NATOssa.
Kyllä minustakin tuo on totuus. Nato-ja usa-nalkissahan ne ovat mutta puhuvat nyt vaan tällaista kuten tapana on.
Ei noita puheita voi ottaa vakavasti. Pelkkää propagandaa.
Saksa ja Ranska pyrkivät irti energiariippuvuudestaan Venäjän suuntaan; Iranissa on isoja kaasu- ja öljykenttiä jonne Total, Wintershall et al ovat sijoittaneet rahaa.
Jos ne saavat kaupalla vedettyä Iranin Venäjän vaikutuspiiristä omaansa, sitä yritetään kyllä.
Yhtä vähän Euroopassa halutaan joutua jenkkien frakkaustuotannon pakkokäyttäjiksi so. riippuvaisiksi Yhdysvalloista.
Puola on alkanut sekin rimpuilla. Puola on pieni maa hankalassa paikassa, eikä se halua sisäisiä ongelmia maahanmuutosta. Puola on myös edelleen varsin antisemiittinen maa. Joten Puolaa tullaan kuulemaan Iranin suhteen; on pakko EU:n takia.
Aika erikoista olisi jos Iran antaisi huijata itseään noilla kaupoilla ja asettaisi ne ja rahan etusijalle. Itse en siihen usko mutta se nähdään.
Tosiasia kuitenkin on että Eurooppa tekee yhteistyötä Israelin sionistien kanssa joiden tavoite on Iranin tuhoaminen. Eikä siihen liene muutosta tulossa, päinvastoin yhteistyö vain tiivistynee.
https://www.timesofisrael.com/germany-approves-controversial-submarine-deal-with-israel/
En minäkään usko antavan huijata itseään mutta rahan he silti ottanevat.
Jos USA jää sopimuksen ulkopuolelle (yksipuolisesti ) miten EU ja Suomi toimii? Airbus, Siemens jne.
ovat jo tehneet alustavia sopimuksia tai pankit, käsittääkseni Iran ei kauppaa dollareita öljystä.
Muut maat Kuten Kiina tekee mitä halua ja USA:lla on niihin yhä vähemmän painostuskeinoja.
ara, tilanne alkaa olla sellainen että poliittisten johtajien itsekkyys ja ylikehittynyt itsesäilytysvaisto alkaa toimia väestön enemmistön hyväksi, viimeisään kun tilanne kokonaisuudessaan on uponnut hitaimmainkin poliitikon päähän.
Tilanne EU:ssa alkaa olla niin horjakka että he ymmärtävät että mikäli EU lakkaa olemasta, he ja heidän valtansa lakkaa olemasta. Se saa heidät tappelemaan henkensä edestä EU:n itsenäisyyttä säilyttääkseen ja kasvattaakseen. Liittovaltioprosessia pyritään kiihdyttämään mutta ehkä älykkäämmin EU:n sisäpoliittisesti räjähdydalttiin tilanteen vuoksi.
Suomelle tulee olemaan vaikea luovia pois karikosta johon se vapaaehtoisesti ja tarkoituksella itsensä ohjasi.
Sauli Niinistö, kokoomus kannattavat EUn liittovaltiota ja NATOa.
Sauli Niinstö ja kokoomus hajottivat EU- ja NATO-kriittisen Perussuomalaiset ja junailivat perussuomalaisista itsensä ja aatteensa myyvät poliitikot hallitukseen kannattamaan tai ainakin hyväksymään EUn liittovaltiokehityksen ja Suomen NATO-jäsenyyden.
Kannattaako Sauli Niinistö Suomen liittymistä Natoon? Minä en tiedä, mutta toivon, että olet oikeassa.
Ilahduttavaa on, että alkaa myös löytyä niitä, jotka uskottavasti ja avoimesti kannattavat Suomen pikaista liittymistä. Entinen suurlähettiläs Himanen on hyvä esimerkki.
Presidentinvaaleissa Nato-kysymys olisi nostettava perusteelliseen ja kiihkottomaan tarkasteluun. Tosin Nato-kammoiset tekevät kaikkensa asiallisen keskustelun sabotoimiseksi.
Himasen ohella olisi voinut esitellä ne kenraalit, entiset suurlähettiläät, tutkijat ja muut jotka vastustavat Suomen liittymistä NATO:on. https://intokustannus.fi/kirja/vakaus-vaakalaudalla/
Olen huvittuneena seurannut kuinka media yksimielisesti rakentaa Salesta ja siipasta kuningasparia Suomeen, kaikkine vauvauutisiineen ja muineen. Saammenko sopivasti vaalien alla keskenmenonkin niin Sale saa lohdutusääniä?
Mutta heille (S ja s) se suotakoon ja ainakin S:llä on siihen kaikki vaadittavat ominaisuudet, aivan kuten Ruotsinkin kuninkaallisilla:
http://jaskanpauhantaa.blogspot.fi/2017/09/apinoiden-kuninkaat.html
– IL.fi Himasen juttu jättä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia
vaikka on yleispropagandan mukainen ja niin kauan kuin on se linja,
tuo se yhä enemmän vastakkainasettelun Venäjän kanssa
Tällä hetkellä enemmistö (mikäli ollaan demokratia) ei kannata NATOa, toisaaltakaan ei se estänyt ennenkään.
Kaikki puheet liittymisen puolesta lähtee siitäettä Venäjä hyökkää
Miksi-? ei väliä.
-Nyt Suomi on NATOssa (5.artk.,Usan aseet,2% brutto€ ym.)
mutta hyökkäystä ei tulee. jos siitä on enemmän haitta kuin hyötyä. Hyökätäänkö itse vai voiko siitä erota.
Himanen paljasti korttinsa NWO-Mafian tukimiehenä ja tehokkaana pelon lietsojana.
Täällä Sipilän ahterin takana olen kuunnellut ihmisten keskustelevan Himasen iltapäivälehtiulostuloista.
Yleisesti ottaen näytetään —
eritoten ikäluokassa 30-45 v. — ajattelevan että Suomen kannalta oli erinomainen asia kun mokoma ääliö ei enää ole Moskovassa solkkaamassa, ja että kaikille ei elämä tuo viisautta, pettymyksiä ja katkeruutta vain.
Himanen on julkaissut kirjan kokemuksistaan ja niiden pohjalta tehdyistä johtopäätöksistä, joten kysymys ei ole vain ”iltapäivälehtiulostuloista”.
”Yleisesti ottaen näytetään —
eritoten ikäluokassa 30-45 v. — ajattelevan että Suomen kannalta oli erinomainen asia kun mokoma ääliö ei enää ole Moskovassa solkkaamassa, ja että kaikille ei elämä tuo viisautta, pettymyksiä ja katkeruutta vain.”
Tuosta olisin utelias tietämään, että minkälaisella asiantuntemuksella ja älykkyystasolla nämä 30 – 45 -vuotiaat tuomitsevat Himasen ääliöksi? Esimerkiksi entiset Venäjän suurlähettiläät René Nyberg ja Heikki Talvitie arvostavat Himasen näkemyksiä, vaikka ovatkin eri linjoilla hänen kanssaan Suomen Nato-jäsenyydestä.
Itse olen Himasen kanssa samaa mieltä siitä, että Suomen olisi liityttävä Natoon mahdollisimman pian. Nato ei hyökkää Venäjälle, mutta Venäjä voi kohdistaa sotilaallisia ja muunkinlaisia aggressioita pieniä naapurimaitaan kohtaan. Venäjä on imperialistinen valtio, joka yrittää uudelleen palata suurvallaksi. Tähän sillä ei toisaalta ole minkäänlaisia resursseja.
Venäjä kunnioittaa vain voimaa. Voimaa on Natolla. Suomen jäsenyys vakauttaisi tilannetta Itämerellä. Voi olla jopa niinkin, että jotkut strategisesti ajattelevat henkilöt Venäjällä toivovat Suomen liittymistä Natoon. Silloin yksi epävarmuustekijä poistuisi Itämereltä.
Heh heh Himanen, Sauli Niinistön ja kokoomuksen marionetti.
Oli hiljaa kun oli suurlähettiläs, jolloin olisi pitänyt uskaltaa puhua ja nyt kun on eläkkeellä ja syyntaketon tekee töitä Sauli Niinistölle ja NATOlle.
Koska nämä helppoheikit loppuu. Ilmeisesti ei ennen kun Sauli Niinistö ei ole presidentti.
ampuu puuntakaa
Raukkamainen kuva syntyy miehestä Saulin kainalossa. Vakka on kantensa löytänyt.
IL: ”Tuoreessa kirjassa entinen Moskovan suurlähettiläs Hannu Himanen kirjoittaa, että Venäjän presidentti Vladimir Putinin visiona on venäläinen Eurooppa, jota Venäjä hallitsee voimankäytön uhan synnyttämällä pelolla. Informaatiovaikuttamisen keinoin Venäjä pyrkii hajottamaan länttä ja synnyttämään maailmaan uuden kahtiajaon.”
Voi kysyä onko kukaan muu havainnut jotain tällaista? Ainakaan itse en ole löytänyt tätä tukevaa ajattelua mediasta enempää.
Jotenkin tuntuu että Himanen saattaa puhua omaa narsismiaan kolhimista turhaumista käsin. Jos vaikka ei ole saanut Moskovasta kaipaamaansa arvostusta ja odottamiaan katteettomia kehuja Suomen politiikasta?
IL: ”Himanen sanoo kirjassaan suoraan, ettei Nato-jäsenyydestä pitäisi järjestää kansanäänestystä. Hän sanoo, että kansanäänestys toisi mukanaan epävarmuutta ja turvallisuusriskejä.”
Tuo on aika paljastava kannanotto ja kertoo enemmän Himasesta kuin Putinista.
Himanen yrittää antaa Venäjästä vaarallisen kuvan vaikka todellinen vaara on Anglo-sionistinen imperialistinen Länsi NWO-agendoineen.
Koko maailmaa ajatellen Venäjän vahvistuminen ja Putinin avulla tapahtunut yksinapaisen maailmanjärjestyksen (maailmandiktatuurin) korvaaminen moninapaisuudella on maailmalla arvostettu ja tärkeäksi nähty asia.
Siksi Putinia pidetäänkin maailmalla esimerkillisenä ja hän nauttii laajaa arvonantoa diplomatiaan ja muiden valtioiden kunnioittamiseen pystyvänä ja rauhaa puolustavana miehenä.
Järkyttävää on että nyt Himanen näyttää tärvelevän kirjallaan lopullisesti maamme suhteet Venäjään ja kerjää vihollista luoden katteetonta pelkoa jolla maa ajetaan väkisin Natoon yhdessä Niinistön kanssa.
Jos joku tässä on itsevaltainen toimija niin maamme johto, jonka maailmankuvaa hallitsee russofobia ja venäjäviha joka ilmeisesti noudattaa enemmän Washingtonin ’rukousaamiaisilla’ saatuja ohjeita kuin oman kansan tahtoa, jota nyt voimaperäisin keinoin manipuloidaan.
Toivoisi että kansa pystyisi kuitenkin näyttämään ettei se ole ostettavissa kuten maan johto on ollut eikä antaisi harhauttaa itseään näin halpamaisesti.
Pari vuotta sitten Sauli Niinistö, Kanerva, Salolainen, Zyskowitz yrittivät jo kerran vallankaappausta Niinstölle ja NATOlle ehdottamalla, että vain presidentti eli Sauli NATO Niinstö päättäisi, liittyykö Suomi NATOon ja milloin.
Silloin Suomen media oli vielä jotenkin vapaampi eikä tietenkään hyväksynyt ehdotusta ha demokratian kaventamista.
Tuon jälkeen Sauli Niinistö, valtioneuvosto, valtioneuvoston turvallsuusyksikkö, Niinistön 100 NATO-trollia, USAn, NATOn, Niinistön Hybriidiosaamiskeskus, puolustusvoimat, NATO, kokoomuksen YLE, Sanoma Oy, STT ovat kaventaneet Suomen demokratiaa ja sananvapautta, jotatilan etta nyt Himanen on juonittu hyödyntämään.
Nimenomaan virassaolevan suurlähettilään ei pidä alkaa johtamaan ulkopolitiikkaa. Nyt mies on vapaa puhumaan, kun virka ei enää sido.
Höpö höpö, ulkopolitiikkaa ei tehdä sooloilemalka, puhumalla medalle.
Suurlähettiläs tekee ulkopolitiikkaa työllään, raporteillaan, kirjeenvaihdolla hallitukselle, presidentile etc.
Jos eläke-suurlähettiläs haluaa politikoida vanhoilla päivillään niin sitten politiikkaan arlamentaariseen vastuuseen eikä kuten Himanen Sauli Niinistön äänitorvena.
Eläkeläisellä, minkä tahansa alan, on täysi valta osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun kirjoittamalla kirjoja ja muutenkin.
Kommenttisi osoittaa, että et kannata sananvapautta. Tai oikeammin et kannata sitä heille, jotka ovat mielestäsi väärässä.
Höpö höpö,
kannatan rehellisyyttä: Himanen raportoi, kirjoitteli ihan toisenlaisia näkökulmia kun oli työelämässä Moskovassa.
Nyt infosodan, Venäjä-vihan, Venäjä-sanktioiden, sotauhoan aikana jutut ovat muuttuneet.
Työelämässä Himanen oli suurlähettiläs Moskovassa. Suurlähettilään tehtäviin kuuluu myös raportointi isäntämaan asioista. Raporteissa Himasella on ollut mahdollisuus esittää näkemyksiään myös Suomen ulkopolitiikasta. Nämä raportit eivät ole julkisia.
Höpö höpö,
suurlähettiläältä pyydetään raporttien yhteenvedoissa nimenomaisesti omia näkemyksiä, arviointeja eikä Himanen nytkään esitä vain omia näkemyksiä vaan ensin muka objektiiviset olusuhteet joihin hänen arvionsa sitten perustuu.
Himanen on takinkääntäjä, joka likaa koko ammattikunnan.
Tässä kansan harhautuskeitosoperaatiossa Himasen ja kumppaneiden myötä häärii mestarivelhokokkina Torra Seireeni. Hän leipoo tarjottavat Ylen(katsotuille), niin, Ylen(antaneille) toimittajille, joilla ei ole läheskään aina ruokahalua, vaikka Pakko(Ylen)syöttölän pöydät notkuvatkin PSYOPSIN herkkuja. Tässä esimerkkejä Torra Seireenin infosota-ajan reseptikirjasta: kiistämiskakkua – epäsuorankin muotoista, huhuhuttua, poiskäännettyä paistia, kontrollikastiketta, aloitealkupaloja, hiljaisuussoppaa, vaikutusvatkulia, immunointi-ihraa, harhautushapankaalia, rajoitusrieskaa.
Näin rajusti suorituskykyä kohentavasta ravinnosta voi kansa vain uneksia. Niinpä se vaihtaakin Vaihtoehtona viihdettä – kanavalle ja nukahtaa sohvalle.
Toivoa epätoivon keskelle — vastaisku Himasen kirjan Putin-propagandalle — Russia’s National Destiny, by Rixon Stewart
”…NWO ei ole täysin tuhonnut Venäjän nyky-yhteiskuntaa joka kehittyi kommunismin aikakaudesta ja ihmisten perusarvot ovat yhä tallella monissa ihmisissä. Olen ehdottomasti vakuuttunut siitä, että Venäjä tulee eräänä päivänä kehittymään maailman johtavaksi maaksi, sanoo Stewart.
Toisin sanoen se hukuttaa kokonaan Amerikan tai sen mitä tarkoitamme tänään Amerikalla.
Minua muistutetaan muinaisesta profetiasta tai jos haluat kansantiedosta, joka kertoo kolmesta suuresta globaalista valtakunnasta.
Ensimmäinen oli Rooman valtakunta. Toinen keskittyy Lontooseen ja tunnetaan Brittiläisenä (anglo-sionistisena) imperiumina. Kolmas ja viimeinen globaali valtakeskus on Moskovan johtama.”
Näin näkee tulevan maailman Rixon Stewart … aivan kuten Oswald Spengler 100v sitten.
Mutta maamme eliitti … no, me tiedämme nyt miten se näkee
…Russian society has not been completely ravaged by the New Order. It has emerged from the communist era with basic human values still intact in many of its people and I am absolutely convinced that Russia will one day develop into the pre-eminent global power.
In other words it will completely eclipse America, or what we know today as America.
I am reminded of an ancient prophecy, or if you prefer a piece of folklore, which spoke of three great, global empires.
The first would be centred in Rome and is obviously the Roman Empire. The second would be centred in London and became what we know today as the British Empire; while the third and final global empire will have Moscow at its head.
As I understand it, America’s real national destiny has yet to be fulfilled but that, as they say, is another story entirely. — http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=151365
— Monet faktat tukevat sitä että Moskovan valtakeskuksen voima perustuu tai rakentuu enemmän dialogin ja rauhanomaisen rinnakkaiselon, ’hengen miekan’ kuin Himasen kyseenalaisesti pelkäämän ’voimankäytön uhan’ varaan ja että tällainen keskus on syntymässä itsestään enemmän käytännön kuin sotilaallisen pakon alla kun maailman kansat alkavat ymmärtää ettei pakolla ja muita alistamalla synny mitään kestävää ja arvokasta ja siksi valitsevat yhteistyön ja rauhan.
Mikäli Moskovan ja laajemmin koko Aasian valtakeskus pysyy tällä tiellä niin sille voi povata parempaa menestystä kuin nykyiselle Anglo-sionistiselle, Washington-vetoiselle ja nwo-hegemoniselle, kaiken alleen nielevälle maailmanvallalle.
Loogista tässä tilanteessa luulisi olevan että maamme johtokin ymmärtäisi mihin katseet tulisi kohdistaa ja kenen kanssa olisi viisainta ryhtyä yhteistyöhön.
Pivot to Asia –Kiinan unelma muuttaa maailman
China’s Belt and Road Initiative – the New Silk Road – will spark the country’s development and turn the dream into reality.
Now … the world will have plenty of time to digest the meaning of “Xi Jinping Thought on Socialism with Chinese Characteristics for a New Era.”
Xi … pointed to a rather simplified “socialist democracy” – extolling its virtues as the only counter-model to Western liberal democracy.
http://thesaker.is/xis-road-map-to-the-chinese-dream/
Mielenkiintoista havaita että aina kun kommentoi jotain myönteistä Idästä niin porukka vaikenee. Ehkei ota edes todesta.
Tai kun kommentoi ei-länsimyönteisesti esim. Trumpin toimintaa sionistien ’lakeija-politikkona’ ihmetellen niin sama juttu. Niin vahvasti väki (valtaeliitin tavoin) on aivopestyä ja elää faktoista piittaamatta kapean ja epätodellisen maailmankuvansa vankina.
Iranin kannalta vaarallsta, että USA ja NATO saavat haltuunsa öljyalueita Syyriasta. USA ja NATO saavat rahaa ja polttoaineita iskeä Iraniin.
Suomalainen valtamedia (ammattivalemedia) ei näytä olevan millänsäkään, kun USA:n joukot Syyrian sisällä tukevat kurdien separatismia. Ja samalla haalivat hallintaansa öljykenttiä. Ja USA ilmoittaa pokkana jälleenrakentavansa Syyrian kaupungin, mihin Syyrian suvereeni valtio ei ole antanut minkäänlaista lupaa. Enempää kuin USA:n joukkojen läsnäolollekaan.
USA (ja EU) vaatii toisaalla (mm. Ukrainassa) suvereniteetin kunnioittamista ja separatismin kieltämistä ja estämistä ja toisaalla (mm. Syyriassa ja Kosovossa) työskentelee niitä vastaan.
Kaksoisstandardeilla mennään ja lujaa.
Kysehän on sotilaallisesta voimankäytöstä, josta USA:n käyttämänä on tullut kansainvälinen laki.
Eikä Suomen ammattivalemedia ole huomaavinankaan, että Sauli NATO Niinistö tukee, rahoittaa, kouluttaa, aseistaa kurdeja Irakin ja Syyrian vastaisssa sodassa.
Megalomaanisessa Trumpissa kulminoituu Amerikan madännäisyys ja korruptio. Mies näyttää linkin artikkelin mukaan olevan sionistien ’sätkynukke’ joka surutta tuhoaa maataan — Jerusalemia pukkaa …
Who Towers Behind Trump?
The following detailed background on billionaire real estate developer, TV personality, author and GOP presidential candidate Donald J. Trump comes courtesy of an excerpt from Michael Collins Piper’s book, The New Jerusalem: Zionist Power in America, which was published in 2004 by AMERICAN FREE PRESS.
An inquiry into the background of flamboyant American entrepreneur Donald J. Trump provides some surprising insights into Trump’s path to power and influence, for the fact is that Trump’s rise to stardom came as a direct consequence of his having functioned as hardly more than a colorful front man for some very wealthy behind-the-scenes sponsors.
Everyone knows, of course, about Trump’s gambling operations and of the wide-ranging links of the gambling industry to organized crime. But the story is much bigger than that. In his own memoir, The Art of the Deal, Trump proudly described how in 1987 he bought his first casino interests when he purchased 93% of the voting stock in the Resorts International gambling concern.
What Trump doesn’t tell his readers is what the late Andrew St. George reported in The Spotlight on October 30, 1978 (and in the previous September 25, 1978, issue): Resorts International was established and controlled by front men for the Rockefeller and Rothschild families and their “enforcers” in the Central Intelligence Agency (CIA) and its allied intelligence agency, Israel’s Mossad. — lisää linkistä.
http://americanfreepress.net/who-towers-behind-trump/
Who Controls Donald Trump?
http://thezog.info/who-controls-donald-trump/
Tähtäimessä Iran — näin homma etenee. Jää nähtäväksi oimiiko Tillersonin sanelupolitiikka?
US Secretary of State Rex Tillerson on Sunday demanded that Iranian “militias” leave Iraq at a press conference in Riyadh, where the US diplomat is holding talks with top Gulf officials.
Tillerson’s visit also followed US President Donald Trump’s announcement of an aggressive strategy against Tehran and his refusal to certify the Iran nuclear deal.
Referring to Shiite militia in Iraq that are backed by Iran he said: “Those fighters need to go home. Any foreign fighters need to go home.”
https://www.timesofisrael.com/tillerson-demands-iranian-militias-leave-iraq/
https://www.timesofisrael.com/us-pushes-saudi-arabia-iraq-on-united-front-to-counter-iran/
https://www.timesofisrael.com/tillerson-in-mideast-as-us-seeks-saudi-iraqi-axis-against-iran/
US officials see a new axis that unites Riyadh and Baghdad as central to countering Iran’s growing influence from the Persian Gulf to the Mediterranean Sea, particularly as the Iraqi government struggles to rebuild recently liberated Islamic State strongholds and confronts a newly assertive Kurdish independence movement.
Poll: Two thirds of Americans favor keeping Iran nuke deal — Kaksi kolmasosaa amerikkalaisista ei tue Trumpin aikeita olla uusimatta voimassa olevia ydinase sopimuksia Iranin kanssa
Survey reveals partisan splits over whether US should remain in nuclear pact, with 80% of Democrats in favor of staying, compared to 48% of Republicans
https://www.timesofisrael.com/poll-two-thirds-of-americans-favor-keeping-iran-nuke-deal/
USA on hirmupaniikissa kun sen asema ja voima kansainvälisessä politiikassa, taloudessa ja sotilaallisesti on taantunut.
Se yrittää hakea kulta-ajoistaan 50- ja 60-luvuilta uskottavuutta ja kunnioitusta, vaikka 50- ja 60-luvut ovat ollutta ja mennyttä.
Nyt USA pelottelee, isottelee ja uhoaa maailmalle, Kiinalle, Venäjälle, Pohjois-Korealle vanhoilla sotaromuillaan 50-luvun pommikoneillaan ja 60-luvun ydinpommeillaan.
”Nyt USA pelottelee, isottelee ja uhoaa maailmalle, Kiinalle, Venäjälle, Pohjois-Korealle vanhoilla sotaromuillaan 50-luvun pommikoneillaan ja 60-luvun ydinpommeillaan”
Eikö tuo nyt ole jo liioittelua?
On mutta minkäs teet kun USAlla ei ole kuin vanhaa sotaromua, uusimmat aseet 80-luvulta, ydinaseet 50-60-70-lukua.
Heh heh heh USA on painostanut jo Japaninkin uhopelleilyyn mukaan.
USA ja Japani pitävät 2-päiväisen Pohjois-Korean vastaisen ohjustentorjuntaharjoituksen Etelä-Korean ja Japanin merialueilla.
Ohjustentorjuntaharjoitus suoritetaan USAn onnettomalla ja vanhentuneella Aegis-järjestelmällä kun parempaa ei ole.
Sen takia sotaharjoitus on rajattu niin, että USA ja Japani harjoittelevat vain tutkilla titkaseurantaa mutta eivät lainkaan ohjuksen tuhoamista.
Se taas johtuu siitä, USAn ja Japanin Aegis-järjestelmä ei osu, ei ehdi eikä yllä Pohjois-Korean korkealla ja kovalla nopeudella lentäviin ballistisiin ohjuksiin.
Tähtäimessä Iran — Israel painostaa? Puhuiko Katz japsien suulla? Miksi japsien sotainto olisi ihan sitä luokkaa että Iranin kimppuun pitäisi käydä?
Intelligence Minister Yisrael Katz (Likud) on Monday urged Japan to back revisions to the Iran nuclear deal, warning that Tehran could follow in the footsteps of rogue nuclear state North Korea if not contained.
Katz met with Japanese Foreign Minister Taro Kono during an official visit to Japan.
“Japan, like Israel, stands on the front line against North Korea as Israel stands on the front line against Iran,” Katz said.
https://www.timesofisrael.com/israeli-minister-in-japan-iran-may-become-tomorrows-north-korea/
USA, NATO, Suomi testasivat ja totesivat, että Venäjälle ne eivät uskalla hyökätä, eikä USA ja NATO uskalla hyökätä Kiinaankaan, joka on Venäjän strateginen kumppani.
Jäljelle ovat jääneet Iran ja Pohjois-Korea.
USA haluaa sodan, koska Kiina, Venäjä, Iran (jopa Saudi-Arabia) ovat luopumassa dollaripohjaisesta öljykaupasta. Se tietään dollarivallan lakkaamista.
Sota syttyy jos USA löytää Lähi-Idässä ja Aasiassa Sauli Niinistön kaltaisen hyödyllisen idiootin. Onko Japanin Abe mahdollisesti sellainen, Etelä-Korean Moon teki selväksi että ei ole eikä ole Irakin presidentti Masumkaan.
Weaponized psychiatry: The assault on dissidents as “conspiracy theorists
https://www.veteranstoday.com/2017/10/24/weap-psych/
QUESTION: WHAT KIND OF PEOPLE BELIEVE IN CONSPIRACY THEORIES? THE SHORT ANSWER: PEOPLE WHO HAVE INVESTIGATED AND VERIFIED THEM.
The weaponized term “conspiracy theorist” was put into mass circulation by the CIA as part of its effort to stifle research into the JFK assassination. CIA document 1035-960 ordered the Agency’s thousands of media assets to launch ad hominem attacks on independent researchers, rather than debate them on the facts.
Is someone today issuing marching orders to psychologists, ordering them to pathologize dissidents by applying the CIA’s “conspiracy theorist” label? Probably not. Such orders are unnecessary. Everybody in academia knows that research designed to attack “conspiracy theorists” will bring in grant money, whereas research designed to validate critical inquiry into ultra-sensitive topics (JFK, 9/11, false flags, privately-issued fiat currency, vaccines and autism, etc. etc.) will kill your career.
So the real question psychologists ought to ask is: Why have so many professional critical thinkers exhibited such an apparently irrational aversion to doing their job when it concerns such overwhelmingly important questions as “who killed JFK and why,” and “who did 9/11, and why?”
Some psychologists are asking those questions. The most accomplished thus far is Frances T. Shure, M.A., L.P.C., whose 20-part series “Why Do Good People Become Silent – or Worse – About 9/11?” may be the best thing ever written about psychology and “conspiracy theories.” (Shure’s work will be published in book form by Architects and Engineers for 9/11 Truth.)
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=160038 — Linkin video:
False Flag Weekly News 10/20/2017 Special Report
In this special edition of False Flag Weekly News, co-hosts Kevin Barrett and Anthony Hall take an in-depth look at Trump’s decision to decertify the Iran nuclear deal. They move on to free speech issues including Anthony Hall’s academic freedom case; the vilification and even imprisonment of people who question the details about one particular holocaust (while all other holocausts, including much larger ones, can be discussed freely); the wisdom or lack of it of making ”crisis actor” accusations against specific individuals based on cursory ”investigations”; and the question of whether Pyotr Pavlensky’s decision to start burning down the world’s central banks is (A) art, (B) politics, (C) a really good idea, or (D) all of the above.