Joulukuun alussa 2019 pidetyssä NATO-kokouksessa Lontoossa sotilasliiton 29 jäsenmaata sopivat ”takaavansa kommunikaationsa, mukaan lukien 5G, turvallisuuden”.

Kaupallisen 5G-järjestelmän on määrä linkittää toisiinsa digitaaliset järjestelmät – mikä taas mahdollistaa 5G:n sotilaallisen hyödyntämisen operationaalisiin tarkoituksiin, pienemmin kustannuksin, selittää Pentagonille neuvoja antava puolustusasioiden tiedekomitea Defense Applications of 5G Network Technology -julkaisussa. Yhdysvaltain ja muidenkin maiden armeijat valmistautuvat käyttämään 5G:tä sotilaallisiin tarkoituksiin, kuten lähes reaaliaikaiseen tiedonsiirtoon sotilashenkilöiden ja -osastojen välillä.

Aiheeseen liittyy Yhdysvaltain ja Kiinan kamppailu sotilaallisesta ja teknologisesta ylivoimasta 2000-luvulla ja tähän liittyvät pelot infrastruktuurin lamauttamisen mahdollistavista ”takaporteista” 5G-järjestelmissä, jotka tulevat strategisen tärkeytensä vuoksi joka tapauksessa olemaan erilaisten kyberhyökkäysten ensikohde.

Kiinnostus 5G:tä kohtaan liittyy myös hypersonisten aseiden kehittelyyn. Ne pystyvät lentämään viisi kertaa ääntä nopeammin, hyvin korkealla ja ennakoimattomilla lentoreiteillä. Kaikesta tästä johtuen niiden pysäyttäminen tulee olemaan erittäin vaikeaa — ilman 5G:n mahdollistamaa reagointinopeutta ja tekoälyn hyödyntämistä.

Sotilaalliset tarpeet lienevätkin tärkeä 5G:n voimallisen käyttöönoton ”ajuri”. Kyse on paljon muustakin kuin vain nopeampien nettiyhteyksien tarjoamisesta kuluttajille ja yrityksille. On yllättävää (vai onko sittenkään?), että 5G:n sotilaskäyttö on ollut niukasti esillä julkisessa keskustelussa.

Kommentti

Toisin sanoen oman ja ympäristön tuhoamisen perustamis- ja käyttökustannukset ujutetaan siviilikäyttäjien (armeijaslangissa ”oheisvahinkojen”) maksettaviksi. Assosiaationa tulee mieleen Abba Ebanin suuhun laitettu ”Historiaa opettaa meille, että ihmiset ja kansakunnat käyttäytyvät järkevästi kokeiltuaan ensin kaikkia muita vaihtoehtoja”.

Riikka Söyring

Artikkelikuva: Brian Wang

Tarkemmin aiheesta

Jamie Carter | techradar (13.6.2019): How the 5G network could benefit the military

74 KOMMENTTIA

  1. ”…”Historiaa opettaa meille, että ihmiset ja kansakunnat käyttäytyvät järkevästi kokeiltuaan ensin kaikkia muita vaihtoehtoja”….”

    Valitettavasti pääosin kantapään ja katastrofien kautta kasvaa yksiöiden ja sitä myötä kollektiivinen järki.
    Poikkeuksena psykopaatit joilla se ei kasva lainkaan kun kyse on pääosin geenivammasta joka periytyy herkästi. Ainoa mahdollisuus estää heidän tihutyönsä onkin heidän eristämisensä ja pääsyn estäminen yhteisvastuullisuutta vaativiin tehtäviin.

      • Sanotaan ettei sota yhtä miestä kaipaa.
        Kykypuolue uskoo olevansa korvaamaton mutta se on suuriluuloisen tyypillistä harhaa.

    • Kuka esittelisi tutkimuksen ettei 5G ole vaarallinen ihmiselle ja kaikelle elolliselle?
      N.10000 tutkimusta löytyy aiheesta että on vaarallinen ja aiheuttaa sukupolvet ylittäviä mutaatioita solutasolla ja hedelmättömyyttä molempiin sukupuoliin.

      Ihan läppänä miettikää seuraavaa: WHO on asettanut mobiilisäteilyn(mikroaaltosäteilyn) turvarajaksi 10000 µW/m2.
      Kuitenkin jo 2007 vuonna tutkijat havaitsivat pysyviä muutoksia soluissa välillä 50-100 µW/m2 säteilyllä.
      Tiedetään että matkapuhelinkorporaatiot olivat mukana asettamassa tuota järjetöntä rajaa.
      Ranska kielsi kouluistaan WIFIN aikoija sitten haitallisena lapsille.
      Missä yhteiskunnassamme pääset pakoon säteilyä tänäpäivänä? Säteilyvapaita alueita tulisi mahdollistaa kansalaisille. Olemme liikaa maana naimisissa matkapuhelinteknologian kanssa, jotta myöntäisimme 5G:n hengenvaarallisuuden julkisesti. Maailma herää. Moni meistä ei enää seiso ylhäältä saneltujen, korporaatioahneuden kyllästämien hulluuksien takana. Raja on tässä.

      Suosittelen lämpimästi tutustumaan allaoleviin linkkeihin lisätäksesi tietämystäsi 5G teknologiasta. Muut Pohjoismaat ovat jo heränneet vastustamaan tätä älyttömyyttä. Ei ole tulossa 5G:tä Suomeenkaan.

      Sarah Westallin haastattelussa alla Mark Steele joka voitti Briteissä ensimmäisen 5G-oikeudenkäynnin todistettuaan faktuaalisesti miten vaarallinen teknologia 5G on kaikelle elolliselle. Jos mies altistuu 5G taajuuksille, ei jatku enää suku.

      Mark Steelellä patentteja teknologiapuolella ja todella tietää mistä puhuu.

      Dr.Barrie Trover (Youtube) entinen Royal Navy aseteknologia ekspertti on toinen jolta löytyy kovaa faktaa 5G-tekniikan vaarallisuudesta.(Alin linkki)

      Osa 1.
      https://m.youtube.com/watch?v=zulBolJl1tQ

      Osa 2.
      https://m.youtube.com/watch?v=7eC0dtzyXFE

      https://smombiegate.org/britains-first-5g-court-case-and-the-people-won/

      http://Www.smombiegate.org

      https://www.saveusnow.org.uk/

      Dr.Barrie Trover:
      https://m.youtube.com/watch?v=z99_SzoXZdY&list=PLvjgztX_Uo3aJmOmq8vK6gKitHDyJJJDf&index=2&t=10s

      • Europarlamentissakin esitetty kysymyksiä 5G:n turvallisuudesta ihmisille ja ympäristölle.

      • Yhdysvaltain puolustusministeriö palkintoina 5G:n testaamisesta viidellä testaamisesta.

        DOD Announces $600 Million for 5G Experimentation and Testing at Five Installations

        ”Today, the Department of Defense announced $600 million in awards for 5G experimentation and testing at five U.S. military test sites, representing the largest full-scale 5G tests for dual-use applications in the world. Each installation will partner military Services, industry leaders, and academic experts to advance the Department’s 5G capabilities. Projects will include piloting 5G-enabled augmented/virtual reality for mission planning and training, testing 5G-enabled Smart Warehouses, and evaluating 5G technologies to enhance distributed command and control.

        “The Department of Defense is at the forefront of cutting edge 5G testing and experimentation, which will strengthen our Nation’s warfighting capabilities as well as U.S. economic competitiveness in this critical field. Through these test sites, the Department is leveraging its unique authorities to pursue bold innovation at a scale and scope unmatched anywhere else in the world. Importantly, today’s announcement demonstrates the Department’s commitment to exploring the vast potential applications and dual-use opportunities that can be built upon next-generation networks,” said Michael Kratsios, Acting Under Secretary of Defense for Research and Engineering.

        The test sites include: Hill Air Force Base, Utah; Joint Base Lewis-McChord, Washington; Marine Corps Logistics Base Albany, Georgia; Naval Base San Diego, California; and Nellis Air Force Base, Las Vegas, Nevada.

        The bases were selected for their ability to provide streamlined access to spectrum bands and mature fiber and wireless infrastructure, support new or improved infrastructure requirements, and conduct controlled experimentation with dynamic spectrum sharing. […]”
        https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/2376743/dod-announces-600-million-for-5g-experimentation-and-testing-at-five-installati/

        Lyhyesti: Sotilasteknologiaa

        • Yhdysvaltain puolustusministeriö palkintoina 5G:n testaamisesta viidellä testaamisesta.

          Piti tietenkin olla ”Yhdysvaltain puolustusministeriö palkintoina 5G:n testaamisesta viidellä eri sotilasalueella.”

  2. Olisi kaiketi syytä korostaa sitäkin, että suuren sotilaallisenkin merkityksensä vuoksi 5G-laitteet ovat houkuttelevia ja alttiita myös muille kuin kyberhyökkäyksille.

    Miten Pentagon aikoo suojata 5G-verkon pääte-, lähetys- ja välittäjälaitteet fyysisiltä hyökkäyksiltä?

    • Suomeen tulee useampi päällekkäinen kilpaileva 5G verkko omilla tukiasemilla ja keskuksillaan; Telia, Elisa ja DNA. Lisäksi on vielä viranomaisten VIRVE-verkko.
      Vaatii aika paljon vaivaa, että saa nämä kaikki hiljennettyä.

      Eiköhän muillakin mailla ole vastaava tilanne.

  3. ”Joulukuun alussa 2019 pidetyssä NATO-kokouksessa Lontoossa sotilasliiton 29 jäsenmaata sopivat ”takaavansa kommunikaationsa, mukaan lukien 5G, turvallisuuden”.”

    Aika jännää.
    Mutta onhan se turvallisuuskysymys jos valtakunnan kaikki elektroniset laitteet valjastetaan kätyritoimintaan.
    Sinänsä siis hyvä että asiasta huomautetaan.

    ”Kaupallisen 5G-järjestelmän on määrä linkittää toisiinsa digitaaliset järjestelmät”

    Siis suomeksi laitteet voivat verkottua keskenään, jolloin data liikkuu muutoinkin kun pelkän runkoverkon valokuidun kautta.
    Kuitenkin Valokuidun kautta liikenne on viiveettömänpää ja datakaista on suurempi.

    ” – mikä taas mahdollistaa 5G:n sotilaallisen hyödyntämisen operationaalisiin tarkoituksiin, pienemmin kustannuksin, selittää Pentagonille neuvoja antava puolustusasioiden tiedekomitea Defense Applications of 5G Network Technology -julkaisussa.”

    Erona nykyisiin 4G verkkoihin se että ei ole samanlaisia haavoittuvia solmukohtia ja keskusjärjestelmiä.
    Kun data on kylliksi suojattua 5G verkossa, sen kautta voidaan siirtää arkaluontoistakin dataa.

    ” Yhdysvaltain ja muidenkin maiden armeijat valmistautuvat käyttämään 5G:tä sotilaallisiin tarkoituksiin, kuten lähes reaaliaikaiseen tiedonsiirtoon sotilashenkilöiden ja -osastojen välillä.”

    Niin siis ei tarvitse turvautua epävarmaan (solmukohtien vuoksi) 4G/3G/2G verkkoon.
    Eikä tarvitse rakentaa erillistä valtakunnan laajuista sotilasverkkoa tai satelliittiverkostoa.

    ”Kiinnostus 5G:tä kohtaan liittyy myös hypersonisten aseiden kehittelyyn. Ne pystyvät lentämään viisi kertaa ääntä nopeammin, hyvin korkealla ja ennakoimattomilla lentoreiteillä. … ilman 5G:n mahdollistamaa reagointinopeutta ja tekoälyn hyödyntämistä.”

    Tuo on kyllä kaukaa haettua.
    Mutta kustannussäästöä tulee jos tuolla pystyy välttämään tarvetta rakentaa erillinen sotilasverkko.

    >Sotilaalliset tarpeet lienevätkin tärkeä 5G:n voimallisen käyttöönoton ”ajuri”. Kyse on paljon muustakin kuin vain nopeampien nettiyhteyksien tarjoamisesta kuluttajille ja yrityksille.

    Tiedä häntä. Aikoinaan kuin 2G data alkoi kattamaan koko maan, mietiskelin että mitä järkeä on 3G:ssä.
    Järkeä tai ei, se tehtiin ja sitä saatiin myytyä.
    Sitten sama 4G:n kanssa.

    Onneksi on keksitty 4k 8k yms jne kuvastandardit, tällöin supersilmillä varustetut ihmiset tarvitsevat 5G:n.
    Ja taas kauppa käy.

    >On yllättävää (vai onko sittenkään?), että 5G:n sotilaskäyttö on ollut niukasti esillä julkisessa keskustelussa.

    Ainakin nyt tuli fiilis että se tarvitaan koko maahan ja heti!

    Mutta eihän sitä koskaan rakenneta kattamaan suomen kaltaista haja-asutusaluetta, joten sotilaallinen hyödyntäminen suomessa voi jäädä vähäiseksi. Uhka 5G verkkoon murtautujat toki olisivat. Mutta ei sen enempää kuin perinteisessäkään 2G/3G/4G/whatever verkossa.

    • Olen kuitenkin miettinyt että se voi tuo starlink tehdä tyhjäksi kaiken 5G vouhotuksen kaupunkien keskustojen ulkopuolella.

      Haluaako joku ostaa muuatman nokia -osakkeen. 😉

  4. Arvopohja kasakka, joka varastaa kaiken mukaansa (rakastettava presidenttimme uudenvuoden vihapuhe)

    Genevessä pidettiin silloin kokous, kun oli melkein loppuun kehitetty GSM tekniikka. Tuli melkoinen kiire päätää sen todellinen kyky pitää salaisuudet ja vastustaa tunkeutujat pois. Riitaisessa kokouksessa NSA, CIA, FBI, Amerikasta, sekä Englanin tiedustelu, yhdessä Saksan ja Ranskan kanssa vaati GSM koodeihin sisäänpääsyportit, helposti avattavat binäärilukulukot. Kokous päätyi nykyiseen tekniikkaan, jota sitten 1,2,3,4 ja vihdoin nyt 5 tason mastot, satelliitit ja linkitykset käyttää. FBI perusteli vaatimukset huumekauppiaiden liian helpolla pääsevän, jos FBI ei pääse sisään dataan. Meillä Nokian pääjohtaja perusteli päätöstä ”vapaudella” ja kansalaisten ”sala-asioiden paremmalla turvalla” kuitenkin silloiseen NMT-verkkoon verrattuna, tai ARP- puheluihin. Totuus oli kuitenkin sotilaslähtöinen. Kehittyneet sotilasmahdit halusivat lukea vihollisen datan. Siitä on ollut paljon ”hyötyä” kuten viimeinen 35 on todistanut. Suomen tärkein valtakunnallinen sotilas- ja poliittinen data kulkee Ruotsin luettavana.
    Nyt muka tähtitieteilijät hermostuivat liikaa avaruuteen satelliitteja ampuvista amerikkalaisista miljonääreistä. Ne häiritsevät ehkä tähtitiedettä. Yksi henkilö yhtiöineen aikoo ampua sinne muutamassa vuodessa 860 kappaletta ”tietoliikennesatelliittia”. Pentagon on kuitenkin näistä satelliiteista jo varannut 55 – 60 kappaletta itselleen juuri parannetun G5 verkkonsa ja avaruudesta reaaliaikaan häivekoneiden havaitsemistekniikan käyttöön. NATO ei ole vielä siinä mukana, mutta Israel on, kuten Netanjahu vaali-iltana kertoi. Kaksi yksityistä rakettifirmaa saa USA:ssa juuri sotilaspoliittisen päätöksen vuoksi tukiaisrahaa miljardia ja miljardia vuosittain. NASA on tästä kehityksestä hyvin mustasukkainen.

    • Tässä tulikin hyviä pointteja asioista joihin en ole ollut perehtynyt. Kuten tuo GSM-protokolla, johon olisi jätetty noiden suurten tahojen vaatimuksesta takaportteja. En ole tosiaan perehtynyt GSM-protokollaan saati sen taustoihin, mutta jos noin on niin sitähän ei tosiaan voi perustella millään muulla kuin pääsyllä VIHOLLISEN tietoliikenteeseen, sillä kotimaan viranomaisen pääsevät aina GSM-tietoliikenteeseen ilman mitään protokollan takaportteja, tekemällä virka-apupyynnön operaattoreille, joilla on velvollisuus yhdistää dekoodattu tietoliikenne viranomaisille lain puitteissa, ja tämän viranomaiset voivat tarvittaessa edelleenvälittää ”yhteistyöhenkisille” (olipa tarkoitus moraalisesti hyvässä tai pahassa) ulkomaan viranomaisillekin.

      Siispä protokollatason takaportteja tarvitaan vain kun operaattorin kotimaan viranomaiset eivät suostuisi yhteistyöhön, ja tällöin tarkoitus harvoin on hyvä, sillä edes näennäisesti vihollisten maiden viranomaiset harvoin haluavat suojella oikeita rikollisia.

  5. Kaikkea teknologiaa, aina paistinpannusta lähtien käytetään parhaan mukaan myös sotilaallisiin tarkoituksiin. Monethan ovatkin sitä kautta löytyneetkin. 5G ei ole sotateknologiaa, vaan teknologiaa, siinä kuin kaikki muukin. Sitä käytetään sotilaallisiin tarkoituksiin siinä kuin muihinkin tarkoituksiin. Intenettiä voisi sanoa samoin perustein sotataknologiaksi. Miksei keihästäkin, olihan se aikoinaan parhaasta päästä aseita.

    • Niinpä niin, aseena voi käyttää myös kirjaa, laulussahan sanotaan: ”tartu kirjaan, se on hyvä ase….” 😀

      Laitanpa tähän taas kerran linkin videoon, jossa unkarilais-amerikkalainen George Friedman kertoo ”milleniaaneille” totuuksia geopolitiikasta ja älykännyköistä. ”Baby boomer” George Friedman on pesunkestävä imperialisti ja neoconna, mutta myös hyvin suorapuheinen, siis siinä mielessä rehellinen. Ehkäpä Friedmannia voi pitää trotskilaisena neoconnana, sen verran usein hän lainailee Trotskia. 😀

      Video: pituus 35 min.
      Is There a Global War Coming? | George Friedman at Brain Bar
      https://www.youtube.com/watch?v=kwnPgscg0vU

  6. 5 G – mikroaaltosäteily grillaa kehoa ja käristää aivoja. Pääsemme kohta itikoistakin – mehiläiset ja pikkulinnut ovatkin jo vähentyneet.

    • Näinhän meille käy, haihdumme savuna ilmaan, kun useamman 5G tukiaseman keila osuu meihin ja namikat on tietysti väännetty kaakkoon jo pelkästään säästösyistä. 😀 😀

      PS Langattoman säteilyn osalta maassamme ei ole mitään raja-arvoja, tukiasemat paahtavat täysillä.
      Ollila Nokialta vaimoineen joka tutki STUKilla langatonta säteilyä ja totesi sen tietysti täysin turvalliseksi ja harmittomaksi, asustelee nyttemmin mahdollisimman kaukana kaikista langattoman säteilyn lähteistä. 😀

  7. Luin juuri
    Tällaista sotateknologiaa…. viimeinen yhteenveto Iranin alas ampumasta ukrainalaiskoneesta

    Final summary of the Iran shoot down of Ukranian jet

    This report has changed a lot as new info has come in. The info is complete enough so it likely won’t change again. Here is what happened:

    Two minutes after take off, the transponder, communications, and lights on the aircraft were shut off, obviously via remote. It flew in this hacked configuration for approximately 4 minutes and 30 seconds before, in error, Iranian ground forces mistook it for a cruise missile and shot it down, with Iran’s top nuclear physicists aboard. The plane was sent out during a no fly order to get the most important people (and their families) out of Iran before a war broke out, which Iran was expecting.

    The only question in this story now is who interfered with communications between the airport, the military, and the pilots, who went dark for a considerable length of time before the missiles were launched. Approximately 1 minute after the first missile was launched, a second one was launched though the first one probably would have downed the plane despite it not being on fire. Eight minutes after take off, it crashed.

    My guess is Israel is the one that hacked the plane and shut the transponder, lights and radios off to force it to fly completely dark, the way a cruise missile would. They are the only ones celebrating.

    As corrupt as Ukraine is, Iran SHOULD NOT turn over the black boxes until they have at least copied what is on the cockpit voice recorder. If whatever is reported to have come off that voice recorder does not mimic what I just said above, the wrong people will have “analyzed it”, you know, like how accurately American votes get counted.
    ——-
    konekäännös — kuitenkin ymmärrettävää suomea
    Tämä raportti on muuttunut paljon, kun uusia tietoja on tullut sisään. Tiedot ovat riittävän täydelliset, joten todennäköisesti, etteivät ne muutu enää. Näin tapahtui:

    Kaksi minuuttia lentoonlähdön jälkeen lentokoneessa oleva transponderi, viestintä ja valot sammutettiin ilmeisesti kaukosäätimen kautta. Se lensi tässä hakkeroituneessa kokoonpanossa noin 4 minuuttia ja 30 sekuntia, ennen kuin Iranin maajoukot erehtyivät erehdyksessä väärin risteilyohjukseen ja ampuivat sen alas Iranin parhaiden ydinfyysikkojen ollessa mukana. Kone lähetettiin lentokäskyn aikana tärkeimpien ihmisten (ja heidän perheidensä) karkottamiseksi Iranista ennen sodan puhkeamista, jota Iran odotti.

    Ainoa kysymys tässä tarinassa on nyt se, kuka häiritsi lentokentän, armeijan ja lentäjien välistä viestintää. He menivät pimeäksi huomattavan pitkän ajan ennen ohjuksia. Noin minuutin kuluttua ensimmäisen ohjuksen laukaisemisesta toinen käynnistettiin, vaikka ensimmäinen todennäköisesti olisi pudonnut koneen siitä huolimatta, että se ei olisi ollut tulessa. Kahdeksan minuutin kuluttua lentoonlähdöstä se kaatui.

    Luulen, että Israel on se, joka hakkeroi lentokoneen ja sulki transponderin, valot ja radiot pois pakottaakseen sen lentämään täysin pimeälle, risteilyohjuksen tapaan. He ovat ainoita juhlimassa.

    … Iranin ei pidä kääntää mustien laatikoita, ennen kuin ne ovat ainakin kopioineet mitä tietoa on ohjaamon ääninauhurissa …
    Iran SHOULD NOT turn over the black boxes until they have at least copied what is on the cockpit voice recorder

    http://82.221.129.208/.vu0.html

    • ”Iranian ground forces mistook it for a cruise missile and shot it down, with Iran’s top nuclear physicists aboard. The plane was sent out during a no fly order to get the most important people (and their families) out of Iran before a war broke out, which Iran was expecting.”

      Ampuiko Iran itse rieteilyohjukseksi luullun harhautetun koneen jossa oli heidän omia tärkeitä ihmisiä ja ydinfyysikoita? jotka sodan pelossa olivat poistumassa maasta.

      “We want Iran to simply behave like a normal nation,” Secretary of State Mike Pompeo said in a press statement the other day. “We believe that the sanctions we imposed today further that strategic objective.”
      https://www.strategic-culture.org/news/2020/01/13/iran-must-begin-acting-like-a-normal-nation-says-totally-normal-nation/

    • Reilu minuutti sen jalkeen kun kone oli irtautunut kiitoradasta, ohjuspatteri havaitsi sen. Iranin mukaan ampumapaikalla oli 20s aikaa selvittaa onko lahestyja vihollinen. Noin 1min 50s kohdalla ohjus laukaistaan. Ohjus lentaa noin 14s ja osuu ukrainalaiskoneeseen. Ohjus tallentuu valvontakameraan. Kone on ollut ilmassa noin 2minuuttia.

      Koneen sahkot katoavat, miehisto on kuollut ja transponderi sammuu. Ohjuspatterilla luullaan ettei ohjus osunut ja he laukaisevat toisen ohjuksen 30s ensimmaisen jalkeen. Myos toinen ohjus osuu ja tallentuu kolmelle videolle. Lentokone syttyy palamaan, kaartaa oikealle, pois lentotielta ja putoaa maahan.
      Koneen lento kesti noin 3minuuttia 30s kaikkineen.

      Laukausten syy lienee se etta aamuvuoro ei tiennyt etta lentotie on kaytossa.

      • Siis ei se että että Israel (Mossad) harhautti ja hakkeroi lentokoneen ja sulki transponderin, valot ja radiot pois pakottaakseen sen lentämään täysin pimeälle, risteilyohjuksen tapaan kuten yllä todetaan?
        Mistä tiedät että tämä olisi perätön väite? Oletko pätevämpi arvioimaan asiaa?

        ”Iranian ground forces mistook it for a cruise missile and shot it down, with Iran’s top nuclear physicists aboard. The plane was sent out during a no fly order to get the most important people (and their families) out of Iran before a war broke out, which Iran was expecting.”

        • ”Mistä tiedät että tämä olisi perätön väite?”

          Tiedän sen, koska näen datasta, että transponderi sammui vasta kun 1. ohjus osui.
          (koneen paikkatieto loppuu juuri siinä pisteessä kun videolla ohjus osuu)

        • ”Miksei Jim Stone näe samaa”

          Artikkelista poimin epäilyt että:
          -hän ei ymmärrä miten SSR järjestelmä toimii
          -ei ymmärrä ajan kulumisen lineaarisuutta
          -ei ymmärrä näkemäänsä kuvallista tietoa
          -ei ymmärrä miten videot voi paikantaa
          -ei ymmärrä fysiikkaa
          -ei ymmärrä miten CVR toimii tai miten ICAO määrää tiedon käsiteltävän
          -ei ymmärrä tietoliikennetekniikkaa
          -ei ymmärrä miten sotilastiedustelu (etenkin SBIRS) toimii
          -ei ymmärrä miten tekniset järjestelmät toimivat

          Mutta todennäköisin syy on se että hän ei halua ymmärtää.

          Hänelle todennäköisesti maksetaan siitä että hän kirjoittaa ”valeuutisia”.
          (kts. veterans today, Robert Barry, Ted Postol jne jne…)

          Hän näkyy kirjoittaneen päättömiä salaliittoteorioita myös muista turmista.

          ********

          Olisiko 5G auttanut estämään vahinkolaukauksen? Ehkä, ehkä ei.
          Tiedon jakaminen onnistuu muutenkin.
          Nyt käytettiin venäläistä systeemiä jolla ei ollut haisuakaan siviili-ilmailusta (esim. siviilitransponderit ja lentosuunnitelmat).
          FlightRadar24 + kännykkä tuliaseman johtajalla olisi riittänyt antamaan tiedon lähestyvästä koneesta.
          Sama MH17 tapauksessa.

          Häirinnän uhkaa vastaan voi ilmapuolustus toimia esimerkiksi siten että on useampi päälekkäinen toisiaan tukeva ja täydentävä tietoverkko. 5G voi olla osa sitä systeemiä.

          • Suljetko täysin pois sen että itse et pysty arvioimaan asiaa objektiivisesti kun olet aiempien kommenttiesi pohjalta arvioiden sitonut itsesi ’illu-mafian’ tukijaksi?
            Aika selkeästi olet aina asettunut puolustamaan sen intressejä.

          • Jaa että edesmenneelle Pulitzer-palkittu Robert Parryllekin maksettiin ”valeuutisten” kirjoittamisesta? Tai Massachusettsin teknillisen korkeakoulun professori Ted Postolille? Tai Veterans Today -järjestölle? Aika kovia väitteitä. Löytyisiköhän todisteitakin?

          • Harvoin olen KimmoK nimimerkin kanssa samaa mieltä asioista, mutta Iranin pappishallinto on muhamettilaisen perinteen innoittamana elvyttänyt innokkaasti insestiä. Sukurutsa tunnetusti heikentää impulssikontrollia. Veterans today on välillä hyväkin tietolähde, mutta esimerkiksi ”Yemenin ydinräjähdys” artikkelissa heidän asiantuntijansa asettuivat perin outoon valoon.

          • >…maksettiin ”valeuutisten” kirjoittamisesta?

            Se on vain minun johtopäätös, kun muuta järkevää selitystä en keksinyt.
            Voi olla myös että totuuden puhuminen ei vain kyseisillä lähteillä ole verissä?
            Tai että ovat Fasismin tai Kommunismin pauloissa?

            >Löytyisiköhän todisteitakin?

            Todisteet löytyy helpoiten kun katsoo lujat faktat fysiikasta, Syyriasta ja MH17 tapauksesta.
            Minun on vaikea uskoa että terveen papereilla olevat ihmiset kirjoittaa puutaheinää ilman jotain henkilökohtaista hyötymistä/aivopesua.

            Herrojen toilailuita/hulluja puheita olen tuonut täällä esille mielestäni kylliksi.

            MH17 on ollut minulle erittäin silmiä avaava. Esim: https://vastavalkea.fi/?s=mh17
            Ei artikkelin alkuakaan Venäjän valtion tekemästä törkeästä myyräntyöstä tutkimusten estämiseksi, päinvastoin, pelkkää valeuutisten jankutusta Putinin koalition tukemiseksi.

        • Nykyisin on niin yleistä että kun asioita tutkitaan niin taustalta löytyy lähes aina ’mosse’ ja sen ajama illu-agenda
          Kun/jos koneessa oli iranilaisia ydinfyysikoita ja maan ’tärkeitä ihmisiä’ jotka sodan pelossa olivat poistumassa maasta niin varmaan mossen miehet sen tiesivät ja eikö silloin olisi aika helppo uskoa että kone tiputettiin suunnitelusti?
          Lopultahan se on varmaan ollut teknisesti helppo homma kun vertaa wtc-tornien ’tiputtamiseen’

          Greta Thunberg’s father caught making Facebook posts in her name
          By wmw_admin on January 15, 2020

          Confirming she’s a puppet being run by her parents
          JD Heyes – Natural News Jan 13, 2020
          http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=200868

          • ”että kone tiputettiin suunnitelusti?”

            Iranin armeijan tuliasemasta ammuttiin kohti normaalisti reitillään etenevää konetta.

            Iranin armeija sanoo että se oli vahinko. Voit toki pitää oman fantasiasi.

            Mutta on aika kaukaa haettu että joku olisi vallannut ohjusaseman ja vielä lahjonut armeijan sanomaan tapausta vahingoksi.

          • Kyllä ainakin ne jotka osaavat käyttää omia aivojaan ymmärtävät että ulkopuolinen taho pudotti koneen, aivan kuten wtc-tornitkin.
            Ole huoleti, ei aivopesusi heihin tehoa.

  8. Kiitos Raiskila ja Söyring. Sallittaneen aiheesta poikkeaminen. Min tidernapas har man levat. Kun seuraa Reformistudion striimejä, saa äärimmäisen vastenmielisen kuvan tämän maan oikeuslaitoksesta ja virkamiehistä. Virkamiehistä voisi muodostaa monta armeijakuntaa (Erään arvion mukaan ne voisivat hallinnoida 25 miljoonaista kansaa.)
    On aivan selvää, että poliittinen vastuu tässä maassa on täysi vitsi. Sitten sotasyyllisyysoikeudenkäyntien kukaan ei ole kantanut poliittista vastuuta. (En nyt ota ollenkaan kantaa siihen, että olivatko ne oikeudenmukaisia.) UMTSI-BUMTSI.PUM-PUM-kaupoilla 4 miljardin vahingon aiheuttanut talousnero on nykyään opetushallituksen pääjohtaja. Pisatulokset laskevat kuin lehmän häntä. Kaikki mihin tämä anti-Midas koskee muuttuu paskaksi. Hyvä veli verkoston periaate: Kaveria ei jätetä.
    Panu ja Tiina ovat yrittäneet saada poliiseja vastuuseen Tiinan pahoinpitelystä ja pressikortin ryöstöstä. Valtakunnansyyttäjävirasto vempuloi asian kanssa varmasti asianomaisten luonnollisen kuolemaan asti. Taisipa eräs viranomainen sanoa, että asian käsittely kestää ”tovin”. Kannattaa lukea Mikko Niskasaaren blogit.
    Mikäpä tilannetta tervehdyttäisi? Jollakin ilveelläolisi pahimmat virkarikokselliset olisi saatava vastuuseen ja tekemään junamatka pallo jalassa Konnansuolle. (Tapio Rautavaara: Kiven sisällä) Siellä odottaisi muutama vuosi reipasta leirielämää raikkaassa ulkoilmassa kuokkaa heiluttaen ja hiilinieluja kasvattaen. Asiaa sivuten: nepo-Nissiselle 40 päiväsakkoa ja dokumentaristi ja vihakuvaaja Kemputinille 50 päiväsakkoa.

  9. Globaali maailmamme alkaa olla täysin pedattu Antikristuksen ilmestymiselle: 5-G teknologian mahdollistama totaalinen digitaalinen valvonta 6 kapankäynti (pedon merkki) sekä edellämainittu tuhoava sotilasteknologia, USAn, EUn ja Kiinan ylivelkaantumineet taloudet, 16 triljoonan$ johdannaismarkkinat; koko rakennelma odottaa vain tönäisyä/ kriisiä ja pohja putoaa pois.
    Ordo ab chao > kaaoksesta (uusi maailman) järjestys.
    Get ready; you have been warned.

  10. Tämä artikkeli – joka oli melko suoraa siteerausta natoon liittyvältä ”viralliselta instanssilta” – kuuluu sarjaan ”punaiset sillit”, siinä missä lähes kaikki muukin valtamedian tai virallisten tahojen antamat tiedotukset 5G:stä, joita vaihtoehtoehtomedia silloin tällöin on erehtynyt purematta nielemään.

    Tämä on siis tosiaan punainen silli, eli sisällöltään hyvin vähäpätöinen harhaanjohdake, jolla pyritään saamaan huomio pois valonaremmista seikoista.

    Meinaan, 5G ei todellakaan ole mitenkään sen sotilaallisempi tai tuo sotilaskäyttöön mitään sen mullistavampaa kuin mitä aiemmat yhteysteknologiat ovat jo tarjonneet vuosikymmenten ajan. Armeijoilla ovat olleet satelliitit ja suurteholähettimet jo ennen matkapuhelimien markkinoille tuloa, ja niillä on saatu kaikki tarvittava yhteys niin jalkaväen ja hävittäjälentäjien kommunikaatioon, kuin ohjusten ohjaukseen ja lennokkien videostriimin lähettämiseen. Ei mitään uutta auringon alla.

    Samanlaista punaista silliä on tarjoiltu 5G:stä monella muullakin teemalla, mm. hömpötetty 5G:n ”mahdollistavan esineiden internetin (IoT), johon itseajavat autotkin kuuluvat”. Tämähän on täyttä huuhaata, sillä:

    – Esineiden internet on ollut olemassa jo langallisilla verkkoyhteyksillä, 2G:stä ja 3G:stä puhumattakaan!

    – Aniharva IoT -laite tarvitsee mitään sen suurempia nopeuksia

    – Aniharvaa IoT-laitetta edes tullaan vastedeskään kytkemään 5G verkkoon, koska se ei ole tarkoituksenmukaista, sillä liittymät tulevat aina maksamaan (ja taatusti enemmän kuin 4G, 3G, tai 2G ikinä) ja kotona tai taskussa olevan kännykän läheisyydessä voidaan järkevämmin hyödyntää kodissa tai kännykässä olevaa, WiFillä jaettua liittymää, ja moista WiFi-jakoa on aivan yhtälailla harrastettu yleisesti jo ainakin 3G-valtakaudelta asti, eli tässä ei mitään uutta.

    – Itseajavat autot EIVÄT kuulu kategoriansa puolesta IoT:hen, sillä itseajon tulee tapahtua ihan offline-karttatiedolla ja ympäristön anturoinnilla, olkoonkin että tukevia, varmentavia, ja lisäominaisuuksia tuovia toiminteita saadaan niihinkin internet-yhteydellä ja sellainenhan niissäkin tulee olemaan, mutta aivan yhtälailla sellaiset jo tänä päivänä ovat pitkäänkin olleet monissa aivan tavallisissa, ei-itseajavissa autoissakin, eli itseajavuudella ja IoT:llä ei sinällään ole mitään sidonnaisuutta toisiinsa

    Kolmas punainen silli jota muistan tarjoillun valtamediassa, olivat uskomattomat foliohattuilut siitä, että IoT-toiminnallisuudella varustettu sähköhammasharja ottaisi sitten omin päin yhteyttä internetiin ja lähettäisi seurantatietoja. Tämäkin väitehän on silkkaa punasillihöpinää, sillä mikään laitehan ei tietämättä kytkeydy internetiin, AINAKAAN 5G:llä, sillä ei 5G-verkkoakaan – ja varsinkaan sitä – kukaan tarjoa ilmaiseksi! Kyllä se liittymän vaatii ja sille maksajan! Asunnon sisäisiin WiFi-verkkoihinkaan ei ilman salasanoja mikään laite itsestään liity, ja jos taasen mihinkään verkkoon, langalliseen tai langattomaan, on laitteita kytketty, niinkuin parikymmentä vuotta on joka kodissa jo tehtykin, niin sama seuranta ja vakoilu on ollut mahdollista niilläkin kaiken tämän aikaa, ei tälläkään asialla ole kerrassaan mitään tekemistä 5G:n kanssa.

    5G:llä on taatusti jotain peiteltäviä arkoja asioita kun tällaisia lapsellisia punaisia sillejä pitää syöttää, ja näillä pyritään sitten leimaamaan kaikki 5G:tä kritisoivat hörhöiksi ja salaliittoteoreetikoiksi. Tämä on siis ikäänkuin infosodan false-flag operaatio.

    Yhtenä peiteltävänä asiana lienee se, että se on pohjimmiltaan aika turha suurimmalle osalle ihmisistä, ja valtio suoremmin tai välillisemmin haluaa tukea 5G-infran rakentamista jonkun sortin korruption houkuttamana. Toinen voi olla se, että Helsingistä on vaihtoehtomediassa kirjoitettu kaadettavan puita jotta eivät estä 5G-kenttiä, tarkempaa todenperäisyyttä asialle en ole selvittänyt, mutta hyvin mahdollista, 5G-signaali kun on hyvin lyhytkantoinen.

    Mielelläni lukisin asiasta lisää faktatietoa, ja kannustankin Vastavalkeaa tutkimaan ja kirjoittamaan aiheesta, mutta varomaan infosotamiinoja jottei valtamedian ja virallisten tahojen kylvämä false-flag-disinformaatio kaiken 5G-kritiikin uskottavuuden hävittämiseksi onnistuisi tehtävässään…

    • Hyvä kommentti, sotateknologia on aina edellä siviilikäyttöistä!
      Kysyin 5g:n turvallisuudesta jokin aika sitten Suomalaiselta säteilyturvallisuuden huippuammattilaiselta, ja hän tuntui olevan sitä mieltä, että olisi päinvastoin turvallisempi, kuin nykyiset 4g järjestelmät!

      ”Opponents of 5G claim the technology’s high frequencies will make the new phones and cell towers extraordinarily harmful. “The higher the frequency, the more dangerous it is to living organisms,” a RT reporter told viewers recently.

      The truth is exactly the opposite, scientists say. The higher the radio frequency, the less it penetrates human skin, lowering exposure of the body’s internal organs, including the brain.

      “5G emissions, if anything, should be safer than previous generations,” said Dr. Marvin C. Ziskin, a medical doctor and emeritus professor of radiology and medical physics at the Temple University School of Medicine.

      https://www.nytimes.com/2019/05/12/science/5g-phone-safety-health-russia.html

      Venäjä muuten tilasi oman 5g:nsä Kiinalta, joten eivät hekään näytä kovin huolissaan olevan sen vaarallisuudesta!

      • Elikkä 5G-verkkojen oleellisin muutos on se, että tukiasemia on enemmän, tehot ovat pienempiä ja tajuudet korkeampia. Nämä korkeammat taajuudet läpäisevät ihoa heikommin, joten sisäelimiin(sydän, aivot ja myös hermosto ym.) kohdistuu huomattavasti vähemmän haitallista vaikutusta.
        5G:n kaltaiset korkeammat taajuudet läpäisevät myös heikommin esteita, seiniä ja ikkunoita ym.

        Tekniikka kehittyy koko ajan, ja nyt ollaankin jo kehittelemässä 6G:tä. Se mikä on selvää, tulevaisuuden teknologiat tulevat varmuudella palvelemaan maailman yhdentymishanketta ja koko maapallon väestön voimakasta kontrollia varten.

  11. Tuskin siinä kuluttajalle mitään hyötyä 5Gstä tulee nykyiseen 4Gn nähden. Aiheuttaahan se kyllä signaalin lähettimien ja vastaan ottimien vaihtotarpeen ehkä uusien mastojen rakentamisen tarpeen jos signaalin kantomatka lyhenee. Se taastulee näkymään asiakasmaksujen korotuksina että siinä mielessä ihan turha homma. Miten sitten sotilaallisessa käytössä sen nopeus tilannetta parantaa muuten kuin rajatulla alueella olevassa operaatiossa kun laajemmissa operaatioissa kuitenkin tarvitaan fyysistä tiedon siirtoverkkoa. NSA pystyy kyllä seuraamaan kaikkia verkkojen tietoliikennettä maailmassa laitteissa olevien tietoliikenne komponenttien siruihin laitettujen takaporttien kautta eikä tässäkään 5G anna mitään uutta vakoiluun nykyiseen nähden. Nykyään tuntuu että kapitalismi tarvitsee rakentaa aina vain lisää turhakkeita joista ei ole mitään hyötyä ja varustatuminen sotaan vie niin paljon maailman ihmisilltä hyvivoinnista pois että ihmisten pitäisi herätä että täämmöinen peli ei enää vetele mutta näyttää että lennokkimurhat ja koneen pudotukset on arkipäivää ettei niihin kukaan enää kiinnitä huomiota varsikaan sotilaallisen varustautumisen kannalta.

  12. ”Nykyään tuntuu että kapitalismi tarvitsee rakentaa aina vain lisää turhakkeita”

    Kyllä tuo verkko tullaan rakentamaan sosialistimaihinkin valtion toimesta. Vietnam aloittaa verkon rakentamisen kuluvana vuonna. Kuubaankin se on suunnitteilla, mutta siellä ollaan vasta 3G:n kattavuutta viimeistelemässä johtuen maan teknologisesta ja taloudellisesta jälkeenjääneisyydestä sekä kansalaisten vapauden rajoittamisesta, ei suinkaan siitä etteikö sinnekin haluttaisi edistyneempää teknologiaa. Jos Neuvostoliitto olisi vielä olemassa, niin eiköhän se sinnekin tulisi yhtälailla.
    Eli ei niitä turhakkeina nähdä sellaisissakaan maissa, jotka eivät ole kovin ”kapitalistisia”.

    • En kyllä puhunut kapitalisti maista vaan kapitalismista ja kapitalistit varmasti myy verkot sosialistimaihinkin ei niitä varmasti muuten sinne rakennettaisi. Turhake mikä turhake mutta varmasti kybersotaan sillä saadaan aikaiseksi tuhoisia sovelluksia.

  13. Sieluttomat suomalaiset rakastavat teknologiaa ja härpäkkeitä yli kaiken. Niistä on tullut näille elämän korvike. Itse pidän hyvin valmistetuista low-tech tuotteista, joita ihmiskunta osasi laadukkaasti ja hartaudella valmistaa jonnekin 1800-luvulle asti. Kapitalistinen tuotantotapa muutti kaiken. Sen jälkeen on tehty pelkkää roskaa ja ihmiset on tiedotusvälineiden kautta manipuloitu arvostamaan tarpeetonta, rumaa ja helposti kuluvaa roskatuotantoa. Nyt ilmastokin kuulemma muuttuu, kun roskaa on tuotettu liikaa. Aivan äskettäin mahdollisimman suuri roskan tuottamiseen ja kuluttamiseen osallistuminen oli ihmisarvon mitta. Nyt pitää opetella tuottamaan ja kuluttamaan hiiliineutraalisti. Mitä helvetin huijausta tämäkin taas on?

    • Jonsse: Hyvä kommentti, olen samoilla linjoilla.

      Itse uskon sotilasteknologian olevan niin paljon edellä kaupallista, että heillä on ainakin tarvittava informaatioteknologia, sen sijaan kaupallinen puoli on varsinkin nykyään niin täydellinen rahantekokone, jolle ei pienet ihmisten terveysriskit meinaa mitään.
      Sopivia tieteellisiä tutkimuksia saa, joko ostamalla tai itse tekemällä.

      Hieman OT: Kännyköiden terveysvaikutuksista on kiistelty jo ainakin 2g ajoista, Nokiaakin taidettiin aikoinaan syyttää tulosten peittelystä, taisi liittyä aivosyöpään, tms.
      Mielestäni 2000- luvun aikana on lisääntynyt huomattavasti kaikki aivosairaudet, mm. Alzheimer, dementia, muistiongelmat yleensä, yms., tämä ei siis perustu mihinkään tilastotietoihin.
      Voisiko jo olemassa olevilla verkoilla olla yhteyttä asiaan?

      5g, sen vähän mitä olen asiaan perehtynyt vaatisi hyvin taajan verkon, jossa tehot on oltava vielä suuret, mielestäni terveysriskit tulisi selvittää ja miettiä, onko verkon tuoma hyöty siihen asetetun taloudellisen panoksen arvoinen?
      Ai niin, Suomi olikin jo ilmeisesti päättänyt asiasta?
      Tai ehkä 5g on nyt valunut sotilaskäytöstä siviilipuolelle, kuin navigattorit aikoinaan ja (puolustusbudjeteista) verorahotteiseti rakennettu verkko muuntautuu pienin komponenttipäivityksin kaupalliseen toimintaan?

      Mielipiteeni on, että 5g ei tuo ainakaan ratkaisevia nopeus- ym. etuja sen mahdollisiin terveysriskeihin verrattuna, mutta kai se mikroaaltouunikin on turvallinen, mutta ei sen edessä kannata silti päivää seistä.😀

  14. Liittyen Truth_hunter 14.1.2020 at 23:46 kommenttiin yllä tämä M. Rocknest’in kommentti koskien Jim Stonen artikkelia Vital New Info on the Ukrainian Jet Downed by Iran

    http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=200809
    By Jim Stone on January 14, 2020

    M. Rocknest January 14, 2020 at 9:47 pm | Permalink
    Regarding the claim of six nuclear scientists being aboard PS752. It did sound plausible and of course I remembered how Israel has assassinated nuclear scientists in Iran in the past. However, this is what I found out about one of the six.

    NAME: Mahdi Tajik

    There is a man called Mahdi Tajik (born 1981) who is an expert nuclear physicist with a MA in North American Studies from Tehran University Law School but he’s also an activist and former Iranian political prisoner.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mahdi_Tajik

    The Mahdi Tajik who was a passenger on Flight PS752 (according to the manifest) was born in 1999 (only 20 years old) so I’d say this eliminates one of the six. I don’t know about the other five.
    https://www.flyuia.com/ca/en/news/2020/flight-ps752-passenger-list

    There are many possibilities and suspicions floating around which need to be explored further and verified (if possible) but there are two items I’ve stuck to since the beginning.
    1. There is no “cui bono” for Iran in this tragic crash so it was not a deliberate act by the Iranian government.
    2. The Imam Khomeini Airport should not have been allowing commercial flights to take off at a time of such high alert.

    • Miksi spämmätä valeuutistoimistojen valheita ketjut täyteen?

      Miksi toistuvasti yrität suojella murhaajia?

      • Ei totuuden etsiminen ole kenenkään muun kuin totuuden suojelua.
        Luulisi että sen ymmärrät. Sinunkin pitää jatkaa etsimistä eikä naamioitua löytäjäksi. Se on pahinta mitä voi tehdä itselleen ja muille.

      • No niin … Iran ampui koneen alas mutta miksi
        alkaa täsmentyä se mitä on epäiltykin eli rahapoikien yritys vaihtaa valta Iranissa

        Who Targeted Ukraine Airlines Flight 752? Iran Shot It Down But There May be More to the Story
        PHILIP GIRALDI
        Put together the Rich Kids and the possibility of electronic warfare and it all suggests a premeditated and carefully planned event of which the Soleimani assassination was only a part. There have been riots in Iran subsequent to the shooting down of the plane, blaming the government for its ineptitude. Some of the people in the street are clearly calling for the goal long sought by the United States and Israel, i.e. “regime change.” If nothing else, Iran, which was widely seen as the victim in the killing of Soleimani, is being depicted in much of the international media as little more than another unprincipled actor with blood on its hands. There is much still to explain about the downing of Ukrainian International Airlines Flight 752.

        https://www.unz.com/pgiraldi/who-targeted-ukraine-airlines-flight-752-iran-shot-it-down-but-there-may-be-more-to-the-story/

        • Jos Iranin armeija ampui koneen tahallisesti, voit olla varma ettei ampujat pääse julkisuuteen siitä kertomaan.

          Tahallisuus on edelleen kaukaa haettu ajatus. Olisihan se voitu hoitaa myös niin että se olisi näyttänyt onnettomuudelta tai terrori iskulta.
          Nyt tapahtui sellainen millä Iranin maanpuolustus joutui naurunalaiseksi.

          • Ainakin ne jotka osaavat käyttää omia aivojaan ymmärtävät että ulkopuolinen taho pudotti koneen, aivan kuten wtc-tornitkin.

    • Mercola on minulle tuttu jo vuosien takaa ja arvostan häntä paljon. Täytyy tutustua ajan kanssa näihin!

      Palaan asiaan luettuani…

      • Mercolasta kertoo paljon sekin, että Googlen kautta ei enää löydy ainakaan kaikkia Mercolan artikkeleita. Onko voittojensa pienenemistä pelkäävä rikollinen Big Pharma maksanut siitä Googlelle?

      • Vilkaisin pikaiseen yhtä noista linkeistä, tuota alinta. En kiistä etteikö jotain terveyshaittoja voisi ehkä ollakin, joita ei vielä tarkkaan tunneta tai tunnusteta. Mutta faktana voin sanoa, että aikapaljon tuo artikkeli sisälsi ns. pseudotietoa.

        Siellä mm. lueteltiin taajuusalueen mukaisen säteilyn vaikutuksia, mainiten kudokseen syntyvä lämpö ja sen tuoma lämmöntunne sekä kipu, silmän samentumat eli kaihi, sekä viittaus siihen että näitä taajuuksia käytetään ”crowd control” -aseissa.

        Edellämainitut ovat pseudotietoa parhaimmillaan (siis pahimmillaan), kyllähän nuo vaikutukset ovat tunnettu tosiasia taajuuden suhteen, noillahan mikroaaltouunikin toimii. Mutta noihin efekteihin vaaditaan satojen wattien teho aivan lähietäisyydeltä (crowd control -aseet käyttävät lukemattomia kilowatteja, tavallinen mikroaaltouuni vajaan kilowatin). Tuo on siis vähän sama kuin väittäisi hehkulampun valoa haitalliseksi sillä perusteella, että painautumalla ihostaan tai silmästään kiinni kilowatin hehkulamppuun, saat toden totta palovamman tai kaihin.

        Matkapuhelinten lähetystehot ovat maksimissaan muutama watti, joka sekin jakautuu joka suuntaan (eli vain murto-osa siitä edes tulee käyttäjäänsä), ja vaikka moisen tehon syöttäisi kokonaisena suoralla kosketusjohtamisella ihoon sellaiselle pinta-alalle jolle puhelimesta se tavanomaisesti lankeaa, niin teho hädin tuskin riittäisi tunnettavaan lämmöntunteeseen, kivusta puhumattakaan. Ja vaikka lämpöä tuntisi, tunne aiheutuu lämmöstä, se ei kerro haitallisuudesta sen enempää kuin lämpöpatterin vieressä oleskelu.

        Tukiasemien lähetystehot ovat suurempaa kokoluokkaa kuin puhelimissa, mutta sijaitsevat aina huomattavan välimatkan päässä, ainakin nykyverkkojen tapauksessa (en tiedä miten tiuhaan ja miten käytännössä aseteltuna 5G-tukiasemia tullaan asentamaan). Säteilyaltistuksen kannalta vallitsee suorastaan mahtava fysiikan laki: suuntaamattoman säteilyenergian tehotiheys (=teho joka lankeaa pinta-alaykaikköön, eli vaikkahan ihmisruumiiseen tai aivoihin) pienenee suhteessa etäisyyden toiseen potenssiin, eli kymmenen metrin päässä lähettimestä ihmiskehoon lankeaakin enää sadasosa siitä tehosta mikä lankeaisi lähettimen vieressä (jossa siinäkin lankeaa vain murto-osa lähetystehosta, johtuen siitä että säteilyä lähtee joka suuntaan).

        Toisin sanoen, viimeistään muutaman kymmenen metrin päässä tukiasemasta on ihmiseen lankeava teho jo olemattoman pieni. Kuitenkin hyväksi onneksi edelleen muutaman kymmenen metrin päässä oleva tukiasema mahdollistaa puhelimen toimimisen pienemmällä lähetysteholla kuin kilometrin päässä tukiasemasta, ja kaikki puhelimet säätävät automaattisesti lähetystehoa niin että se on riittävä muttei enempää, tämä ihan jo akun säästämiseksikin. Näin ollen lähempänä oleva tukiasema saa puhelimen (jota pidetään korvalla ja jonka säteilyllä sikäli saattaisi ollakin merkitystä, toisin kuin kymmenien metrien päässä olevan tukiaseman olemattomaksi vaimentuneella säteilyllä) säteilemään vähemmän.

        • Pseudotietettä?

          ”5G: Great risk for EU,U.S. and International Health! Compelling Evidence for Eight Distinct Types of Great Harm Caused by Electromagnetic Field (EMF) Exposures and the Mechanism that Causes Them Written and Compiled by Martin L. Pall, PhD Professor Emeritus of Biochemistry and Basic Medical Sciences

          SUMMARY:

          We know that there is a massive literature, providing a high level of scientific certainty, for each of eight pathophysiological effects caused by non-thermal microwave frequency EMF exposures. This is shown in from 12to 35 reviews on each specific effect, with each review listed in Chapter 1, providing a substantialbody of evidence on the existence of each effect. Such EMFs:

          1.Attack our nervous systems including our brains leading to widespread neurological/neuropsychiatric effects and possibly many other effects. This nervous system attack is of great concern.

          2.Attack our endocrine (that is hormonal) systems. In this context, the main things that make us functionally different from single celled creatures are our nervous system and our endocrine systems –even a simple planaria worm needs both of these. Thus the consequences of the disruption of these two regulatory systems is immense, such thatit is a travesty to ignore these findings.

          3.Produce oxidative stress and free radical damage, which have central roles in essentially all chronic diseases.

          4.Attack the DNA of our cells, producing single strand and double strand breaks in cellular DNA and oxidized bases in our cellular DNA. These in turn produce cancer and also mutations in germ line cells which produce mutations in future generations.

          5.Produce elevated levels of apoptosis (programmed cell death), events especially important in causing both neurodegenerative diseases and infertility.

          6.Lowermale and female fertility, lower sex hormones, lower libido and increased levels of spontaneous abortion and, as already stated, attack the DNA in sperm cells.

          7.Produce excessive intracellular calcium [Ca2+]i and excessive calcium signaling.

          8.Attack the cells of our bodies to cause cancer. Such attacks are thought to act via 15 different mechanisms during cancer causation.

          There is also a substantial literature showing that EMFs also cause other effects including life threatening cardiac effects (Chapter 3). In addition substantial evidence suggests EMF causation of very early onset dementias, including Alzheimer’s, digital and other types of dementias (Chapter 3); and there is evidence that EMF exposures in utero and shortly after birth can cause ADHD and autism (Chapter 5).

          Each of these effects is produced via the main mechanism of action of microwave/lower frequency EMFs, activation of voltage-gated calcium channels (VGCCs) (Chapter 2). Each of them is produced via what are called downstream effects of VGCC activation. It follows from this that we have a good understanding not only that these effects occur, but also how they can occur. The extraordinary sensitivity of the VGCC voltage sensor to the forces of the EMFs tells us that the current safety guidelines allow us to be exposed to EMF levels that are something like
          27.2 million times too high. That sensitivity is predicted by the physics. Therefore,the physics and the biology are each pointing to the same mechanism of action of non-thermal EMFS…”
          Koko artikkeli: https://www.salzburg.gv.at/gesundheit_/Documents/Pall-EU-EMF2018-6-11US3.pdf

        • Lisää ”pseudotiedettä”?

          Katkelma Martin Pallin kirjelmästä Kalifornian lainsäätäjille:

          ”VGCC activation in cells produced by low intensity EMFs can explain long-reported findings that electromagnetic fields and a wide range of biological changes and health effects. The first six of these (see below) were WELL DOCUMENTED 46 YEARS AGO in the U.S.
          Office of Naval Medical Research report, published in 1971 [8]. The others that follow have been extensively documented subsequently in the peer-reviewed scientific literature:

          Various neurological/neuropsychiatric effects, including changes in brain structure and function, changes in various types of psychological responses and changes in behavior.

          At least eight different endocrine (hormonal) effects.

          Cardiac effects influencing the electrical control of the heart, including changes in ECGs, producing arrhythmias, changes that can be life threatening.

          Chromosome breaks and other changes in chromosome structure.

          Histological changes in the testes.

          Cell death (what is now called apoptosis, a process important in neurodegenerative diseases).

          Lowered male fertility including lowered sperm quality and function and also lowered female fertility (less studied).

          Oxidative stress.

          Changes in calcium fluxes and calcium signaling.

          Cellular DNA damage including single strand breaks and double strand breaks in cellular DNA and also 8-OHdG in cellular DNA.

          Cancer which is likely to involve these DNA changes but also increased rates of tumor promotion-like events.

          Therapeutic effects including stimulation of bone growth.

          Cataract formation (previously thought to be thermal, now known not to be).

          Breakdown of the blood-brain barrier.

          Melatonin depletion and sleep disruption

          They may be low intensity but with regard to the VGCCs, electromagnetic fields can have a tremendously powerful impact on the cells of our bodies. Furthermore, published studies showing that calcium channel blocker drugs block or greatly lower biological effects from electromagnetic fields confirm there is a VGCC activation mechanism that is causing various effects. Higher frequency electromagnetic fields from 5G technologies on the horizon pose even greater biological concern than those to which we are exposed today…”
          Koko artikkeli: http://scientists4wiredtech.com/2017/08/dr-martin-pall-opposes-sb649/

          • Nämä ei-termiset vaikutukset voivat olla tottakin, niihin en ole suuremmin perehtynyt enkä tunne fysiologiaa siinä määrin että osaisin ottaa kantaa vaikka vaikutuksia koskevia artikkeleita lukisinkin. Ja kuten jo mainitsinkin, pidän hyvin mahdollisena että joitain haittavaikutuksia on, jotka saattavat kenties muiden joukossa olla syy miksi niin pseudotieteellisiä terveysvaikutuksia kuin muitakin, aiemmassa kommentissani maintsemiani punaisia sillejä tyrkytetään.

            Mutta nimenomaan nuo linkin takana olevat höpinät termisistä vaikutuksista ovat silkkaa pseudotiedettä, jotka on linkitetty kyseessä olevaan taajuuteen mutta josta on taktisen tarkoitushakuisesti jätetty huomiotta teho, joka on perustavanlaatuinen tekijä, ja kun se on jätetty kokonaan mainitsematta, niin väite ei periaatteessa ole valhetta, mutta se ei liity käsiteltävään asiaan eli matkapuhelimiin mitenkään, vaan toimii ikäänkuin ”maastopukuisena olkiukkona”. Ja tämä on niin perustason tiedettä ettei tällaista höpinää todellakaan tule vahingossa keneltäkään asiantuntijalta, joten tällaisen höpinät vievät uskottavuutta kirjoittajaltaan aika paljon. ”Tavan tallaajalta” voisi tällaisen tahattomana ymmärtää, mutta minkään sortin korkeakoulutetulta tieteilijältä (jollaiseksi tuo kirjoittaja ymmärtääkseni itseään kutsuu) sellaista ei voi tahattomasti tapahtua, sillä lukiofysiikka riittää ymmärtämään saman kuin minkä aiemmin selitin, ja missä tahansa korkeakoulussa käydään vähintäänkin samat fysiikan opit läpi.

          • Olisipa mielenkiintoista tietää sinunkin ”asiantuntemus”-tasosi.
            Noiden linkeissä mainittujen lausumien takana on sentään kansainvälisesti tunnettu ja tunnustettu professori, joka kirjoittaa oman alansa asioista ja viittaa lausumiensa tueksi suureen määrään vertaisarvioituja tieteellsiä tutkimuksia yli 40 vuoden ajalta, jotka kiistatta osoittavat EMF-säteilyn monenelaiset haittavaikutukset ihmisen soluihin sekä psyykeen ja samoin myös sekä eläinten että kasvien lsoluihin.

            Sinunlaisistasi hölynpölyn latelijoista ei ole vertaisarvioitujen tieteellisten tutkimusten tulosten ”pseudotieteeksi” osoittajiksi – vai oletko telekommunikaatio-laitteiden/-operaattoreiden palkkalistoilla tai niitä joiden olisi viranomaisina jo kymmeniä vuosia sitten kuulunut vähintäänkin varoittaa ihmisiä EMF-säteilyn riskeistä mutta kun ovat tai ovat olleet mainitttujen tahojen ”PIMEILLÄ palkkalistoilla” (edellä ””VGCC activation in cells produced by low intensity EMFs can explain long-reported findings that electromagnetic fields and a wide range of biological changes and health effects. The first six of these (see below) were WELL DOCUMENTED 46 [49] YEARS AGO in the U.S. – Office of Naval Medical Research report, published in 1971 [8]. The others that follow have been extensively documented subsequently in the peer-reviewed scientific literature.”).

          • ”Olisipa mielenkiintoista tietää sinunkin ”asiantuntemus”-tasosi.
            Noiden linkeissä mainittujen lausumien takana on sentään kansainvälisesti tunnettu ja tunnustettu professori, joka kirjoittaa oman alansa asioista ja viittaa lausumiensa tueksi suureen määrään vertaisarvioituja tieteellsiä tutkimuksia yli 40 vuoden ajalta, jotka kiistatta osoittavat EMF-säteilyn monenelaiset haittavaikutukset ihmisen soluihin sekä psyykeen ja samoin myös sekä eläinten että kasvien lsoluihin.”

            Luitko ollenkaan mitä kirjoitin? Olen moneen kertaan todennut että EI-TERMISIÄ haittavaikutuksia VOI olla ja sellaisia olivat aivan kaikki sinun copy-pasteamasi, ja niitä OLISI syytä tutkia ja julkistaa enemmän. Ja sanoin myös varsin selvästi, että niihin ei minun asiantuntemukseni riitä.

            Mutta sen sijaan TERMISET vaikutukset, joita katsomani linkin takaa löytyi, ovat silkkaa huuhaata, sen ymmärtämiseen riittää ”asiantuntemukseksi” lukiofysiikka, jopa peruskoulun fysiikka, ja viimeistään minkä tahansa korkeakoulun fysiikan oppimäärä. Jos olet eri mieltä, niin ole hyvä ja opiskele edes peruskoulun fysiikka, ja osoita minulle miten kyseiset väitteet edes voisivat päteä matkapuhelinten tapauksessa?

            Sieltä peruskoulufysiikastakinhan löytyy mm. sellainen kuin energian säilymislaki, onko lainkaan tuttu? Siitä vallitsee tietääkseni – kuten muustakin peruskoulun ja lukion fysiikasta – kiistaton konsensus, vaikka en toki ihmettelisi vaikka jokin vihkiytynyt myyräntyöntekijä senkin kiistäisi, mutta silloin hän olisi jo keksinyt ikiliikkujan jolla löisi sellaisiksi rahoiksi ettei tarvitsisi enää kirjoitella eikä tutkia yhtään mitään, ja siitä olisi taatusti nähty ja kuultu monet elävät esimerkit monella saralla.

            Siispä nyt kun luotettakoon siihen että konsensus vallitsee energian säilymislaista, niin tarkastellaanpa asiaa. Puhelimen lähettimessä on tehoa muutama watti. Sitä rajoittaa ihan lain velvoittama standardi, jota en nyt muista ulkoa, mutta osviittaa saamme jo siitä, että omassa puhelimessani on akku merkitty 3,6V 2000mAh, ja puhua kestää akullisella useamman tunnin. Noilla akun spekseillä täydestä akusta kestäisi ottaa tunnin ajan 3,6V * 2Ah = 7,2W. Kaksi tuntia puhetta se ainakin kestää huonoimmankin kuuluvuuden alueella (=suurin lähetysteho), ja kestää kyllä pidempäänkin, mutta sinun mieliksesi maksimoidaan teholuku joten pysytään kahden tunnin akkukestossa, ja jätetään lisäksi huomiotta nykypuhelinten runsas ohjelmaprosessointiin ja muuhun oheistoimintaan kuluva teho. Siispä 7,2W / 2h = 3,6 W. Maksimi lähetysteho on siis 3,6W. Tästä voidaan heti jättää puolet pois sillä huomiolla, että ympärisäteilevänä puoliakaan tästä tehosta ei lankea ihmiseen ollenkaan. Siispä jäljelle jää 3,6W / 2 = 1,8 W. Tosiasiassa kaikki lähetysteho ei edes absorboidu ihmiseen vaan jatkaa säteilytehona ihmisen läpi, muutenhan ihmisen sijainti suoraan puhelimen ja tukiaseman välissä estäisi puhelimen toiminnan, mutta jätettäköön tämäkin ihmiseen vaikuttavaa tehoa huomattavasti alentava tekijä mieliksesi pois laskuista.

            Nyt kun tiedämme ihmiseen lankeavan tehon, joka on reilussa yläkantissa, niin tehdäänpä demonstraatio. Askarrellaan sähkövastusmattoa jolla saat peitetyksi kehosi alueet joihin puhelimen säteily lankeaa. Siispä puoli päätä, vähän olkapäätä, ja jätetään jälleen tuloksen tuntuvuuden maksimoimiseksi taasen kaikki loput pois askartelemamme vastusmaton pinta-alasta. Nyt valmiina koitokseen! Kytketään vastusmatto säädettävään jännitelähteeseen virtamittarilla varustettuna, ja säädetään jännite niin, että vastusmattoomme syötettävä teho (eli virta*jännite) on edellälaskemamme 1,8W. Ja kokeileppa kuinka paljon lämmöntunnetta, kipua, harmaakaihia, ja mellakka-aseen polttelua saatkaan tuosta vastusmatosta!

            Valmis vastaus: et yhtään! Ja peruskoulun fysiikka riittää tajuamaan tämän, mutta demonstraatiolla voit sen todentaa. Niin kauan kuin energian säilymislaki on voimassa eikä ikiliikkujia ole, niin TERMISIÄ, eli lämpöön perustuvia vaikutuksia et tuon enempää saa puhelimellakaan aikaan, etkä itseasiassa tuonkaan vertaa, suurten häviöiden vuoksi.

            Ei-termiset vaikutukset ovat sitten kokonaan toinen asia, joihin en ole ottanut kantaa enkä osaa ottaakaan. Mutta jos joku asiantuntijaksi itseään kutsuva termisistä vaikutuksista höpisee, niin se kyllä kertoo joko asiantuntemattomuudesta tai tahallisesta tarkoitushakuisuudesta niin paljon että uskottavuus putoaa aika pyöreille nollille, mikä on ikävää silloin jos samalla tekijällä on faktuaalistakin asiaa esim. ei-termisistä vaikutuksista.

  15. Enpä tiedä, kaikki uusi on sotilasteknologiaa aluksi. Maailmansodat vei teknistä kehitystä siviilissäkin eteenpäin jne.

    5G:n vaarallisuus sitten. Kohteeko se kaikkia verkon alueella asuvia samalla tavalla. ”Kuka hyötyy” on aina ensimmäinen kysymys ja varsinkin onko ne hyötyjät myös vaarallisuudesta tietoisia.

  16. Kun NATO maat sitovat ’turvallisuutensa’ 5g:een niin missä valossa esim. Huawei tämän jälkeen nähdään? Vaikuttaa lähinnä pakkokeinolta rajoittaa vapaata kilpailua globaaleilla markkinoilla.

  17. Ei ole todisteita siitä, että Iran on vastuussa satojen amerikkalaisten kuolemista
    Stephen Zunes – edistyksellinen

    … Väite, jonka mukaan Soleimani ja Iranin hallitus ovat jotenkin vastuussa ”satojen amerikkalaisten” kuolemista Irakissa – jonka johtavat demokraatit ja valtamedia ovat toistaneet – näyttää olevan perusteeton.
    Irakissa ei ole ollut merkittäviä Yhdysvaltain uhreja vuodesta 2007 lähtien, jolloin syytteet Iranin osallistumisesta Yhdysvaltain joukkoihin kohdistuviin hyökkäyksiin nousivat esiin. Lähes kaikki hyökkäykset Yhdysvaltain joukkoja vastaan vuoden 2003 hyökkäyksen jälkeen olivat peräisin baathista, sunnista ja muista Iranin vastaisista ryhmistä … Jopa joukkojen päälliköiden puheenjohtaja, merijalkaväen päällikkö Peter Pace myönsi, ettei ole todisteita siitä, että Iranin hallitus olisi varustanut Irakin kapinallisia tappavilla aseilla.

    There’s No Evidence Iran Is Responsible for the Deaths of Hundreds of Americans
    Stephen Zunes – The Progressive
    Stephen Zunes is a professor of politics and international studies at the University of San Francisco. A regular contributor to The Progressive, he serves as an Editorial Fellow at the Tikkun Institute.

    … The claim that Soleimani and the Iranian government are somehow responsible for the deaths of “hundreds of Americans” in Iraq – which has been repeated by leading Democrats and the mainstream media – appears to be groundless. There have not been significant U.S. casualties in Iraq since around 2007, when charges of Iranian involvement in attacks against U.S. forces first surfaced. Virtually all attacks against U.S. forces since the 2003 invasion had come from Baathist, Sunni, and other anti-Iranian groups … Even the chairman of the Joint Chiefs of Staff, Marine General Peter Pace, admitted that there was no proof that the Iranian government was supplying Iraqi insurgents with the lethal weaponry.

    https://progressive.org/dispatches/-no-evidence-iran-is-responsible-for-the-deaths-of-hundreds-of-americans-zunes-200107/

    • Miksi et suostu uskomaan, että tuo kenraaliksi itseään nimittelevä mustalainen ja Lähi-Itää konnanpuuhissaan kiertelevä roisto Suleiman oli Ameriikan hurskaiden ihmisten ja Pompöösi-herran mielestä ”imminent threat”, joka piti tappaa pois kuin kärpänen tai kyläteillä vaaniva susi? Pois vaan nilkki ja petoeläin ja Iranin kansa vapaaksi palvelemaan Uutta Maailmanjärjestystä.

      • Jaa-a … kysyt vaikeita.
        Olisiko niin että tuo K*mmoK on saanut jo minutkin aivopestyä (heh..) ?
        No, leikki sikseen. Kai syy on siinä että yritän käyttää omia aivoja ja ne eivät suostu uskomaan mitä vaan.

  18. 5 G: n mikroaaltosäteily on vahingollista elollisille kudoksille ja rakenteille riippumatta siitä, kuka sen järjestäjänä on, Nokia, Erikson, Huawei, NATO, Venäjä, Kiina…Kasvikunta, eläinkunta, ihmiskunta on vaarassa. Vaikutusta voi olla myös mineraaliseen elementtiin. Tästä on ollut kauan ja runsaasti asiantuntijainfoa ainakin manner-Euroopassa.

  19. Siis kun 5 G teknologia on sotateknologiaa eikä siitä ole tavalliselle ihmiselle hyötyä (vaan haittaa), niin kysynkin artikkelin kirjoittajilta ja kommentoijilta: Onko 5 G:llä jokin tärkeä funktio skalaariaseiden käytössä ?

    Toivoisin Vastavalkealta artikkelia skalaariaseista. Ehkä jollakin on parempi lähde englanniksi, itse pidän saksankielisen sivuston selvityksestä. https://transinformation.net/skalar-technologie-ii-zehn-dinge-die-du-ueber-skalar-waffen-wissen-solltest/

    Tekoäly ja transhumanismi saavat ( minusta ihan oikeutetusti) tässä https://eksopolitiikka.fi/tiede/7-syyta-miksi-transhumanismi-on-suurin-uhka-ihmiskunnalle/ tyrmäävän tuomion.

  20. KimmoK 16.1.2020 at 10:10
    Jatkat jaaritustasi.
    Iran toimi tilanteen vaatimalla tavalla ja naurunalaiseksi itsensä on tehnyt maata valloittamaan pyrkivä hyökkääjä. Samalla hyökkääjä on paljastanut alhaisen ja verenhimoisen moraalinsa.
    Voit olla huoleti. Ihmiset joita omat aivot toimivat ja ohjaavat osaavat tehdä oikeat johtopäätökset.
    Vital New Info on the Ukrainian Jet Downed by Iran
    http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=200809
    Kommentit kertovat myös paljon linkin artikkelissa.

  21. Että uskalsitkin viitata tuohon eksopolitiikka-sivustoon!
    Kohta on kimpussasi kymmenen tämän sivuston trollia, jotka jyrkästi kieltäytyvät ottamasta ”punaista pilleriä” eivätkä liioin halua että muutkaan sitä ottaisivat!
    Nostan sinulle hattua rohkeudestasi!

    ””TAKING THE RED PILL” THE REAL MATRIX, PART 1″, https://www.newswithviews.com/Yates/steven.htm
    Suomeksi käännettynä: http://www.magneettimedia.com/todellinen-matrix-osa-1/

    • Edellinen kommenttini meni väärään paikkaan, oli tarkoitettu Jollelle 16.1.2020 at 10:35k

  22. Välipalaksi — 5v poika soittaa Mozartin pianokonserton
    WATCH: 5 Year Old Russian Boy Plays Mozart Piano Concerto with Orchestra Brilliantly
    RI Staff
    The youngest pianist in Russia does not get his feet to the piano pedals, but masterfully performs the most complex musical works When Elisha Mysin sits down at the piano and music begins to flow from under his fingers, it is hard to believe that he is five years old.

    https://russia-insider.com/en/watch-5-year-old-russian-boy-plays-mozart-piano-concerto-orchestra-brilliantly/ri28163

    • Varsin suositeltava esitys varsinkin niille jotka leimaavat kaikki osoitetut faktat EMF-säteilyn vakavista haitoista ”pseudotieteeksi” – ovatko sitten telekommunikaatio-teollisuuden (pimeillä?) palkkalistoilla tai muuten vain vastuuttomia trolleja.

  23. Trump kuvaili dramaattisesti iranilaiskomentajan viimeisiä hetkiä – ”Sir, heillä on minuutti elinaikaa”
    Trump kertoi seuranneensa Suleimanin surmaoperaatiota suorana Valkoisen talon tilannehuoneessa 3. tammikuuta. Suleimani surmattiin lähellä Bagdadin lentokenttää kun hänen autosaattueeseen ammuttiin ohjuksia.
    – He ovat yhdessä sir, kuvaili Trump kuinka hänelle kerrottiin kohteesta.
    – Sir, heillä on 2 minuuttia ja 11 sekuntia. Ei tunteita. Kaksi minuuttia ja 11 sekuntia elinaikaa, sir. He ovat autossa, panssaroidussa ajoneuvossa. Sir, heillä on arviolta minuutti elinaikaa, sir. 30 sekuntia. Kymmenen, yhdeksän, kahdeksan…
    – Ja sitten yhtäkkiä, boom, kuvaili Trump.

    Aika sairaaksi ja väkivaltaiseksi on läntinen kulttuuri ajautunut. Kuulijoilla oli varmaan hauskaa kun Trump viihdytti.

      • Suomenkielinen selvitys
        … Joten vaikka Iran ampui koneen alas, se ei ole todellisessa vastuussa asiasta. Mikäli sinua kiinnostaa ketkä voisivat olla vastuussa tästä, niin kannattaa tarkastella sellaisia osapuolia, jotka ovat kaikkein äänekkäimpinä ja pisimpään olleet rummuttamassa Iranin uhasta, ja jotka hyötyvät eniten Iranin maineen menetyksestä – ja joiden tapana, -jopa mottona- on käydä sotaa, tai oikeastaan saavuttaa geopoliittiset tavoitteensa petoksen kautta.

        Tai sitten voimme vain katsoa School for Advanced Military Studies at Fort Leavenworthin (SAMS) 19 vuotta sitten julkaisemaa raporttia, jossa kuvataan suunnitelma Israelin ja Palestiinan rauhansopimuksesta, joka vaatisi noin 20 000 hyvin varustautunutta sotilasta miehittämään kauttaaltaan Israelin ja uuden Palestiinan valtion alueen:
        … SAMS:in raportti kertoo Israelin tiedustelupalvelu Mossadista seuraavaa: ”Villi kortti. Armoton ja kiero. Omaa valmiuden hyökätä Yhdysvaltojen joukkoja kohtaan, saaden sen näyttämään palestiinalaisten/arabien teolta.”

        https://fi.sott.net/article/503-Huijattiinko-Iran-ampumaan-ukrainalaiskone-alas

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here