Rauhan puolesta -lehti julkaisi marraskuun alussa juttuni ”Infosota ja journalismin kuolema”, jossa kritisoin Syyrian sotaa koskevaa journalismia. Sain kirjoituksesta erittäin myönteistä palautetta.
Olisi kuitenkin ollut täysin mahdollista, ettei sitä olisi koskaan julkaistu. Juttu törmäsi uusiin ja hämmästyttäviin valtiollista sensuuria muistuttaviin rakenteisiin, jotka ovat varmaan keskeyttäneet jo monen vastaavan kirjoituksen matkan kirjoituspöydältä julkisuuteen.
Tarjosin juttua ensin toiseen rauhanlehteen. Ytimen päätoimittaja Arja Alho kirjoitti minulle 3.6.2017: ”Kiitos juttutarjouksesta. Ydin kakkonen on painossa ja siinä on muuten keskustelujuttu propagandasta. Sopii siis enemmän kuin hyvin jatkaa aiheesta kolmosessa, joka tulee ulos syyskuun alussa.” Myöhemmin hän vielä lupasi palkkion kirjoituksestani. Jäin siis tyytyväisenä odottamaan syksyn alkua. Kolmen kuukauden kuluttua 4.9. sain kuitenkin seuraavan viestin Alholta: ”Nyt kävi niin, että juttusi juuttui meidän faktantarkistukseen. Sitä ei julkaistu Ydin-kolmosessa eikä näinollen kirjoituspalkkiotakaan makseta. Liian moni lähde meni valesivustoille.”
Olin aivan ihmeissäni. Kysyin päätoimittajalta, mitkä käyttämäni lähteet olivat peräisin valeuutissivustoilta. Tätä hän ei koskaan kertonut. Sen sijaan hän kirjoitti, että jotkut Syyrian sotaa seuranneet tahot ovat eri mieltä käyttämieni lähteiden kanssa. Tämä on tietenkin itsestään selvää, kun on kyse sodasta, jonka yksityiskohtien tarkistaminen paikan päällä on usein hengenvaarallista. Alhon mukaan valeuutisleiman lyöminen juttuuni johtui muun muassa siitä, että olin käyttänyt asetekniikkaan erikoistunutta, lukuisia palkintoja saanutta USA:n arvostetuimman teknillisen yliopiston MIT:n emeritusprofessoria Theodore Postolia lähteenä. Kuitenkin ”Syyrian sotaan erikoistunut kansalaisjournalisti Eliot Higgins kyseenalaistaa Theodore Postolin väitteitä tapausta koskevasta Valkoisen talon tiedusteluraportista”. Higgins tosiaankin arvostelee Postolin väitteitä, mutta niin Postolkin Higginsin käsityksiä. Mutta miksi ihmeessä Higginsiin voi luottaa niin, että hän voi ratkaista, onko joku asiaa faktaa riippumatta siitä, mitä joku tekniikantohtori sanoo?
Kuka on tämä suuri auktoriteetti? Higginsillä ei ole mitään yliopistotutkintoa. Hän on työskennellyt naistenalusvaateyhtiössä ja turvapaikanhakijoiden majoitusta hoitavassa projektissa, josta hänet lomautettiin. Hän itse myöntää, ettei ole asiantuntija. Higgins on ”kansalaisjournalisti”, missä sinänsä ei ole mitään väheksyttävää, ja arvostan itse korkealle monia kansalaisjournalisteja. Hän erottautuu kuitenkin selvästi kollegoistaan siinä, että The New York Times, Helsingin Sanomat ja muut suuret tiedotusvälineet siteeraavat häntä ja hänen perustamaansa Bellingcatiä ahkerasti, kun taas lukemattomista muista kansalaisjournalisteista nämä mediat eivät ole tietääkseenkään. Hänet nimitettiin vuonna 2016 NATOa ja USA:n valtaapitäviä lähellä olevan Atlantic Council -ajatuspajan vanhemmaksi ulkojäseneksi (Senior Non-Resident Fellow).
Mikä saa länsimaiset valtamediat ja valtaapitävät arvostamaan Higginsiä näin korkealle? Syy ei voi olla hänen teknisissä tai tutkimuksellisissa ansioissaan, koska näistä kiistellään kovasti ja joka tapauksessa hänen veroisiaan kansalaisjournalisteja on runsaasti. Ilmeisesti syynä on se, että kun muut kansalaisjournalistit kyseenalaistavat virallisia kertomuksia ja tuovat esiin valtamedian sivuuttamia faktoja, Higginsin tulokset jostain kumman syystä aina tukevat valtamedian käsityksiä.
Siis minun artikkelini ongelmana eivät olleet valeuutissivustot vaan se, että käytin lähteitä, jotka eivät olleet linjassa valtamedian kanssa.
Soitin Alholle, tiedustellakseni, miten tämä sensuuri oikein toimii. Hän kertoi, että toimituskunnassa on nuoria innokkaita ihmisiä. Yksi heistä oli lukenut juttuni ja huomannut, että siinä oli kiistanalaisia väitteitä. Tämä sai päätoimittajan pyörtämään juttuni julkaisupäätöksen. Alho kertoi, että opetus- ja kulttuuriministeriö, joka jakaa mielipidelehtitukea, vaatii nyt, että myös mielipidelehtien on tarkistettava faktoja. Jos tämä tarkoittaa mukauttamista valtamedian näkemyksiin ja tulkintoihin, kuten nyt vahvasti näyttää, mielipidelehtiä ei kohta ole tai jos on, ne eivät saa mielipidelehtitukea.
Hyväksytyn juttuni jälkikäteinen hylkääminen Ydin-lehdessä on sikäli erityisen kummallista, että tarkkaan ottaen en väitä siinä, että valtamedian Syyrian sotaa koskevat väitteet ovat vääriä. Kerron vain, että toisenlainen perusteltu näkemys on olemassa ja journalistin ohjeiden mukaan sekin olisi pitänyt tuoda esiin. Arvostelen valtamediaa siis yksipuolisuudesta, en väärien väitteiden esittämisestä. Onko sensuuri toisiaankin niin tiukkaa, että toisenlaisten perustellun kannan ottamisen lisäksi myös sen kertominen on kiellettyä, että ylipäänsä on ihmisiä, jotka ovat ottaneet toisenlaisen perustellun kannan?
Sotajournalismia kritisoivan jutun sensurointi on myös siksi hämmästyttävää, että Ydin on rauhanlehti, jonka tukijärjestöinä ovat Sadankomitea ja Rauhanliitto. Peräänkuuluttamani erilaisia perusteltuja näkemyksiä tasapuolisesti esiin tuova journalismi olisi omiaan rikkomaan kaikkien sodan osapuolten sotapropagandaa ja siten heikentämään sodan oikeutusta.
Toisaalta pieni Ydin-lehti on sikäli hyvässä seurassa, että se tekee perässä samaa mitä isot edellä. Jättiyhtiö Googlen rahoittamana perustettiin kesäkuussa 2015 First Draft Coalition -organisaatio, jonka tarkoitus erotella oikeat uutiset vääristä. Higginsin Bellingcat otettiin sen perustajajäseneksi. Ilmeisesti Googlen etsintäalgoritmia on viime keväästä lähtien muutettu organisaation ohjeiden mukaan. Toisenlaisia näkökulmia sodan ja rauhan kysymyksistä välittävien sivustojen kävijämäärät ovat pudonneet ratkaisevasti. Esimerkiksi USA:n rauhanliikettä lähellä olevan CommonDreams-uutissivuston Googlen kautta tuleva kävijämäärä on laskenut 50 prosenttia.
¤
Olli Tammilehto julkaisi tämän artikkelin alunperin 20.11.2017 omalla sivustollaan.
¤

Commons (CC BY-SA 3.0), Pixabay.
Kuvanmuokkaus: Vesa Raiskila
Vaikka toisaalta on tullut selväksi kenen ehdoilla meillä mennään niin onhan tämä silti aika yllättävä paukku. Että venettä ei saa keikuttaa kun se kaatuu kun on niin heikosti rakennettu vene että pienikin keikutus jo kaataa… taitaa kohta tarvita jo tukiponttoonit pysyäkseen pystyssä !
’..Alhon mukaan valeuutisleiman lyöminen juttuuni johtui muun muassa siitä, että olin käyttänyt asetekniikkaan erikoistunutta, lukuisia palkintoja saanutta USA:n arvostetuimman teknillisen yliopiston MIT:n emeritusprofessoria Theodore Postolia lähteenä..’ — varmaan professori esitti jotain mikä ei ollut nwo-mafian mieleen…
Oikeamediaa vaivaa sama tauti
”Oikean Median vieraskynä -blogiin poimitaan mielenkiintoisia kirjoituksia henkilöiltä, jotka kirjoittavat harvemmin tai eivät voi omalla nimellään kirjoittaa valitsemistaan aiheista. ”
Näin sanotaan blogistin alla.
— ainakin tämän blogin kirjoittaja tukee Israelin johtamaa nwo-agendaa ja sen valloitussotia ja näkee vain ne oikeutettuina.
Kirjoitin tänne VV:aan erilaisen kommentin, joka ei tue OM:n nimetöntä blogistia, asiasta ja se löytyy täältä:
https://vastavalkea.fi/2017/11/14/bbc-pahamaineisimmat-isis-taistelijat-turvaan-jenkkien-ja-brittien-suojissa/
Truth_hunter 22.11.2017 at 16:55
”Oikeamediaa vaivaa sama tauti
”Oikean Median vieraskynä -blogiin poimitaan mielenkiintoisia kirjoituksia henkilöiltä, jotka kirjoittavat harvemmin tai eivät voi omalla nimellään kirjoittaa valitsemistaan aiheista. ”
Näin sanotaan blogistin alla.”
Taitaa olla tarttuva tauti !?
New Yorkeria voitaisiin pitää ns oikeana mediana. New Yorker on kirjoittanut Higginsistä todella pitkän jutun nimeltä The Rocket man
https://www.newyorker.com/magazine/2013/11/25/rocket-man-2
Jutussa mainitaan myös Flynn! Trumpin entinen turvallisuusneuvonantaja. Hän näyttäisi olleen hieman skeptinen amerikkalaisten löydöksiin. Ehkä hänet siksi siirrettiin syrjään. Flynn on kirjoittanut useita kirjoja. (Amazon)
Opetusministeriö kontrolloi mielipidelehtitukia, kenelle rahaa annetaan, kenelle ei. Jos on ”väärä” mielipide, tuki voi loppua. – – Hetkinen, mistä puolueesta onkaan opetusministeri, joka lanseerasi tämän ”kampanjan” juuri oikea-aikaisesti: ” on olemassa oikeita ja vääriä milielipiteitä.” Vielä kouluissa pitäisi kuulemma nyt valistaa nuoria ko. aiheesta!
Tämähän muistuttaa Stalinin ajan sensuuria tai Fuhrerin kulttuuripolitiikkaa. Ympäri käydään – yhteen tullaan!
Tähän kiinnitin minäkin huomiota: opetusministeriö, ja puolue, joka sitä tällä hetkellä johtaa. Ei tosiaan kuulosta hyvältä.
Avoimesta internetistä takaisin pimeyteen .. tämähän oli odotettua, syntyy uusi globaali valta- tai valhemedia Google
guugeli käännöstä linkistä
Voiko kukaan vielä epäillä, että pääsy suhteellisen vapaaseen ja avoimeen internetiin päättyy pian lännessä? Kiinassa ja muissa autokraattisissa hallinnoissa johtajat ovat yksinkertaisesti taivuttaneet internetin mukautumaan tahtoonsa sensuroimalla sisältöä, joka uhkaa valtion järjestystä.
Mutta ”demokraattisessa” lännessä sitä tehdään eri tavalla. Valtion ei tarvitse puuttua suoraan – se ulkoistaa likaisen työnsä yksityisyrityksille.
Jo ensi kuussa netistä voi tulla suurimpien yritysten yksityinen leikkiväline, jonka tarkoituksena on puristaa mahdollisimman paljon voittoa. Samalla välineet, jotka auttavat meitä osallistumaan kriittiseen ajatteluun, toisinajatteluun ja sosiaaliseen mobilisointiin, otetaan pois…
Ne, jotka ovat sitoutuneet löytämään todellisia uutisia, saattavat löytää ei-etsittyjä lähteitä. Mutta tämä on pieni lohdutus. Valtaosa ihmisistä käyttää palveluita joita tarjotaan, ja he ovat välinpitämättömiä siitä, mitä ei ole enää saatavilla.
Jos kestää ikuisuuden päästä verkkosivustoon, he vain klikkaavat muualla. Jos Google-haku näyttää heille vain yhteisöllisesti hyväksyttyjä tuloksia, he lukevat, mitä tarjotaan. Jos heidän Facebook-syötteensä ei toimita heille ”ei-kannattavaa” tai ”väärennettyä” sisältöä, he eivät tule yhtään viisaammiksi.
From an Open Internet, Back to the Dark Ages
Can anyone still doubt that access to a relatively free and open internet is rapidly coming to an end in the west? In China and other autocratic regimes, leaders have simply bent the internet to their will, censoring content that threatens their rule. But in the “democratic” west, it is being done differently. The state does not have to interfere directly – it outsources its dirty work to corporations.
As soon as next month, the net could become the exclusive plaything of the biggest such corporations, determined to squeeze as much profit as possible out of bandwidth. Meanwhile, the tools to help us engage in critical thinking, dissent and social mobilisation will be taken away as “net neutrality” becomes a historical footnote, a teething phase, in the “maturing” of the internet.
Those committed to finding real news may be able to find workarounds. But this is little consolation. The vast majority of people will use the services they are provided with, and be oblivious to what is no longer available.
If it takes an age to access a website, they will simply click elsewhere. If a Google search shows them only corporately approved results, they will read what is on offer. If their Facebook feed declines to supply them with “non-profitable” or “fake” content, they will be none the wiser. But all of us who care about the future will be the poorer.
https://www.globalresearch.ca/from-an-open-internet-back-to-the-dark-ages/5619629
Kim Dotcom on tekemässä vaihtoehtoista internetiä 🙂
”Megaupload founder Kim Dotcom says he will help facilitate an unobstructed internet, free from prying eyes, through MegaNet, which will operate without IP addresses.”
https://www.rt.com/news/410606-kim-dotcom-meganet-internet
Sitä tarvitaan ja pian.
> opetus- ja kulttuuriministeriö,
> joka jakaa mielipidelehtitukea, vaatii nyt, että
> myös mielipidelehtien on tarkistettava faktoja.
Tämä ilmiö on havaittavissa myös mikrotasolla. Kunnat jakavat yhdistyksille avustuksia, jos ei rahassa niin ainakin antavat tilojaan käyttöön ilmaiseksi. — Kuntiakin suurempia ”auttajia” ovat RAY ja vastaavat valtion tuesta itsekin elävät! järjestöt ja säätiöt.
Kuvitellaanpa nyt pieni yhdistys, joka saa kunnalta vaikka yhden euron vuodessa tukea. Tuen ehtona on aina jonkinmoisen tilinpäätöksen ja vuosikertomuksen toimittaminen kunnalle, joka jo itsessään maksaa kunnan ja yhdistyksen kuluina paljon enemmän kuin annettu tuki on. Mutta pointti onkin tämä: Ottamalla kunnallisen avun vastaan yhdistyksestä tulee tosiasiallisesti kunnan toimielin. Yhdistys on ikään kuin saanut itselleen saavutetun edun.
Jos tällaiselle yhdistykselle tulee mikä tahansa toiminnan sisältöä koskeva vaatimus kunnalta (tai muulta avustuksen antajalta) on käytännössä yhdistyksen hallituksen suostuttava vaatimukseen, koska muuten se joutuisi jäsenten epäsuosioon siksi, että yhdistys muutoin ”menettäisi yhden euron tuloistaan”. Kunnan tukirahan, josta on tullut sen vakiintunut tulonlähde.
Käytännössä jo vuosien mittaan olen havainnut luotettavimmiksi tietolähteiksi järjestöt, jotka julkisesti ilmoittavat kieltäytyvänsä kaikesta julkisesta tuesta.
Se, että yhdistys heittäytyy kokonaan jäsentensä varaan rahoituksen saamiseksi toimintaan, tuntuu monesta uhkarohkealta riskiltä; ainakin toiminnanjohtajasta, joka palkkaa vastaan ja vain palkkaa vastaan tekee tuota ”aatteellista” työtään. — Mutta mitä virkaa on yhdistyksellä, jota edes sen jäsenet ja aatteesta kiinnostuneet kansalaiset eivät halua tukea työllä tai rahalla?
Kovaa on kisa mediassa, ei siitä mikä on fakta, vaan siitä kuka sanoo mikä on fakta. Näyttää että maksaja on mediassakin oikeassa, paitsi julkisen tuen maksajat, me. Jos mielipiteetkin pakotetaan tähän samaan ”faktantarkastukseen”, ollaan kyllä aika lähellä totalitääristä sensuuria.
Onneksi on Verkkomedia ja muut valtiosta riipumattomat julkaisualustat. Suomalaisessa mediaympäristössä on tapahtunut viimevuosina mielenkiintoista kehitystä. Suurille massoille,siis ns yksinkertaiselle enemmistölle, tai pikemminkin yksinkertaistetulle enemmistölle tarjoillaan mielikuvitusta kiehtovia kauhujuttuja,nyt pahuuden ilmentymäksi nostetusta venäjästä ja sen milteipä mielenvikaiseksi leimatusta johdosta.
Kauppalehden kaltainen liikeelämän äänitorvi puolestaan kertoo varsin asialliseen sävyyn myös venäjän taloudesta ja etenkin siellä toimivien suomalaisten yritysten ja yrittäjöiden menestyksistä ja menestyksettömyydestä,viime torstaina esimerkiksi,Pekka Viljakaisen bisneksistä oli Kuppalehdessä laaja haastattelu,miehellä menee hyvin.
Kuten tiedämme Presidentti Niinistön ensimmäisen presidenttikauden tuottaneen vaalikampanjan vetäjällä on ollut erittäin aajat ja syvät bisneskumppanuus suhteet nykyisen,Venäjän satraapin lapauudesta saakka ystävnä olleisiin henkilöihin,illoinhan näistä suhteista alkaa meillä vainoharhainen meuhkaaminen.
Viikolla kuulimme suruutisen suorastaan täydellisen äänen omistaneen Hvorostovskin poismenosta 55 vuotiaana,yle ykkösen faunin iltapäivässä hänen esityksensä laulusta Kurjet kuultiin ja toimittaja ääni väristen lausui ton tekstin suomeksi, lopuksi mainiten suruuutisen. Esimerkiksi television uutislähetyksessä ei katsottu kuolemasta kertoa suurelle yleisölle.
Teoriani tavallisen sukankuluttajan maailmankuvan muokkauksesta,verrattuna parempiosaisiin tulee esille myös ykköskanavan musiikillisessa tarjonassa,siellä nimittäin on poikkeuksellisen paljon, joko Neuvostolitossa tai Venäjällä tuotettua musikkia, voi olla myös kysymyksessä hinta- laatu probleemaan kuuluva ilmiö.
Fakta on fasismia, eikös se olisi hyvä tunnuslause ilmiötä nimeltä faktantarkastus ilmiötä vastaan. Eksaktin luonontieteen ulkopuolella kaikki muu on kuitenkin vain näkökulma kysymyksiä,niinkuin tämä omanikin.
Näissä ei aina ole mitään faktantarkistuksia, eikä lähteitä!
https://wikispooks.com/wiki/Eliot_Higgins
Sitähän väitetään ettei pitkiä juttuja jakseta lukea. Twitterissä pärjää 150 merkillä!
http://www.mintpressnews.com/the-failed-pretext-for-war-seymour-hersh-eliot-higgins-mit-professors-on-sarin-gas-attack/188597/
Onko kukaan koskaan tarkistanut Higginsin juttuja, noista isommista medioista?
”Arvostelen valtamediaa siis yksipuolisuudesta, en väärien väitteiden esittämisestä. Onko sensuuri toisiaankin niin tiukkaa, että toisenlaisten perustellun kannan ottamisen lisäksi myös sen kertominen on kiellettyä, että ylipäänsä on ihmisiä, jotka ovat ottaneet toisenlaisen perustellun kannan?”
On se. Nyt pyritään kieltämään sekin, että sama fakta sopii moneen eri teoriaan. There can be only one (truth)! kuten Highlander ”perusteli”.
Tässäpä Vastavalkeallekin oivallinen bisnesmalli: Teette valtion kanssa sopimuksen valtion avustuksista. Helpostikin semmoiset 10 — 20 hyväpalkkaista virkaa tarvitaan yhdistyksen toiminnan pyörittämiseen. Tuki mitoitetaan sen mukaan plus reilut kulut toiminnasta.
Jokaiselle juoksee hyvä palkka eikä mistään tarvitse välittää mitään. Tai siis ei saa välittää.
— ”Ne on toiset mediat, kun kertoo korruptiosta”, huikkaa Vastavalkean tiedotuspäällikkö Riikka Söyring virkamersun ikkunasta kiirehtiessään maanpuolustuskorkeakouluun luennoimaan median NATOyhteensopivuudesta.
Minä en mersusta huoli. Neliveto-virkamaasturi on täällä maaseudulla kätevämpi, ja lumiketjut pitää tulla vakiovarusteena. Niillä on kätevä rauhoittaa hankalia tilanteita.
———–
Sauli Niinistön lausahdus median harjoittamasta sananvapauden kontrollista sentään oli ensimmäinen tosi sana sen arvojohtajan suusta.
”Nykyään vallalla voi olla monia totuuksia, mikä johtaa presidentin mukaan totuuden hämärtymiseen. Niinistö pitää tätä vaarallisena kehityksenä. Ne, jotka eivät pidä oikeasta totuudesta, voivat Niinistön mukaan hyödyntää tilannetta.”
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/235859-presidentti-niinisto-avasi-keskustelun-miljoonien-vahingonkorvaukset-vihapuheen
Pyritään säilyttämään tilanne samanlaisena, moniäänisenä ja monivalintaisena.
Kyllä tässä jo tyhmempikin rupeaa ymmärtämään, että meillä on vain yksi totuus, ylhäältä annettu ja määritelty. Nyt pohditaan vain sitä minkälainen rangaistus annetaan vastaan pullikoinnista. Pakkohoitoa ja lääkitystä on jo kokeiltu ja huonoksi havaittu. Jos miljoonan sakko tehoaisi paremmin. Tuskin sitä monikaan pystyy maksamaan, mutta menee ainakin talo ja tavarat. Kyllä siinä oppii pitämään mielipiteet sisällään.
@ Riikka Söyring 25.11.2017 at 12:42
Tässä mediasensuurissa on kyse myös uskonnonvapaudesta. Siitä, pitääkö valtion määrätä, mihin kansalaiset saavat uskoa ja mihin ei. Onko profeetat rekisteröitävä ja lisensoitava, jotta väärät profeetat saadaan kitkettyä pois alamaisen kansan joukosta..
Väärä profeetta
Uskonnonvapaus ei ole pelkästään sitä, että saa uskoa (valtiolliseen rekisteriin merkittyyn ja siten viranomaisten hyväksymään) valitsemaansa uskontunnustukseen tai olla uskomatta mihinkään, vaan myös sitä, että
— saa uskoa myös totuuteen, jota ei ole merkitty valtiolliseen rekisteriin
— saa levittää totuutta, jota ei ole merkitty rekisteriin
— saa uskoa myös valheeseen
— saa levittää valhetta
Valehteleminen on ihmisoikeus. Se on sananvapauden käyttämistä.
Presidenttimmekin puhui mediakontrollista https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/235859-presidentti-niinisto-avasi-keskustelun-miljoonien-vahingonkorvaukset-vihapuheen
Yrjöperskeles teki puheesta jo hyvän analyysin http://yrjoperskeles.blogspot.fi/2017/11/tahallaan-oikein-ymmarretty.html
Jos minäkin poimin puheesta yhden lauseen ”Hän huomauttaa, että tällöin median Suomessa sananvapauden kautta harjoittama kontrolli vaarantuu.” Mahtaisko joku tietää mitä tuo tarkoittaa?
Ja vielä ”faktantarkastajiin”. YLE julkaisi jutun venäläisistä jotka kouluttivat hirvieläimiä sotakäyttöön. Kuvassa ratsastettiin hirvellä kivääri kädessä. Juttu oli 2010 Venäjällä julkaistu aprillipila. Juttu meni heittäen läpi YLEn faktantarkastajilta. Tosin niitä taisi hiukan hävettää. Vasta kuukauden kuluttua juttua oikaistiin kierrellen kaarrellen. JSN antoi siitä huomautuksen.
Hihihii Arja Alhon faktantarkastajat ovat ”nuoria inookkauita ihmisiä” 😀 😀
Minkälaisia ”ihmisiä” nämä faktantarkastajat lienevät. Tuleeko sensuuri käyttöön pelkällä mutu-tuntumalla, vai onko kyse tiukasta linjauksesta johonka nämä ”innokkaat ihmiset” on koulutettu?
Koskapa kyse oli Ydin-lehden faktantarkistajista, nämä ”nuoret innokkaat ihmiset” lienevät suoraan alenevassa polvessa demari ”satiaisia”, asevelisosialistien jälkikasvua eli suomeksi sanottuna fasisteja. 😀 😀
Saatana, tähän on tultu 😮 Sotaa pukkaa…
https://www.youtube.com/watch?v=PgjLp3GYNzw
Tammilehdolta erittäin merkittävä ja tärkeä avaus ja kirjoitus.
On syytä katsoa, minkälaisessa kontekstissa vaihtoehto- ja mielipidelehdetkin joutuvat toimimaan:
Suomen infosota, sen natottamisoperaatio alkoi 2000-luvun alussa kun kokoomus pääsi hallitukseen, mm. Helsingin Sanomista ja juuri sen kulttuuri- ja nettiosastolta.
Taustalla oli ja on oikeistosta tuttu ajatus, että Suomen kansa saadaan NATOon asenteita muuttamalla ja että siinä kulttuuri, HS, netti ja kulttuurisektori ovat tärkeä työkalu.
Jutusta käy ilmi, että Suomen valtion (lue natottajien ja sotahaukkjen) infosota ulottuu tiukasti kulttuurin sektorille. On loogista, että nyt meillä on poliittisesti, verkostollisesti ja osaamiseltaan heikko kulttuuriministeri.
Kun HS ei käännytystössä onnistunut, valtakunnallisesta YLEstä tehtiin infosodan äänitorvi ja natottaja. Kun sekään ei tuottanut tulosta Sauli Niinistö alkoi pitää suljettujen ovien kokouksia puoluejohtajille, lähettää infosotuteita trollioppiin NATOn koulutuskeskuksiin mm. Baltiaan, resurssoi rahat 100 NATO-trollin kouluttamseksi ulkomailla ja perusti USAn, NATOn, EUn Hybridiosaamiskeskuksen Suomeen.
Tuota taustaa vastaan Ydinlehden päätoimittaja SDPn Arja Alhon, joka itse on establishmentin portinvartija, reaktio saa selityksensä, mitä puolestaan selittää se, että SDP, puoluejohtaja Rinne ja muut demaripoliitikot esiintyvät ja tekevät politiikkaa niin kuin ulkopolitiikkaa, turvallisuuspolitiikkaa ja Sauli Niinstön USA-NATO-sooloiluja ja suhmurointeja, sotaharjoituksia, sotaan varustautumista, infosotaa, sotasensuuria ei olisi olemassakaan.
Suomessa 1930-luvulla sotapropagandaan, sotasensuuriin kuului mm. ryssäviha, neuvostoihmisten halveksiminen ja neuvostoarmeijan ja neuvostoaseiden tiukka sensuuri ja halveksiminen sekä natsi-Saksan ylistäminen.
Samanlainen operaatio on käynnissä Suomessa taas, nyt 2000-luvulla USAn ja NATOn sekä niiden aseiden ja toimien puolesta ja Venäjän armeijan, aseiden vähättelynä, mikä näkyy täälläkin Vastavalkean keskusteluissa.
Ja näyttää siltä, että tuohon infosotaan on keksitty, että ne vaihtoehto- ja mielipidelehdet, joita valtio ei ole saanut NATO-sota-propagandansa työkaluiksi yritetään leimata valhemedioiksi.
”Suomessa 1930-luvulla sotapropagandaan, sotasensuuriin kuului mm. ryssäviha, neuvostoihmisten halveksiminen ja neuvostoarmeijan ja neuvostoaseiden tiukka sensuuri ja halveksiminen sekä natsi-Saksan ylistäminen”
Suomen ja Saksan välit olivat todellisuudessa 30-luvulla viileät ja tämä saattoi olla yksi syy miksi Saksa ”luovutti” Suomen Neuvostoliiton etupiiriin kuuluvaksi.
Saksa suhtautui vihamielisesti Suomeen sekä ennen, että Talvisodan aikana, auttaen Neuvostoliittoa sodassa Suomea vastaan.
Kirjeessään Rytille, Paasikivi huomautti, että joutuminen Neuvostoliiton alaisuuteen merkitsi Suomen kuolemaa. Suomi ei olisi Paasikiven mukaan joutunut vuonna 1939 Neuvostoliiton etupiiriin, ellei talvisotaa ennen olisi määrätietoisesti harjoitettu Saksan-vastaista politiikkaa.
Rudolf Holsti, joka toimi Suomen ulkoasiainministerinä ennen talvisotaa, oli voimakkaan Saksalaisvastainen!
Myös osa Suomen hallitusmiehistä oli selvästi anglofiilejä, joille Saksalla ei ollut paljoakaan arvoa!
Hitler itse totesi talvisodan aikana:
”En juurikaan kunnioita Pohjoismaita. Valtaantulostani lähtien Norjan, Ruotsin ja Suomen sanomalehdet ovat kilpailleet minun loukkaamisessani .Minulla ei todellakaan ole mitään syytä tuntea ystävyyttä maita kohtaan, joiden lehdistö on kohdellut minua niin epäkunnioittavasti. Saksa sentään auttoi vuonna 1918, von der Goltzin joukoilla Suomea vaikeassa tilanteesta, joten minusta meillä on oikeus odottaa suurempaa kiitollisuutta ja huomaavaisuutta kuin mitä meille on osoitettu.
Myös Suomen ulkomaankauppa, kertoi karulla tavalla suhteiden heikosta suunnasta.
Vuonna 1938, vuotta ennen sodan syttymistä, Suomen vienti Englantiin kasvoi noin 44 prosenttiin kokonaisviennistä. Vienti Saksaan oli vain 14%. Vastaavasti Suomen tuonti Englannista kasvoi 22 prosenttiin (suurin tuontimaa) kun taas Suomen tuonti Saksasta romahti 20 prosenttiin, joka oli vain puolet 1920-luvun lopun tilanteesta. Saksa oli sanonut irti kauppasopimuksen ja aiheuttanut vaikeuksia tulli- ja clearingkysymyksissä.
Diabolik:
Suomen ja Saksan välit olivat todellisuudessa 30-luvulla viileät ja tämä saattoi olla yksi syy miksi Saksa ”luovutti” Suomen Neuvostoliiton etupiiriin kuuluvaksi.
Kyllähän tämä asia on jo tullut moneen kertaan käsitellyksi. Hitler ja Stalin solmivat hyökkäämättömys sopimuksen siksi, että he molemmat valmistuivat ns. suureen koitokseen. Stalinille oli Leningrad oli tärkeä ja se tarvitsi siihen puskurin: karjalan. Hitler ei tuntenut sen enempää myötätuntoa kuin antipatiaakaan. Molemmat olivat tavallisia kusipäitä!!!
Suomen porvarilliseen oikeistoon oli kylvetty, heti punakapinan jälkeen, parikymmentä vuotta sellaista aatetta, että itään ei mitään anneta , vaan se otetaan. 20- luvun alun heimosotien aate ei ollut sammunut.
Sitä pitivät yllä Akateeminen Karjala- seura, Kirkko, Lapuan Liike ja äärimmäinen oikeisto IKL. Suursuomalainen ryhmä , erityisesti upseeristo, ei ollut suuri, mutta sitä suuriäänisempi ja lisäksi erittäin vaikutusvaltainen. Ylin upeeristo koostui saksassa koulutetuista jääkäreistä.
He saivat innoituksensa Hitlerin Mein Kamph- teoksesta, joka vaati ” elintilaa”. ( suomalaisen akatemian kielet olivat saksa ja ruotsi )
Työväenliikeen älymystö oli suljettu pääasiassa Tammisaaren pakkotyölaitokseen ja Ohrana valvoi.Vaati erityistä uskallusta ja rohkeutta esittää krtiikkiä ulkopoliittista asioista. Aktiivisuus palkittiin helposti vankilatuomioilla. 20- ja 30- luvuilla ei ollut sananvapautta. Jo pelkästään se, että ilmaisi olevansa rauhan kannattaja oli vaarallista.
Koska otit Holstin esille , niin se tavallaan tavallinen juopon tarina:
Holsti joutui eroamaan ulkoasiainministerin tehtävästä sen jälkeen, kun hänen väitettiin alkoholin vaikutuksen alaisena sopimattomasti arvostelleen Adolf Hitleriä diplomaattisessa tilaisuudessa. Tapahtuma oli seuraavankaltainen: 26. syyskuuta 1938 Holsti oli kuunnellut radiosta Hitlerin puhetta Kansainliiton yleiskokouksen puheenjohtajan, irlantilaisen Eamon de Valeran tarjoamien diplomaattipäivällisten jälkitilanteessa. Holstin väitetään runsaasti pöytäjuomia otettuaan tokaisseen: ”Hitler on hullu koira. Hänet pitäisi ampua.” Paikalla oli ollut läsnä myös Saksan edustaja.
Kuukauden hiljaisuuden jälkeen Suomen Saksan suurlähettiläs Aarne Wuorimaa kuuli Saksan ulkoministeriön valtiosihteeriltä, että Holsti on hiljattain kunnostautunut solvaamalla Saksan hallitusta ja valtakunnankansleria. Holsti itse kiisti koko tapahtuman ja oli tuohtunut että asia otettiin esiin. Holsti kävi keskusteluja asiasta presidentti Kallion kanssa ja pian keskustelujen jälkeen hän sai sydänkohtauksen.
”Sitä pitivät yllä Akateeminen Karjala- seura, Kirkko, Lapuan Liike ja äärimmäinen oikeisto IKL. Suursuomalainen ryhmä , erityisesti upseeristo, ei ollut suuri, mutta sitä suuriäänisempi ja lisäksi erittäin vaikutusvaltainen. Ylin upeeristo koostui saksassa koulutetuista jääkäreistä.
He saivat innoituksensa Hitlerin Mein Kamph- teoksesta, joka vaati ” elintilaa”. ( suomalaisen akatemian kielet olivat saksa ja ruotsi )”
Suomalaiset jääkärit koulutettiin Saksassa 1. maailmansodan aikoihin 1915-18.
Siis kymmenen vuotta ennen Mein Kampf-teoksen julkaisua, ja vuosia ennen kuin mitään natsi-ideologiaa oli edes olemassa.
Suurin osa lähti Saksaan ei-ideologisista syistä, pääosin seikkailunhalun saattamana ja osa halusi yksinkertaisesti saada vain hyvän sotilaskoulutuksen.
Aivan samoin oli Suomalaisten SS-vapaaehtoisten laita, vain 20% heistä oli äärijärjestöjen jäseniä! Suurin osa ei tiennyt käytännössä mitään natsismista!
Talvisotaan tultaessa suurin osa jääkäreistä oli jo viiskymppisiä, parisenkymmentä vuotta siviilissä olleita miehiä. Talvisotaan, osaa heistä otti ainoastaan alle 500!
Suomen yliopistojen pääkielet ennen sotia, olivat Ruotsi ja Suomi. Saksan kielellä ei ollut merkityksellistä asemaa yliopistomaailmassa.
Heh heh olet sinä pöhkö Diabolik, että SS-sotilaat eivät tienneet mitään natsismsta heh heh heh.
Suurin osa ei tiennyt, aivan oikein!
Suomi oli 1918 Saksan valtaama ja jos Saksa ei olisi hävinnyt ensimmäistä maailmansotaa olisi Suomi ollut Saksan satelliittivaltio. Joulukuussa 1918 Saksan joukot poistuivat Suomesta ja silloin Suomen kuningas perui tulonsa ja Suomen itsenäisyys varmistui.
Saksan ihannointi johti vaikeuksiin. Tilanne oli paljon kerrottua pahempi
Tuosta ensin taustatietoa germaanin vaelluksesta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Germanic_peoples
Idän yleissuunnitelma – Wikipedia
Idän yleissuunnitelmassa tämä merkitsi slaavien joukkotuhontaa ja
väestönsiirtoja. Se käsitti myös mittavan saksalaisperäisen väestön
siirron Itä-Euroopasta vapautettaville alueille.
Inkeri
Inkerin alue aiottiin asuttaa 25 vuoden kuluessa 350 700 saksalaisella, SS:n jäsenillä ja maanpuolustustalonpojilla
http://www.worldfuturefund.org/wffmaster/Reading/GPO/Generalplanos…
Generalplan Ost – General Plan East
Lebensraum
The cornerstone of Nazi foreign policy was the
conquest of the European part of the Soviet Union, ideally in coordination with a Japanese conquest of Siberia.
Writing in, Mein Kampf (My Struggle), in 1924, Hitler declared,
”We National Socialists consciously draw a line through the foreign policy trend of our pre-War period.
We take up at the halting place of six hundred years ago. We terminate the endless German drive to the south and west of Europe, and turn our gaze toward the lands in the east. We finally terminate the colonial and trade policy of the pre-War period and proceed to the territorial policy of the future …
if we talk about new soil and territory in Europe today, we can think primarily only of Russia and its vassal border states.”
Selvästi Suomessa ei haluttu kuulua vasallivaltioihin vaan Hitlerin etu joukkoihin! Vaikka suomenkieliset eivät täyttäneet Hitlerin rotu oppi vaatimuksia!
AMERICAN IMPERIALISM AS MODEL FOR HITLER
Hitler’s model for his empire was America. He greatly admired America’s policy of forced deportations of local inhabitants and their replacements by European immigrants. He sought to duplicate this concept on a far larger scale using far more specific concepts of racial and eugenic thinking.
Hitler sought nothing less than a racial and demographic revolution in Europe, where the racial and genetic structure of Europe’s population would be rearranged forever by means of a huge empire in the east where
the ”Aryan” blood of Europe would expand its share of Europe’s population.
As Hitler stated, ”There [is] only one task, Germanization through the infusion of Germans and to treat the original inhabitants like the Indians,” meaning their forced removal.
IMPLEMENTING GENERAL PLAN OST
”California of Europe”
The newly conquered territories of Poland, and lands Germany intended to conquer in the western Soviet Union, lands Himmler referred to as the ”California of Europe,” would be ”Germanized.”
[6] In 1940, Himmler had experts in the Reich Office
for the Strengthening of Germandom (RKFDV) and the Reich Security Main Office (RSHA) develop plans for the territory won by the Third Reich through its military conquests in Eastern Europe.
Known alternately by their names as the Generalplan Ost or the Gesamtplan Ost (GPO), the different versions ofbthese plans envisaged a comprehensive restructuring of social, political, ethnic, and economic life in
occupied Bohemia and Moravia, Poland, the Baltic States, and regions of the Soviet Union west of the Ural Mountains according to National Socialist racial-political principles.””
Following an anticipated victory over the USSR by Nazi Germany in 1941, the SS (assisted by military and civilian authorities) intended to depopulate the regions listed above through the use of mass
deportations and the physical liquidation of some parts of the indigenous population. Those who had been uprooted would be forced across the Ural Mountains into western Siberia. Still others would be disposed
of using mass killing methods perfected by the SS during the slaughter of European Jewry.
In their place, the SS intended to settle communities of millions German warrior-farmers (Wehrbauern) from Germany, Holland, Norway, Denmark, and other countries with Germanic-Nordic racial stock would
settle in the lands between the eastern frontier and the German homeland.
Lähde:
http://www.worldfuturefund.org/wffmaster/Reading/GPO/Generalplanos…
Lähde: Nationmaster.com
Kyllä nämä jääkärit muodostivat Suomen upseeriston rungon vielä talvi- ja jatkosodassa. Ja he olivat saksalaismielisiä ja vihasivat Venäjää! Osa heistä taisteli Venäjää vastaan Baltiassa 1. maailmansodan aikana! Saksan itärintamalla!
Axel Heinrichs
Axel Erik Heinrichs (1890-1965) was a Finnish general.
Heinrichs was one of the Finnish Jaeger troops trained in the volunteer Royal Prussian 27th Jäger Battalion between 1915 and 1918. During the Finnish Civil War he served as a battalion commander in the battles of Tampere and Viipuri. He commanded the Finnish III Army Corps in the Winter War and from February 19, 1940 the Army of the Karelian Isthmus. He was made Chief of the General Staff in June 1940 and promoted to General of Infantry in 1941.
During the Continuation War he commanded the Karelian Army until January 1942, after which he was again appointed the Chief of the General Staff. After the war he served as the Army’s commander-in-chief but was forced to resign because of the so called weapon concealment affair.
In 1944 Heinrichs became the second person to receive the Mannerheim Cross, First Class.
Heinrichs was one of the military experts of the delegation sent by president Paasikivi to Moscow for the Agreement of Friendship, Cooperation, and Mutual Assistance.
Jos sitten joku haluaa vetää jotain johtopäätöksiä nykyisen EU:n ja Natsi-Saksan väestönsiirtojen välille niin hiukan samaltahan tuo näyttää! Nyt siirretään muslimiväestöä paikasta toiseen!
NATOa voisi ajatella sekoituksena Amerikan imperialismia ja Natsien lebensraumin(elintilan) etsintänä idästä! Drang nach ost!
Tuossahan sitä on Ahtisaaren mainostamaa lännen arvoyhteisöä!!!
Sattuipa tuolla olemaan kiinnostavia juttuja muitakin!
http://worldfuturefund.org/Reports2013/ukrainenew.htm
Ahtisaarelle lisää Nato-arvoista:
http://www.worldfuturefund.org/Reports2013/natolies.html
Siitä se alkaa uudenoppiminen! Vanhat koirat taitavat kaluta vain samaa luuta, oppimatta mitään uutta!
Lähde oli huonosti kopioitu:
http://www.worldfuturefund.org/Reports2013/natolies.html
http://worldfuturefund.org/Reports2013/ukrainenew.htm
http://www.worldfuturefund.org/wffmaster/Reading/GPO/Generalplanostnew.htm
Tuossa vähän muutakin aiheeseen liittyvää. Futurefund etsii muutes ”sisällön tuottajia”.☺
Suomessa nyt käynnissä oleva sotasensuuri, omien kansalaisten lynkkaaminen, valhemedioiden, mukatrollien, eri mieltä olevien jahtaaminen ja sodan sekä vihollisvihan lietsominen sekä yhden totuuden totalitarismi on toteutukseltaan ja rakenteeltaan niin paljon samanlainen kuin aikoinaan 30- ja 40-lukujen sotasensuuri ja vihan sekä sodan lietsonta silloin, että sylttypesä on ilman muuta ja kiistatta yhteiskunnan ylärakenteista mm. puolustusvoimista, puolustusminsteriöstä, valtioneuvostosta, presidentiltä ja valtamediasta.
Toki nyt käytössä oleva sotasensuuri ja sodan sekä vihan lietsominen ovat vielä kesympää eivätkä niin totaalista ja tietysti sisällöltään tähän päivään muotoiltua.
Huvittavaa oli, kun Hesari, trollit, sotilaat ja muut natottajat aloittivat 2000-luvun alussa sotauhonsa, vihansa ja natottamisen netissä, ne aloittivat sen toistamalla 30- ja 40-luvun sotapropagandaretoriikkaa, jolloin NATOa ja sotaa kritisoivat haukuttiin ryssiksi, kommunisteiksi (Diabolik haukkuu vieläkin), KGBn agenteiksi , raiskaajiksi, juopoiksi, mahorkan polttajiksi, pussihousuiksi yms., vaikka Neuvostoliittoa ja sen kommunsmia ei enää ollut eikä ole olemassakaan.
Kutsun kommareiksi, vain ja ainoastaan niitä, jotka oikeasti ovat kommareita, kuten sinua!
ja siinä sitten kolmas kusipää!!!
Onneksi aivan vaaraton…
Osuiko pahasti?
:DD!!
Olisitko tyytyväisempi, jos kutsuisin sosialistiksi.
Vai olisiko ”natsi” parempi sana, nehän käytännössä ovat molemmat yksi ja sama asia!
Syypäät Erkon talvisotaan
Jätetään lukijoiden tutkittavaksi ja ihmeteltäviksi. Tämä on loputon soppa tai suo revanssihenkeä ja salaista maanalaista toimintaa
ensin Venäjän ja sittemmin Neuvostoliiton kaatamiseksi.
Suomen ajautuminen talvisotaan on pitkä matka läpi historian.
NL toki hyökkäsi Suomeen 1939, mutta sen vaatimiin aluevaihtoihin ei suostuttu ja sitä ennen Suomesta käsin harrastettiin jatkuvaa vallankumouksellista toimintaa Neuvostoliittoa kohtaan ja sen alueella.
Nämä anarkistit ja terroristit harjoittivat mm. tälläistä toimintaa
itsenäisyyden jälkeenkin: He kouluttivat inkeriläisistä attentaattimiehiä!!!
1919 inkeriläiset aktivistit räjäyttivät pommeja Pietarissa. Aktivisteille ei riittänyt itsenäistynyt Suomi vaan Suur-Suomi.
Aktivistien toiminta oli aiemmin johtanut Venäjän sortotoimenpiteisiin Suomen autonomiaa vastaan.
Kagaalin tunnetuimmat jäsenet: Th Schwindt, P.E. Svinhufvud, A Törngren, Kustavi GrotenFeldt, Edvin Castrén, Harald Neuvius,
Edouard Polón, Eeero Erkko, W Zilliacus, Ernst Estlander, Th Homén, J.N. Reuter.
Mannerheim sai lisäksi Ruotsista ”ystävällismielisiä” vapaaehtoisia upseereita henkilökohtaisiksi avustajikseen,
jotka suunnittelivat ja järjestivät sotaretkiä NL:n puolelle.
Yksi heistä ruotsalainen everstiluutnantti Henry Peyron laati hyökkäyssuunnitelman Itä-Karjalaan.
Mannerheim oli antanut miekan-tuppi-käskynsä ”vapauttaa” Itä-karjala ja Pietari Leninin kommunisteista.
Suomessa oli päällä sellainen ”ruotsalainen” revanssihenki, että Saksan avulla viimeistään haluttiin NL kaataa.
Suomen aktivistit halusivat poistaa Pietarin kartalta ja yleisesikunnassa laadittiin hyökkäys- ja miehityssuunnitelmat Pietaria varten 1919.
Mannerheim osallistui itse aktivistien toimintaan ja kannatti Pietarin valloitusta.
Neuvostoliiton johtajille aktivistien toiminta oli suora uhka. Heille attentaatit olivat välitön vaara.
Ja Suomesta käsin sotaretkiä ja attentaatteja johdettiin vuosina 1917-1939. Vrt. Mainilan rajaselkkaus.
Ei olisi ollut mitenkään uutta ja ihmeellistä jos Suomi olisi sen suorittanut.
Totuus Mainilan laukauksista osa 2.
Eli totuus Jääkäri Kulmalan kertomana missä on Somerikon sinikantinen havaintopäiväkirja.
Jos tätä ette ole tienneet tai kuulleet, ette ole paljonkaan suomalaista sotakirjallisuutta lukeneet sillä seuraava tarina on ”tosi”. Ja se esiintyy
useammassakin kirjassa. Alunperin juttu on julkaistu Suomen Kuvalehdessä 60-luvulla. Ja näin jääkäri Lauri Kulmala kertoo: (tiivistelmä)
”Olin rajavartioston täydennykseksi lähetetty kiväärimies, everstiluutnantti Ilmari Karhun komentaman Jääkäripataljoona 1:n kolmannessa komppaniassa.
Haapalan kylästä on silloiselle Somerikon vartiopaikalle matkaa runsaasti puolitoista kilometriä ja minulla oli kiire, sillä vastuu isänmaan
puolustamisesta oli otettava vastaan kello 10 sunnuntaina aamupäivällä. (26.11.1939)
Minä olin 26.11.1939 tuo ensimmäisen jääkäripataljoonan sotamies kello 10.00-13.10. Mutta näköalaa Mainilaan minulla ei ollut.. sen verhosi
sakea lumipyry. (Somerikon vartiopaikalta näkyi Mainilaan selkeällä säällä)
Puolen päivän jälkeen alkoi sää osoittaa seestymisen merkkejä… vartiosta lähtiessäni saatoin jo himmeästi erottaa Mainilan kasarmien ääriviivat.
Kello 13.00 saapui tilalleni jääkäri Sundvall.
Punaisen armeijan väitetyistä tappioista kuultiin vasta ulkoasiainkomissaari Molotovin nootin, ulkoasiainministeriön puhelinsoiton ja pataljoonan
lähetin välityksellä. Näin ollen ei niitä voitu myöskään merkitä siihen sinikantiseen vihkoon, jota kutsuttiin Somerikon havaintopäiväkirjaksi.
Tämän tärkeän ulkopoliittisen asiakirjan otin myöhemmin taskuuni ja hautasin Kivennavan laitapuolella olevaan suonsilmään. Silloin oli
30.11.1939 kello viittä vaille seitsemän kuulemani yksinäinen laukaus jo siirtänyt tapahtumat vaiheeseen, missä voitiin laskea raskaita tappioita
puolin ja toisin.”
Että sellaista totuutta kertoi rivijääkäri Lauri Kulmala. Ovatko Kulmalan väitteet uskottavia
a) että hän ei nähnyt mitään sankan lumipyryn vuoksi
b) että hän hautasi sinikantisen Somerikon havaintopäiväkirjan suonsilmään
ja sitten vielä c) mihin aikaan Venäjä väitti laukausten tapahtuneen.
Mielestäni Kulmalan väite havaintopäiväkirjan hautaamisesta Kivennavan laitapuolen suonsilmään on epäuskottava. Tämä kuulostaa tyypilliseltä
armeijatouhulta: Havaintopäiväkirja toimitettiin todennäköisesti esimiehille. Sen todettiin sisältävän jotain arkaluontoista ja se
hävitettiin ylhäältä tulleella käskyllä kunhan siitä oli ensin keskusteltu jonkun ryhmän sisällä. Kulmala määrättiin kertomaan
että hän hautasi havaintokirjan suonsilmään, vaikka esimiehet olivat sen todennäköisesti polttaneet.
Jos ne nk laukaukset tapahtuivat vasta kello 13.10 jälkeen jolloin vartiovuorossa oli jääkäri Sundvall, Sundvall merkitsi kirjaan havaintonsa.
Kulmalan mukaan näkyvyys oli silloin parempi lumisateen vähetessä tai lakatessa.
Kulmalan tarina on epäuskottava siitäkin syystä, että hän ilmaisee, toki hiukan epäselvästi haudanneensa havaintokirjan vasta 30.11.1939.
On selvää, että laukauksista oli käynnistetty tutkinta Suomen puolella ja havaintopäiväkirjaa oli pyydetty nähtäväksi.
Kulmalan olisi pitänyt valehdella esimiehilleen, että havaintopäiväkirja on hukassa. Kuitenkin vartiopaikalle tuli Kulmalan paikalle
Sundvall, ja havaintopäiväkirja piti jäädä hänelle.
Sen voi vain kuvitella, että havaintopäiväkirjaa etsittiin kissojen ja koirien avulla ja nämä Väinö Linnan preussilaisiksi tomppeleiksi kutsumat
esimiehet (upseerit) ärjyen ja huutaen vaativat etsimään ”kadonnutta” päiväkirjaa jos se oli todellakin hukassa. (Varmaan järjestettiin jokin
hankeen makaamaan-sulkeiset kunnes havaintokirja löydetään)
Tutkinta tapauksesta ehkä käynnistettiin jo 26.11.1939 illalla tai sitten 27.11.1939.
Ja nyt nämä preussilaiset tomppelit vai pitäisikö heitä kutsua idiooteiksi ovat taas isänmaan asialla. Eikä mikään ole muuttunut.
Paitsi sotalelut. Pystykorvien ja hevosten tilalla ovat hornetit. VVV. Just sitä.
Preussilaisia tomppeleita taisteli Suomen kansalaissodassa valkoisten puolella 12500.
Väinö Linna tarkoitti preussilaisilla tomppeleilla ilmeisesti Saksassa koulutuksensa saaneita jääkäreitä. Heistä ilmeisesti 20-30
prosenttia oli ruotsinkielisiä. Suunnilleen saman osuuden jääkäreistä on väitetty olleen natseja. (Vahvistamaton väite)
Tarkennus:Oikeita saksalaisia tomppeleita oli Suomessa 12500 Valkoisten riveissä ja suomalais- ruotsalaisia jääkäreitä parisen tuhatta!
Juhani Aho kuvaa saksalaisia upeampana ja parempana rotuna! ” kypäräpäiset upeat preussilaiset temppelit”.
Taisi tulla jokin trolli väliin ja tomppeleistä tulikin temppelit vai lieko automaattinen korjausohjelma.
Näin juuri. Pitääs poistaa sanakirja käytöstä! Jumalan tomppelit asuvat temppeleissä! Timo Soini olisi voinut sanoa noin!
Syy, miksi Suomi luovutettiin Neuvostoliiton etupiiriin kuuluvaksi ennen talvisotaa taisi olla simppelisti rotuhygieeninen. Olemmehan tunnetusti mongoleja kaikkialla muualla ulkonäkömme, lievästi vinojen silmiemme johdosta, paitsi kotimaassamme. Myöhemmin Hitlerille eivät suomalaiset sotilaat kelvanneet aluksi lainkaan apulaisiksi, vaan ainoastaan ruotsia puhuneet ”Suomen arjalaiset” hyväksyttiin. Kun tiukka paikka koitti, olivat alempirotuiset sitten hätävarana, shakkinappuloina pelilaudalla.
Hitler koulutti uuden sukupolven omissa, tiukasti kansallissosialistisissa oppilaitoksissaan. Se nousi talouselämän ja yhteiskuntaelämän johtopaikoille, nosti Saksan häpeästä sodan jälkeen. Hallitsijaa, auktoriteettia kunnioittava perusmentaliteetti Saksassa on ollut kasvualustana muun Euroopan kannalta ikäville kehityssuunnille. Saksa on pitempään säästökurittanut omia pienempituloisia kansalaisiaan ja imenyt epäsosiaalisesti samalla kuiviin Etelä-Euroopan talouden euron kautta – se noussut vahvimmaksi taloudeksi vanhalla mantereella samalla, kun ympäröivät alueet ovat vajonneet. Uudelleenyhdistynyt Saksa on jälleen mahtivaltio numero yksi Euroopassa sekä Euroopan Unionin kautta ja avulla.
Sieltäkö pitää koko ajan hakea tänne suositukset ja normit, vielä oikein presidentiaalisesti ? Eikö vaihtoehdottomuus ja keskustelun, näkökulmien puute ole ollut tähänkin asti suurin uhka Suomelle? Saksan asemointi on nyt erilainen kuin ennen. Se on joutunut ottamaan huomioon 34 400 us-miehityssotilasta asearsenaaleineen alueellaan. Voittajavaltio pakottaa Saksan tekemään tiedusteluyhteistyötä koko Euroopan alueella. Bundesnachrictendienstin ja Stasin opit ja konstit palvelevat nyt tehokkaasti uuden tekniikan myötä CIA:ta.
Suomeen on pyydetty vapaaehtoisesti uusi isäntä, jota kuunnella ja kumartaa, isäntämaasopimuksen myötä. Sitten on perustettu kansalaisten vapaita mielipiteitä vastaan taistelemaan Hybridiosaamiskeskus. Vielä halutaan ottaa satelliittivaltio Saksasta oppia ihmisten vaientamiseen.
Missä on rehti, oma, omaperäinen minäkuva, joka uskaltaa olla oma vaatimaton itsensä ? Huhuu, mitä pelätään? Keskustelua? Pitäisi ottaa huomioon, että jo montakin kymmentä vuotta median kautta jatkuvasti valtaeliitin kiusattuna, seurattuna oleminen ei ole aiheuttanut enempää harmia kuin aktiivista uutta käsitteenmuodostusta paremman huomisen toivossa. Vaikka kiusaaminen on perustunut naurettavasti, mutta myös julmasti etupäässä juuri siihen, mistä #metoo- kampanjakin on saanut lähtökohtansa.
Kun Neuvostoliiton vastainen sota- ja vihapropaganda oli 20-, 30- ja 40-luvulla kiivaimmillaan Suomen natsimielinen johto käytti sekä etukäteis- että jälkikäteissensuuria ja valheuutisia ja myös sensoreita suurimmissa tiedotusvälineissä radiossa ja lehdissä.
Kun tuota tilannetta verrataan tähän päivään, Hesarin, YLEn, presidentti Niinistön sekä valtion toimiin niin taas on käytössä etukäteis- ja jälkikäteissensuuri sekä valheuutiset ja sensorit mediassa.
Etukäteissensuurista ja jälkikäteissensuurista Ydin-lehti on yksi esimerkki, toinen esimerkki Hesarin ja YLEn kritiikittä toistamat ja levittämät lännen uuutistoimistojen sota-, NATO-, vihauutiset. Valheuutisista on tuoreet esimerkit mm. presidentti Niinistön valehtelu USAn ja NATOn suursotaharjoituksesta Suomessa sekä JSN:n antama tuomio Venäjää koskevasta Hirvet ”itsemurhapommittajina Venäjällä” -jutusta. Sensorit mediassa tarkoittavat poliitikkojen mm. presidentti Niinistön puhelinsoittoja päätoimittajille, tapaus Jääskeläsiä sekä ylipäätään Sanoman toimittajen nimittämittämistä muihin medioihin.
Suomessa ei koskaan ollut ”natsimielistä” johtoa!
Mihin sinä sijoitat Jussi Niinistön , joka on nuoruudessaan kirjoitellut Lapuan Liikettä ja Ikl : ttä ihannoivia kirjoja.
Sankareina näissä kirjoissa ovat nimenomaan pamput, jotka toimivat vasemmistolaisia toisinajattelijoita täynnä olevat keskistysleirit: Kovero ym….
Kaksi ”natsistiamme”:
Jussi Niiniistö kuuluu Sisuun ja Sauli Niinistö Konstantinus Suuren ritarikuntaan.
Tietenkin rakkaaseen sosialistiperheeseen!
Nyt oli kuitenkin puhe talvisodan/jatkosodan aikana olleesta maan johdosta, ei siellä mitään natseja johdossa ollut!
Natsit muuten kopioivat omat keskitysleirinsä suoraan Neukkulan gulageista!
Tässäkin mielessä ovat samankaltaisia.
Higginsit ovat propagandan ja infosodan sotureita niitä ns. hyödyllisiä idiootteja.
Natsit Saksassa ja Suomen natsimielinen johto mm. Erkko, Mannerhein & kumppanit eivät osanneet käyttää niitä samassa mittakaavassa kuin USA, CIA, NATO, NATO-mielinen Suomen johto ja media tänään.
Meidän omia Higginsiämme ovat Arot, Jantuset, Jääskeläiset, Stubbit, joista tosin Jääskeläinen ja Stubb joutuivat siirtymään taustalle kun heistä alkoi olla infosodassa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Stubb joutui jäähylle kun hän kertoi avoimesti, että ekp:n kokouksessa luonnehdittiiniin EURO- valuttaa darvinistiseksi.
Pahin virhe hänen kehitykselleen oli itserakkaus. Hän otti selfieitä. Tuollainen itsekkyys ilman johdon, EKP:n, lupaa on rangaistavaa . Salaisuutta ei saa paljastaa kansalle…
Euro on darwinistinen valuutta vain köyhille. Jos pankit ja sijoittajat ovat vaarassa menettää rahansa, tulee apuun EKP. EKP haarakonttoreineen ostaa pankeilta mätänevät velkakirjat pois. Sijoittajat saavat rahansa ja velat kirjataan ”yhteisvastuullisesti” eurokansalaisten piikkiin. Suomenkin haarakonttorin tase on noussut satoja prosentteja noiden velkakirjaostojen ansiosta. En ole katellut viimeisiä lukuja mutta oli viimeksi jo suurempi kuin valtiomme budjetti.
Mitäs se EKP’n QE oli, jotain 60 tuhattamiljoonaa kuukaudessa. Velkaa joka tulee meillle josta emme itse hyödy hevon helvettiä. Toisin sanoen, EKP haarakonttoreineen on päättänyt sitoa jo vielä syntymättömät lapsenlapsenlapsemmekin velkaan jonka ovat tehneet ”sijoittajat”. EKP haarakonttoreineen on ”riippumaton”, sen päätöksiin emme voi vaikuttaa, emmekä tiedä minne katosivat sijoittajien rahat, menee pankkisalaisuuden taakse.
Stubb pääsi muuten euroopan pankinjohtajaksi. Eduksi varmaan laskettiin se, että hän ei osaa prosenttilaskua. Finanssipiirit eivät tykkää viisaista politikoista. Tyhmemmän loppaukseen kannattaa sijoittaa. Se tuo ”sijoitukset” takaisin moninkertaisesti, yhteisestä piikistä.
Tuossa vielä EKP’n Suomen haarakonttorin johtajan lausunto vuodelta 2014. http://ebolakani.blogspot.fi/2014/02/taman-viikon-facepalm-palkinnon.html
Selkokielellä, kiva on pelailla toisten rahoilla ilman mitään kontrollia ja vastuuta.
Ja vielä summaus. euro ja emu on kapitalismia köyhille, sosialismia rikkaille. Amen.
Taasko alkamassa tuo sama väittely ja hyödytön sanasota jota muualla jo käyty metrikaupalla.
Eikö riitä että itse kukin sanoo käsityksensä ja lopettaa siihen?
Ehdottaisin että VV laittaa oman väittelypalstan jossa voi väitellä ja riidellä ilman että muiden tarvii sitä seurata ja ihmetellä vierestä melkein joka artikkelin kommenttiosastossa … jo ihan VV maineen takiakin.
Kohta nauraa naurismaan aidatkin.
Mikä sua pakottaa lukemaan? Ole hyvä ja älä kiusaa itseäsi enempää ja poistu vittuun täältä ulisemasta.
Ajattelin enemmän VV:n lukijoita.
Ei ole hyvää mainosta tällainen typerä ja keskenkasvuinen väittely täällä. Moni ulkopuolinen lukija vetäytyy ja vieraantuu koko mediasta.
Trolleille se tietysti sopii tai siihen pyrkivätkin.
Siksi olisi hyvä jos Toimitus puuttuisi asiaan.
Vapaa ajatusten ilmaisu on ok mutta sekopäinen väittely jossa joku haluaa todistaa vain olevansa suurin ja kaunein on typerää.
Tai ei se ole dialogia lainkaan.
Olisi myös hyvä pyrkiä edes jonkun verran pysymään sen artikkelin aiheessa jota kommentoi. Esim. tämän Tammilehdon artikkelin kohdalla ei oikein tunnu mielekkäältä jos aletaan väittelemään maamme sotahistoriasta josta jo on metrikaupalla väitelty muualla.
Suomalaiset ovat yleensä puolustauneet sillä, ettei heidän maastaan lähetty juutalaisia tuhoamisleireille. Siitäkin voidaan olla eri mieltä:
Syksyllä 1942 Tanner keskeytti silloisen sisäministerin Toivo Horellin ja Valpon päällikön Arno Anthonin käynnistämän prosessin Suomessa oleskelleiden juutalaispakolaisten luovuttamiseksi Saksaan. Asiasta hallituksen iltakoulussa käydyssä kiivaassa keskustelussa Tanner korosti, että kysymys ei ollut vain sisäministerin toimivaltaan kuuluvasta asiasta, vaan ennen kaikkea Suomen maineesta ja suvereniteetista. Tästä huolimatta pakolaisten luovuttamiselta ei täysin vältytty, vaan kahdeksan pakolaista kuljetettiin Tallinnaan ja sieltä edelleen tuhoamisleireille Saksaan.
Raha ratkaisi..?
Keskitysleirejä oli aika taajaan karjalassa. Tuhansia karjalan kansalaisia kuoli nälkään…
Sota vaati uhrinsa myös hullujenhuoneilla: Esim. Nikkilän mielisairaalassa kuoli niin paljon potilaita nälkään, että jälkeenpäin voidaan todeta, että mielisairaala oli pahempi paikka kuin etulinja.
Jeesustella voidaan aina jälkikäteen, oli sitä pulaa rintamallakin ruuasta, monesti taistelivat vitunmoisessa nälässä ja vilussa, kuset ja paskat housussa verenmaku suussa!
Saksa vaati Suomea luovuttamaan mm. armeijan palveluksessa olevat juutalaissotilaat, Marski ei antanut lupaa.
Juutalaisia Suomen kansalaisia Suomi ei missään vaiheessa sotaa luovuttanut, ja Hitler jopa itse hyväksyi tämän realistisesti.
Kun 30-luvulla alettiin puuhata ”suur-suomi” hankkeita ja valmistauduttiin sotaan neuvostoliittoa vastaan,oli koko yhteiskunta valjastettu infosotaan ja vihaan venäjää vastaan.Koulut toimivat silloisina mädättäjinä.Musiikkitunneilla laulettiin venäjävastaisia lauluja jne.Nyt lehdistö ja TV suoltaa natopaskaa aamusta iltaan ja venäjäviha sekä Putin viha näkyy kaikkialla,mm urheilussa.Mitään ei olla opittu ja pian ehkä lähdetään USAN ohjauksessa lyömään viimeisen kerran päämme Karjalan mäntyyn?
Sota maidemme välillä, ei johtunut Suomalaisten asenteesta Neuvostokansaa kohtaan, tahi kommunismin vastaisuudesta. Todellisuudessa koko Eurooppa oli kommunismia vastaan 30-luvun lopulla!
Sota johtui puhtaasti Neuvostoliiton aggressiivisesta, imperialistisesta luonteesta, joka pyrki tykein ja pommein levittämään kommunismia länteen.
Kannattaa muistaa, että jo alkusyksystä -39, Saksa ja Neuvostoliitto olivat aloittaneet 2. maailmansodan hyökkäämällä rikollisesti Puolan kimppuun. Neuvostoliitto syyllistyi törkeisiin sotarikoksiin Puolassa(Katynin joukkomurha) ja palautti jopa Neukkulaan pakoon päässeet juutalaiset takaisin Saksaan keskitysleireille tapettaviksi!
Puolan sotaretken jälkeen kenellekään ei ollut enää epäselvää, mihin Neukkulan aggressiivinen ulkopolitiikka pyrki…
Eikös ”Moskovan Tiltu” yrittänyt kertoa viime kapinan aikoihin, että Hitler on hullu ja tulee häviämään sodan. Eihän sitä uskottu, kun meillä oli parempi tiedotus.
Molemmat olivat hulluja!
Ei Diabolik vain ne olivat hulluja (jotkut ovat edelleenkin kuten mm. sinä) jotka uskoivat ja uskovat natsien, Hitlerin voittoon.
Ne olivat ja ovat viisaita, jotka uskoivat ja uskovat natsien häviöön.
Siis sosialistien häviöön, no sitähän minäkin, tulit vihdoin järkiisi perkele!
Itse vetäisin suoran viivan tuloerojen kasvattamisen ja kontrollin koventamisen välille. Onhan vaara olemassa että köyhät rupeavat pullikoimaan. Siitä näkyy jo oireita. Siis tuloerojen kasvattamisen, ei kasvamisen, koska jokaisen päätöksen takana on ihminen, politikko, jolla on nimikin. Ei siis mitään uutta. Historian toistoa.
Niin vedän minäkin. Aikaa selvää on että mitä enemmän haitaria venytetään sitä varmemmin se katkeaa. Mitä muuta esim. Ranskan vallankumous oli kuin seurausta siitä. Yksinkertainen asia mutta ahneen ja vielä riistavaiston alla elävän päähän se ei mahdu.
1920-, 1930- ja 1940-luvulla kun Somessa Neuvostoliiton vastainen hyökkäysvarustelu ja sotapropaganda olivat kiivaimmillaan, älymystö, älykkäät, toimittajat, kirjailjat, taiteiljat, ulkmaalaiset olivat kvilla ja joutuivat mm. Supon tarkkailuun.
Nyt 2000-luvulla tilanne on aivan sama, kulttuuripiirit, akatemia, yliopistot, media eivät saa rahoitusta jos kritisoivat NATOa, sodavalmistelua, yhden totuuden maailmaa, Venäjän vastaista vihapuhetta, vihapropagandaa jne. ja kertovat hyvää tai totta esim. Venäjän sotavoitoista Syyriassa, Venäjän aseista, Venäjän taloudesta, Venäjän rikkauksista, Putinista yms.
Ensimmäisenä kokoomuksen sotasensuuri purkautui riidaksi julkisrahotteisessa YLEssä.
Itse olen usein ihmetellyt sitä kun se tieto mitä esim. Venäjän mediasta saa leimataan DIS-infoksi. Sehän tarkoittaa että vain ’läntisen arvoyhteisön’ tieto olisi oikeaa tietoa.
Kuitenkin objektiivisesti arvioituna se ei sitä suinkaan ole. On erittäin helppo osoittaa että sen takana piilee valhetta ja manipulointia ja usein saakin paremman kuvan totuudesta lukemalla juuri Venäjän mediaa tai läntistä vaihtoehtomediaa, joka myös taistelee tätä ’virallista ja oikeaa totuutta’ vastaan.
Esim. nyt Google kertoo että se yrittää estää Venäjän median antamaa tietoa koska se leimaa sen dis-infoksi. Miksi?
No siksi että se uhkaa Lännen valtakoneistoa joka taistelee kaikin keinoin vain omansa puolesta ja haluaa uskotella ihmisille että vain sillä on oikean tiedon ja totuuden avaimet.
Naurettavaa … näin se paljastaa vain kaiken takana olevan vallanhalunsa ja yrityksen saada ihmiset vakuuttuneeksi että läntinen maailma olisi paratiisi vaikka se on kaikkea muuta ja vielä kaiken lisäksi kiistatta rappeutumassa kovaa vauhtia.
Vain vaihtoehtomediasta: ’Pyhä Maa’ johtaa prostituutio palveluiden käytössä.
According to a CNN report in 1998, Israel now has the highest per capita consumption of prostitute services in the world.
“The situation,” Jewish author David Weinberg wrote in a 1998 article about prostitution in Israel, entitled Not So Holy Land, “is enough to make you cry in despair—or vomit from shame.”
According to estimates, some 15,000 women are involved in sex work in the Jewish state. A recent report found that 1,000 girls under the age of 18 are involved in some form of prostitution here. Underage boys and transgender teens are also involved.
Erikoista on että valtaosa (80%( näistä huorista on kaapattu aika rajulla tavalla töihin muualta kun sotilaiden pitää päästä välillä ’hierontaan’.
https://www.darkmoon.me/2017/shock-news-female-idf-soldiers-work-as-weekend-prostitutes-in-tel-aviv-brothels/
Israel on yksi ihmiskaupan päätemaa, samoin kuin Saudi-arabia!
Ovat kimpassa siinäkin. Israel on ottanut yliotteen saudeista?
Tekivät mokan kun sijoittivat öljyvaransa romahtavaan jenkkilään?
”1920-, 1930- ja 1940-luvulla kun Somessa Neuvostoliiton vastainen hyökkäysvarustelu”
Mitään Neuvostoliiton vastaista hyökkäysvarustelua ei koskaan ollut, ainoastaan puolustustarkoitus aggressiivisen ja imperialistisen Neuvostoliiton varalle!
Mannerheim todennäköisesti tiesi etukäteen, milloin Mainilan laukaukset ammutaan Neuvostoliiton vastaista sotaa kun oli kehitelty Mannerheimin ja Saksan johtavien natsien kanssa koko 20- ja 30 -luvun.
Siinä tapauksessa Marskin olisi pitänyt kysyä sitä Neukkulasta.
Mannerheim ei Saksan johtavien natsien (Hitleristä itsestä puhumattakaan) kanssa ollut suunnitellut yhtään mitään sotaa!
Väite on täyttä satua, jolla kommarit yrittävät valkopestä Neukkulan rikollisen hyökkäyksen Suomen kimppuun, aivan kuten hyökkäsivät rikollisesti Puolaan!
Hyvin mahdollista, että natsi-Saksan ja/tai Suomen SS-miehet ampuivat Mainilan laukaukset Mannerheimin luvalla ja suojeluksessa.
Tuo on mahdotonta, siinä vaiheessa, kun laukaukset ammuttiin, suomalaisilla ei ollut yhtään Mainilaan saakka kantavaa tykkiä.
Boris Jeltsinin aikana Venäjä myönsi lavastaneensa ”mainilan laukaukset”, ja myönsi sen olleen tekosyy sodan aloittamiselle!
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/sotahistorian-tutkija-mainilan-lavastus-tunnustetaan-myos-venajalla/4558824#gs.GFJA79s
Älä jauha vanhaa roskaa.
Suomella oli useampikin tykki virallisen totuuden ”ulkopuolella” hämärävyöhykkeellä.
Mainilan laukaukset on voinut ampua natsi-Saksan ja natsi-Suomen SS-joukko ihan ”omalla” tykillään.
Jeltsin oli juoppo joka aikoinaan sanoi paljon muutakin.
Tim, ne oli ne kuunatsit, jotka ampuivat mainilassa laukaukset.
Voisitko todistaa, että ne oli ne.
Kun musiikkia linkitetään niin täytyy minunkin. Tässä laulu joka ottaa kantaa työelämään, politiikkaan ja sivutaan tässä eduskunnan käsittelyyn tulevaa suuren suosion saavuttanutta ”metoo” kampanjaakin.
https://www.youtube.com/watch?v=nNiJ6Pp7NtE
Tauno ja perässämatelijat, Riikka ja lapset.
Esiinnytte oman vakaumuksenne eteentyönnettyinne tukijoukkoinenenne maailman pelastuksen tiellä,
Ehdotus: Kaikki, siis jokainen kommentaattori, kirjoittavat omalla oikealla nimellään. Jos ei käy niin VV on Yle.
ps. Toipumassa
?
Kerropa Veijo Hoikka, sinä ”hybridijumala”, se ihan oikea nimesi ja mistä rahoitus tulee tähän puljuusi, josta taidat saada netottua mukavasti, kun hauskuuttelet itseäsi noin kepeästi. Onko Jumalana mukava olla? ”Ei ole mitään minun yläpuolellani”- niin kuin Bhagavad Gitassa sanotaan. Eiköhän vaan euroja kilise taskuun sieltä George Soroksen Open Society Foundationilta. Kyseinen säätiö tukee Euroopassa rahallisesti ja koulutuksenkin avulla ”vihapuheen vastustajia” ja maahanmuuttomyönteisiä tahoja. Mutta et ole varmaankaan vaivautunut ottamaan selvää rahoituslähteestä – se ei ole sinulle oleellisin asia. Tärkeintä on leikkiminen ihmisillä, jotka ovat sinulle vain pelinappuloita.
https://dieunbestechlichen.com/2017/11/der-eu-sumpf-schmierte-george-soros-226-eu-abgeordnete/
Blogien suola ovat asialliset kommentit, jotka syventävät blogin sisältöä. VV ei petä tässäkään suhteessa, kuten luottovanki kymppi juuri yllä todensi.
Ehkä lopetan trollailun, vaikka Sauron siitä hyvin hillottaakin.
Nimim.: piilossa oman nimensä edessä.
Olemukseltasi hoikahko Veijo, hybridiuhkien torjunnan osaamiskeskus , joka tekee yhteistyötä Naton ja EU:n kanssa on nostettu lainsäädännöllisesti kaiken kontrollin yläpuolelle. Se on asia, jota voi verrata jumaluuden asemaan. Sinulla on oletettavasti tiedustelutietoa, kuten V V:ssa kommentoivien henkilöllisyydet. Ei sinun tarvitse niitä kysellä. Seurailet on linena kenen tahansa elämää, jos haluat. Toivon sinulle kaikkea hyvää, vaikka minun onkin mahdotonta luottaa sinuun Sauron – kytköksiesi takia. Sauronin herkut ovat loppupeleissä sen arvoisia, että ne eivät johda mihinkään yhteiseen hyvään. Kiitos, että paljastit numeroni- olenkin sitä podiskellut, että monesko olen. Tee parannus itsesi takia. Tilallesi Sauron kyllä löytää aina uusia.
Olli Tammilehdolta erittäin hyvä artikkeli, ja kommentointikin on tasokasta.
Vastavalkea pyrkii totuudenmukaisen ja tarkastetun tiedon välittämiseen. Tähän olemme saaneet kootuksi erinomaisen porukan, joka tekee päivittäin hyvää työtä – ihan vapaaehtoispohjalla. Toimituksen tämänhetkinen kokoonpano on Tauno O. Mehtälä, Johanna Lehtonen, Riikka Söyring ja Vesa Raiskila. Uusia vahvistuksia toimitukseen on odotettavissa lähiaikoina.
Ydin-lehden kehitys toimikoon meillekin varoittavana esimerkkinä. Toimituksen itsenäisyyden menetys on perusuhka, jonka haluamme kaikin keinoin välttää. Taloudellisesti olemme tukeutuneet omaan aktiivijoukkoomme. Tukiorganisaatiomme on Kahden sadan komitea, johon toimintaamme tukemaan halukkaat voivat liittyä mukaan (lisätietoja => 200komitea@vastavalkea.fi).
Sadankomiteasta poiketen tulemme säilyttämään sodanvastaisen linjamme; näkyvin sadankomitealainen Erkki Tuomiojahan heilui ulkoministerinä toimiessaan NATOn myötäjuoksijana (https://vastavalkea.fi/2016/04/29/callen-ekin-superharhautus-naton-isantamaasopimuksen-lapiviemiseksi/).
”pyrkii totuudenmukaisen ja tarkastetun tiedon välittämiseen.”
LOL!
Näkyy jääneen pyrkimykseksi.
Törmäsin uusimpaan lukemisen arvoiseen tietoon liittyen 9-11 tapahtumiin selatessani maailman vaihtoehtomedioita.
Koska valtamedian sensuuri on vahvasti myötävaikuttanut siihen ettei totuutta saada millään kaivettua esiin ja tiedotettua maailmalle niin tämä maailman päättymättömään ja raakaan sotakierteeseen ajanut hirvittävä tapahtuma vaatii sen esillä pitoa jatkuvasti.
Juuri tuon harjoitetun sensuurin takia se sopii tämänkin Tammilehdon artikkelin yhteyteen todisteena siitä kuinka kohtalokasta median toimituksen itsenäisyyden menettäminen on.
Breakthrough: Video Case for War with Israel Over 9/11
The case made, 9/11 and the coup that followed was Israel and Saudi Arabia. The rigged Trump election was Israel also. Thus, I put this warning out, some aspects may possibly offend, but watch anyway. For anything offensive in the video, I apologize. We report what we see, and don’t censor:
We are revisiting 9/11 to some degree because the video above produces even more evidence of Israel’s major role in executing 9/11. They did it with Saudi Arabia, they planned operations using “art students” who met continually with Mohammed Atta. They were recorded and photographed by the FBI the whole time and all were arrested after 9/11 but only Atta tried for the crime.
https://www.veteranstoday.com/2017/11/27/breakthrough-video-case-for-war-with-israel-over-9-11/
Hyvin perusteltu motiivi.
Trump was our last hope—to resist Jewry’s agenda—but Trump turned out to be just another shameless liar and consummate Jew-controlled fraudster, so we’re definitely screwed. — Trump paljastunut petturiksi
TRUMP AND 9/11 — miksei Trump halua tutkia 9/11 kuten lupasi?
hieno artikkeli: Harold Smith: “America Betrayed”
When the Jews did 9/11, they basically walked into a gambling casino and put everything they had on the table. They emptied their pockets. 9/11 was an all or nothing deal for the collective. What we have in 9/11 is a perfect microcosm of Jewish evil. It’s all there; all their scheming; all their tactics, all their actors; all their brazenness; all their Satanic goals.
We have the involvement of the Israeli government at the highest level; we have the involvement of the Israeli Mossad; we have the involvement of Jewish sayanim; we have the involvement of corrupt Israel-first goy politicians who’ve sold their souls to the beast; we have plotting; we have the preparatory illegal spying; we have the preparatory propaganda campaign; we have the mass murder and the destruction; we have the subsequent attack on the constitution; we have the fraudulent “war on terror”; we have the aggression against the Arab/Islamic world, and all the squandered blood and trillions of dollars; of course, we have the cover-up; and last but not least, we have the insurance fraud, the in-your-face insult that the Jews must always add to their injury.
Ironically, when they did 9/11, the Jews in a sense provided us with a weapon that could very likely slay the beast. And now here we are in late 2017, obviously in the “Last Days of America”, and Architects and Engineers for 9/11 Truth and Dr. J. Leroy Hulsey have proffered to the world a scientific study that proves beyond a reasonable doubt that WTC7 was brought down by a controlled demolition. Which implies that 9/11 was an “inside job”.
“There is nothing to stop this President from taking swift, decisive action – if he can be bothered. So why doesn’t he? What’s stopping him?” Dr Lasha Darkmoon asks in one of her articles.
https://www.darkmoon.me/2017/america-betrayed/
Hyvästi Vastavalkea.
Opetelkaa pitämään kommentoijat sen verran ruodussa, että pysyvät aiheessa.
Tulen muutaman vuosikymmenen jälkeen katsomaan miten mättää.
Totuus on joillekin kova pala.
Tuskin kukaan jää Hoikkaa kaipaamaan? Siellä omassa ylhäisessä yksinäisyydessä on varmaan hyvä olla. Ja eihän Luoja kiellä suuri ajattelemasta, sanotaan.
Darkmoon on yksi maailman arvostetuimpia sivustoja.
”America is going down the toilet bowl as a reckless President
drives us relentlessly toward Armageddon . . . ”
Donald Trump Triples The Number Of Bombs Dropped In Afghanistan
Under Trump’s presidency, the US military has killed more Afghan civilians in the campaign against the ISIS than under his predecessor Barack Obama. Trump is only involving the US further in a conflict with no end in sight.
”Trumpin kaudella Yhdysvaltain armeija on jo nyt tappanut enemmän afgaanisiviilejä ISIS: n vastaisessa kampanjassa kuin edeltäjänsä Barack Obama. Trump on ajanut maansa entistä syvempään kuoppaan eikä loppua ole näkyvissä.”
https://www.darkmoon.me/2017/donald-trump-triples-the-number-of-bombs-dropped-in-afghanistan/
Mureneeko se ’vain oikeaa tietoa edustava’ ja sensuuria ylläpitävä ’NWO- mafia’ pikku hiljaa joka Tammilehdon kirjoituksenkin sensuroi ?
Geert Wilders kovana
Geert Wilders: ”On aika kuivata suot – myös Euroopassa”
”Demokratioistamme on tullut valedemokratioita. Ne ovat monipuoluediktatuureja, joita hallitsevat muutamat valtapuolueet, usein pettäen äänestäjänsä ja periaattensa.”
”Islam on jo saanut erittäin vahvan aseman Länsi-Euroopassa. Sen kadut muistuttavat jo Lähi-itää, islamilaisia kaapuja on kaikkialla. Osa Länsi-Euroopasta, esimerkiksi Schilderswijkin alue Haagissa, Molenbeekin lähiö Brysselissä, Pariisin esikaupunkialueet, Birmingham Briteissä, Rosengårdin alue Malmössä ja monet muut alueet ovat muuttuneet islamilaisen valtaannousun keskuksiksi.”
”Islamin totalitaristista luonnetta ei voi kukaan kiistää. Käskyt murhata ja vainota ei-muslimeja löytyvät Koraanista. Islamin profeetta Muhammed oli massamurhaaja ja pedofiili”, Geert Wilders kirjoittaa. ”Ne, jotka jättävät islamin, saavat kuolemantuomion. Islamin kritisoijia vainotaan”.
”Demokratioistamme on tullut valedemokratioita. Ne ovat monipuoluediktatuureja, joita hallitsevat muutamat valtapuolueet, usein pettäen äänestäjänsä ja periaattensa. Valtapuolueet kontrolloivat kaikkea, eivät ainoastaan poliitikkojaan vaan myös muuta julkista valtaa, valtamediaa ja jopa oikeusistuimia. Ne kutsuvat meitä ”populisteiksi”, koska me edustamme sitä mitä kansa haluaa. Ne jopa raahaavat meitä oikeuteen”, Wilders summaa.
http://beta.oikeamedia.com/o1-47809
Hyvä mutta ei vain islam ole se saatana … ja toiseksi kuka sitä tänne Eurooppaan on ’salakuljettanut’…ja koko ajan salakuljettaa? ja kuka on aloittanut aikoinaan sodan sitä vastaan.
Hyvä ottaa tämäkin puoli esiin josta vaietaan… Miksi vaietaan? Kun totuutta etsitään niin asioiden kaikki puolet olisi tuotava esiin. Vain totuus vapauttaa.
Wicked Muslims, Innocent Jews: The Deceit and Double-Think of Mark Steyn
Islamization is a Jewish project
Britain is not a democracy: it is an oligarchy. The most influential component of this oligarchy is Jewish, and if Jews opposed Third World immigration it would not be happening. That is why mass immigration by Muslims and other Third Worlders has taken place here decade after decade despite being opposed by “most of the country,” as the traitorous philosemite Roy Hattersley put it. The Islamization of Europe is a Jewish project. If Mark Steyn truly opposed Islamization, then he would, like Melanie Phillips, criticize Jewish support for it. Instead, he resorts to what Orwell called doublethink, or “the power of holding two contradictory beliefs in one’s mind simultaneously, and accepting both of them.”
http://www.theoccidentalobserver.net/2017/11/26/wicked-muslims-innocent-jews-the-deceit-and-double-think-of-mark-steyn/
Britannia ei ole demokratia: se on oligarkia. Tämän oligarkian vaikutusvaltaisin osa on juutalainen, ja jos juutalaiset vastustaisivat kolmannen maailman maahanmuuttoa, sitä ei tapahtuisi. Siksi muslimien ja muiden kolmansien maailman ihmisten maahanmuuttoa on tapahtunut täällä vuosikymmenen ajan huolimatta siitä, että ”suurin osa maasta” vastustaa.
Euroopan islamisointi on juutalainen hanke.
Jos artikkelin Mark Steyn todella vastustaa islamisaatiota, niin hän, kuten Melanie Phillips, kritisoisi juutalaista tukea sille. Sen sijaan hän turvautuu siihen, mitä Orwell kutsui ’dublethinkiksi’, tai ”kykyyn pitää samanaikaisesti kaksi ristiriitaista uskomusta mielessään ja hyväksyä molemmat.”
Koraanista löytyy monta asiaa joita me vierastamme mutta miten on Talmudin laita? Hyvä tarkastella kaikkia uskontojakin tasapuolisesti.
Onneksi löytyy niitäkin jotka ovat tutkineet ja koko ajan tutkivat sitäkin, ei vain Koraania.
The silent partner in America’s sexual molestation culture
My objective is to bring accurate knowledge of Orthodox Judaism’s holiest book to the attention of the public and to do so in accordance with exegetical principles free of hatred and bias.
The preceding halacha is confirmed by the supreme legal authority in Ashkenazi Judaism, the “Rambam” — Rabbi Moses Maimonides, in Sefer Kedusha, Hilchot Issurei Bia 1:14.
https://revisionistreview.blogspot.fi/2017/11/the-silent-partner-in-americas.html
We state these facts out of love for all people, and in particular Judaic persons, for surely the first victims of the halacha at issue are Judaic boys who are under the authority of the Torah she beal peh (תורה שבעל פה)— the oral law of the Pharisaic “sages” — which is the source of the sacred texts of the Mishnah and Gemara which comprise the Talmud Bavli.
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=161919
Suomiko oikeusvaltio?
Vitun posket!
Kun rikoksen tekijä on näitä invaasio-joukkojen edustajia, mitkään lait eivät näytä pätevän….
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711282200566801_u0.shtml
Israel To Coordinate With Google, YouTube, To Censor Palestinian Videos Of Conflict
The Israeli Deputy Foreign Minister, Member of Knesset Tzipi Hotovely, held meetings this week with representatives of YouTube and Google, to find ways of cooperating to censor Palestinian videos from occupied Palestine, videos she dubbed as “inciting violence and terrorism.
”Israeli daily Maariv said Hotovely will be working with Google and YouTube officials in a joint mechanism that will be in charge of “monitoring and preventing” any publication of materials deemed by Tel Aviv to be “inflammatory.”
With the recent advances in technology, many Palestinians and other civilians have been able to post videos uncensored online.
The Israeli government has frequently voiced its discontent with this development, and have worked to find ways to continue to censor videos coming out of the Occupied Palestinian Territories.
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=162011
Näin Israel Googlen ja Youtuubin kanssa puolustaa hegemoniaansa ja sensuroi kaikkea omaa ylivaltaansa vastustavaa tuttuun tyyliinsä leimaten sen anti-semitismiksi.
Palestiinalaisilla ei olisi oikeutta vaatia paluuta asuinsijoilleen ja kotimaahansa jonka Israel on varastanut ja miehittänyt.
Mutta ei maailma tuota vääryyttä sulata ja varmaan arabit tulevat käymään omaa sotaansa vääryyden korjaamiseksi. Ehkä palestiinalaisetkin vielä saavat joskus omansa takaisin.
Valtamediaan luottaville ja Ydin-lehden toimitukselle suositeltava lyhyt MUST WATCH video
Must Watch!!!! – Why You Should Never Trust The Mainstream Media
Älä koskaan luota valtamediaan
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=162144
https://www.youtube.com/watch?time_continue=63&v=khwERBhf1eE
Lisää valtamedian strategiasta — Blogi: Olli Pusa, su 03.12.2017 14:21
Helsingin Sanomat valemediana
http://beta.oikeamedia.com/o1-48322
”Ilmeisesti ihmisten kielteinen suhtautuminen turvapaikkaprosessiin on hätkähdyttänyt löysän turvapaikkapolitiikan innokasta ajajaa Helsingin Sanomia. Siksi se on teettänyt täydellisen nollatutkimuksen, jolla yrittää manipuloida suomalaisten mielipiteitä. Sen mukaan ”yhä useampi ihminen haluaa lisää maahanmuuttoa”.
”Ihmetystä herättää myös vasemmiston into olla mukana tuossa politiikassa. Ainakaan he eivät tunnu olevan kiinnostunut suomalaisten ongelmista.
”Muutama vuosi sitten lopetin Hesarin tilaamisen vuosikymmenien asiakkuuden jälkeen. Sen jälkeen seurasi pitkä puhelinterrori, jossa tyrkytettiin lehden tilausta ja kyseltiin, miksi en halua tilata. Vastukseni oli yksinkertaisesti: ”Miksi minun pitäisi maksaa siitä, että minulle valehdellaan”. …Harmi, kun Ylen osalta samaa logiikkaa ei voi soveltaa.”
”DIABLO”, tieätkö missä ”kivipainossa” se suursuomen lippu painettiin ? Sellainen lippu komeili isäni talossa kunniapaikalla olohuoneen seinällä. Sen kartan mukaan, suomen armeijan oli tarkoitus hyökätä CCCP-eetä vastaan aina URALILLE ASTI ? Oliko se sotä siis Neuvostoliiton hyökkäys suomeen, vai SUOMEN hyökkäys Neuvostoliittoon ? Asiat eivät oikein ”nivelly yhteen” ? Kysyn vain totuuden nimissä ? Eihän kansa tiedä, minkämallista konjakkia siellä yläkerran kahvilasssa sekoitetaan.
Suursuomen lippu ei ollut mikään virallinen Suomen hallituksen tekemä lippu.
Neuvostoliitto oli aloitteen tekijä molemmissa sodissa, tosin jatkosodassa Suomessa oli n.200 000 Saksalaissotilasta hyökkäysvalmiudessa, joten sota olisi joka tapauksessa tullut!
Heh heh heh Diabolikin historiantaju tuottaa mielipuolisuuksia.
Todettakoon itsestäänsselvyys: SuurSuomi ei ollut Neuvostoliiton keksimä juttu.
Eikä niinistötkään nyt auta ”että en mnä vaan mitään tiedä”: Suomi nimittäin kutsui saksalaiset Suomeen kuten Sauli Niinistö kutsui USAn ja NATOn Suomeen.
”Heh heh heh Diabolikin historiantaju tuottaa mielipuolisuuksia.
Todettakoon itsestäänsselvyys: SuurSuomi ei ollut Neuvostoliiton keksimä juttu”
Ei kukaan ole moista väittänytkään!
Jäikö sekopää timillä lääkkeet ottamatta?
Kuten olen aiemmin ilmoittanut, ”äänetykset eivät muuta mitään”, mitä jo ennaltakäsin on ylempänä päätetty.
Valitsin kahdesta pahasta parhaan ? Parhaan, mutta mihinkä aiheeseen ? Clintonit ovat peloittavia, Trump on tunnettu ainoastaan miljonäärinä, jonka uskonnollista taustaa ei ole ”polemikoitu yleisillä palstoilla”. ISRAEL on aina ollut USAn tukemana alusta lähtien, ovathan maiden johtajat samoista ”geeneistä lähtöisin”, siitä ei vain ole hiiskuttu kuin kuiskaten ennen ”Internettiä”, joka aukaisi leveän tien tietämättömille kansoille. Nyt on tieto saavuttanut kaukaisimmat saaret, vaikka ei se mitään muuta. Tulevaisuus ei riipu äänestyksestä eikä pikku-rahasta. Siionisti-järjestö on jo maapallon kattava järjestö, jota on mahdotonta pysäyttää. Me jotka emme ole siihen kuuluvia voimme vain seurata sitä epävarmoina tulevaisuudestamme.
Kaikki voidaan pysäyttää kun/jos ihmiskunta haluaa. Eikä ole syytä kenenkään jäädä vain seuraajaksi. Se on pahinta mitä voi tehdä.
Siksi: please! älä kirjoita tuollaista.
T.Hunter. Tarkoitin sillä, sitä että en perusta tulevaisuuttamme poliittisiin järjestelmiin, koska niillä ei ole tulevaisuutta. Olen täysin raamatussa esiintyvien ennustusten ”oppilas”. Perustelen tulevaisuuden toiveeni ainoastaan taivaallisen hallituksen päätöksiin, vaikka siihen menisi vielä ”tuhat vuotta”. Kuitenkin lopullinen hyöty saattaa olla niin kanattava, että se hakkaa kaiken muun keskustelun sekä opit. Mitä menetettävää sellaisella käytöksellä olisi, ei mitään ? Missä on ROOMAN VALTA, missä pyramiidien rakentajien loistavat hovit, sekä rituaalit. Turhuutta kaikki. Nykymaailma on kaikista entisistä rappeutunein, siksi sillä on kaikkein vähiten mahdollisuutta säästyä pitempään. Jos minä panen toivoni hallitsijoihimme, olen jo eläissäni kuollut. Se siitä.
Ymmärrän. Mutta ihminen on kuitenkin aina vastuussa toimistaan itselleen. Vastuun siirto ulkopuoliselle on helppo valinta.
Ennusteita tehdään ja on aina tehty mutta eivät ne välttämättä osu oikeaan, eivät Raamatunkaan, joka on ihmisten kirjoittamaa.
Nyt on tultu tähän pisteeseen jossa paljastuu ihmisen saatanallinen puoli kaikessa komeudessaan. Miksei jumala tee mitään?
No, ehkä hän haluaa kurittaa ja tuhota pahan maailman ja pelastaa sitten häneen uskovien sielut.
Mutta Jumala voi olla muutakin kuin erillinen olento, joka vaatii uhreja ja pelastaa, voima joka toimii meissä kaikissa. Olemme ’jumalan poikia’.
Tuho on ihmisen oma valinta ja tuhoa tarvitaan jotta voisi syntyä jotain uutta ja parempaa. Ihmisen itsekkyys ei näytä muuten murtuvan.
Murtuuko se riittävästi edes nyt vallitsevan suuren tuhon alla onkin jo eri asia. Kuitenkin yleensä on niin että tuhon partaalla käyneet muuttuvat ja heistä tulee parempia ’jumalan poikia’, ihmisiä, jotka eivät enää pakene vastuutaan. Ei ole muutakaan toivoa.
Bellingcat tiimissä on yli 40 osallistujan yhteisvoima ja ainakin 30 vuoden kokemus kemiallisista aseista.
Postol sen sijaan on osoittanut olevansa ”hullu” professori joka uskoo satunnaisia syyrialaisia propaganda viestittäjiä, eikä todistetusti edes osaa sääennusteita tulkita yms.
Valemediat ”uskoo” mieluiten yksittäisiä hihhuleita kuten Postol, Parry, Gregor jne…
Eikö professorit ole aina vähän ”Hulluja keksijöitä”, mutta vaarallinen disinformaatiota voi johtaa jopa sotaan:
http://www.mintpressnews.com/the-failed-pretext-for-war-seymour-hersh-eliot-higgins-mit-professors-on-sarin-gas-attack/188597/
Hulluja ovat hekin, jotka käyttävät amerikkalaisen googlen android-käyttöjärjestelmää! Juuri poiskytkemäni Spelling checker korjaa taas kaikkea: yhdyssanat tulevat erikseen ja sanat muuttuvat vääriksi jatkuvasti.
Kai tähänkin ongelmaan joku ratkaisu löytyy! Tämä on arvoton!!
Seymour Hersh onkin hyvä lisäesimerkki nimekkäästä höpötelijästä, vailla mitään todisteita.
Tuolta sen sijaan löytyy matskua jota kukin voi tykönään tarkastella ja miettiä kenen päätelmät on oikein. Virallisten tutkijoiden, bellingcat:n vaiko ”professoreiden”.
https://www.bellingcat.com/tag/sarin/
YLE haukkuu ja lähettää vähätteleviä valeuutisia Oslon Nobel-juhlista kun Nobel-palkinnon saa järjestö joka toimii ydinaseita vastaan ja siksi myös USAta, NATOa, NATO-maita, Sauli Niinistöä, kokoomusta vastaan kun ne eivät vastusta ydinaseiden levittämistä, käyttämistä, hävittämistä maailmasta.
Ydinaseet ovat todellakin ongelma, paitsi Suomelle ja Suomen hallitukselle. Nämä kun näyttäisivät haluavan niitä Suomeenkin! Mutta minkäs teet, eivät Venäjä, Kiina, USA jne koskaan luovu niistä. Kattelin netistä ohjelmaa Japaniin tiputetuista ydinpommeista ja ohjelmassa väitettiin ettei näillä pommeilla ollut enää vaikutusta sodan kulkuun. Toisin sanoen ne olivat turhia!
Totta, Hiroshiman ja Nakasakin atomipommitukset olivat turhia.
Kyse oli enemmänkin Usan halusta testata käytännössä uutta asetekniikkaa.
Ei vastusta Venäjäkään!
:DD!
Diabolikn valeuutinen: Nimittäin Venäjä osallistui Nobel-tilaisuuteen missä palkittiin ydinaseiden vastustustajat ja vielä tuki Nobel-kmitean palkintoraadin ratkaisua. USA, NATO-maat, Sauli Niinistön Suomi eivät osallistuneet eivätkä tukeneet vaan vastustivat.
Itse olen ymmärtänyt että sekä Venäjä että Kiina olisivat valmiit jopa laajaan aseriisuntaan mutta zio-masonic mafia, jota USA/Israel/EU/Nato esdustavat, ei sellaista halua koska sen tavoitteena on koko maailman valtaus ja nimenomaan aseylivoimalla koska se ei muulla tavalla siihen kykene.
Se haluaa nimenomaan alistaa ja orjuuttaa muun maailman väkivallalla ja siinä hankkeessa (NWO) muita kunnioittamaan ja arvostamaan kykenemättömät sionistit ovat keskeisessä roolissa.
http://www.gilad.co.uk/writings/2017/12/10/im-not-racist-am-i
Paskan marjat!
Venäjä ei luovu ydin peloitteestaan mistään hinnasta!
Jokin aika sitten ilmoittivat hankkivansa lisää ydinaseita, tällä kertaa pienempikokoisia moderneja sellaisia….
Ei tietenkään ennen kuin muut luopuvat. Herranjestas kun sinä olet tyhmä.
Venäjä tukee ja edistää sitä, että ydinaseista luovuttaisiin.
USA, NATO, Sauli Niinistö eivät tue eivätkä edistä sitä vaan protestoivat ja vastustavat sitä että ydinaseista luovuttaisiin.
Tim, äläpäs nyt taas mene henkilökohtaisuuksiin, yritä nyt edes olla se ”sivistynyt ja älykäs” kaveri.
Venäjä ei tue yhtään mitään, mitä tulee ydinaseista luopumiseen.
Venäjä tietää, että se on jäljessä konventionaalisessa sodankäynnissä, eikä sillä ole millä pärjätä ilman ydinaseita lännen aseteknistä etumatkaa vastaan.
Ydinaseet ovat sen ainoa turva, jolla se voi torjua minkä tahansa tahi kenen tahansa hyökkäyksen. Tähän on kuitenkin tulossa kovaa vauhtia muutos, eikä tulevaisuudessa enää ydinaseetkaan takaa koskemattomuutta.
Tim, uusien, modernien ydinaseiden kehittely ja valmistaminen ei ole ydinaseista luopumisen tukemista ja edistämistä!
Ei tietenkään,
Venäjällä on maailman modernimmat ydinaseet, ballistiset ja taktiset ydinaseet.
Silti Venäjä tukee ydinaseiden vastustajia, ydinsodan vastustajia, ydinaseista luopumista.
USA ja NATO joilla on huonommat ydinaseet eivät vastusta ydinaseista luopumista.
YLE, HS, MTV sensuroivat kun Putin on voittajavierailulla Syyriassa Venäjän armeijan tukikohdassa juhlistamassa Venäjän armeijan ja Assadin armeijan voittoa USAsta, NATOsta ja niiden tukemista ISIS-, Al-Qaeda-, Al-Nusra -terroristeista sekä tapaamassa Syyrian presidentti Assadia.
YLE, HS, MTV kertovat vain Putinin vierailusta Egyptiin.
Censorship “Is The Cause Of Every Revolution In Human History”
In response to a question about stopping “fake news”, Edward Snowden notes:
Censorship does not do good. We might want to believe it does, and this gets into the fake news problem, for example, that if we just empower Facebook to decide what we can and can’t see and what is good and bad, the problem can be solved. But this is a mistake for a number of reasons.
One, it creates a slippery slope where now we have private corporations deciding what can and cannot be said. But further, let’s say there are clear cases, we’re talking about things like Jihadist propaganda, we’re talking about fascist communities that are promoting ideas that are actively harmful, out in the public. The problem is, if you censor them, you don’t actually remove them. You don’t stop the idea from being spread. You just force them underground. It is underground where these ideas actually propagate best and most effectively. This idea that we can just stamp out ideas, we know does not work. This is the cause of every revolution in human history.
President Kennedy agreed:
http://www.washingtonsblog.com/2018/01/censorship-is-the-cause-of-every-revolution-in-human-history.html