Saksan ZDF-kanavan esittämä Erik Hanen dokumentti avaa ekologiseksi mainostetun sähköautoilun pimeää puolta maissa, joissa tuotetaan akkujen valmistuksessa tarvittavia raaka-aineita.

Sähköautojen akuissa tarvitaan mm. kobolttia ja litiumia. Kobolttia tuotetaan pääasiassa Kongossa vaarallisissa olosuhteissa, ja onnettomuuksia tapahtuu lähes päivittäin. Litiumia puolestaan tuotetaan valtavissa haihdutusaltaissa useissa Etelä-Amerikan maissa.

Litiumkaivokset ehdyttävät ympäristön pohjavesiä tuhoten maanviljelyn ja kaiken elämän edellytykset. Altaiden ympäröimissä kylissä ihmiset joutuvat säännöstelemään vettä, ja ekosysteemi vaarantuu laajoilla alueilla.

Dokumentissa haastateltu maanviljelijä ilmentää paikallisten ihmisten tuntoja sanoessaan:

”Myös teidän toisella puolella maailmaa tulisi tietää, että me täällä olemme litiumin tuotannon uhreja. He ansaitsevat miljoonia euroja, mutta uhraavat ihmiset. He uhraavat eläimet. He uhraavat elämän. Näin maailma toimii, eikä se kiinnosta ketään.”

Suomessa liikenteen ilmastopolitiikan työryhmä asetti tavoitteeksi, että vuonna 2040 sähköautojen osuus kaikista Suomen teillä liikkuvista autoista on 90 prosenttia loppujen 10 prosentin kulkiessa kaasulla.

Hanen dokumentti herättää kysymyksen: jos sähköautot eivät olekaan lainkaan niin ekologisia kuin on esitetty, mitkä ovat todelliset motiivit sähköautoteknologian massiiviselle tukemiselle?

Dokumentin on tekstittänyt suomeksi Juha ”Hämis” Hämäläinen.

Huom. Jos tekstitykset eivät näy, ne saa päälle videoikkunan oikeasta alalaidasta.

42 KOMMENTTIA

  1. Ratkaisu: nostetaan sähköauton veroa ja jotta vihreäliike ei kärsisi myös muiden osalta joudumme nostamaan veroja. Saadut tulot lähetämme ”tuotantomaihin” meidän yksityisten rahastojen ja firmojen kautta. Koska joudumme palkkaaman lisää sukulaisia haemme myös valtion-ja eu:n tukea

  2. Jos en väärin muista niin Halal-aho viittasi tähän ylen vaalipaneelissa, Rinne tarjosi ratkaisuksi Suomen maametalli varantoja.
    Eli suomeksi: ulkomaiset kaivosyhtiöt louhivat uuden kullan maaperästä ja ulkomailta tuotettu halpatyövoima leipoo siitä akkuja koko maailman sähköautoihin. Ja me kaikki taputamme karvaisia käsiämme.

  3. ”…mitkä ovat todelliset motiivit sähköautoteknologian massiiviselle tukemiselle?”
    Todelliset motiivit kai ovat samat kuin kaikessa muussakin missä korporaatiomafian ja Masonic Jew World Order’n ehdoilla mennään.
    Ja vaikea löytää sellaista missä ei mentäisi.
    Lyhyesti voisi tiivistää: keinoja kaihtamatta kaikki Meille eli ’Londonin ljutikoille’

  4. Kiitos tästä. Tähän sähköauto – hulluuteen liittyy vahvasti myös CO2 -hoax ja Peak Oil -hoax. Eli satu hiilidioksiidin vaarallisuudesta ilmakehässä (pitoisuus 0,04%) ja valhe maaöljyn fossiilisesta alkuperästä.

    Hiilidioksiidin määrällä ilmakehässä ei sinänsä ole merkitystä niin kauan kuin kasvikunta voi hyvin. Hiilidioksiidi on kasvien ravintoa. Homman nimi on fotosynteesi. Kasvit tuottavat happea ja ns. hengittävät hiilidioksiidia ilmasta.

    Peak oil on vielä hirveämpi homma. Meillä on valehdeltu järjestelmällisesti maaöljyn alkuperästä. Ei se ole mitään fossiilista – ei eloperäistä lainkaan. Öljy on itseasiassa uusiutuva raaka-aine. Ja uusiutumiseen ei tarvita miljoonia vuosia.

    https://youtu.be/DWrBxNBk4w8

    Näistä aiheista olisi juttua vaikka kuinka…

    • Ei kristus sentään…

      Väitä vielä, että kun hengittää auton pakoputkesta niin se onkin oikeastaan terveellistä.

    • Jos hiilidioksidi pitoisuus nousee liikaa niin kasvit muuten kärsii, katsos kun maapallolla ei ole joka pusikossa maajussia kastelukannun kanssa. Isompi hiilidioksidi pitoisuus niin ei suljekkaan ilmarakoja niin herkästi, imee vettä maasta enempi, maaperä kuivuu… mm.

  5. Sähköauton käytäntöön lanseeraamisen elinkaarikustannuksista ei kukaan sähköautolobbari ole lausunut mitään.

    Suomi on taas lentänyt täysin retkuun koko sähköautobisneksessä, kun Suomi toimittaa tarvittava akkumetallit, ja globaalitoimijat vetävät profiti kotiin.

    Mika Anttonen, tekee omilla rahoillaan ansiokasta työtä energiasektorilla, johon Suomen Valtio ei kykene, kansanedustuslaitoksessaan ja sen periferioissa olevien idioottien vuoksi.

    Voidaanko ajatella, että valtiotieden maisterikoulutuksella, tai juristikoulutuksella saavutettaisiin syvällinen ymmärrys siihen, mitä joku asia todella edellyttää.

    Näillä eväillä on nyt menty jo yli neljännesvuosisata eteenpäin, ja aina vain pahemmaksi menee.

    • Tuota olen epäillytkin että akkumetallien valtavasti lisääntynyt kaivostoimnta tulee aiheuttamaan valtavaa luonnon tuhoutumista. Lisäksi sähköautot ei pakkasella yhdellä latauksella kulje kuin 200 km parhaimillaan ja se ei riitä suomessa alkuunkaan kuin harvassa paikassa. Akkumetalleja luontoa säästäen kaivettaessa maasta niiden hinta nousee ja nostaa entisestään kalliiden sähköautojen hintaa joten niistä ei tulisi kansan autoja vaan harvojen varakkaiden ihmisten autoja.
      Silloin jää vain yksi vaihtoehto jos täydellisen saasteetonta autoa käytössä halutaan nimittäin vetyauto joka tuottaa vesihöyryä joka jäähdyttää ilmastoa. Vedyn tuottamiseen vedestä tarvittava sähkö voidaan tuottaa esim.ydinvoimaloissa, tuulivoimaloissa tai aurinkosähkönä. Vetyautojen hintaa voisi alentaa varattomille autoveroa alentamalla ja rikkaillahan on keinot jolla saavat verot maksatettua muilla. Myös biokaasuautot on myös hyviä ratkaisuja ja myös maakaasu tuottaa vähemmän haitallisia päästöjä kuin bensa ja diesel.

      • Miksi ei kehitetä ”häkäpytty-moottoreita”, toimivathan ne sodan aikana ja heti sen jälkeen. Tietenkin öljy-yhtiöt vastustaisivat sitä ”henkeen ja vereen”. Omakohtaista kokemusta on sellaisessa vehkeessä matkustaessa. Kilpa-autoiluahan sillä ei voida suorittaa, muulla tavalla kuin muuttamalla asenteita vauhtiin nähden. Melkein ”mikään ei ole mahdotonta” jos on tarpeeksi hyväntahtoisuutta.

      • Vetyhenkilöautoja on tosiaan olemassa mutta niiden hinta on niin taivaallinen että vaikka kuinka vähävaraisia ihmisiä tuettaisiin valtion toimesta niiden hankinnassa niin hinta jää vieläkin liian korkeaksi. Suomessa ei ole vety tankkaus mahdollisuuksia kuin helsingin seudulla mutta tanska maa alaltaan pienempänä maana on jo verkoston rakentanut. Tietysti autijen hinnat laskee tuotantomäärien kasvaessa mutta on pitkässä kuusessa ennenkuin suomen joka kolkassa on vetytankkaus mahdollisuus ja onko millään taholla päättäväisyyttä sitä rakentaa.

      • Miten se luonto siitä ”tuhoutuu” ? Miksei enää puhuta öljyteollisuuden aiheuttamista ekokatastrofeista?

    • Meillä on kai ihan synnynnäinen taipumus vahingoittaa itseämme. Pakko alkaa uskoa että olemme tyhmä kansa.

      • Tyhmä kansa todellakin. Aina pitää tanssia jonkun muun maan rytmiin ? Hienoja keksintöjäkin osataan tehdä, mutta ne myydään ”torihinnalla muille maille”, jotka sitten käyttävät ne keksinnöt tehdäkseen pirusti voittoa. Kusipäisyys on sukupolvien jälkeenkin jatkuvana taakkana. Suomalaista viehättää henkilö jolla on tumma tukka, ruskeat silmät ja huono suomenkieli, muuta ei tarvita, kun Finni menee vipuun, valitettavasti. Purkkaa suu täynnä ja farkut jalassa, perkuleen taivaallista ?

  6. Totaalinen koulutusremontti olisi paikallaan. Yliopistot nurin, professorit ja opiskelijat nostamaan perunoita ja istuttamaan metsää ! Sen jälkeen katsottaisiin, miten arkijärki pelaa, kun väsymys ruumiillisesta työstä ja oikean ja vasemman aivopuoliskon korjaantuminen mahdollistavat arviointikyvyn eheytymisen. Silloin voisi olla toivoa päästä eroon sähköautohaihatteluista ja muista ilmastokusetuksista, joilla globalistiset raharuhtinaat sahaavat nykyajan aivottomia oppineita silmään.

    • ” päästä eroon sähköautohaihatteluista ja muista ilmastokusetuksista, joilla globalistiset raharuhtinaat sahaavat nykyajan aivottomia oppineita silmään.”

      Alkoihan se aivottomien oppineiden silmäänsahaus jo yli sata vuotta sitten:

      ”“Maxwell’s” vector equations taught in university are actually Heaviside’s truncated equations, and are only a simplified version of what Maxwell originally wrote…”,
      http://www.cheniere.org/references/maxwell.htm

      ”””TAKING THE RED PILL” THE REAL MATRIX, PART 1″, https://www. newswithviews.com/Yates/steven.htm

      • ”The Shackled Press

        In a plutonomy, the media still publishes what the market wants, but while you are the consumer of media, you are not the customer any more than a steer in a feedlot is the master of his diet. The operative market is one that sells our propaganda-induced allegiances to the highest bidders, be they merchants, politicians, government or special interest agendas. The mainstream media keeps you uninformed and misinformed about many of the most important issues of our day while including just enough entertainment and accurate but unimportant information to keep you coming back for more.

        Web: Project Censored (and their annual books) http://www.projectcensored.org/

        Video: “Project Censored Modern Media Censorship” http://www.youtube.com/watch?v=vAwyCdQfTMA

        Book: You Are Being Lied To: The Disinformation Guide to Media Distortion, Historical Whitewashes and Cultural Myths

        Book: You Are STILL Being Lied To: The NEW Disinformation Guide to Media Distortion, Historical Whitewashes and Cultural Myths

        Video: “The Corporation” http://www.thecorporation.com (excerpt re: media (11:29) http://youtu.be/eZkDikRLQrw ) ”

        http://www.martintruther.com/RPG_Shackled_Press.htm

  7. Litiumakuista tulee tappavaa kaasua, jos ne kolarin sattuessa syttyvät. Tämäkin ”pikkuseikka” on jätetty kertomatta.

  8. Kun afrikkalaiset ovat litium-tuotannon uhreja niin nyt osa meistä suomalaisista joutuu grafiitin tuotannon uhreiksi Itä-Suomen suunniteltujen grafiittikaivosten myötä. Afrikan kärsivät lapset onkin jo vetäisty syyllistämisaseeksi meidän vastustajien lyömiseksi. Kansalaisaktiivisuus (https://proheinavesi.weebly.com , https://www.facebook.com/proleppavirta/ , https://www.facebook.com/pages/category/Regional-Website/Pro-Tuusniemi-564241070694450/) toimi niin hyvin että suunnitellun aikataulun ilmoitettiin viivästyvän mutta eipä hätää, Suomen ”maailman suuromistajien ystävät” hallitus ja eduskunta muuttivat äskettäin kaivoslain niin että ympäristövelvitystä ei enää luvan saamiseen tarvita. Lisäksi Geologian tutkimuskeskus kartoittaa pikavauhtia (valtion varoilla) Soisalon alueen maaperän nopeaa ja laajempaa hyödyntämistä varten. Alueella hääräävälle brittiläiselle kaivosfirmalle on tietenkin annettu tutkimusrahaa ja muita huomenlahjoja.

  9. Järkevintä ilmastopolitiikkaa Suomessa olisi vähentää tuntuvasti väestön päivittäisen liikkumisen tarvetta. Määrätietoisilla ohjelmilla tämä onnistuisi. Asia vaatisi kuitenkin globalististen markkinavoimien mieltymysten vastustamista ja sehän ei nykyiseltä päättäjäkunnalta suju lainkaan. Vihreätkin ovat pettäneet Suomen luonnon niin täydellisesti kuin vain on mahdollista.

    Akkumineraalikaivosten ja -jalostamoiden laajamittainen perustaminen on kai sitten viimeinen niitti Suomen luonnon ja alkuperäismaiseman arkkuun. Tässä maassa on aina ja katkerasti vihattu luontoa ja erityisesti alkuperäistä luonnontilaista luontoa. Soiden ojittaminen, nykyinen kaikkialle ulottuva tehometsätalous, luontaisesta vieraantuneet peltoviljelystavat ja laidunnuksen väheneminen ovat käytännössä hävittäneet entiset maalais- ja luonnonmaisemat ja ovat tuntuvasti vähentäneet erilaisten habitaattien ja lajiston rikkautta.

    Ilmastovouhotus toimii tässä tuhokehityksessä vieläpä kiihdyttävänä tekijänä juurikin tämä akkuasian vuoksi. Vihreä petos ulottuu maisemaa tuhoavien tuulimyllyjen ja erinäisten hiilensidontaprojektien muodossa kaikkialle. Onpa jopa tehometsätalouden arveltu olevan ilmastolle hyväksi, koska väitetään, että tehokkaasti hoidettu metsä sitoo parhaiten hiiltä.

    • Näin harvaan asutussa massaa tietenkin henkilökohtaisten kontaktien yllä pitäminen edellyttää autoilua ja myös työssä käynti sitä edellyttää. Virkamiehet ehdottaa tieveroa niiden käyttäjille joten se rajoittaisi autoilua mutta teiden huono kunto ei sitä rajoita vaan lisää yleisön osaston kirjoittelua huimasti. Tässä sähköauto villityksessä näkee miten bisnesmiehet näkee kasvun mahdollisuuden akkumetallien kaivamisessa ja akkujen tuotannossa ja tätä on eukin on ruvennut ajamaan ja tietenkin suomen politiikot on kuorossa sitä vaatimassa ja unohtavat muut ekologisemmat vaihtoehdot asiassa joita on olemassa ja myös käytössä.

    • ”Vihreätkin ovat pettäneet Suomen luonnon niin täydellisesti kuin vain on mahdollista.”
      Todellisia pettureita joka suhteessa. Viis luonnosta ja kansasta. ’Lisää velkaa vaan ja mafian agendan mukaan’ sopisi heidän vaalitunnukseksi.
      Vaarallista ja tyhmää porukkaa.

  10. Uattelin laittaa kaasuauton seuraavaksi perheautoksi.
    (Ei sähköiset oikein suomeen sovi, vaikka yllätyksekseni Tesloja oli lomaviikolla Ylläkselläkin.)

    Nyt en vielä raaskinut työssäkulku-rassiksi kaasullista ostaa, kun siinä olisi se käyttövoimavero.
    (käsittämätöntä että biokaasuautoilijoita yritetään rangaista, aivan kuten ekologisia diiselöitsijöitäkin)

    Siispä hankin bensalla kulkevan pikkuauton.
    (edellinen TDI kuluti 4.5l/100km dieseliä (Golf), tuo uus kuluttaa 4.5l/100km bensaa (Ibiza))

  11. litiumi yms. kaivannais-teollisuuden aiheuttamista ongelmista sen verran että, ovathan ne aitoja ongelmia.
    Ja mikäli samat herrat saavat päättää, litium akkujen kierrätystäkään ei koskaan saada juurikaan edistymään
    (aivan kuten polttomoottoriautotkin junnasi kulutuksen ja päästöjen kanssa paikallaan 50vuotta, öljyfirmojen lahjomana).

    • Yllättäen samaa mieltä. Kenties tulevaisuudessa löytyy muutakin yhteistä näkemyspohjaa.

  12. Sähköautoa ei nyt kannata suomen tapaiseen maahan ruveta hankkimaan niiden lyhyen ajomatkan takia yhdellä latauksella. Ylen vaalikeskustelussa jäi tämä asia huomiotta ja muutenkin esitetyt suunnitelmat oli sekavia kuten julkinen liikenne ja kohteessa sitten vuokra sähköautolla liikkuminen. Suomi kun käyttää turhiin hävittäjiin kymmeniä miljardeja niin niistä kuluista voisi nipistää muutaman miljardin ja kehittää suomalaisen vetyauton ja vetypolttoaineverkoston ja myydä vetyautot ihmisille sillä hinnalla mihin heillä on varaa, ei se bensa- ja dieselautoilu muuten lopu. Lisäksi maalaiset voisi tuottaa itse biokaasunsa omiin ja muiden autoihin niin monelle kuin sitä riittää. Perusauto kuitenkin olisi vetyauto koska se sopii suomen oloihin paljon paremmin kuin sähköauto ja säästyttäisiin mittavilta akkumetalli kaivauksilta.

    • Biokaasun yhteydessä ei puhuta räjähdysherkkyydestä, minkä katsotaan olevan vedyn suurin haitta. Saksassa on ollut ydinvoiman alas ajamisen yhteydessä puhe (tuuli)sähkön muuttamisesta (vety)kaasuksi . Liekö ikuisuusprojekti ?
      Meillä Hölmölässä ei nyt tiedetä (ainakaan Sipilä ja Orpo) mitä kaikkea Suomen EU-puheenjohtajuus vaatii Suomelta.
      Luuleeko esimerkiksi Sipilä todella että Suomi hyötyy taloudellisesti Kiinan ja länsimaiden sähköautomarkkinoihin liittyvässä kauppasodassa. Tämä vouhotus sähköautoista lisättynä vouhotukseen ilmaston muutoksesta tullaan jossakin vaiheessa kuitenkin ampumaan alas. Sähköautotkaan eivät ole päästöttömiä; 25 % vähemmän. ”ein Elektroauto im Vergleich zu einem herkömmlichen Pkw 25 Prozent weniger CO2 emittiert”, https://www.nachdenkseiten.de/?p=50701#foot_2
      Ja kysehän tässä ”vouhotuksessa”on sähköautojen maailmanmarkkinoista, kauppasodasta Kiinan ja länsimaisten autonvalmistajien välillä. Kiina tuottaa vuosittain kasvavalla vauhdilla sähköautoja eikä länsi pysy perässä. Sähköautojen tuotantoa varten Kiina rakentaa lisää ydinvoimalaitoksia. Kiinalla on nyt 39 ydinvoimalaa käytössä, 15 rakenteilla ja lisäksi suunnitteluvaiheessa on kaksi tusinaa ( China hat derzeit 39 Atomkraftwerke. 15 Atomkraftwerke befinden sich im Bau. Zusätzliche zwei Dutzend befinden sich im Planungsstadium)
      Ympäristöaktivistinen lausuma: Ennen ilmastokatastrofia tulee ydinvoimalaonnettomuus ( ” Vor dem Klima-Gau kommt der nächste AKW-GAU”) voi hyvinkin käydä toteen.
      Artikkeli ”Sackgasse Elektromobilität” (Liikkuvuus sähköajoneuvoilla on umpikuja)
      https://www.nachdenkseiten.de/?p=50701, on todella lukemisen arvoinen

      Vor dem Klima-Gau kommt der nächste AKW-GAU.

    • Kaasuauto on ekologisempi päästöjen suhteen verrattuna bensa- tai dieselautoon jotain 30 % niin olisihan sekin jotain mutta kun näissä päästökeskusteluissa on aina yhtenä tekijänä fossiilisuus joka on huono asia uusituvaan polttoaineeseen verrattuna eli lantasäiliöstä saatava metaani on parempää kuin maakaasu. Pitäisi suomessa laittaa asiantuntijat kasaan jotta joku käyttökelpoinen ja turvallinen ratkaisu auton energialähteeksi saadaan.

      • Vety polttoaineena ei ole sen vaarallisempi kuin kaasu tai bensa. Miksi vetyautoja ei ole niiden eduista huolimatta johtuu siitä että suomessa voi tankata vetyä vain yhdessä paikassa suomessa. Tankkauspaikkojen lisääminen on kallista mutta mutta muuten vety ei ole autojen menokaasuna sen kalliimpi kuin kuin bensa menovetenä kilometriä kohti. Tankkausasemilla myös voidaan valmistaa vety vedestä aurikosähköllä.suomessa tosin vain puolet vuodesta. Vety auto on periaatteessa sähkö auto kun sähkö saadaan reaktiosta vedyn ja ilman hapen kanssa eikä akkukapasiteettia tarvita sen enempää kuin bensaautossa. Autot on kalliita koska niiden valmistusmäärät on pieniä mutta jos venäjä valmistaa halvan vetyladan ja tb ottaa vetytankkauksen asemilleen niin kyllä vetyautoilu yleistyy. Venäjällä on gazilla on joku vety kuormaauto hanke että maailmalla asiaa pohditaan eli vetylada olisi parempi kuin sähkögalashnikov auto. Suomessa ei varmasti ole pääomia näin pitkäjänteiseen vetyauto valmistamiseen ja vetyjakelun järjestämiseen mutta kekkosen aikana valtio olisi sen järjestänyt.

      • Biokaasun puolesta äänestäisin.
        Sillä voidaan saada myös maaseudulle tienestin jatketta ja omavaraisuutta.
        Kaasuntuonti vain seis ja oma tuotanto tilalle.

        Ymmärtääkseni biokaasu on aika turvallinen polttoaine.
        Kaasu ei ole säiliössä räjähdysvalmiina seoksena, toisin kuin esim bensiini, siksi räjähdysten todennäköisyys on hyvin pieni. Lisäksi kaasusäiliöt tuppaavat olevan lujempaa tekoa kuin bensiinisäiliöt.

        Yksi riesa autoteollisuudessa on kaasusäiliöiden muoto. Kaasusäiliön muotoinen lienee taloudellisesti paras, mutta koetappa viedä sen läpi kardaaniakseli.

    • Niin, pienipäästöinen (virittämätön) moposkootteri on myös vähäpäästöisempi kuin mikä tahansa bensa-auto joten mikä tuon pointti oikeastaan oli? Voiko moposkootterilla käydä hakemassa huonekaluja Ikeasta?

  13. Koko tämä sähköautobisnes luontoystävällisenä ratkaisuna päästöongelmiin, on kuin kuin perseestä väkipakolla ulosvedetty lapamato.

    Akkumineraalien louhintakehyksen elinkaarikustannus on täysin käsittelemättä ko. sähköautolobbauskehyksessä, puhumattakaan siitä, miten nämä autoakut ladataan jotta tulevaisuuden maailman sähköautot pidetään kulussa.

    Tällä hetkellä näyttää siltä, että akkujen lataamiseen tarvittava lisäenergia tuotetaan hiilivoimalla…, -entä jatkossa… Tuulivoimallako, -vai aurinkoenergialla? Älkää naurattako.

    Ainoa vaihtoehto näyttää olevan ydinvoimalla tuotettu energia. Nyt Viherliike Suomessa kuin myös muualla on ainakin sähköautobusineksen argumentointiensa osalta tullut tiensä päähän.

    Periaatteessa hyvä viherryslähtökohtainen ajatus, mutta pragman kannalta argumentoinnin osalta täysin päin persettä mennyt illuusio.

  14. Teslan omistaja uhkaa lähettää komean urheilumallinsa seuraavan avaruusaluksen mukana Marssiin taikka johonkin muuhun ”humbuugi-lennolle”, siten varatakseen tulevat myyntinsä vain itselleen. ”Hulluna on hyvä olla koska järki ei puutu”? Vai miten se nyt olikaan,heh. Öljy-yhtiöiden pitää nostaa hintoja voiteluihin kun bensan käyttö vähenee. Häkäpyttymoottorit ja höyrymoottorit voidaan kehittää täysin ”luonnonystäviksi”, mutta sitä eivät öljy-yhtiöt ikipäivinä hyväksyisi. Hevosen vetämät kärryt maaseutualueille, olisi ”uusi keksintö”.Amish yhteisölle se kelpaa vieläkin Pensylvaniassa, Usassa. Miksi ei muuallakin?

  15. Satanisti juutalais vapaamuurari eliitti vähät välittää muusta kun lasten uhraamisesta ja planeetan tuhoamisesta!

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here