Lauantaina 14.10.2017 arviolta 15 000–20 000 äärioikeistolaista marssi soihtukulkueena jakaantuneen Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa. 14. lokakuuta on virallinen Ukrainan puolustajien päivä, ja siten yleinen lomapäivä.
Mielenosoituksen järjesti (Fb:n ja G-kääntäjän) mukaan kolme äärioikeistolaista ryhmää: National Corps (Національний корпус), Oikea sektori (Правий сектор) ja Svoboda1 (Свобода, ”vapaus”). Järjestävä taho arvioi Kiovan marssiin osallistuneen jopa 30 000 ihmistä ja esitti Ukrainan viranomaisten halunneen tietoisesti vähätellä osallistujien määrää.
EU-kokelas Ukrainan ”puolustajat”
Yksi järjestäjistä, National Corps, on Azov-pataljoonan – puolisotilaallisen, hallinnosta itsenäisesti Itä-Ukrainan separatisteja vastaan sotivan, vahvasti uusnatsismiin (tai historiallisen jatkumon perusteella ihan vain natsismiin, toim.huom.) liitetyn ryhmittymän – lännen russofobiseen narratiiviin sopivaksi siistitty poliittinen siipi. Ryhmä kutsuu itseään ”puolueeksi”.
¤

Kuten voimme huomata, Azov on syvästi ihastunut natsisymboliikkaan. Ryhmän embleemiin on sisällytetty peräti kaksi eri natsien käyttämää kuviota: sudenhaka (Wolfsangel – yksi natsipuolueen pääsymboleista) ja muun muassa upotuskoristeluna Wewelsburgin linnan ”SS-kenraalien salin” (Obergruppenführersaal) lattiasta löytyvä ”Musta aurinko”. Musta aurinko paistaa myös Azovin julkaisemassa lehdessä. Valkoinen kuvio – nk. kolmihaarariimu – Azov-embleemin alareunassa on käytössä ryhmittymän poliittisen siiven, National Corpsin, tunnuksena.
¤
14. lokakuuta on 2. maailmansodan aikana fasistisen liikkeen jakautumisessa syntyneen sotilaallisen ryhmittymän (Українська повстанська армія, УПА / Ukrayins’ka Povstans’ka Armiya, UPA) perustamispäivä. Tänä vuonna soihtukulkueessa juhlittiin UPA:n 75-vuotispäivää.
Ukrainan presidentti Petro Porošenko kehui kulkueeseen osallistunutta UPA:a lojaaleiksi Ukrainan asialle ja innoittavaksi esimerkiksi kaikille ukrainalaisille. Porošenko, jonka kannatus on ennätysalhaalla, on saattanut laskelmoida paikkaavansa kadonnutta kannatustaan uusnatsien äänillä.
Porošenkon lausunto on saattanut vaikuttaa siihenkin, että länsimedia ei – lukuun ottamatta Yhdysvaltain kylmän sodan aikana perustaman mediaoperatiivisen yksikön (Radio Free Europe/Radio Liberty, RFE/RL) harvoja rivejä – aiheesta ole uutisoinut. RFE/RL:n uutisessa uusnatsit ovat muuntuneet ”nationalisteiksi”. (RFE/RL:n suosituin kanava on nimeltään ”Radio Svoboda”, toim.huom.)
Vuonna 2014 vastaavassa kulkueessa marssi Times of Israelin mukaan henkilöitä pukeutuneina natsi-Saksan armeijan – Ylen mukaan ”Raatteen kuuluisassa taistelussa tuhoutuneen” – ukrainalaisdivisioonan asuihin.
Soihtumarssijoiden joukossa tunnistettiin myös etnistä erottelua vaativa, Svoboda-puoluetta johtava Oleh Tyahnybok. Ei ihme, että Ukrainan juutalaiset pelkäävät.
Rauhanprojekti EU:n ja sotilasliitto NATO:n maissa ei ymmärrettävästi haluta kertoilla väestölle jäsenkokelaan natsimarsseista – vaikka varsin isolla joukolla länsimedian toimittajia on Ukraina asemapaikkanaan. Olisi kiusallista kertoa jäsenkokelaan pääkaupungissa tapahtuvista suurimittaisista äärioikeiston kokoontumisista ajankohtana, jolloin äärioikeiston nousulla on peloteltu oikein urakalla ja vannottu Venäjän tukeneen Euroopan äärioikeiston nousua.
Vielä kiusallisempaa olisi myöntää, että eurooppalaisen radikalisoitumisen takana on tuloeroja ja työttömyyttä kasvattanut politiikka eikä Venäjä – joka toki pyrkii hyödyntämään tulehtunutta tilannetta siinä kuin muutkin poliittiset toimijat.
Parhaillaan Ukrainassa protestoidaan korruptiota vastaan sekä vaaditaan vaaliuudistuksia. Mielenilmaisijat ovat ottaneet poliisin kanssa yhteen. Parlamentin ulkopuolella on mielenosoittajien leiri.
Toinen maailmansota ei olekaan ohi
Läntinen Ukraina oli ennen Puolan kolmea jakoa osa Puola-Liettuaa, mutta se on ollut myös osa Itävaltaa, Venäjää ja Neuvostoliittoa. Toisen maailmansodan aikana ukrainalaisia taisteli natsi-Saksan puolella venäläisiä vastaan. Saksa palkitsi avun miehittämällä Ukrainan.
Yhdysvaltain organisoima ja rahoittama Ukrainan oranssivallankumous siirsi Ukrainaa Venäjän vaikutuspiiristä Euroopan unionin ja NATO:n suuntaan, mikä puolestaan johti kehityskulkuun, jossa Itä-Ukraina alkoi irtautua Länsi-Ukrainasta. Irtautumispyrkimyksiä on vaihtelevasti kutsuttu Venäjän hyökkäyssodaksi, Venäjän miehitykseksi, Ukrainan kriisiksi sekä Ukrainan sisällissodaksi.
Venäjällä on sanonta, jonka mukaan jokaisella venäläisellä on serkku Ukrainassa. Ainakin kulttuurisesti, kielellisesti ja uskonnon asioissa Ukrainalla on enemmän yhteistä Venäjän kuin Euroopan kanssa.
Puhuin kesäkuussa 2015 pitkät rimpsut itäukrainalaisten kanssa. He kertoivat, että valtava määrä ukrainalaisia on paennut Venäjälle ja Krimille sotaa pakoon – siis Venäjälle, joka länsimedian uutisissa on aggressori Ukrainassa. Myös he itse olivat saattaneet omaisiaan turvaan Venäjällä ja Krimillä asuvien sukulaisten huomaan.
Itäukrainalaiset sanoivat myös, että sota ei pahemmin Kiovassa näy, ja etteivät kiovalaiset halua puhua sodasta tai sen syistä. Itäukrainalaiset olivat sitä mieltä, että heillä – tavallisilla ihmisillä – ei ole riitaa keskenään; kaikki sodat ovat hallitusten sotia, joihin ne sotkevat tavalliset ihmiset, jotka eivät muuta halua kuin elää rauhassa ja sovussa.
Tänä vuonna minulla on ollut tilaisuus puhua puolalaisten kanssa useaan otteeseen. Puolalaiset, joiden kanssa olen keskustellut, vaikuttavat pelkäävän Venäjää, mutta samalla kunnioittavan sitä. Ukrainalaisia taas inhotaan ja vihataan toisen maailmansodan tapahtumien takia.
Soihtukulkueessa muiden oikeistoryhmien kanssa marssinut UPA tappoi maailmansotien aikana Länsi-Ukrainassa noin 100 000 etniseen vähemmistöön kuulunutta puolalaista. UPA on suora perillinen äärioikeistolaisia toimijoita yhdistävälle liikkeelle (Організація Українських Націоналістів/The Organization of Ukrainian Nationalists, ОУН/OUN), joka perustettiin Wienissä vuonna 1929 (Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelu CIA:n mukaan vuonna 1928 Prahassa).
Vastaavasti Ukrainassa suhtaudutaan varauksella puolalaisiin 1800-luvun Puolan dominanssin takia. Länsimaihinkaan Puolassa ei täysin luoteta; Euroopan unioni tai NATO-jäsenyys eivät ole olleet keskustelukumppaneilleni mieleen. Euron köyhdyttävä vaikutus maiden talouteen on pantu Puolassa merkille, he kertoivat.
Tsekki äänesti itselleen juuri EU-kriittisen parlamentin. Brexit, Katalonia, Skotlanti, Lombardia ja Venetsia, Itävalta, Krim (joka valitsi Venäjän federaation)…
Mikäli aiomme selvitä Euroopassa ilman sisällissotaa, EU-johdon tulisi sisäistää Euroopan kansoilla olevan ominaislaatunsa ja traditionsa, joista ne eivät ole halukkaita luopumaan ”Lisää keskushallintoa!” -klikin mieliksi. Aiemmat verityöt ovat nekin yhä kansojen muistissa. Yhtenäistä Eurooppaa ei voi pakottaa eurooppalaisille herättämättä muistoja menneisyyden totalitaristisista hirviöistä, herättämättä vastarintaa.
Rohkenen antaa sen neuvon, että harjoitetaan sellaista politiikkaa, joka ei lisää riidan ja tyytymättömyyden aiheita maailmassa.
Kuvia soihtukulkueesta voit katsella esimerkiksi Pacific Press Agencyn sivuilla.
¤
Pääasialliset lähteet ja viitteet
Ukrinform News (14.10.2017): Feats of UPA heroes inspire current Ukrainian defenders – Poroshenko https://www.ukrinform.net/rubric-society/2324702-feats-of-upa-heroes-inspire-current-ukrainian-defenders-poroshenko.html
RFE/RL (14.10.2017): Nationalists Mark 75th Anniversary Of Ukrainian Insurgent Army https://www.rferl.org/a/nationalists-mark-75th-anniversary-of-ukrainian-insurgent-army/28794861.html
1
Aiemmin Ukrainan kansallissosiaalinen puolue (Соціал-національна партія України / The Social-National Party of Ukraine, SNPU)
¤

Kuva: 2020emilyc (CC BY-SA 4.0) via Wikimedia Commons. Kuvituskuva (Azov-symboleista): Kraftwerkvs (CC BY-SA 4.0) via Wikimedia Commons.
Hmm… Miksi aina uus-natsit? Natsihan oli juutalaisten keksimä haukkumanimi Saksan kansaallissosialistisen työväenpuolueen jäsenille. Siksi ukrainalaiset eivät voi olla ”natseja”. Miksei asioista puhuttaisi niinkuin ne ovat. Kansallsissosialistit, kansallismieliset jne.
Ja jos mietitään ”äärioikeistoa” niin oikeistoahan ovat vanhoolliset. Ne jotka haluavat rahan ja vallan pysyvän instituutioilla kuten monarkeilla ja kirkoilla sekä isotilallisilla (hovin jäsenillä). Siksi esim. katolinen kirkko on oikeistoa ja sen jesuiitat radikaaleja oikeistolaisia. Kansallissosialistit ovat hieman keskustasta vasemmalla, mutta paljon ennen vasemmistoa ja varsinkin kommunisteja. Ovatko kansallissosialistit sitten radikaaleja vai maltillisia? Varmasti molempia löytyy.
Kun piirtää X-Y taulukon ja sijoittelee siihen eri puolueet niin ymmärtää miksi Suomessa puhutaan täysin väärin siihen nähden mitä puolueet edustavat. Suomen Keskusta on oikeasti oikeistolainen puolue ja Kansallinen Kokoomus keskustapuolue, koska liberaalina se kumartaa joka suuntaan josta tulee rahaa.
On se khamalaa kun sosialistit marssivat ympäri Eurooppaa, viikonloppuna myös Tampereella.
Kansallissosialismi-sosialismi-natsismi-kommunismi, saman aatteen ja kolikon kaksi kääntöpuolta!
Näin voi sanoa. Ukrainan uusnatseja tukee Ukrainan presidentti ja Tampereen reuhakoita paukkupommin viskelijöitä tukee Vasemmistoliiton Andersson.
Ihme kyllä Ylellä jopa mainittiin Tampereella rettelöineiden henkilöiden olleen radikaalivasemmistolaisia. Sitä en osaa sanoa käyttikö Yle sanaa merkityksessä kommunisti. Ehkä ne sen tekevät koska sitä väylää päästään syyttämään Venäjää Tampereenkin tapahtumista.
Sekavaksi menee maailmanmeno Riikka!
Vai meneekö sittenkään?
Ehkäpä tuo ”sekavuus” onkin tarkoitettu vain meille eliittiin kuulumattomille….
Emme me voi puhua oikeilla sanoilla, elämmehän todellisuuden jälkeistä aikaa jossa sanan varsinainen sisältömerkitys on sen ilmimerkitykseen nähden päinvastainen!
Vakavasti puhuen. Huomautuksessasi on asiaa. Termien sekaannus on melkoinen, mutta käytin tässä jutussa uusnatsi-sanaa merkityksessä joka ymmärtääkseni on keskivertolukijoille saman sisältöinen eli rotuerottelua, etnistä puhtautta ja Ukrainan tapauksessa myös ”valkoista ylivaltaa” vaativa ryhmä.
Vaikka joitain mustien ideologisia ryhmittymiä tai ääri-islamisteja voisi samoista syistä kutsua natseiksi.
’..jos mietitään ”äärioikeistoa” niin oikeistoahan ovat vanhoolliset. Ne jotka haluavat rahan ja vallan pysyvän instituutioilla kuten monarkeilla ja kirkoilla sekä isotilallisilla (hovin jäsenillä)..’
Niin juuri Ja tällä mafialla, joka on heidän turvanaan.
Khazarian Mafia has Gone Mad, Follows the French Revolution’s Reign of Terror
”If we take cognizance of the bloody aftermath of the French Revolution, we need to know that in the modern era, Khazarain Mafia has also gone mad and follows the French Revolution’s Reign of Terror in its worst form.
This Mafia has refined the tactics of the guillotine and tortured to deaths millions of people, belonging to various nations. If guillotine resulted into quick death of persons, Kazarian Mafia’s techniques have been eliminating the human beings not only through mass murder, but also through perennial pain which may also be equated with slow poison.
Hitler became a problem for the KM when he broke free and begin acting in the interests of the German people and the free people of the world, and developed his own banking system free of the Rothschilds…
We see the same thing today with the Khazarian war against Islam, because Islam forbids usury. That is why Israel is so vocal and aggressive about destroying the Islamic people of the world…
Being a capitalist, President Donald Trump is blindly pursuing the goals of the Khazarain Mafia. Like Napoleon Bonaparte, he is a staunch warrior, as his policy war-like strategy regarding Afghanistan and North Korea show. Taking note of Trump’s contradictory approach and emotional statements, some Americans call him a sick man. In fact, like the revolutionaries of the French Revolution, President Trump has also gone mad.
If not checked in time by the peace-loving Muslims, Christians, Hindus, Jews and Buddhists, the rigid and racist policies of the President Donald Trump who is completing the unfinished agenda of the Khazarian Mafia could culminate into civil war in the US who is already facing multiple internal crises which are owing to the prolonged war on terror (And in Afghanistan). While the world has already been radicalized on religious lines, this cabal can bring about a major war between the Muslim and the Christian worlds. The most dangerous aspect is that this conspiracy of the Khazarian Mafia may culminate into nuclear war between America and Russia, which will envelope the entire world and take it to the state of nature.” — lisää linkin artikkelista
https://www.veteranstoday.com/2017/10/21/khazarian-mafia-has-gone-mad-follows-the-french-revolutions-reign-of-terror/
Nuo Ukrainan natsit taitavat pitkälti tai ainakin osittain olla sikälaisen juutalaisoligarkian talutusnuorassa. Poroshenko katsoi heitä pitkään läpi sormien (koska ovat venäläisvastaisia) ja kanssaoligarkki Ihor Kolomoisky (Poroshenkon kilpailija, ainakin näennäisesti) rahoittaa ihan avoimesti näitä ns. natseja (=Azov pataljoonaa). Tästähän ei juuri ei-juutalaisissa lehdissä kirjoiteta. DNRn johtaja sanoi ihan julkisesti jossain vaiheessa että Kiovaa hallitsee ”juutalaisista pahimmat” tjsp.
jpost.com/Diaspora/Separatist-leader-says-miserable-Jews-running-Ukraine-389883
Nythän siellä on taas kahinaa ns. äärinationalistien ja Poroshenkon hallituksen välillä. Oligarkkien kamppailua ?
Pitäähän niiden olla ”UUS-NATSEJA”, kun vanhoista ei ole kuin luut jäljellä, vaikka ei se NATSI-sana niin paha ole. Sen alkuperäinen tarkoitus (lausunta) on
”National Socialist German Workers Party”, Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei. siis työväen liike. Onhan niitä työväenliikkeitä joka maassa, mutta ei niistä ole ”muovailtu haukkumanimiä eri kansoille, jotka ovat olleet edelläjuoksijoita kaikessa tekniikassa ihmiskunnan hyväksi”. Mehän kaikki tiedämme minkä joukon syytä kaikki häväistykset ovat. Nyt koko maapallo saa rangaistuksensa erään joukon takia aivan syyttöminä, ja se on historiamme suurin vääryys ja epäoikeudenmukaisuus. Minkälaisia haukkumanimiä olisi paikallaan aloittaa sotaisista valtioista jotka aiheuttavat jatkuvaa kärsimystä, ja kuolemaa monella suunalla???
Ukrainan UPA oli samalla tavalla natsi-Saksan aseveli ja taistelukumppani kuin Mannerheimin Suomi.
Tim, hallituksemme on aikaa sitten kertonut että Suomen aseveljeys natsi-Saksan kanssa oli niitä kuuluisia ”ihan eri asioita” ja ylipäänsä koko sota oli vain ja ainoastaan venäläisten vika. Tämä oli tietenkin ennen kuin hallitus sitten kielsi koko aiheesta keskustelemisen.
Vaihtoehtona Mannerheimin Suomelle oli Timille rakas unelma Stalinin rautaisen kommunismidiktatuurin Suomesta – vankileirien saaristoineen , KGB:n kidutuskammioineen ja teloituskoneistoineen tuloksena vähintään kymmeniä tuhansia murhtattuja suomalaisia kuten Neuvostoliitossa kymmeniä miljoonia murhattuja neuvostokansalaisia.
Vaihtoehtoja oli ennen sotaa.
Juhani Suomen ”Talvisodan tausta – Neuvostoliitto Suomen ulkopolitiikassa 1937-1939” on edelleen lukemsen arvoinen kirja.
Olisiko Talvisota ollut vältettävissä, itsenäisyys säilyttäen suostumalla Neuvostoliiton aluevaatimuksiin ja rajantarkistuksiin:
Molotov-Ribbentropsopimuksen lisäpöytäkirjassa sovittiin Puolan jaosta ja Baltian maiden sekä Suomen kuulumisesta Neuvostoliiton etupiiriin.
Neuvostoliitto hyökkäsi Puolaan 17.9. ja miehitti Puolan itäosan ja aloitti välittömästi neuvostojärjestelmän pystyttämisen. NKVD murhasi Katynissa noin 20.000 puolalaista vankia, joista suurin osa puolalaisia upseereita.
Murhat tehtiin NKP:n keskuskomitean 5.3.1940 tekemällä päätöksellä. Josef Stalinin ohella päätöksen allekirjoittivat K. Vorosilov, V. Molotov ja A. Mikojan.
Mitään puolustusliittoa ei saatu aikaiseksi Ruotsin ja Suomen välillä.
Tätä taustaa vasten ja Suomen materiaalisesti erittäin heikon sotilaallisen puolustuskyvyn takia Suomi oli jäänyt kuin tarjottimelle Neuvostoliitolle haukattavaksi suupalana.
Mitkä oli Suomen vaihtoehdot tässä tilanteessa?
”Mitkä oli Suomen vaihtoehdot tässä tilanteessa?”
Mitä seurauksia ”toiseen vaihtoehtoon” suostumisella olisi ollut, siitä saa pientä vihjettä mitä vastaavasta seurasi Virossa:
””Kommunistinen komento palautettiin Viroon marraskuussa 1944. Narvajoen itäpuoliset alueet ja Petserinmaa liitettiin vuoden 1945 alusta Venäjän federaatioon. Osa Suomessa ja Saksan puolella taistelleista virolaissotilaista kätkeytyi maaseudulle ”metsäveljiksi” ja aloitti sissisodan. Heistä muodostuneet ryhmät pääsivät pian toistensa yhteyteen ja järjestäytyivät, olosuhteiden pakosta tosin löyhästi. Valtakunnalliseksi järjestöksi muodostettiin Aseellisen taistelun liitto. Venäläiset aloittivat ensimmäisenä vastatoimena ”kansallismielisten ainesten” järjestelmällisen juurimisen pois maakunnista. Kotikonnuiltaan poistetut ihmiset joko teloitettiin tai kyyditettiin Siperiaan.
Maanviljelystilojen kollektivisointi aloitettiin vuonna 1947. Toiminta aktivoitui maaliskuussa 1949 operaatiolla, jonka nimi oli ”Valmistautuminen kevätkylvöön”. Missio huipentui parin seuraavan kuukauden aikana, jolloin kansallistettiin noin 80 000 virolaisen kulakin omaisuus. Noin 20 700 pahinta kulakkia, jotka olivat pääasiassa lapsia ja nuoria, kuljetettiin Siperiaan sekä eri puolille Neuvostoliittoa. Operaatio autioitti 20 000 tilaa, mikä merkitsi metsäveljien lopun alkua. Kollektivisointia jatkettiin 1950-luvun alussa, jolloin myös Neuvosto-Eestin kommunistisen puolueen (EKPNKP) johto venäläistettiin.
Vaikka Viro ei ollut käynyt toista maailmansotaa valtiona, se menetti paljon enemmän kansalaisiaan kuin Suomi. Virossa oli vuonna 1939 asunut 1 133 940 ihmistä. Vuosina 1939-1958 maa menetti 334 520 henkeä, noin 30 prosenttia väestöstään, josta 18-20 prosenttia oli kuollut tai kaatunut sodan aikana. Länteen pääsi pakenemaan 90 000 ihmistä, ja ainakin 33 180 (Griinthal 2001b) siirrettiin muualle Neuvostoliittoon. Loput teloitettiin tai menehtyi muuten venäläisten ja saksalaisten käsissä. Viron väestö väheni neuvostovallan aikana, vuosina 1940-1941 ja 1944-1991, kaikkiaan neljänneksellä (Paju 2000b). (Öispuu, 1992, 242-245, 256-258; Sinilind 1985, 26, 28; Raitis 1999; Kim et al. 1978,513-515; TS 18.2.2001, 17.)”[xxxv]”
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/Viron_miehitys_1944.htm
Ruotsi kyllä auttoi Talvisodassa Suomea todella paljon.
Ruotsi oli ylivoimaisesti suurin aseiden ja muunkin avun toimittaja sodan kuluessa.
Riikka, EI OLLUT!
Alueluovutukset olisivat lopulta johtaneet samaan kohtaloon kuin Baltialle kävi!
Suomihan olisi asutettu venäläisillä ja suomalaiset karkoitettu Siperiaan kommunistien Gulag-kuolemanleireille pakkotyöhön ja kuolemaan! Kummallista tuo tällä sivustolla toisinaan esiintyvä epäisänmaallinen rikollisen Neuvostoliiton toimien puolustelu ja toisaalta samaan aikaan vähätellään sekä kyseenalaistetaan Suomen puolustautumista Talvi ja Jatkosodassa.
Millään lailla vähättelemättä Suomen kokemaa talvisodassa, on silti syytä muistaa talvisodan olleen vain pienehkö välinäytös isomman viitekehyksen, toisen maailmansodan kulussa.
Se oleellinen vastaus kysymykseen oliko Talvisodalle vaihtoehtoja:
Ei ollut.
Euroopan mantereen kaksi suurta Saksa ja Neuvostoliitto olivat sopineet Molotov-Ribbentrop sopimuksen lisäpöytäkirjassa Euroopan alueiden jaosta etupiireihin. Siinä Suomi kuului Neuvostoliiton etupiiriin.
Puola oli miehitetty. Baltian maat oli miehitetty. Ruotsin kanssa ei ollut puolustusliittoa. Suomi oli eristyksissä niin poliittisesti kuin maantieteellisesti. Vaikka mitä olisi tarjottu Neuvostoliitolle se ei olisi riittänyt Neuvostoliitolle. Baltian maiden kohtalo olisi ollut myös Suomen kohtalo – joutua miehitetyksi.
Talvisota oli Suomen henkiinjäämistaistelu.
Juuri noin – vaikka joku fanaattinen kommunisti kirkkain silmin väittäisi painvastaista, sanoisi röyhkeästi mustaa valkoiseksi!
Kommenttini ei ollut tarkoitettu Riikalle.
Eivät olisi.
Alueiden luovuttamattomuus oli johtaa samaan kohtaloon kuin Baltialla,
mutta Stalinin, Chuchillin, Rooseveltin neuvottelut pelastivat natsi-Suomen,
ja se, että Mannerheimin saatiin kyykkyyn mm. Lapin sotaan.
Monet Suomen lapset saivat turvapaikan Ruotsissa, veljeni oli yksi niistä, kun meiltä oli ruoka vähissä. Ei ne ”Svenut niin ilkeitä ole”.
Riikka
Lue kirja Nuori Stalin. Stalin oli psykopaatin esikuva. Hänen sanaansa ei voinut luottaa, hän oli nuoreempiin maatuskoihin tykästynyt pedo, sadistinen murhaaja, ruma rokonarpinen narsisti. Viisaiden analyysit Stalinin sen ajan ryssien politiikasta ja neuvotteluasemista on aivan yhtä tyhjän kanssa.
Jos haluat päästä käsitykseen kaltaistensa sielunelämästä, veraile Niuvanniemen sairaalassa (onkohan se vielä olemassa? On niin kauan kun siellä viimeksi olin…).
Poroshenko on Sauli Niinstön kaveri ja päinvastoin.
Toinen maailman sota ei ole ohi, koska Saksa on miehityksen alla, mutta ei ole antautunut, vain hajoitettu. Saksaan on asetettu ainoastaan pupettihallinto, mutta edellinen hallinto on yhä virallinen ja yhä virallisesti sodassa liittoutuneiden kanssa, vaikka se onkin siis hajoitettu.
Saksan historiaa ja nykytilaa ei juurikaan opeteta kouluissa. Edes kaikki saksalaiset eivät tiedä Saksan olevan edelleen vain nimellisesti itsenäinen — ja siellä asia sentään on ollut esillä ihan massamediassakin.
Sen rinnalla mitä Neuvostoliiton bolshevikit tekivät Ukrainassa natsit olivat kuin partiopoikia.
Juutalaisbolshevikkien johtama Neuvostohallinto terrorisoi ja järjestelmällisesti näännytti nälkään Ukrainassa ennen Toista Maailmansotaa varovaisten arvioiden mukaan noin 10 miljoonaa ihmistä!
Holodomor. Tästä ei ole juuri kuultu koska valitun kansan kärsimysnäytelmät ovat vieneet kaiken huomion.
Ukrainan kansanmurha josta maailma vaikeni ja vaikenee yhä. Kaikki ruoka ja vilja takavarikoitiin, myös työvälineet. Kannibalismia, ihmissyöntiä alkoi esiintyä. Neuvostoviranomaiset kuin pilkaten nälkäkuolemaan tuomittuja asensivat kylttejä joissa luki: Oman lapsen syöminen on raakalaisteko.
Lapset joilla oli nälkä ja yrittivät hankkia edes muutaman viljanjyvän ammuttiin NKVDn toimesta.
Holodomor on niin puistattava osa Euroopan lähihistoriaa että on rikos ettei sitä ole nostettu julkiseen historiantutkimuksen valoon.
On suorastaan ihme että kansallismieliset ”vain” tyytyvät marssimaan Kiovassa. Ehkä toistaiseksi. Neuvostohallinnon hirmutekoihin osalliset ovat tähän asti päässeet helpolla.
https://www.youtube.com/watch?v=4n28XVADekI
Sodassa harvoin on täysin syytöntä osapuolta. Ne, jotka vääryyksistä vaikenevat — olkoot kenen tekemiä hyvänsä — ovat osallisia yhtä lailla.
Hieno asia että toit tämän esiin ja kaikkien lukijoiden tiedoksi.
Puistattavaa on tämän rinnalla sionistien holokastipropaganda josta he ovat tehneet jopa uskonnon itselleen. Ja niin pyhän uskonnon että siihen pitää sokeasti uskoa jottei tule vainotuksi.
Jos haluaa ymmärtää miten sionistit(marxilaiset, juutalaiseliitti) toimivat ja miten voimakas heidän ote vallasta on Atlantin toisella puolella kannattaa lukea ja kuunnella J.Bruce Campbellia netissä. Hänet on yritetty salamurhata lukuisia kertoja. Asialla ainakin kerran liittovaltion poliisi FBI ja useamman kerran Israelin lähettämät salamurhaajat.
Hän on elävä legenda. Perusti nykyaikaisen miltia liikkeen Yhdysvalloissa. Palveli ent. Rhodesian terrorismin vastaisessa yksikössä. Se aika todella avasi hänen silmänsä.
Hän on johtanut katupartiotoimintaa(neighbourhood watch) ruohonjuuritasolla Yhdysvalloissa. Katupartiotoiminnan on lähdettävä siitä että sillä puolustetaan ihmisten vapautta liittovaltion mielivaltaa vastaan. Se myös ennalta ehkäisee rikollisuutta, mutta Campbellin mukaan tärkeintä on kyetä partioida aseistettuna jalkaisin tai moottoriajoneuvoilla vuorokauden ajasta riippumatta ja kyetä havaitsemaan ja ennalta ehkäisemään mahdolliset liittovaltion yritykset vapaudenriistoon. Katupartiotoimintaan osallistuvat vannovat valan että he tulevat toistensa avuksi.
J.B Campbell on perustanut uuden puolueen American Defense Party. Sen tarkoituksena ei ole valita ketään poliitikkoa äänestämällä, vaan yhdistää ihmiset saman johtoajatuksen taakse, kerätä mahdollisimman paljon ihmisiä sekä siviileitä että sotilaita jotka ovat valmiita suoraan toimintaan. Puolueen tavoitteena on puhdistaa maa maanpetoksellisesta aineksesta. Campbellin mukaan liittovaltiosta on tullut kestämätön taakka amerikkalaisille.
”When I started the militia movement in the late ’80s I coordinated it with my friend Louis Beam’s ”leaderless resistance,” which was intended to avoid infiltration by the police, the feds and the Jews.
No one was authorized to lead the militia movement, which was a deception in the first place to confuse the government. I also needed to attract gun owners who thought it would be patriotic to be in the militia. But I was trying to create revolutionaries. What I did was to convert the militia from a government auxiliary into an anti-government armed movement, using the old name which appeared so deceptively in the Second Amendment.
No one was authorized to regulate the old militia and no one was authorized to lead the new militia movement – not even the guy who started it. I got it going and then stepped aside when I saw that American men weren’t yet revolutionaries. Conditions were going to have to worsen considerably. That would take another thirty years.
The militia movement fell apart with the federal OKC massacre. It did so due to no training, no purpose and, frankly, no leadership. Leaderless resistance requires training and purpose.
Now, thirty years later, conditions have worsened considerably. The Federal Reserve has with its debt-based currency destroyed what was left of America – we supposedly owe the Jews over twenty-trillion dollars! For what? For allowing them to charge us interest on their Monopoly money loans?”
http://www.jbcampbellextremismonline.com/the-military-solution/direct-action
EU-diktatuuriin huijatuissa/alistetuissa maissa, joissa valta on siirrtetty EU-diktatuurin ostamille EUnukeille, vastaava militia-liike olisi ertittäin tarpeellinen.
” The EU is CORRUPT and cannot account for 95% of its expenditure (yes, ninety five % lost)
The EU has over 200,000 offshore bank accounts from which it pays BRIBES.”,
ks. ”Expose the EU dictatorship and its police state”, http://www.eutruth.org.uk/50reasonseu.html
”Suomalainen EU-vaalipetos tiivistettynä ”A-nelosella” ”,http://jormajaakkola.fi/EY-vaalipetos%20A-nelosella – (Kokoomuspuolueesta ja S.Niinistöstä olen Jaakkolan kanssa täysin eri mieltä)
Näin toimii EU-diktatuurin poliisivaltiossa rikollisten vallanpitäjien POLPO:
”Odin meni väliin, kun arabit pahoinpitelivät suomalaisia Jyväskylässä – Odin putkaan, arabit jatkoivat iltaansa”,
http://www.nykysuomi.com/index.php/2017/10/25/odin-meni-valiin-kun-arabit-pahoinpitelivat-suomalaisia-jyvaskylassa-odin-putkaan-arabit-jatkoivat-iltaansa/
Saksan – ja samalla lähes kaikkien valkoihoisten kantaeurooppalaisten – kansanmurhaa johtava maanpetturi Angela Merkel on ilmeisesti yksi sionistien Mossadin käytössä olevien modernien ’mind control’-menetelmien pääkohteista.
”Sionister förklarade krig mot Tyskland redan i mars 1933
Hitler kom genom demokratiska och ärliga val till makten i Tyskland den 30 januari 1933, i Tyskland kallad Machtergreifung, gripandet efter makten. Innan han vidtog några fientliga handlingar mot judar i Tyskland förklarade den organiserade ”judendomen”, som bättre kallas sionister, krig mot Tyskland redan den 24 mars 1933. På så sätt kan man säga att det var sionisterna som startade andra världskriget. Till bilden passar att mäktiga sionistiska krafter finansierade Hitler på en tid, då de flesta tyskar inte hade en aning om vem Hitler var.
White TV tar upp detta ämne, då det visar tydligt, att det bortsett från den tyska och judiska makten fanns och finns en tredje, en nästan osynlig makt, som gömmer sig bakom den judiska: SIONISMEN. Sionismen konspirerar mest mot de judiska folken, då de missbrukas som falsk flagga…”
Koko artikkeli: http://whitetv.se/en/historiefoerfalskning/33-historiefoerfalskning/457-zionister-foerklarade-krig-mot-tyskland-redan-i-mars-1933.html
Musta Enkeli on DDR:n luomus, joka jatkaa siitä mihin projekti väliakaisesti tyssäs kun porvarit muuŕin särki.
Nyt juuri tarvitaan ”VIGILANTE” organisaatoita estämään joukkoammunnat, jos koskaan? Poliisivoimat eivät enää riitä pitämään järjestystä. Pahantekijöitä syntyy joka päivä teloitettujen tilalle, eikä se lopu koskaan tällaisessa yhteikunnassa, missä ihmishenkeä ei pidetä minkään arvoisena.
Juuri noin, Ukonvaaja. Todella hienoa, että toit tuon tarkoituksellisesti pimitetyn kappaleen historiaa esille.
Holodomor, Ukrainan kansanmurha jossa väestö järjestelmällisesti murhattiin näännyttämällä nälkään. Ukraina oli valtava vilja-aitta. Ruokaa oli mutta se otettiin pois ja vilja takavarikoitiin. NKVDn joukot valvoivat ettei ihmiset saaneet ruokaa tai viljaa. Lenin vaati että terrori vain yltyisi. Trotski(Bronstein) totesi että teillä on vasta sitten nälkä kun alatte syödä omia lapsianne.
Olisi käynyt todella ohraisesti jos nämä bolshevikit olisivat miehittäneet Suomen.
Toiseen Maailmansotaan liittyen on jäänyt elämään sellainen harhakäsitys joillekin, että Stalinin johtama Neuvostoliitto olisi jotenkin suhtautunut suopeasti siihen että Suomi pidättäytyi katkaisemasta huoltoreittiä Muurmanskista Leningradiin tai osallistumasta Leningradin valtaukseen. Missä tämä suopeus näkyi?
9.6.1944 kun Neuvostoliiton suurhyökkäys alkoi vyöryä Suomeen tarkoituksena oli vallata, miehittää Suomi, laittaa Suomi polvilleen. Kukaan ei Kremlissä arvostanut sitä että Suomi oli pidättäytynyt, jättänyt käyttämättä sotilaallisesti elintärkeän mahdollisuuden heikentää tai antaa mahdollisesti kuoliniskun Leningradin puolustukselle. Aivan viereen ja selustaan oli jätetty vihollisen voimakas sotilaallinen keskittymä(Leningrad) joka sitten vyöryikin päälle kesällä 1944. Huoltoreitin katkaisun jättäminen oli strateginen virhe ja se tuli maksamaan suuren määrän suomalaisten sotilaiden henkiä.
Aksel Airo oli tuon huoltoreitin katkaisun kannalla, vaikka myöhemmin olikin yksi pääsyyllisistä siihen, että Mannerheimia ei informoitu tiedustelutietojen perusteella odotettavissa olevasta suurhyökkäyksestä suomalaisia vastaan.
Mannerheim ei suostunut pohjoisen huoltoreitin katkaisuun Yhdysvaltojen painostuksen vuoksi.
Myöhemmin Jenkit ”korvasivat” tämän Suomelle, painostamalla Stalinia jättämään Suomen miehittämättä!
Stalin’s Secret Genocide: The Holodomor Mass Murder
“The death of one man is a tragedy.
The death of millions is a statistic.”
— Josef Stalin —
Tämä video pitäisi jokaisen sionistit katsoa monta kertaa ja sitten miettiä asioita joista ovat vastuussa
Holodomor – Terror Under The Jewish Bolshevik Forced Famine in Russia – 1921-1923
https://www.darkmoon.me/2017/stalins-secret-genocide-the-holodomor-mass-murder/
Journalist and author Anne Applebaum, whose new book, Red Famine, leaves no room for doubt about Stalin’s responsibility for what happened in Ukraine.
Linkissä VIDEO : 7.25 mins
LD: There were several man-made famines in Russia and Ukraine, starting in Lenin’s time in the early 1920s and continuing into Stalin’s reign of terror which spanned almost three decades (1924-1953). The grisly details described in the video below pertain to one of these famines, Ukraine’s 1st Holodomor (1921-1922) which served as a template for the 2nd Holodomor of 1932-1933 which reportedly claimed 7-10 million lives. The total number of victims starved to death in Ukraine’s three separate famines has been set at roughly 16.5 million. All these figures have been hotly disputed and the true figures will never be known. (For further details, see video below at 6.55-7.10 mins.)
Saksalais-ruotsalainen oikeustiet.toht. Henning Witte:
”Jüri Linas ”Under Skorpionens Tecken Sveriges” viktigaste historiebok
Publicisten Jüri Lina upplevde kommunismens fasor under sina första 29 levnadsår i det våldtagna Estland, innan han tvingades att lämnad Sovjetunionen, eftersom han utgjorde ett ideologiskt hot gentemot regimen, enligt myndigheterna. Våren 1979 kom han först till Finland och fyra månader senare till Sverige, där han upptäckte att samhället hade skadats oerhört mycket av kommunistiska idéer. Han började då publicera artiklar och senare även böcker för att varna västvärlden för kommunismen som med sin propaganda hade lyckats vilseleda många människor i den fria världen, i synnerhet journalister och de intellektuella.
År 1994 publicerade Jüri Lina sin bok Under Skorpionens tecken: sovjetmaktens uppkomst och fall, som beskriver kommunismens dolda historia där han samtidigt avslöjar frimurarnas roll bakom denna illvilliga ideologi. Trots allt motarbete blev boken en succé och såldes snabbt ut.
Författaren söker finna svar på flera väsentliga frågor: Hur uppstod och utvecklades den kommunistiska idén? Varför finansierades den ”ryska revolutionen” år 1917 av mäktiga internationella finanskretsar? Vilket var syftet med den samhällsförstörelse som följde, och på vilket sätt gynnade den de bakomliggande krafterna?
Boken har översatts till många språk, däribland till engelska, och nyligen utkom denna historiska bok för tredje gången på svenska. Nya häpnadsväckande uppgifter om kommunismens bottenlösa ondska, som fortfarande härjar i Nord Korea, Kina och Kuba. Uppdateringar på varenda sida!
Det är en bok man inte kan vara utan, när man vill förstå den värld vi lever i. Om många tyckte att förra utgåvan var stark nog, så bleknar den vid en jämförelse.
Drar vi inte lärdom av kommunismens oförskönade historia, faller vi offer för ett annat monster: EU.
Koko artikkeli linkkeineen: http://whitetv.se/en/historiefoerfalskning/33-historiefoerfalskning/738-jueri-linas-under-skorpionens-tecken-sveriges-viktigaste-historiebok.html
Em. kirjan pohjalta Jüri Lina on tehnyt elokuvan ”I skuggan av Hermes: Kommunismens hemligheter” (”In the Shadow of Hermes”).
Kommunistien brutaalista murhanhimosta ”väärinajattelijoita” kohtaan saa hyvän kuvan Linan elokuvasta,
ks. erityisesti muutaman minuutin jakso alkaen 7 minuutin kohdalta seuraavasta https://www.youtube.com/watch?v=seTmxOzZ2Ww ja seuraavan alusta: https://www.youtube.com/watch?v=wHmzN8lvb_s
Vastaavasti voisi sanoa, että tuo Linan kirja ”Under Skorpionens Tecken” olisi tärkein historian kirja myös Suomessa. Kuka mahtaisi tehdä siihen myös suomenkielsen tekstityksen?
Jüri Linan sivusto: http://jyrilina.com/
”Jüri Linas och Steve Ahlbergs nya film Illusionernas labyrint är så brisant, att redan trailern saboteras på YouTube”,
http://whitetv.se/en/historiefoerfalskning/33-historiefoerfalskning/1635-jueri-linas-och-steve-ahlbergs-nya-film-illusionernas-labyrint-aer-sa-brisant-att-redan-trailern-saboteras-pa-youtube.html
Artikkelin loppuosassa on parin minuutin traileri tuohon elokuvaan.
”Kuka mahtaisi tehdä siihen myös suomenkielsen tekstityksen?”
Tarkoitin Linan tekemää elokuvaa ”I skuggan av Hermes: Kommunismens hemligheter” (”In the Shadow of Hermes”).
Jahas. Eilinen päivä Ukrainassa: Police storm Kiev court occupied by nationalists, force way through barricades (VIDEOS) https://www.rt.com/news/407626-kiev-court-nationalists-brawl/
Ukrainan poliisi on puuttunut tilanteeseen (ks videot) Kiovassa oikeusistuimessa nationalistien vallattua oikeusistuimen ja pystytettyä barrikadeja. Nationalistit olivat paikalla protestoidakseen radikaaliryhmän entisen komentajan kuulemisen lykkäystä. Ex-komentaja Kohanovsky ilmeisesti vietiin takaisin säilöön.
30 henkilä vietiin poliisiasemalle, mukaan lukien kaksi toimittajaa.
”Ääriliikkeet” tosiaan jaksaa olla uutisissa. Tuppaa unohtumaan että 99 % ihmisistä haluaisi elää rauhassa, asua ja tienata leipänsä, pitää huolta läheisistään ja perheestään. Unohtuu myös miettiä miksi ja mistä näitä ”ääriliikkeitä” oikein tulee. Politiikalla on siihen osansa. Kun riittävä määrä ihmsiä kokee, että maan hallitus ei hoida hommaansa, valvo heidän etua, liittyvät he näihin ”yhdistyksiin”. Pääsee niissä purkamaan pahaa oloaan porukalla, kun politikkojen palauteluukut ovat kiinni.
Kieltämällä eivät ääriliikkeet lopu, päinvastoin, vaan poistamalla niiden syntymiseen johtavat syyt. Paheksunta valtamediassakaan ei auta, lisää vaan kierroksia. Parempi olisi pohtia syntyjä syviä, mutta, eiväthän politikot ole koskaan väärässä. Jos rahanvallan yksi prosentti vie meitä yhdeksääkymmentäyhdeksää, tässä voi sanoa samoin. Lakeja enemmistölle aletaan säätämään yhden prosentin ääriliikkeiden mukaan. Kaikki kärsivät.
Stalinit ja hitlerit heräävät aina näissä yhteyksissä kuolleista. Mikäs siinä, historia on hyvä tuntea ja ottaa opiksi. Näin ei vaan näytä käyvän. Tuppaa toistumaan. Mistähän syystä? Ei ole hyödyllistä väitellä kuka on tappanut eniten ihmisiä maailman historiassa, vaan miettiä mikä on vikana juuri nyt. Ettei historia toistuisi. Ei pidä ihmetellä, jos kyydistä pudotetut joskus riehaantuvat. Miten heidän pitäisi olla?
Esmes Suomen valtio rapistuu ihan silmissä. Käsillä tehtävää työtä olisi pilvin pimein, mutta euvostoliiton raha- ja taloussysteemi ei ohjaa rahaa tällaisiin hankkeisiin, paitsi julkisella (EU) tuella niille, jotka osaavat sitä hakea. Vaatii varmaan hyvän ”verkostoitumisen”. Sitten olemmekin kaikki velkaa EKP’lle, liikepankeille jne… vaikka jäimme tuesta osattomaksi. EU on tämän päivän gosplan, kirjaimellisesti.
Sipilän hallituksella on oikeasti vain kaksi kärkihanketta, jäljellä olevan valtion omaisuuden ja verotulojen yksityistäminen. Yhteinen nimittäjä molemmille on kähmintä. Kepun kansanedustajan ulostulo sote-neuvottelusta antoi ymmärtää, että kokkarit eivät voineet päättää mitään konsultoimatta ensin Mehiläisen tai Terveystalon kanssa. Kepulla taas riittää rahaa hallintohimmeleihin rajattomasti, vaikka ”valtion velkaa” leikataan siirtämällä velkaantuminen kansalaisille. Sitähän ei lasketa. Kansantulon leikkaaminen vähentää verotuloja ja kun menoja samaan aikaan lisätään omalle tontille, niin ei ole vaikea arvata miten käy. Hulvatonta meininkiä, vaikka toista naamaa näytetään.
Sanotaan hallituksemme noudattavan uuslipilaaria politiikkaa. Valtiota ajetaan alas julkisine palveluineen. Miksi sitten julkiset tuet lisääntyvät miljardeilla ja verotulot vähenevät. Mm. Kataisen-Vanhasen ”oikeistohallitus” lisäsi valtion menoja 2007-2011 kymmenellä miljardilla eurolla, Tuho-Ahon hallituksesta puhumattakaan. Silloin tuet nousivat satoihin miljardeihin markkoihin. Sipilän hallitus ei näytä olevan poikkeus. Haastankin halukkaat etsimään firmaa tai toimialaa joka toimii täysin ilman julkista tukea, uuslipilaarien mallin mukaan. Ja hyvä jos maksaisi vielä veroa Suomeen. Politiikka kun tuppaa olemaan sellaista, että tehdään juuri päinvastoin kuin sanotaan.
Ah, mutta sehän menee niin että palvelut ajtetaan alas, ei tukia. Tuet vaan kohdennetaan uudelleen yksityissektorille.
Ruvetaan kaikki bakuninilaisiksi: täydellinen sosiaalinen, taloudellinen ja poliittinen vapaus, jota ei voi olla ilman sosiaalista, taloudellista ja poliittista tasa-arvoa = hierarkioiden täytyy mennä.
Edustuksellinen malli on hierarkia jossa ei tasa-arvoa ole, ei poliittisesti, sosiaalisesti eikä varsinkaan taloudellisesti.
Mieheni on pk-yrittäjä = ei julkisia tukia. Ei varmaan muillakaan pk-yrittäjillä.
Siis suuret ja ”verkostoituneet” kähmivät kaikki tuet, eivätkä maksa veroja. Pk-sektori ja palkansaajat maksavat. Ilmankos ollaan tiukoilla. Mistä ne meinaavat tuet saada sitten kun yrittäjillä ja duunareilla ei ole enää tuloja eikä niistä saa veroja. Taitavat olla aika fakiireja nämä meidän talousviisaat. Tuskin näkevät nenäänsä pidemmälle.
Pari juttua on askarruttanut, miksi päätökset on salattu. Toinen on Turun telakan ”pelastaminen” ja toinen Trafiguran ja Terrafamen sopimus. Julkista rahaa on käytetty. Asiakirjat pitäisivät olla julkisia.
Terrafamesta näin että pyysivät nyt sitä uraaninkaivulupaa, jota olen koko ajan pitänyt ko. puodin todellisena aikeena.
———–
”Sipilän hallituksella on oikeasti vain kaksi kärkihanketta, jäljellä olevan valtion omaisuuden ja verotulojen yksityistäminen. ”
Siinä se on tiivistettynä-
Pelastetaan keskiluokka.
https://gefira.org/en/2017/09/23/the-collapse-of-the-western-middle-class-points-towards-the-end-of-political-centrism-whats-the-future-for-democracy/
Suomessa puolustusvoimat osallistui natzi-mielenosoitukseen, varusmies oli asepuvussa nazien mielenosoituksessa Tampereella.
Juha Mylly vaikuttaisi olevan Janus Putkosen seurakuntaan kuuluva opetuslapsi joka esiintymisellään häpäisi Puolustusvoimat.
Samaa spedeilyä harrasti aikoinaan Ukrainan Donbassiin venäläisten riveihin ukrainalaisia murhaamaan värväytynyt maanpetturi Petri Viljakainen joka esiintyi Putkosen propagandakuvissa Suomen puolustusvoimien baretti päässä & M05 maastopuvussa johon oli kiinnitetty oranssimusta pyhän yrjön nauha ja ripustettu jotain venäläisten valmistamia Donbassin puolustajan mitaleita.
https://uusimaanpuolustus.blogspot.com.ee/2017/10/vieraskyna-pohjoismaisen.html
Mielestäni tuollainen yksittäisen varusmiehen ”keihästäminen” mediassa on täysin väärin!
Jokaisella Suomalaisella nuorella miehellä on oikeus itse valita, osallistuuko hän mielenilmaukseen , joka oli tarkoitettu tukemaan sananvapautta!
Se että hän halusi esiintyä ”Natsien” riveissä, on hänen oma valintansa, johon hänellä on täysi laillinen oikeus.
Tietysti mutta sitten jätetään se maastoasu kotiin.
Yleisen palveluohjesäännön kohta 548:
”sotilaspuvun ja siihen kuuluvan pukineen käyttö on kielletty puoluepoliittisessa toiminnassa, vaalimainonnassa ja mielenosoituksissa eikä sen käyttöä vapaa-ajalla pidetä suotavana julkisissa mielipiteenilmaisun kaltaisissa tilaisuuksissa.”
Eihän papitkaan häiriköi tilaisuuksissa ja osoita mieltään papin virkapuku päällä häpäisten kirkkoa. Paitsi tietysti Juha Molari!
Mites tämä yksi itteään meikkaileva homppeli, joka on ollut pride kulkueessakin palveluspuku päällä?
Miksi siitä ei nostettu meteliä?
Etkö muka tiedä.
Siksi että ylipäällikkö Niinistön aikana Suomen armeijaa yhdenmukaistetaan, standardisoidaan USAn ja NATOn armeijaan ja valmistetaan NATO=
-jäsenyyteen ja USAn armeijassa ja NATOssa homot on heteroiden kanssa sikin sokin.
Höpö höpö,
sotilaalla, varusmiehellä ei ole MINKÄÄNLAISIA OMIA OIKEUKSIA kun on asepalveluksessa armeijan asepuvussa.
Eikä sotilas, varusmies tehnyt MITÄÄN OMAN HALUN NATSI-VALINTAA vaan hän TEKI VALINNAN sotilaana varusmiepalveluksessa asepuvussa.
sosialisti-valintaa!
Älä viitti, että Suomen armeija on sosialistinen, niitä punaviherkulttuurimarxisteja koko kapiaisjoukko, niinkö.
Ehkä se varusmies sen takia tunsi paineita ja halusi näyttää että hän on varusmies-natsi.
Käsitit väärin, en puhunut armeijasta vaan mielenosoituksesta.
Sehän oli sosialistinen!
heh heh kuinka mielenosoitus voi olla sosialistinen.
Suomen armeijan pitää rangaista varusmies-natsia kahdesta syystä:
1) sotamies, varusmies ei tee oma valntoja
2) Suomen armeija ei ole natsi-armeija.
Homoseksuaalisuudesta ei voi enää rangaista kun Suomen armeija on homoarmeija kuten NATO ja USAn armeija.
No, sosialistien pitämä mielenilmaus=sosialistinen!
Samaa mieltä. Onko vielä edes selvinnyt oliko hän osallisena mielenilmaukseen, vain katsomassa vai ohikulkumatkalla?
No mitäs luulet jos Juha Mylly vielä heilasi tuolla mielenosoituksessa?
On muuten kirjoitellut pitkään aktiivisesti SVL:n Vastarinta .com sivuille nimimerkillä ”panzermeyr”. 😉
Mistä tiedät varmasti, että näin on?
Entäs se somali Suomi Ensin Itäkeskuksen mielenosoituksessa varusmiehen asu päällä vasemmistoliiton varapuh.joht. keskisormea heiluttavan somalin vieressä? Löytyy videostriiminä…
Se oli kai sitä parempaa…
Noinhan se menee. Murhajoukon edessä kuvatullakin on ”oikeutensa olla mikä haluaa”. Sananvapauskin on aika laaja käsite. Jos paljastat ”miehisyytesi” yleisellä paikalla niin siihenkin sinulla on sanan vapaus, vaikka olisit mykkä. Sanavapautta käytetään nykyään kovin löysin perustein, ainakin Usaassa.
Suomessa on syrjäytetty (ei siis syrjäytynyt) jo noin miljoona ihmistä, Euroopassa 120 miljoonaa. Ihme on jos ei tuosta porukasta kukaan ”radikalisoidu”. Eipä kannata ihmetellä sitten kun tapahtuu. Suomen populaatiossa miljoona tarkoittaa noin viidennestä kansasta, sitä työkykyistä porukkaa. Sitähän on noin 2,5 miljoonaa, eli prosentti näyttää vieläkin huimaavammalta, noin 40. Pitäisikö onnitella Suomen johtajia tästä saavutuksesta näin satavuotisjuhlan kunniaksi?
USA, CIA ryhtyi tukemaan fasisteja ja natseja heti II maailmansodan päättymisen jälkeen tavoitteena Neuvostoliiton vastainen toiminta, epävakaus Neuvostoliiton rajoilla sekä vallatuissa neuvostomaissa.
Neuvstoliitto oli kuitenkn vahvempi kuin USA, CIA, NATO, joten 70-, 80-luvuilla fasiti-natsitoiminta oli maan alla kunnes taas 90-luvulla Neuvostoliiton hajottua USA, CIA ja myös NATO alkoivat tukea natsismia Venäjän rajoilla ja entisissä neuvostomaissa.
Suomessa fasismi ja natsismi on tullut esiin koloistaan presidentti Niinistön aikana ja toimestakin.
Nyt puolustusvoimamme ja armeijaamme muovataan taas natsi-armeijaksi kuten Mannerheimin aikaan.
Kreml rahoittaa euroopan natsit.
Venäjällä natseja on kulkueineen valtavasti. Myö itäisen ukrainan terroristeista huomattava osa on samaa natsijengiä.
Miksi VV ei niistä kirjoita?
Loppuisiko rahoitus?
Sinulla mennyt vellit ja puurot sekaisin. Tässä natseista enemmän
The NAZIS and FASCISTS who founded the THE EU and their influence today – Rodney Atkinson
”…This video is based on a speech by Rodney Atkinson at a public meeting at the Houses of Parliament on 26th Feb 2008 -updated 2010
The EU is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 ” The Eu was founded and initially led by ”former” Nazis and fascists, as was the Charlemagne prize awarded to TONY BLAIR, EDWARD HEATH, ROY JENKINS and others for their role in removing democratic sovereignty from the nation states of Europe”
RODNEY ATKINSON is a former adviser to Ministers and an internationally praised author of 6 books on political economy and the crisis caused by the European superstate. He has broadcast on radio and television in the UK, Germany, Poland, Yugoslavia, Austria and the USA, and his books have been sold in more than 50 countries.
Video löytyy YouTuupista tai tämän linkin artikkelin kommenttiosastosta
https://vastavalkea.fi/2017/10/21/venetsian-ja-lombardian-kansanaanestykset-vaietaan-hiljaiseksi/
We welcome your comments but please understand that the definition of fascism as used in this video is: Fascism is a form of government which is a type of one-party dictatorship. Fascists are against democracy. They work for a totalitarian one-party state. . That definition is regardless and can be applied to Races Religions or Creeds
Koska kuitenkin todennäköisesti leimaat sen salaliittoteoriaksi niin siksi tämä:
https://www.veteranstoday.com/2017/10/24/weap-psych/
QUESTION: WHAT KIND OF PEOPLE BELIEVE IN CONSPIRACY THEORIES? — THE SHORT ANSWER: PEOPLE WHO HAVE INVESTIGATED AND VERIFIED THEM.
Kimmo Kannala, tee virallnen tutkimuspyyntö VV:n rahoituksesta niin ei tarvitse enää luulla.
Jos kirjoitat kelvollisen jutun Itä-Ukrainan ja/tai Venäjän natseista niin julkaisemme faktantarkistuksen jälkeen.
Hohohoo 😀 😀
Näin saadaan kaikki herra Kannalan kaveritkin tänne ”kommentoimaan” (lue: proipagoimaan), siksipä pieni historian kertaus:
PS Menetätte yli 5 tuntia elmämästänne, mutta on se vain sen väärtti. 😀
”Tämä Watchdog Median viiden tunnin kooste-video [aikajana] paljastaa perusteellisesti, kuinka valtamedian narratiivi koskien Ukrainan tapahtumia ei täsmää videoilla kuvattujen todistajalausuntojen kanssa. Tämä video paljastaa myös selkeästi, kuinka internetistä oli löydettävissä huomattava määrä videoita, jotka todistivat kuinka Kiovan fasistipataljoonat hyökkäsivät lukuisissa kohteissa Ukrainan etnisten venäläisten kimppuun, vaientaen eri mieltä olevat kauhistuttavin ja murhaavin tavoin…kaikki tämä kameran edessä. Monet näistä kameran edessä tehdyistä murhista sisältyvät tähän dokumentaatioon. Videoihin sisältyy myös suuri määrä paikkatunnistettavaa kuvamateriaalia (suurilta osin ei länsimaissa nähtyä) aktiivisista ja Ukrainan sotavyöhykkeellä liikkuvista Ukrainan BUK-ilmantorjunta-järjestelmistä, ennen MH-17-lennon alasampumista sekä tämän tapahtuessa. Tämä on huomattavan tärkeä yksityiskohta, sillä itä-alueiden kapinallisilla (Kiovan mukaan terroristeilla) ei ollut lainkaan ilmavoimia, jota vastaan näitä BUK-järjestelmiä oltaisiin voitu käyttää. Näin herää kysymys: ”Ketä vastaan Kiovan joukot käyttivät näitä BUK-järjestelmiä?” ja ”miksi Yhdysvaltain senaattori John McCain sanoi CNN-kanavalla, että vallankaappauksen jälkeisellä Kiovan hallinnolla ei ollut BUK-järjestelmiä omistuksessaan?” Katso video MCainin kommenteista täältä.
Se, mikä tekee tästä Watchdog Median videosta ainutlaatuisen on, että sen lisäksi että se sisältää aiemmin pitkälti ennennäkemätöntä kuvamateriaalia ja uutta informaatiota, kaikki ammattimaisesti tekstitettynä (englanniksi), hyödyntää se myös kartta-zoomaustekniikoita, jotka tarjoavat katsojalle täydemmän ymmärryksen sotaan liittyvistä tapahtumista. Tämä tapahtuu zoomaamalla tapahtumapaikkoihin ja näyttämällä näillä paikoilla kuvattuja videotallenteita, näin antaen laajemman ja tarkemman, valtamediasta poikkeavan, kuvan tapahtumista. Tapahtumien tarkat ajankohdat ja aikajana tuodaan videossa myös selkeästi esiin säännöllisin lisäyksin. Videon taustamusiikki ja helposti ymmärrettävä käännös/tekstitys antavat melkein elokuvamaisen tunnelman. Katsoja odottaa kärsimättömänä kuinka tässä kaikessa oikein käy, vaikkakin tänä päivänä ovat useimmat hyvin-informoiduista kansalaisista tietoisia näistä lännen valtamedian tarjoamista valheista, Irakin, Libyan ja Syyrian sotien tapaan. ”
Löytyy tuolta: https://fi.sott.net/article/459-Totuus-Ukrainasta-Watchdog-Median-tyhjentava-dokumentaatio-Ukrainan-sodasta-Euromaidanista-MH-17-aan-VIDEO-Engl
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=kSx8HJfBl7U
>Videoihin sisältyy myös suuri määrä paikkatunnistettavaa kuvamateriaalia (suurilta osin ei länsimaissa nähtyä) aktiivisista ja Ukrainan sotavyöhykkeellä liikkuvista Ukrainan BUK-ilmantorjunta-järjestelmistä, ennen MH-17-lennon alasampumista sekä tämän tapahtuessa.
Arvelen nähneeni ainakin kertaalleen kaikki aiheen videot.
Kaikki on todenäköisimmin myös tarkistettu ja paikannettu esim. bellingcat:n toimesta.
En kerkiä kertaamaan tarkasti, mutta pikakooste:
-ainoallakaan videolla ei näy BUK laitteistoa 17.7.2014 aikoihin lähellä paikkaa josta MH17 vauriot on aiheutettu.
-suurin osa videoista on ajalta ennen 17.7.2014 kun Ukraina siirti laitteistoa pois ATO alueen paikoista joissa on vaara että ne joutuu viholliselle
-osa videoista on kuvattu vähintään noin 200km päässä sieltä mistä MH17 koneen vauriot on voitu aiheuttaa
> Tämä on huomattavan tärkeä yksityiskohta, sillä itä-alueiden kapinallisilla (Kiovan mukaan terroristeilla) ei ollut lainkaan ilmavoimia, jota vastaan näitä BUK-järjestelmiä oltaisiin voitu käyttää. Näin herää kysymys: ”Ketä vastaan Kiovan joukot käyttivät näitä BUK-järjestelmiä?”
Itsenäisillä mailla on oikeus ja velvollisuus huolehtia maansa puolustuksesta, siksi myös Ukrainalla on oikeus ja täysi syy omistaa ilmapuolustuslaitteita.
Todisteiden valossa kaikki Ukrainan laitteet oli kaukana alueelta josta MH17 vauriot voitiin aiheuttaa.
Venäjän sotavoimat oli Venäjän kansalaisten johtaman kapinan tukena itäisessä ukrainassa.
Tällöin on erittäin ymmärrettävää että myös Venäjän valloittaman alueen ympärillä on ilmapuolustusta kuten muillakin Ukrainan rajoilla.
(Venäjän miehittämättömät koneet on operoineet Ukrainan ilmatilassa 2014 alun jälkeen ja vasta 2014 lopulla tuli uskottavia vahvistuksia Venäjän maataistelukoneiden ja helikoptereiden operoinnissa Itäisessä Ukrainassa, valokuvallisia todisteita ei kuitenkaan ole, vain paikallisten lausumia.)
> ja ”miksi Yhdysvaltain senaattori John McCain sanoi CNN-kanavalla, että vallankaappauksen jälkeisellä Kiovan hallinnolla ei ollut BUK-järjestelmiä omistuksessaan?” Katso video MCainin kommenteista täältä.
Ei voisi vähenpää kiinnostaa.
Jos MCain on noin sanonut, niin hänhän valehteli, eikä ollut ainoa idiootti joka niin teki.
Ukrainan BUK laitteiden liikettä pystyi seuraamaan miltei livenä kesällä 2014.
Otin linkin talteen siitä 5tunnin (?) videosta.
Lataan talteen ja katson joskus kun on aikaa.
(parasta materiaalia MH17 terroristeja vastaan on ollut terroristien itsensä laatima)
Video uupuu:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=kSx8HJfBl7U